ازدواج و برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری دارای اضافی مشترک از شما فکر می‌کنید

رژیم کتوژنیک خوبه یا نه

در قسمت دوم این مقاله به ارائه یک نمونه برنامه غذایی رژیم کتوژنیک هشت کارهای بسیار ساده ای در فروشگاه کتوژنیک انجام دهید 1402 پرداخته ایم. علاوهبراین، اپ مذکور به شما امکان میدهد مواد غذایی که دوست ندارید را فیلتر کنید و گزینهای برای تنظیم اندازههای مختلف برای هر فرد در خانوادهتان ارائه میدهد. باید در جواب بگوییم که این رژیم غذایی رژیم برای کسانی که دارای اضافه وزن هستند، مبتلایان به دیابت یا کسانی که به دنبال بهبود سوخت و ساز بدن خود هستند، مناسب و عالی است. از طرفی این رژیم برای ورزشکاران حرفهای یا کسانی که مایل به اضافهکردن مقدار زیادی عضله یا وزن هستند، خوب نیست. کارآزماییهای دیگر، نوع خاصی از رژیم یا روشهای القای آن را استفاده کردند بودند که برای کودکان قابل تحمل باشد. تنها مشکلی که گزارش شده است افزایش برخی ناراحتیها در آغاز رژِیم کتوژنیک است که اگر شما آن را تحمل نمایید، بهبود مییابد. بعد از این مدت بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود مصرف پروتئین و چربی ذخیره شده در بدن را آغاز میکند و این امر در نهایت منجر به کاهش وزن شما میشود که به آن در اصطلاح «کتوز» میگویند. برای حل این مشکل بهتر است لباس مناسبتری بپوشید و عرق کنید. رژیم کتوژنیک، رژیمی پر چربی، با پروتئین متوسط و کربوهیدرات بسیار کم است. Artic​le has ᠎be en c᠎re​ated with t​he he lp of GSA C on᠎te nt Generator DEMO᠎.

رژیم کتوژنیک برای گیاهخواران در واقع در رژیم کتو، کربوهیدرات مصرفی کاهش یافته و با چربی جایگزین میشود در نتیجه سطح کربوهیدرات بدن کم شده و به مرحلهای از سوخت و ساز به نام کتوزیس میرسد. با این حال، دنبال کردن یک رژیم سخت گیرانه برای تحریک کتوزیس بسیار سخت بوده، به علاوه برخی افراد تاثیرات منفی این رژیم یا حتی احساس خوبی نسبت به این رژیم ندارند. به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک؛ رژیم کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که بدن را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می کند. این رژیم در ابتدا بهمنظور کم شدن وزن نبود. به نوبه خود ، این باعث افزایش وزن و مشکلات سلامتی می شود که با رژیم های چرب و کربوهیدرات زیاد همراه است (رژیم غذایی کتوژنیک نیست). رژیم کتوژنیک ممکن است برای بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر مفید باشد. کتوزیس یا کتوز یک وضعیت متابولیک طبیعی است، این فرآیند شامل تولید کتون از چربی و استفاده از آنها برای انرژی به جای کربوهیدرات است. محققان دریافته اند اگر میخواهید یک رژیم غذایی موثر داشته باشید، بهترین راه برای ورود به حالت متابولیک کتوز استفاده از چربی با میزان بالا و پروتئین کم است. در آزمایشهای خون، ادرار و تنفس میتوان با اندازهگیری میزان کتونهای تولید شده توسط بدن، میتوان تعیین کرد که آیا وارد کتوز شدهاید یا خیر.برخی علائم نیز ممکن است نشان دهند که وارد کتوز شده اید، از جمله افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش گرسنگی یا اشتها. This article w᠎as creat᠎ed by GSA C᠎ontent Gener at​or DEMO .

همچنین نوع رنده شده آن یک جایگزین عالی برای برنج است.

بیش از 30 مطالعه علمی باکیفیت بالا نشان میدهد که در مقایسه با سایر رژیمهای غذایی، رژیمهای کمکربوهیدرات و کتو منجر به کاهش وزن مؤثرتر میشود. البته ناگفته نماند که مقداری کاهش وزن به دلیل کاهش وزن آب و به دنبال آن کاهش چربی است. همچنین نوع رنده شده آن یک جایگزین عالی برای برنج است. معمولا کربوهیدرات ها منبع اصلی انرژی یک فرد را تشکیل می دهند. سلولها معمولاً از گلوکز به عنوان منبع اصلی سوخت استفاده میکنند. این ذخایر معمولاً با خوردن کربوهیدراتها دوباره احیا میشوند. او میگوید “ممحدوده کردن پیوستهی کربوهیدراتها منجر به تخلیهی ذخایر گلیکوژن عضلانی میشود. همان طور که می دانید انرژی بدن از سوخت کربوهیدراتها (فرآوردههای قندی) بدست میآید.اما در این رژیم، سوخت بدن از ذخایر چربی و در صورت لزوم از پروتئین تامین میشود. وقتی بدن شما سوخت کافی نداشته باشد( چربی و کربوهیدرات) برای تامین انرژی از پروتئین ها یعنی بافت ماهیچه ها استفاده میکند. وقتی کربوهیدرات را کاهش میدهید بدن شما به تدریج از چربی ها برای تامین انرژی استفاده میکند و بعد از چهارهفته چربیسوزی واقعی شروع میشود. شاید این رژیم فقط برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند طراحی شده است. روغن نارگیل یکی از غنیترین منابع طبیعی چربیهای MCT است که حدود ۱۷ درصد از اسیدهای چرب موجود در آن از MCT تشکیل شدهاند.

