چرا واکسینه کردن کودکان در برابر COVID-19 بسیار سخت است؟


دبلیودرمان‌های پزشکی یا واکسن‌های مرغ به سختی دریافت می‌شود، معمولاً به دلیل تقاضای زیاد و کمبود عرضه است. اما در مورد واکسن‌های کووید-19 برای کودکان، قضیه برعکس است: تقاضای کم برای این واکسن باعث کاهش عرضه می‌شود.

در حالی که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده توصیه می‌کند که هر فردی شش ماهه به بالا در برابر کووید-19 واکسینه شود، والدین به سختی می‌توانند دوزهای آن را به اندازه کودک تشخیص دهند. معمولاً آنها برای همه واکسن های دوران کودکی به پزشکان اطفال خود تکیه می کنند، اما بسیاری از آنها آخرین واکسن کووید-19 را تهیه نمی کنند.

چرا که نه؟ و چگونه می توانید یک شات برای نوزاد خود تضمین کنید؟

اکنون جوراب زدن واکسن برای پزشکان اطفال از نظر مالی خطرناک است

زمانی که واکسن کووید-19 برای اولین بار برای کودکان مجاز شد، در زمان اورژانس بهداشت عمومی بود، بنابراین دولت فدرال دوزهایی را برای کل جمعیت خریداری کرد. ادارات بهداشت ایالتی اینها را از طریق کلینیک های واکسیناسیون انبوه، داروخانه ها و در مطب پزشکان توزیع کردند. اما از زمانی که دولت بایدن پایان وضعیت اضطراری بهداشت عمومی را در ماه مه 2023 اعلام کرد، پزشکان باید مانند سایر واکسن‌های دوران کودکی، دوز را از بازار تجاری خریداری کنند. این بدان معناست که آنها باید تخمین بزنند که چه مقدار دوز مصرف کنند و امیدوار باشند که محاسبات آنها با تقاضا مطابقت داشته باشد. در شروع فصل ویروس تنفسی، ریاضیات حتی خطرناک‌تر بود: بیمه‌گران برای بازپرداخت واکسن‌هایی که پزشکان انجام می‌دادند، با کدهای مناسب آماده نبودند. دکتر جسی هاکل، رئیس کمیته طب عملی و سرپایی در می گوید: «این باعث ترس در میان برخی از پزشکان اطفال از هزینه هر دوز 70 تا 130 دلار برای یک واکسن شد، بدون اینکه تضمینی برای بازپرداخت آنها توسط شرکت های بیمه باشد. آکادمی اطفال آمریکا (AAP). واکسن های کووید-۱۹ گران هستند و برای کودکان [practices] روی حاشیه‌های بسیار نازک عمل کنید، بنابراین ضرر دادن به هر چیزی بسیار سخت است.

AAP برای کاهش خطرات مالی برای پزشکان، از جمله ارسال ویال ها در مقادیر کمتر و مذاکره در مورد توانایی بازگرداندن دوزهای استفاده نشده، با تولیدکنندگان کار کرده است. پزشکان اطفال اکنون می توانند ویال های باز نشده و نیمه استفاده شده را برای بازپرداخت وجه یا اعتبار به حساب های خود نزد سازندگان به فایزر و مدرنا برگردانند. در حالی که فایزر این سیاست را در اکتبر 2023 اتخاذ کرد، مدرنا تا ژانویه 2024 این کار را انجام نداد. برخی از پزشکان اطفال ممکن است از این تغییرات خط مشی آگاه نباشند – به علاوه، بازپرداخت یا اعتبار ممکن است ماه ها طول بکشد.

همه داروخانه ها نوزادان را واکسینه نمی کنند

قوانین ایالتی در مورد سنی که داروسازان می توانند واکسیناسیون نوزادان را شروع کنند متفاوت است، اما اکثر آنها از دو سالگی (نیویورک) یا سه سالگی (تگزاس) شروع می کنند که باعث می شود نوزادان کنار گذاشته شوند. برخی از داروخانه‌های خرده‌فروشی فروشگاه‌های خود را با ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی آموزش‌دیده تکمیل کرده‌اند که می‌توانند نوزادان جوان‌تر را واکسینه کنند، اما این واکسن‌ها بسته به مکان متفاوت هستند.

