رژیم کتوژنیک چیست برای کسب و کار شما حیاتی است. یاد بگیرید چرا!

رژیم کتوژنیک Ketogenic diet یکی از معروفترین برند های رژیم غذایی امروزی است که در تمام گروه های سنی مورد استفاده کلمه پایانی رژیم کتوژنیک لاغری سریع قرار می گیرد. علاوهبر این، ممکن است به بهبود نشانگرهای سلامت قلب کمک کنند. علاوهبر این، مصرف پتاسیم بیشتر ممکن است به شما کمک کند تا استفاده از رژیم کتوژنیک راحتتر باشد. با توجه به اینکه پنیر سرشار از چربی اشباع است و تحقیقات نشان داده است که چربیهای اشباع خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را افزایش می دهند، اما در حقیقت برخی مطالعات نشان میدهد که پنیر میتواند به محافظت در برابر بیماریهای قلبی کمک نیز کند.  Da᠎ta has ​been gener᠎ated by GSA C᠎ontent Gener᠎at or ᠎DE MO.

مطالعات نشان میدهد که هم ماست و هم پنیر به کاهش اشتها و احساس سیری کمک میکنند. ماست یونانی و پنیر کاتیج غذاهای سالم و پر پروتئینی هستند. دریافت بسیار کم غذا برای مدت طولانی (هفته ها) سالم یا بی خطر نیست ، ولی اگر به دنبال راهی سریع برای کاهش وزن هستید، این رژیم می تواند یک راه حل سریع و موثر باشد. هنگامی که بدن شما ذخایر چربیاش را میسوزاند، میتواند برای کلیه شما سخت باشد. زمانی که فستینگ انجام میدهید ذخایر گلیکوژن کاهش پیدا کرده و انسولین افت میکند و در نتیجه به شکل طبیعی بدن چربی سوزی را انجام میدهد. This a rticle w as w ri tten with GSA Con​te​nt G᠎en​erat or ᠎DEMO​.

رژیم کتوژنیک و پریودی

یک مطالعه در مورد زنان مسن نشان داده که مصرف رژیم غذایی حاوی گوشت چرب، منجر به کاهش سطح کلسترول HDL (خوب) میشود که ۵٪ بیشتر از رژیم کم چربی و دارای کربوهیدرات است. بهطورکلی برای باقی ماندن در وضعیت کتوز، کربوهیدرات پایینتر بهتر است. این رژیم برای تازه کارها مناسب است. اگرچه تمام مغزها و دانهها کربوهیدرات خالص کمی دارند، اما مقدار آن در انواع مختلف آجیلها کاملاً متفاوت است. این مقدار کربوهیدرات از مغزها، دانه ها، سبزیجات و پنیر تامین می گردد و دریافت این مقدار کربوهیدرات بدن را در فاز کتوزیس قرار می دهد. در رژیم مدیترانهای 50 تا 60 درصد کالری روزانه از کربوهیدراتها عمدتاً غلات، سبزیها و میوه دریافت میشود.

بدنسازی و رژیم کتوژنیک

وقتی این کار را انجام میدهید، سطح گرسنگی شما پایین میآید و در نهایت کالری کمتری دریافت میکنید. در طول رژیم غذایی، اکثر کالری هایی که مصرف می کنید از چربی با یک کمی پروتئین و کربوهیدرات بسیار پایین است. چه غذاهایی برای رژیم کتوژنیک مناسب است؟ این نوشیدنی ها اغلب تازه، طعم دار و فاقد شکر یا شیرین کننده بوده و به دلیل نداشتن کالری و کربوهیدارت، برای رژیم کتو مناسب هستند. طعم شیرینی دارد و اغلب به عنوان جایگزین شکر استفاده می شود.

رژیم اتکینز یا کتوژنیک

همچنین شواهد اولیهای وجود دارد که نشان میدهد ممکن است این رژیم برای برخی سرطانها، بیماری آلزایمر و سایر بیماریها نیز مفید باشد. سوخت اصلی بدن برای تامین انرژی، کربوهیدرات است (قند یا گلوکز) اما در رژیم کتوژنیک که خبری از کربوهیدرات ها نیست، بدن به جای استفاده از کربوهیدرات برای تامین سوخت خود به سراغ چربی ها می رود. و گل مینا وجود دارد، هرچند آزمایشهایی با کیفیت بهتر باید برای تأیید این نتایج اولیه به عمل آید.

