هشت نکته‌های توپ فرد در رژیم های کتوژنیک

برای اینکه در هرم رژیم کتوژنیک باقی بمانید ، مصرف پروتئین نیز هشت کارهای بسیار ساده ای در فروشگاه کتوژنیک انجام دهید 1402 باید کم باشد. رژیم کم کربوهیدرات بر اساس همان ایده اساسی هرم رژیم کتوژنیک است : کاهش کربوهیدرات برای کاهش کالری دریافتی و کاهش سطح انسولین. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی بر پایه پروتئین و چربی است؛ یعنی بر خلاف بقیه رژیمها که دائماً شما را در خوردن مواد غذایی چرب محدود میکنند در این رژیم بهراحتی میتوانید انواع چربیها را هم میل کنید؛ اما در این رژیم میزان کربوهیدرات مصرفی بسیار پایین است. رژیم کتوژنیک به منظور پخش کلان خوراک ها میزان مصرف کربوهیدرات را محدود ، چربی را افزایش و پروتئین را متعادل می کند. همین مقاومت انسولینی مقدمه دیابت نوع 2 و افزایش وزن خواهد بود. آخرین فایده ای که می توان در مورد این برنامه غذایی ذکر کرد کنترل دیابت است. حتی توصیه میشود اگر میتوانید آن را به صفر برسانید؛ بنابراین باز هم رژیم متعادل نیست که بتوانید همیشه آن را دنبال کنید اما بخصوص برای افرادی که نمیتوانند کالری مصرفی را کنترل نمایند و از طرفی هم میخواهند در عرض مدت کوتاهی یعنی 3 الی 4 ماه به وزن ایده آل برسند بسیار مناسب است.

حقیقت پنهان در رژیم کتوژنیک برای گیاهخواران Exposured

رژیم کتوژنیک برای گیاهخواران اگر از رژیم های غذایی مخصوص بدنسازان پیروی می کرده اید ، سطح چربی مصرفی شما افزایش و پروتئین کاهش چشمگیری خواهد داشت. در واقع، مصرف روغن نارگیل یکی از بهترین راهها برای افزایش سطح کتون است. هنگامی که متابولیسم چربی به سطحی می رسد که بسترهای اصلی چرخه کربس تخلیه می شوند ( یعنی اگزالو استات ) بدن ، به ویژه کبد ، شروع به تولید اجسام کتون ( بتا-هیدروکسی بوتیرات ، استواستات و استون ) می کند که سپس به یک منبع سوخت قابل توجه برای انتخاب بافت در بدن ( به عنوان مثال قلب و مغز ) تبدیل می شوند. توصیه شده است که هنگام شیردهی برای کمک به بدن برای تولید شیر، 30 تا 50 گرم کربوهیدرات اضافی از میوه ها استفاده کنید. رژیم کتوژنیک همچنین می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد ، بنابراین اضافه کردن نمک اضافی به وعده های غذایی یا مصرف مکمل های معدنی می تواند کمک کند. این مشکلات ممکن است شما را از ادامه دادن رژیم کتوژنیک قبل از بهره وری از مزایای آن ناامید کند.

بهترین غذاهای کتوژنیک

در صورت داشتن هرگونه بیماری زمینهای باید قبل از شروع رژیم کتوژنیک با پزشک خود مشورت کنید. یودکین از این پیشرفت قدردانی چندانی دریافت نکرد، حتی با وجود اینکه او پنج کتاب در مورد کاهش وزن منتشر کرده بود، که همه آنها بر محدودیت قند تأکید داشتند، از سال ۱۹۵۸ تا ۱۹۹۰، قبل از نوشتن هر یک از رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات محبوب. در رژیم های غذایی کتوژن اغلب ویتامین های گروه ب (ویتامین ب-۱، ب-۲، ب-۳ و فولات)، همچنین املاح مهمی نظیر منیزیم و پتاسیم کمتر دریافت می شود. در مصرف 1 فنجان (خرد شده): 9 کالری، 1g کربن خالص، پروتئین 1g، چربی 0gمزایا: بوک چوی یک منبع غنی از ویتامین های A و C است علاوه بر این، برخی از کلسیم و انرژی احیا کننده آهن را نیز ارائه می دهد. امروزه بیشتر ورزشکاران به سمت رژیم های غذایی با میزان کربوهیدرات کم و چربی بالا رو آورده اند. تحقیقات نشان میدهد که رژیمهای با کربوهیدرات و چربی بالا ممکن است باعث افزایش احتمال سرطان شوند حتی بعضی شواهد نشان میدهد بیمارانی که تحت شیمی درمانی قرار دارند با دنبال کردن رژیم کتوژنیک زودتر بهبود مییابند. پ هنگامی که بدن شما در رژیم غذایی قرار گرفت، با کارایی بیشتری کار می کند، چربی های موجود در غذای شما و بدن شما را می سوزاند .بدون مصرف قند، ولع مصرف غذا از بین می رود و شما احساس رضایت می کنید.  Th᠎is article has be​en c᠎reated wi th GSA C᠎onte​nt  Gen erat or Dem᠎ov er​sion!