تقاضا افتضاح است

نحوه خرید و فروش واکسن ها تنها عاملی نیست که بر تصمیم پزشکان اطفال برای تهیه واکسن تأثیر می گذارد. حتی زمانی که دولت دوز مصرف می کرد، تقاضا برای واکسن برای نوزادان بسیار کم بود. هاکل می‌گوید: «ما سهامی داشتیم که دولت ارائه کرده بود و در حال انقضا بودند. اعداد نشان می دهد که تنها کمتر از 1 درصد از کودکان زیر دو سال به طور کامل واکسینه شده اند. تقاضا به قدری کم بود که پزشکان اطفال در آن زمان به این نتیجه رسیدند که ارزش تهیه آن را ندارد.» تنها 12 درصد از تمام کودکان شش ماهه تا 17 ساله تاکنون واکسن به روز شده را دریافت کرده اند، و این تقاضای کم یکی از دلایلی است که هاکل می گوید که کارش در حومه نیویورک تصمیم گرفت دوزهای واکسن کووید-19 را ذخیره نکند.

در مورد واکسیناسیون کودکان نیز جمعیت منحصر به فردی هستند. حدود نیمی از کودکان زیر پنج سال ایالات متحده تحت پوشش واکسن برای کودکان هستند، برنامه ای که با بودجه دولت تامین می شود و برای همه بیماری های توصیه شده دوران کودکی، از جمله کووید-19، واکسن های رایگان برای کودکان زیر سن و کودکان بیمه نشده ارائه می کند. پزشکان اطفال ممکن است این دوزها را ذخیره کنند، اما نمی توانند از آنها برای کودکان بیمه شده استفاده کنند.

هاکل می‌گوید از آنجایی که اکنون تولیدکنندگان این امکان را برای پزشکان فراهم می‌کنند که مقادیر کمتری از واکسن کووید-19، 10 دوز در یک زمان سفارش دهند، برخی از روش‌ها منابع را برای خرید حتی این سفارش‌های کوچک جمع‌آوری می‌کنند تا احتمال عدم تزریق دوز را افزایش دهند. بدون استفاده بماند

ذخیره سازی مشکل است

در حالی که واکسن‌ها را می‌توان در فریزرها و یخچال‌های معمولی نگهداری کرد، برخلاف دمای فوق‌العاده سرد مورد نیاز در اولین توزیع واکسن‌ها، این راحتی به این معنی است که عمر مفید آنها کوتاه‌تر است. واکسن ها را می توان تا تاریخ انقضای آنها که معمولاً چندین ماه است به صورت منجمد نگهداری کرد یا برای واکسن فایزر به مدت 10 هفته و برای واکسن مدرنا 30 روز در یخچال نگهداری کرد.

چگونه کودک خود را واکسینه کنیم

هاکل می گوید: مجموع همه این عوامل به این معناست که والدین مشتاق واکسینه کردن نوزادان خود گزینه های خوبی ندارند. “در حالی که من درک می کنم [economic] تردید در دوزهای موجود، متأسفانه باعث می‌شود به برخی از بچه‌ها آنطور که ما می‌خواهیم خدمات داده نشود.»

اما امکان پذیر است. برخی از پزشکان اطفال خانواده‌ها را به بخش‌های بهداشت محلی خود ارجاع می‌دهند و CVS MinuteClinics نوزادان را از 18 ماهگی در همه مکان‌هایشان واکسینه می‌کند. برخی از بیمارستان‌ها نیز برای بیماران اطفال واکسن ارائه می‌کنند، بنابراین بهتر است با ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی محلی خود تماس بگیرید تا نزدیک‌ترین مکان را برای واکسینه کردن فرزندتان پیدا کنید.



Source link