به این دلیل که نوع تغذیه دام در کیفیت گوشت آن مؤثر میباشد و حیواناتی که علوفه میخورند، گوشت با مقادیر بیشتری چربی امگا۳، اسید لینولئیک و آنتیاکسیدان نسبت به گوشت حیوانات تغذیه شده با غلات تولید میکنند. اسید چرب اصلی موجود در روغن نارگیل، اسیدلوریک است که یک چربی با زنجیره طولانیتر میباشد. با این حال، میزان کربوهیدراتها در انواع مختلف غذاهای دریایی متفاوت است. ۲. به میزان متعادل پروتئین مصرف کنید. رژیم کتوژنیک، روند متابولیسم بدن را از کربوهیدرات به چربی و کتون تغییر می دهد. البته ممکن است این نوع رژیم منجر به کتوز نشود چون پروتئین هم درست مثل کربوهیدرات می تواند به گلوکز و سوخت تبدیل شود.

آنها همچنین دارای چندین ماده مغذی هستند و ممکن است به محافظت از سلامت چشم و قلب کمک کنند. آووکادو در هر ۱۰۰ گرم، حاوی ۲ گرم کربوهیدرات خالص است و سرشار از فیبر و چندین ماده مغذی از جمله پتاسیم است. هزینههای غیرمستقیم حدود ۱۵ میلیارد دلار است که بیشترین قسمت آن از بین رفتهاست. به عبارتی رژیم کتوژنیک کاملا به طور غیرمستقیم سبب بهبود خواهد شد. افراد از رژیم کتو برای لاغری، کاهش وزن و حفظ تناسب اندام استفاده میکنند.

رژیم کتوژنیک در بارداری برای مثال: از گلکلم میتوان برای جایگزین برنج یا پوره سیبزمینی استفاده کرد. با این حال، هر دو را میتوان با آجیل خردشده، دارچین یا سایر ادویهها نیز ترکیب کرد تا یک درمان سریع و آسان با رژیم کتو حاصل شود. مصرف مکرر آجیل با کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، برخی سرطانها، افسردگی و سایر بیماریهای مزمن مرتبط است. ممکن است منجر به درمان قطعی موارد خفیف بیماری شده و در سایر موارد نیز مفید باشد.

میزان سوربیتول موجود در لوسیونهای ضدآفتاب و سایر محصولات بهداشتی پوست گاهی آن اندازه بالاست که قادر به جذب از طریق پوست و بی اثر کردن کتوزیس باشد. در واقع، روغن نارگیل برای افزایش میزان کتون در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر و سایر اختلالات مغز و سیستم عصبی مورد استفاده قرار میگیرد. مناسب برای بدنسازها می باشد. روغن زیتون و روغن نارگیل دو روغنی هستند که در رژیم کتو توصیه می شود. همانطور که این رژیم پیداست این رژیم سبب تولید کتون در بدن می گردد.کتون ها زمانی در بدن تولید می گردند که مقدار کمی کربوهیدرات وجود دارد و بدن لازم است انرژی خود را از شکستن اسیدهای چرب بدست آورد.

رژیم کتو براساس مقدار بسیار کم کربوهیدرات و مقدار زیاد اسید چرب شناخته میشود. کاهش مصرف کربوهیدرات ها و افزایش مصرف چربی ها، بدن را در حالت کتوزیس قرار می دهد. با وجود خطرات احتمالی ذکر شده، پیشنهاد میکنیم قبل از آغاز رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن، علاوه بر مشورت با یک پزشک و یک متخصص تغذیه، کمی بیشتر تفکر کنید. مطالعات زیادی فواید رژیم کتوژنیک را برای گسترهی وسیعی از بیماریها به اثبات رساندهاند. روغن زیتون فواید چشمگیری برای قلب شما فراهم میکند، چون سرشار از اسیداولئیک و چربی غیراشباع میباشند در بسیاری از مطالعات مشخص شده که ریسک بیماریهای قلبی را کاهش میدهد.