عوارض رژیم کتوژنیک در شیردهی

در حالت ایده آل ، شما باید بین 1.3 گرم تا 1.7 گرم پروتئین در ازای هر کیلوگرم از وزن بدون چربی خود میل کنید. معمولا توصیه می شود ورزشکارانی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنند به ازای هر نیم کیلوگرم حجم توده های عضلانی خود 0.6 الی 1.0 گرم پروتئین دریافت کنند. میزان کاهش وزن در رژیم کتو در هفته اول نیم الی 2.5 کیلوگرم است. گفته می شود انجام فعالیت هایی که بین 30 الی 120 ثانیه طول می کشد در ابتدای رژیم کتوژنیک دچار افت کیفی می شود و این شامل تمرینات وزنه می شود چون که هر ست تمرینی با هدف عضله سازی معمولا بیش از 30 ثانیه طول می کشد و گفته می شود که طی هفته اول رژیم کتوژنیک بهتر است که هر ست کمتر از 10 ثانیه طول بکشد و این می شود حدود 3 تکرار برای هر ست تمرین. با اینکه این روش لاغری درست نیست، اما گزینه هایی مانند فست فود و سرخ کردنی یا حتی نوشابه ها و شیرینی جات در آن حذف شده است که چنین مواردی بهتر است از همه رژیم های غذایی سالم حذف شوند. رژیم کتوژنیک علاوه بر لاغری و چربی سوزی، برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع نیز بسیار مناسب است.

۱. در رژیم لاغری کتوژنیک، مواد غذایی پروتئینی به صورت کامل جایگزین مواد غذایی حاوی کربوهیدرات نشده اند و چنانچه در ابتدای این رژیم لاغری، مواد پروتئینی به میزان زیادی مصرف شوند روند سرعت بدن برای رسیدن به مرحله کتوز (چربی سوزی)کاهش پیدا می کند. رژیم کتوژنیک به عنوان یک رژیم غذایی برای کاهش وزن سریع شناخته میشود که برای رسیدن به نتیجه دلخواه، باید اصولی انجام شود. تجدید حیات رژیم کتوژنیک به عنوان یک فرمول سریع کاهش وزن مفهوم نسبتاً جدیدی است که نشان داده شده است حداقل در کوتاه مدت بسیار موثر است. همچنین حداقل در ابتدای کار، مهم است که تا سیر شوید غذا بخورید و از محدود کردن بیشازحد کالری خودداری کنید. رژیم غذایی کم کربوهیدرات یا لوکرب (Low Carb) که بسیاری به اشتباه آن را رژیم لوکارب می خوانند، به دسته ای از رژیم های غذایی گفته می شود که در آن ها مصرف کربوهیدرات را به حداقل می رسانند. شما باشید چکار می کنید؟ اما هنگامی که بدن شما چربی ها را برای انرژی می سوزاند، ترکیبی می سازد که آن را کتون می نامند.

کتون زدگی در اثر کمبود کربوهیدرات در رژیم غذایی و مصرف کمتر پروتئین در رژیم غذایی به صورت ناشتا یا مصرف زیاد چربی در رژیم غذایی به وجود می آید. با مصرف زیاد پروتئین در رژیم کتوژنیک چه اتفاقی رخ می دهد ؟ از نظر عملی ، مصرف پروتئین در حدود 15% از کل کالری مصرفی روزانه شما می تواند کافی باشد تا رژیم کتوژنیک شما غیر کتوژنیک باشد. اگر میزان درصد چربی بدن خود را نمی دانید ، از ماشین حساب تنظیم کالری استفاده کرده و میزان مصرف روزانه خود را ضرب در 0.2-0.15 کنید تا میزان پروتئین مورد نیاز روزانه شما در نمونه رژیم کتوژنیک به دست آید. برای 1 قاشق غذاخوری خامه: 52 کالری، 0g کربوهیدرات خالص، پروتئین 0g، 5 گرم چربیمزایا: این روش آسان برای اضافه کردن کالری و چربی به یک رژیم غذایی کتوژنیک است. همانطور که گفته شد بادمجان اگر به روش های غیر سرخ کردن طبخ شود، از میزان چربی بسیار ناچیزی برخوردار بوده و به عنوان غذایی رژیمی محسوب می شود. این روش برای افرادی ایده آل است که بر روی کیفیت مواد غذایی تاکید و تمرکز دارند. طرفداران این رژیم بر این باورند که با این رژیم راحت تر توانسته اند وزن خود را کاهش دهند و اشتهای خود را کمتر نمایند.

