نرخ سیگار کشیدن بزرگسالان در ایالات متحده به پایین ترین حد خود رسیده است


نیویورک – بر اساس داده های نظرسنجی دولتی که روز پنجشنبه منتشر شد، سیگار کشیدن در ایالات متحده به پایین ترین حد خود در سال گذشته رسید، به طوری که از هر 9 بزرگسال، 1 نفر اعلام کرد که سیگاری است. در همین حال، استفاده از سیگار الکترونیکی به حدود 1 نفر از هر 17 بزرگسال افزایش یافت.

یافته های اولیه مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها بر اساس پاسخ های نظرسنجی از بیش از 27000 بزرگسال است.

سیگار یک عامل خطر برای سرطان ریه، بیماری قلبی و سکته است و مدت‌هاست که به عنوان عامل اصلی مرگ و میر قابل پیشگیری در نظر گرفته می‌شود.

در اواسط دهه 1960، 42 درصد از بزرگسالان آمریکایی سیگاری بودند. به دلیل مالیات بر سیگار، افزایش قیمت محصولات تنباکو، ممنوعیت استعمال دخانیات و تغییر در مقبولیت اجتماعی برای روشن کردن چراغ‌های عمومی، این نرخ ده‌ها سال است که به تدریج کاهش یافته است.

سال گذشته، درصد سیگاری‌های بزرگسال به حدود 11 درصد کاهش یافت، از حدود 12.5 درصد در سال‌های 2020 و 2021. یافته‌های نظرسنجی گاهی پس از تجزیه و تحلیل بیشتر مورد بازنگری قرار می‌گیرد و انتظار می‌رود CDC اطلاعات نهایی سال 2021 را به زودی منتشر کند.

ادامه مطلب: 7 راه برای تیز نگه داشتن مغز با افزایش سن

بر اساس داده های نظرسنجی، مصرف سیگار الکترونیکی در سال گذشته از حدود 4.5 درصد در سال قبل به نزدیک به 6 درصد افزایش یافت.

افزایش استفاده از سیگارهای الکترونیکی مربوط به دکتر جاناتان سامت، رئیس دانشکده بهداشت عمومی کلرادو است. به گفته انجمن قلب آمریکا، اعتیاد به نیکوتین پیامدهای سلامتی خاص خود را دارد، از جمله خطر فشار خون بالا و تنگی عروق.

سامت، که یکی از نویسندگان گزارش‌های جراح عمومی ایالات متحده در مورد سیگار و استعمال دخانیات بوده، می‌گوید: «من فکر می‌کنم که استعمال دخانیات رو به کاهش است، اما اینکه آیا با توجه به ظهور محصولات الکترونیکی، شیوع اعتیاد به نیکوتین کاهش خواهد یافت یا خیر، مشخص نیست. سلامتی برای تقریبا چهار دهه

میزان سیگار کشیدن و استعمال دخانیات برای نوجوانان تقریبا معکوس است. تنها حدود 2 درصد از دانش‌آموزان دبیرستانی سال گذشته سیگارهای سنتی می‌کشیدند، اما بر اساس سایر داده‌های CDC، حدود 14 درصد از سیگارهای الکترونیکی استفاده می‌کردند.

مطالب بیشتری که باید از TIME خوانده شود


با ما تماس بگیرید در letters@time.com.