تعداد بیشتری از بزرگسالان جوان به سرطان روده بزرگ مبتلا می شوند


سیسرطان اولون با فراوانی بیشتر بزرگسالان جوان آمریکایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تومورهای بیشتری در مراحل پیشرفته شناسایی می‌شوند، تغییرات نگران‌کننده‌ای در بروز این بیماری بالقوه کشنده که جرقه‌ای برای اقدامات غربالگری و پیشگیری گسترده‌تر می‌شود.

طبق گزارشی از انجمن سرطان آمریکا، حدود 20 درصد از افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ در سال 2019 کمتر از 55 سال سن داشتند که تقریباً دو برابر میزان مشاهده شده در سال 1995 است. بر اساس این گزارش، از هر پنج آمریکایی که در سال 2019 به سرطان روده بزرگ مبتلا شده بودند، سه نفر در مراحل پیشرفته این بیماری بودند، در حالی که در اواسط دهه 2000 بیش از نیمی از آنها افزایش داشت.

ربکا سیگل، مدیر ارشد علمی تحقیقات نظارتی گروه و نویسنده اصلی این گزارش، در بیانیه‌ای گفت: «این که می‌بینیم با چه سرعتی کل جمعیت بیماران جوان‌تر می‌شوند، نگران‌کننده است. گرایش به سمت بیماری های پیشرفته تر در افراد در هر سنی نیز تعجب آور است و باید همه افراد 45 ساله و بالاتر را برای غربالگری ترغیب کند.

تومورهای روده بزرگ با بیش از 153000 مورد و مرگ 52000 مورد انتظار در سال جاری، علت شماره 2 مرگ و میر ناشی از سرطان در ایالات متحده است. از این تعداد، حدود 20000 مورد و 4000 مرگ در افراد زیر 50 سال رخ می دهد، که اهمیت غربالگری را که می تواند منجر به درمان زودتر و همچنین پیشگیری شود، برجسته می کند.

کارن نادسن، مدیر اجرایی انجمن سرطان گفت: “حدود 55 درصد از سرطان های روده بزرگ را می توان به خطراتی نسبت داد که می توان آنها را اصلاح کرد.” او گفت که اولین گام‌ها برای بسیاری از افراد ممکن است شامل کاهش وزن، افزایش ورزش، اجتناب از سیگار و خوردن یک رژیم غذایی سالم باشد.

مشخص نیست چه چیزی باعث تغییر به تشخیص های اولیه و مراحل پیشرفته می شود و تحقیقات بیشتری در مورد روند رو به افزایش مورد نیاز است. شیوع سرطان روده بزرگ در اوایل دهه 2000 در افراد 50 ساله و بالاتر به سرعت کاهش یافت، که عمدتاً به دلیل افزایش استفاده از کولونوسکوپی است که می تواند با برداشتن پولیپ های پیش سرطانی از بیماری پیشرفته جلوگیری کند. بر اساس این گزارش، در حالی که افراد بالای 65 سال در دهه گذشته به پیشرفت خود ادامه داده اند، تشخیص سرطان روده بزرگ سالانه حدود 2 درصد در افراد کمتر از 55 سال افزایش یافته است.

انجمن سرطان آمریکا سن توصیه شده برای شروع غربالگری سرطان روده بزرگ را از 50 سال در سال 2018 به 45 سال کاهش داد و گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده – یک پانل مستقل و داوطلب از متخصصان ملی – توصیه مشابهی را در سال 2021 دنبال کرد. نادسن گفت، افرادی که به دلیل عوامل محیطی، رفتاری یا ارثی در معرض خطر بیشتری هستند ممکن است نیاز به غربالگری زودتر داشته باشند و باید با پزشک مشورت کنند.

این گزارش بر اساس داده‌های ثبت سرطان مبتنی بر جمعیت و مرکز ملی آمار سلامت است.

مطالب بیشتری که باید از TIME خوانده شود


با ما تماس بگیرید در letters@time.com.