امر فوق بیشتر به علت عدم دریافت فیبر کافی و کمبود مایعات بوده و برخی نیز ممکن است به اسهال دچار شوند که کمتر دیده شده است. کتواسیدوز : چندین مورد کتواسیدوز(بیماری که به خاطر کنترل نکردن دیابت رخ می دهد) در زنانی شیرده گزارش شده ، به گونه ای که دریافت کم کربوهیدرات باعث آن شده است البته این موارد بسیار اندک هستند. 6. سندرم تخمدان پلی کیستیک: زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک می توانند از رژیم غذایی کتوژنیک به دلیل توانایی آن در کنترل سطح تستوسترون و وزن بدن سود ببرند. اما ورزشکارانی که از این رژیم پیروی نمی کنند ، تجربه های ناموفقی خواهند داشت و این موضوع بسیار ناراحت کننده است ، زیرا تنها با یک برنامه ریزی ساده می توانستند موفق شوند! اگر بدون هیچ برنامه ریزی ، رژیم کتوژنیک را آغاز کنید قطعا موفق نخواهید شد. همانطور که در بالا هم اشاره شد رژیم کتوژنیک چرخهای و هدفمند دو نوع حرفهای و پیشرفته این رژیم بهشمار میروند که معمولاً بدنسازان و ورزشکاران از آن استفاده میکنند. در یک مطالعه موردی، مشخص شد که یک دختر ۱۶ ساله تقریباً یک ماه پس از تغییرات شدید رژیم غذایی، دچار بثورات شده است. این مطالعات نشان داده است که رژیم غذایی در برخی افراد فواید کوتاه مدت از جمله کاهش وزن و بهبود کلسترول تام، قند خون و فشار خون دارد، اما در یک سال این اثرات تقریباً مشابه رژیمهای کاهش وزن معمولی است.

برنامه رژیم کتوژنیک استاندارد

بوی بد دهان؛ و خستگی نیز میتواند از اثرات جانبی این رژیم باشد. مکملهای منیزیم نیز میتواند به درمان یبوست کمک کند. به علاوه، بدن شما میتواند از پروتئین به تولید میزان کمی گلوکز مورد نیاز برای مغز در زمان کتوزیس اقدام نماید. وقتی بدن به مقدارکافی برای تولید انرژی گلوکز نداشته باشد فرآیند سوخت و ساز چربی های ذخیره شده آغاز می گردد در نتیجه کتونها در بدن تولید می گردند که نوعی اسید هستند. افرادی که اهداف سریع کاهش چربی دارند ( به عنوان مثال ورزشکارانی که برای مسابقات آماده می شوند ) می توانند با تغییرات جزئی در رژیم کتوژنیک موفقیت کسب کنند. آن ها با جایگزین کردن مصرف کتون و چربی به جای کربوهیدرات به عنوان منبع سوخت و انرژی ، لاغرتر و سالم تر و از لحاظ ذهنی متمرکزتر از همیشه می شوند. به عنوان مثال یک آووکادو حاوی 12 گرم کربوهیدرات و 10 گرم فیبر است. کالری روغن MCT حدود 10 درصد کمتر از تری گلیسریدها با زنجیره طولانی است که در روغن زیتون، آووکادو و آجیل یافت می شود. در رژیم های کتوژنیک که مصرف کربوهیدرات به شدت محدود می شود و تاکید اصلی روی مصرف چربی ها قرار می گیرد خیلی از ورزشکاران به ویژه رشته های قدرتی و از جمله بدنسازان طی هفته های اول دچار افت قدرت و بازدهی می شوند و این تا وقتی که بدن به تغییر دادن منبع تامین انرژی از کربوهیدرات به چربی عادت کند ادامه دارد و اجتناب ناپذیر است.

کتوژنیک یک رژیم غذایی کمکربوهیدرات و پرچرب است که برای لاغری سریع بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. توی این مطلب قصد داریم تا به صورت کامل همه چیز رو در مورد رژیم لاغری کتوژنیک بهتون توضیح بدیم. برای دانلود محتوای همین مطلب بصورت فایل PDF اینجا کلیک کنید. شما می توانید لیستی از انواع مواد غذایی پرچرب را در اینترنت پیدا کنید. هرم رژیم کتوژنیک برای افرادی که علاقه ای به شمارش میزان کالری دریافتی ندارند ، از نظر محدودیت در انواع غذاهایی که می خورند اذیت نمی شوند و ورزشکاران سطح مبتدی و متوسط مناسب است. احتمالا می توان ادعا کرد اگر کم کربوهیدرات می خورید ، باید در هرم کتوژنیک باشید تا به بافت ها کمک کند تا بهتر سازگار شوند. در این رژيم میزان کربوهیدرات دریافتی کاهش یافته و چربی را جایگزین آن خواهید کرد. در واقع یک رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات به مصرف بالای چربی برای تامین انرژی بدن نیاز دارد.