چگونه بیشتر بخوانید – و چرا باید


من یکی از مفیدترین درس های دوران کودکی را تا امروز با خود داشته باشم: همیشه یک کتاب بردارید.

این قانون در کلاس سوم به خوبی به من کمک کرد، وقتی یواشکی خواندم باشگاه پرستاران کودک زیر میز من در کلاس ریاضی (بعد از اینکه معلمم آن را مصادره کرد، یکی دیگر را بیرون کشیدم.) در هواپیما، در رانندگی های طولانی، در حالی که در وسط مسیر پیاده روی و در گوشه اجتماعات اجتماعی نفس می کشم، مشغول هواپیماها هستم. (بله، من در مهمانی‌ها مشتاق هستم… اگر می‌خواهید در مورد چندمین نسخه بازسازی شده بحث کنید. غرور و تعصب.)

من عاشق خواندن هستم – و ای کاش می توانستم بیشتر از این کار کنم – زیرا این یک راه موثر و سرگرم کننده برای آرام کردن مغز همیشه مشغول من است. مطالعه همچنین با فواید سلامتی همراه است: تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن کتاب باعث می‌شود ذهن برای مدت طولانی‌تری تیزتر بماند، در حالی که ضربان قلب و احساس ناراحتی روانی را کاهش می‌دهد. به علاوه، مطالعه قبل از خواب می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد.

برخی تحقیقات نشان می دهد که داستان های ادبی، به ویژه، به افراد کمک می کند تا مهارت های همدلی و تفکر انتقادی را توسعه دهند. ماریان وولف، محقق سوادآموزی، که نویسنده کتاب‌هایی از جمله است، می‌گوید غوطه‌ور شدن در کتاب به ما امکان می‌دهد «به دیدگاه شخصیت‌ها وارد شویم – نه فقط تفکر، بلکه احساسشان». Reader, Come Home: The Reading Brain in a Digital World. اما ما آنقدرها هم این کار را انجام نمی دهیم. طبق یک نظرسنجی در سال 2021 توسط مرکز تحقیقات پیو، 23 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده در طول 12 ماه گذشته هیچ بخشی از یک کتاب را نخوانده اند. ولف می‌گوید: «خواندن یکی از بهترین اختراعاتی است که بشر به بشریت داده است و مردم آن را کاملاً بدیهی می‌دانند».

در اینجا هشت استراتژی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند امسال بیشتر بخوانید.

از کوچک شروع کنید

یک راه عالی برای عادت کردن به مطالعه، شروع با مجموعه داستان های کوتاه یا روزنامه نگاری مجلات طولانی است. شما مجبور نیستید اینگونه باشید که “من می خواهم بخوانم.” جنگ و صلحچیسیتی مورنو، که در بخش خدمات خوانندگان کتابخانه عمومی نیویورک کار می کند، می گوید. او اخیرا لذت برد خطرات سیگار کشیدن در رختخواب: داستان ها توسط ماریانا انریکز، که از دوازده داستان کوتاه تشکیل شده است.

مورنو می‌گوید آثار کوتاهی مانند این‌ها به اندازه متن‌های طولانی‌تر دلهره‌آور نیستند و می‌توانند به شما انگیزه دهند تا روال خواندنی را پیدا کنید که بهترین کار را برای شما داشته باشد.

خواندن خود را دنبال کنید

من هر کتابی را که خوانده ام و تاریخی که آن را به پایان رساندم در یک سند Word ثبت می کنم. من همچنین برنامه Goodreads را دوست دارم. این یک روش سرگرم‌کننده برای ثبت آسان کتاب‌هایی است که دارید یا می‌خواهید بخوانید، ببینید دوستانتان چه می‌خوانند و بررسی‌های سایر خوانندگان را مطالعه کنید.

آن بوگل، مجری این پادکست، می‌گوید: «من به ردیابی کتاب‌های شخص اعتقاد زیادی دارم – این واقعاً به ایجاد یک زندگی خواندن رضایت‌بخش‌تر کمک می‌کند. بعد چی بخونم؟ و وبلاگ مدرن خانم دارسی را اداره می کند. او در سال حدود 200 کتاب می خواند. ما گاهی اوقات برای خود داستان هایی در مورد زندگی خواندن خود تعریف می کنیم که لزوماً درست نیستند. با جمع‌آوری داده‌ها، تصویر دقیقی از اینکه چه چیزی برای شما مفید است و چه چیزی برای شما مفید نیست، به دست می‌آورید.