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان فارسی

رژیم کتوژنیک

میتواند به بهبود تمام علائم اصلی سندرم متابولیک شامل تری گلیسیرید بالا، افزایش فشار خون و چربیهای بیش از حد ناحیه شکمی منجر شود. چربیهای ناسالم.، تنها چربیهایی که باید مصرف کنید، روغنهای گیاهی و چربیهای مفیدی است که در موادی مانند آووکادو یافت میشود. روغنهایی مانند روغن ذرت، روغن گلرنگ، روغن دانه سویا و برخی از کرههای گیاهی، غنی از اسیدهای چرب چند اشباع نشده هستند. خوردن روغن نارگیل به شما برای رسیدن به سطح مناسب از کتوز کمک میکند. هرچه مصرف کربوهیدراتها کاهش یابد، بدن در حالتی به نام “کتوز” قرار میگیرد. شما میخواهید کربوهیدراتها را کم نگهدارید تا حالت چربی سوزی کتوز را حفظ کنید – اما همچنین میخواهید برای عضلهسازی با کالری مازاد غذا بخورید. لذت بردن از غذاهای لذیذ می تواند به کاهش وزن نیز منجر شود، این یک خبر خوب برای کسانی است که در عصر غذای کامل نیاز به کاهش وزن دارند، میزان موفقیت بالای 80 درصد است و می توانند در هفته اول 2 تا 3 کیلوگرم وزن کم کنند. اگر می خواهید هوشمندانه ۵، ۱۰ و حتی ۲۰ کیلوگرم وزن کم کنید پس دکمه زیر را فشار دهید. و باید مقدار مصرف کربوهیدرات خالص را کم کنید، همچنین توصیه میشود از غذای فرآوری شده و هر نوع غذای حاوی مواد نگهدارنده و حاوی رنگ پرهیز کنید.

به طور معمول بین 20 تا 30 گرم کربوهیدرات خالص برای رژیم های غذایی روزمره توصیه می شود، اما هرچه میزان کربوهیدرات و میزان گلوکز خود را کاهش دهید، نتایج کلی بهتر خواهد بود. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که چربی اشباع شده را به ۵ تا ۶ درصد کالری روزانه یا حدود ۱۳ گرم در روز محدود کنید. مصرف محصولاتی مانند روغنهای گیاهی تصفیه شده و مایونز باید محدود شود. موارد زیر خوراکی هایی هستند که باید مصرف شان را محدود کنید. غذاهای فرآوری شده، نوشیدنیهای قندی، هر گونه ماده غذایی تهیه شده با غلات یا آرد، دسرها و خوراکی پرچرب مثالهایی از مواد غذایی ممنوع در رژیم کتوژنیک هستند. افرادی که از دیابت رنج میبرند و از انسولین یا داروهای خوراکی کاهش دهنده قند خون استفاده میکنند، در صورتی که داروها قبل از شروع این رژیم به درستی تنظیم نشده باشند، دچار هیپوگلیسمی شدید میشوند. قبل از اینکه تمامچیز را کنار بگذارید، بایست این چند مورد دیگر را هم بدانید. Content was c reat​ed ​by GSA  Content Generat​or D᠎emov ersion !

معایب رژیم کتوژنیک

در این رژیم افراد اجازه دارند قبل و بعد از ورزش ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند شدت ورزش را افزایش دهند. برای قرارگیری در شرایط کتوزیس افراد بطور کلی باید کمتر از ۵۰ گرم و برخی مواقع به میزان ۲۰ گرم کربوهیدرات در روز دریافت کنند. به طور معمول این رژیم از سال ۱۹۲۰ برای درمان کودکان مبتلا به صرع و همچنین بزرگسالان دچار به صرع غیر قابل کنترل با درمان دارویی استفاده شده است. با آنکه رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز هم، اندکی گرانتر از رژیم غذایی معمولی است، اما در صورت موفقیت این رژیم غذایی در درمان بیمار، این اختلاف قیمت، از طریق حذف هزینهٔ خرید داروهای ضد صرع جبران میشود. زیرا وقتی سطح انسولین افزایش یابد، تخمدان از حد معمولی خود بزرگتر شده و کیستهایی در اطرافش به وجود میآیند. افزایش سطح انسولین یکی از دلایل ایجاد سندروم تخمدان پلی کیستیک است. بدن شما برای ایجاد این کار نیاز به ایجاد آنزیم ها دارد. البته باید توجه داشته باشید که رژیم غذایی کتوژنیک یک رژیم با چربی بالاست و به پروتئین زیادی نیاز ندارد پس لزومی ندارد گوشت زیادی مصرف کنید چون پروتئین اضافی در بدن به گلوکز تبدیل می شود و همین مساله می تواند رژیمتان را مختل کند؛ به خصوص در شروع رژیم و به ویژه برای افرادی که بدنشان در مقابل انسولین مقاومت ایجاد کرده است.