خاکشیر در رژیم کتوژنیک

ما شاهد تعداد فزاینده ای از مطالعات بالینی هستیم که رژیم کتوژنیک را به عنوان یک درمان کمکی در درمان سرطان ارزیابی می کنند، چه به تنهایی و چه در ترکیب با درمان کلاسیک. به طور تقریبی این رژیم شامل 75 درصد چربی – 20 درصد پروتئین و تنها 5 درصد کربوهیدارت می باشد. این اتفاق تنها در ۳ یا ۴ روز اول میافتد. این رژیم غذایی هم مانند تمام رژیمهای غذایی دیگر تنها زمانی موثر خواهد بود که به مدت طولانی به آن پایبند باشید. با این وجود این رژیم برای تمام افراد مناسب نیست. بنابراین برای اینکه از تمام فواید سلامتی این رژیم بهره مند شوید، با استفاده از موارد بالا یک تنوع غذایی خوبی برای خود ایجاد کنید.

این ویژگیها روغن زیتون را برای درست کردن سس سالاد، سس مایونز و افزودن به غذاهای پخته شده ایدهآل میکند. این یک پایه ایدهآل برای سس سالاد و سس مایونز سالم است. در مورد میوه ها و سبزیجات هم بهتر است که از سبزیجات غیر نشاسته ای (هویج، اسفناج، کلم بروکلی، …) و میوه های کم کربوهیدرات مثل توت و ملون استفاده کنید. اما در مورد سبزیجات و گیاهان دیگر که حاوی فیبر میباشند، بدن شما مانند سایر کربوهیدراتها آنها را هضم و جذب نمیکند.

رژیم کتوژنیک فرشته

مصرف مکرر آجیل با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان های خاص، افسردگی و سایر بیماری های مزمن مرتبط است.علاوه بر این، آجیل و دانهها فیبر زیادی دارند. علاوهبر این، سبزیجات چلیپایی هم مانند کلم پیچ، کلم بروکلی و گلکلم با کاهش سرطان و خطر بیماریهای قلبی مرتبط هستند. علاوهبر این، مصرف روغن نارگیل ممکن است به بزرگسالان مبتلا به چاقی کمک کند تا وزن و توده چربی شکمی خود را کاهش دهند. در سال 2019 رژیم کتوژنیک یکی از 10 رژیم برتری بوده که در گوگل در موردش جستجو و در سال گذشته 65 درصد به طرفدارانش افزوده شده است.

با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم

پیروی از رژیم کتوژنیک موثرترین راه ورود به کتوزیس است. علاوهبر این، خوردن مرتب پنیر ممکن است به کاهش از دستدادن توده عضلانی و قدرت ناشی از افزایش سن کمک کند. مطالعهای ۱۲ هفتهای در بزرگسالان مسن نشان داد که کسانی که روزانه ۲۱۰ گرم پنیر ریکوتا مصرف میکنند، در مقایسه با سایرین، توده عضلانی و کاهش قدرت عضلانی کمتری را تجربه میکنند. یک رژیم غذایی معمولِ روزانه باید به گونهای تنظیم شود که درصدهای فوق از هر دستۀ مواد قندی، چربی یا پروتئینی تأمین شود. مزایای مختلف رژیم کتوژنیک چیست؟

سندرم تخمدان پلی کیستیک یا به اختصار،(PCOS (polycystic ovary syndrome، با میزان شیوع حدود ۱۱ درصد در جوامع مختلف ظاهراً شایعترین بیماری اندوکرین در زنان در سن باروری است. رژیم غذایی کتوژنیک حاوی کربوهیدارت کم و چربی بالایی بوده و به دلیل محدودیت های بالا در اوایل شروع بسیار سخت است. همچنین، رژیم کتو باعث تولید کتون در بدن میشود، که ارتباط ضعیفی با ایجاد بیماریهای پوستی مانند آکنه، روزاسه (قرمزی صورت) و حتی بثورات پوستی دارد.