ایجاد یک صفحه گسترده یا خرید مجله ای را در نظر بگیرید که در آن عنوان، نویسنده و ژانر کتاب هایی را که خوانده اید دنبال کنید. وقتی آن را می خوانی؛ چگونه به آن امتیاز می دهید نقل قول ها یا ایده های مورد علاقه ای که از آن یاد گرفتید. و چگونه آن را کشف کردید (آیا این توصیه یک کتابدار بود؟ یک کلوپ کتاب خوانده است؟) سپس شما شروع به کشف الگوها خواهید کرد: ممکن است در میان کتاب های جنایی واقعی پرواز کنید اما واقعاً با داستان های ادبی مبارزه کنید. با این داده‌ها، می‌توانید نوع کتاب‌هایی را که شما را شادتر می‌کنند و به احتمال زیاد برای خواندن آن‌ها وقت اختصاص می‌دهید، تعیین کنید.

به چالش خواندن بپیوندید

یکی از راه‌هایی که می‌توانید زندگی مطالعه خود را چاشنی‌تر کنید، پیوستن به چالش خواندن است – و انتخاب‌های زیادی وجود دارد. برای مثال، چالش کتاب Barnes & Noble 2023 شامل 52 دستور است: یک گلچین بخوانید، نویسنده ای که برای شما جدید است، کتابی که شامل نقشه است، چیزی که در دهه 1700 اتفاق افتاده است یا عنوانی که شلوار شما را می ترساند. چالش‌های دیگر بر روی استعمار زدایی از قفسه کتاب و بازدید مجدد از آثار کلاسیک متمرکز هستند.

مورنو می‌گوید: «مهمترین چیز در مورد آن این است که شما را وادار می‌کند چیزهایی را بخوانید که ممکن است هرگز به تنهایی نخوانید. مکان‌های زیادی این چالش‌ها را انجام می‌دهند و واقعاً سرگرم‌کننده هستند.»

اگر ترجیح می دهید، می توانید خود را ایجاد کنید. برای خواندن هر کتابی که در نیویورک امسال معرفی شده است، تلاش کنید بار برای مثال، فهرست پرفروش‌ترین آثار غیرداستانی جلد گالینگور، یا خواندن مطالبی که هر سال از زمان تولدتان منتشر می‌شود.

یک هدف روزانه تعیین کنید

من زمانی پیشرفت می کنم که معیارهای مشخصی برای کار روی آن داشته باشم، بنابراین هدفم خواندن 50 صفحه در روز است. همچنین می توانید تصمیم بگیرید که روزانه 10 یا 25 یا 100 صفحه را پشت سر بگذارید، یا هدف خود را مطالعه یک کتاب در هفته یا تعداد معینی در سال تعیین کنید.

اگر نمی‌خواهید عددی روی آن قرار دهید، متعهد شوید که بخش خاصی از هر روز را صرف مطالعه کنید. برای مثال، ولف هر روز صبح 15 دقیقه را برای خواندن اختصاص می دهد. اگر نتواند، به جای آن شب کتابش را باز می کند. او در مورد زمان اختصاص داده شده برای مطالعه می‌گوید: «تو را متمرکز می‌کند». “این باعث می شود متوجه شوید که تنها یک انسان هستید با یک پناهگاه گرانبها در داخل که هیچ کس جز شما از آن خبر ندارد.”

فرمت های مختلف را امتحان کنید

سال‌ها در مقابل هر چیزی غیر از کتابی که می‌توانستم در دست بگیرم مقاومت می‌کردم. سپس همه گیری فرا رسید – و من متوجه شدم که ساده ترین و ایمن ترین راه برای دسترسی به کتاب های کتابخانه، انتخاب نسخه الکترونیکی است. من اکنون یک وفادار Kindle هستم.