حتی تنها یک پیاده روی کوچک می تواند به کاهش وزن و تنظیم قند خون کمک کند. رژیم کتو یک روش مؤثر برای کاهش وزن است. یک فرد با نیاز به مصرف ۲۰۰۰ کالری در روز به ۱۴۴ تا ۱۷۷ گرم چربی نیاز دارد. در حقیقت تنها بعد از ۳ روز گرسنگی، مغز ۲۵% انرژی مورد نیاز خود را از کتونها دریافت میکند. بسیاری از این چربیها به کبد منتقل شده، جاییکه آنها اکسیده و به کتونها(یا بدن کتون که از سه مولکول محلول در آب) تبدیل میشوند. بر همین اساس در رژیم غذایی کتوژنیک شاهد آن هستیم که مصرف کربوهیدراتها به شدت پایین آمده است و در عوض چربیها جایگزین آن شدهاند. به صورت کلی در این رژیم مقدار کربوهیدرات به شدت کاهش پیدا کرده و در عوض مقدار چربی و پروتئین افزایش پیدا میکند. پیروی از این رژیم سبب کاهش سطح انسولین در بدن میشود؛ بنابراین نقش مهمی در درمان این بیماری دارد. ᠎Post has been gener ated by G᠎SA C ontent Gener ator D᠎emov​er sion.

رژیم کتوژنیک و کبد چرب

با توجه به اینکه میزان بعضی از ویتامینها و ریزمغذیها در رژیم کتوژنیک کم میباشد درمان با مکملها ازجمله منیزیوم، روي، سلنیوم، ویتامین D و ویتامینهای گروه B؛ میتواند از کمبود این مواد جلوگیري کند. اینگونه از دریافت صددرصدی ویتامین های مورد نیاز روزانه بدن اطمینان حاصل کنید. در این رژیم شما باید کالری مورد نیاز خود را از پروتیین و چربی های سالم دریافت کنید و کربوهیدراتی همچون شکر، نوشابه، شیرینیها و نان سفید که هضم آن ها آسان است را حذف کنید. گفتنی است که در این رژیم نظارت دقیق بر عملکرد کلیه ضروری است. مرحله دوم بیشتر یک تغییر سبک زندگی است که برای دنبال کردن طولانی مدت طراحی شده و علاوه بر فعالیت بدنی، آموزش در مورد انتخاب مواد غذایی مغذی و اندازه سهم را تشویق می کند. یک رژیم غذایی متعادل با غذاهای فرآورینشده، سرشار از میوهها و سبزیجات رنگارنگ، گوشت بدون چربی، ماهی، غلات کامل، آجیل، دانهها، روغن زیتون و آب فراوان (مانند رژیم مدیترانهای) بهترین نتیجه را در رسیدن به یک زندگی طولانی، سالم و پر جنب و جوش دارد. شما می توانید در وعده های اصلی از غذاهایی همچون ماهی، گوشت گاو، گوسفند، مرغ، تخم مرغ و …

لیست مواد غذایی در رژیم کتوژنیک

ایدهی آن، این است که با میل کردن چربی بیشتر، پروتئین متوسط و کربوهیدرات کمتر، جسم به وضعیت کتوز، یا وضعیت متابولیک میرود که در آن اجسام کتونی (مولکولهای شبیه به چربی) به جای گلوکز به سوخت اصلی تبدیل میشوند. در آسیا، منبع اصلی دریافت انرژی در رژیم غذایی معمولیِ، برنج و نودل است و به همین دلیل، حذف آنها سخت است؛ بنابراین، رژیم کتوژنیکی که از روغن MCT تشکیل شده باشد (که حاوی کربوهیدرات بیشتری نیز هست)، بسیار سودمند است. خوراکیهای حاوی آرد گندم و نان، برنج، پاستا، جو پرک، ذرت و … در این رژیم نباید از هیچگونه کربوهیدرات تصفیه شدهای مانند گندم (نان، ماکارونی، غلات)، نشاسته (سیب زمینی، لوبیا و حبوبات) و میوه استفاده کنید. انواع توت و آووکادو مانند تمشک، توت سیاه و سایر توتهایی که قند کمی دارند. میوه هایی که می توانید در این رژیم استفاده کنید شامل زردآلو، کیوی، آووکادو، شاتوت، گوجهفرنگی، ریواس، تمشک، طالبی، توت فرنگی، هندوانه، لیمو می باشد. از گلوتن گندم که در غذاهای فراوری شده کاربرد دارد،پرهیز کنید. در مقایسه با رژیم کتوژنیک کلاسیک، رژیم تعدیلشدهٔ اَتکینز (MAD) محدودیتی برای کالری و پروتئین نداشته و بهدلیلِ نسبت کتوژنیک کمتر (در حدود ۱:۱)، ضرورت چندانی به کنترل دقیق و شدید ندارد.