فرانسه سیگار کشیدن در جنگل ها، سواحل و نزدیک مدارس را ممنوع می کند


دولت فرانسه روز سه‌شنبه اعلام کرد که سال آینده سیگار کشیدن در سواحل، نزدیک ساختمان‌های عمومی مانند مدارس و پارک‌های عمومی و جنگل‌ها را ممنوع می‌کند، زیرا از برنامه‌های خود برای مهار این عادت با کمی گران‌تر و به مراتب کمتر جذاب‌تر کردن آن، به‌ویژه برای جوانان رونمایی کرد. مردم.

اورلین روسو، وزیر بهداشت فرانسه، در یک کنفرانس خبری در پاریس گفت: «ما در نبردها پیروز شده ایم. وی با اشاره به اینکه میزان سیگار کشیدن برای نوجوانان 17 ساله قبلاً به 16 درصد در سال 2022 کاهش یافته بود – از 25 درصد در سال 2017 – افزود که “دخانیات همچنان یک بلای بزرگ بهداشت عمومی است.”

طرح دولت بخشی از تلاش بلندپروازانه برای تولید اولین “نسل بدون دخانیات” تا سال 2032 است.

در حالی که مبارزان ضد دخانیات از برخی از اقدامات اعلام شده توسط آقای روسو استقبال کردند، آنها گفتند که اگر دولت برای بالا بردن قیمت سیگار با قدرت بیشتری عمل نکند، رسیدن به هدف عالی دشوار خواهد بود.

به گفته مقامات بهداشت عمومی فرانسه، نرخ استعمال دخانیات در فرانسه از سال 2019 پس از چندین دهه کاهش منظم تقریباً بدون تغییر باقی مانده است.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، نزدیک به یک چهارم بزرگسالان فرانسوی، یا حدود 12 میلیون نفر، هنوز هم روزانه سیگار می‌کشند، در حالی که تنها 11.5 درصد از بزرگسالان آمریکایی که به طور منظم سیگار می‌کشند، است. و سیگار همچنان عامل اصلی مرگ و میر قابل اجتناب در فرانسه است و باعث حدود 75000 مرگ در سال می شود.

آقای روسو گفت که دولت می‌خواهد به «عادی‌زدایی» استعمال دخانیات در محیط‌های بیرونی ادامه دهد و مناطق مجاز سیگار را به استثناء و نه قاعده قرار دهد. (سیگار کشیدن در اکثر موسسات عمومی مانند رستوران ها، کافه ها و کلوپ ها برای بیش از یک دهه اکیدا ممنوع بوده است.)

آقای روسو گفت که قبلاً مقامات محلی مردم را از کشیدن سیگار در بیش از 7000 مکان در فضای باز از جمله در سواحل، جنگل ها و پارک ها در سراسر کشور منع کرده بودند، اما هیچ ممنوعیتی در سراسر کشور وجود نداشت.

ناقضان ممنوعیت جدید ممکن است جریمه شوند، اما آقای روسو گفت که جزئیات هر گونه مجازات هنوز باید بررسی شود.

دولت همچنین می‌خواهد تنباکو را به طور فزاینده‌ای برای جوانان غیرجذاب کند، عمدتاً با ممنوع کردن ویپ‌های یکبار مصرف و یکبار مصرف که به‌شدت برای نوجوانان به بازار عرضه می‌شود، که به وعده‌ای که اولین بار توسط الیزابت بورن نخست‌وزیر در ماه سپتامبر داده شده بود، عمل می‌کند.

آقای روسو گفت که این ویپ ها – که در فرانسه به آنها “پفک” می گویند – “هر کدام رنگارنگ تر و جذاب تر از گذشته هستند” اما “یک انحراف از نقطه نظر بهداشت عمومی یا تأثیرات زیست محیطی آنها”.

دولت همچنین می‌خواهد این الزام را تمدید کند که همه تنباکوها و محصولات ویپینگ دارای بسته‌بندی ساده باشند که از قبل برای پاکت‌های سیگار لازم است.

از همه مهمتر، آقای روسو گفت که دولت قصد دارد تا سال 2027 حداقل قیمت 13 یورو برای هر بسته سیگار یا حدود 14 دلار را در نظر بگیرد. یک بسته در حال حاضر به طور متوسط ​​در فرانسه حدود 12 دلار قیمت دارد.

گروه‌های ضد دخانیات از اقداماتی مانند ممنوعیت استعمال دخانیات در خارج از خانه و ویپ‌های یکبار مصرف استقبال کردند، اما گفتند که افزایش قیمت‌های برنامه‌ریزی‌شده به اندازه کافی برای کاهش قابل توجه نرخ استعمال دخانیات پیش نخواهد رفت.

ماریون کاتلین، مدیر اتحاد علیه دخانیات، گفت که قیمت هدف دولت برای سال 2027 بسیار پایین است – سازمان او امیدوار است قیمت هر بسته 16 یورو باشد – و هزینه بسته های انفرادی احتمالاً از طریق تورم به 13 یورو خواهد رسید. .

خانم کاتلین گفت که اگر دولت با افزایش مالیات بر سیگار “شجاعت سیاسی” نشان ندهد، برای رسیدن به هدف نسل “بدون دخانیات” تا سال 2032 تلاش خواهد کرد.

او گفت: «ما بسیار ناامید هستیم. این طرح بیانگر سیاست گام‌های کوچک در مواجهه با اهداف بسیار بلندپروازانه است.»

او گفت که دولت می تواند اکثر اقدامات اعلام شده توسط آقای روسو را با حکمی اجرا کند و اوایل سال آینده این کار را انجام خواهد داد. ممنوعیت استفاده از ویپ های یکبار مصرف مستلزم قانونی است که انتظار می رود ماه آینده به پارلمان ارائه شود. آقای روسو گفت که داروسازان همچنین مجاز خواهند بود داروهای جایگزین نیکوتین را برای کمک به ترک سیگار تجویز کنند.

کشورهای سراسر جهان رویکردهای بهداشت عمومی متناقضی را در مورد سیگار کشیدن اتخاذ کرده اند.

در ماه مه، استرالیا مقررات جدید گسترده‌ای را با هدف کاهش مصرف سیگار و استعمال دخانیات اعلام کرد، در حالی که نیوزلند هفته گذشته اعلام کرد که می‌خواهد قانونی را لغو کند – که قبلاً به عنوان الگویی برای سایر کشورها شناخته می‌شد – که به تدریج فروش سیگار را در این کشور ممنوع می‌کرد. کشور در طول چند دهه



Source link