مورنو می‌گوید باز بودن در قالب‌های مختلف، از جمله کتاب‌های الکترونیکی و کتاب‌های صوتی، راهی عالی برای کاهش زمان مطالعه بیشتر است. (و به سرعت حل شود که بحث: بله، گوش دادن به کتاب صوتی خواندن محسوب می شود، کارشناسان ما موافق هستند.) برای مثال، اگر در صف فروشگاه منتظر هستید، می توانید چند صفحه را در کیندل خود بخوانید. یا اگر در حال رانندگی هستید، با سگ قدم می زنید یا لباس های شسته شده را تا می کنید، چرا کتاب صوتی را روشن نکنید؟ او می افزاید: «بعضی وقت ها وقت کافی برای نشستن و خواندن ندارید. “این روشی متفاوت برای تعامل با کتاب در حین انجام کارهای دیگر ارائه می دهد.”

چندین کتاب را همزمان بخوانید

یکی از کلیدهای خواندن مکرر این است که مطمئن شوید همیشه گزینه های جذابی دارید. بوگل می‌گوید: «ما می‌توانیم در طول روز در مورد استراتژی‌های مدیریت زمان صحبت کنیم، اما اگر یک خواننده کتاب‌های خوب آماده نداشته باشد، پس وظیفه‌ای وجود دارد – اما بدون انگیزه یا اشتیاق. (زمانی که صحبت کردیم او در میان پنج کتاب مختلف بود: ترکیبی از کتاب‌های چاپی، صوتی، و کتاب‌های الکترونیکی، و همچنین عناوین غیرداستانی و داستانی.) خواندن بیش از یک کتاب در یک زمان می‌تواند به اطمینان حاصل شود که همیشه چیزی وجود دارد. او می گوید که شما در خلق و خوی هستید، در حالی که خستگی تصمیم گیری را از بین می برد.

یک انجمن کتابخوان پیدا کنید

یکی از گوشه های مورد علاقه من در اینستاگرام #Bookstagram است که در آن خوانندگان عکس های زیبایی شناختی از کتاب های مورد علاقه خود ارسال می کنند. همچنین می‌توانید از طریق جوامعی مانند Goodreads، The StoryGraph، و LibraryThing با علاقه‌مندان به کتاب از سراسر جهان آشنا شوید. مورنو می‌گوید: این سایت‌ها «ارتباط اجتماعی را ارائه می‌دهند که واقعاً مفید است، زیرا خواندن می‌تواند تجربه‌ای بسیار منفرد باشد». “آنها کاری می کنند که شما بیشتر شبیه به یک کار جمعی احساس کنید.”

همچنین، او اشاره می کند، یک جامعه داخلی در کتابخانه محلی شما منتظر شماست. کتابداران تقریباً همیشه مشتاق هستند که با مراجعه کنندگان و کتاب‌ها را توصیه کنند، و بسیاری از آنها باشگاه‌های کتاب و سایر فعالیت‌های اجتماعی مرتبط با مطالعه را ارائه می‌دهند. از خوانندگان پرکاری که با آنها برخورد می کنید بخواهید توصیه هایی داشته باشند یا درباره آخرین کتاب عالی که خوانده اند به شما بگویند. وقتی با بوگل صحبت کردم، متوجه شدیم که هر دو به تازگی کار را تمام کرده ایم مؤمنان بزرگ توسط Rebecca Makkai، و او به من پیشنهاد کرد که ممکن است به همین ترتیب لذت ببرم دیرآمده نوشته ژان هانف کورلیتز بر اساس چند صفحه اول، او کاملاً مشخص بود.

ذهنیت ترک کننده را بپذیرید

بوگل اغلب از مردم می پرسد چه چیزی آنها را از خواندن باز می دارد و پاسخ این است که آنها در وسط کتابی گیر کرده اند که نمی خواهند تمام کنند. بهترین کاری که می توانید برای زندگی مطالعه خود انجام دهید؟ او می گوید: «کتابی را که برای شما نیست کنار بگذارید. شاید به نظر غیر منطقی باشد، اما با دادن اجازه به خود برای ترک آن، فضایی برای کتاب‌هایی ایجاد می‌کنید که از آن لذت بیشتری خواهید برد – و هیچ راهی بهتر از این برای تغذیه انگیزه مطالعه‌تان وجود ندارد.

مطالب بیشتری که باید از TIME خوانده شود


با ما تماس بگیرید در letters@time.com.