قیمت تخم مرغ کاهش می یابد، اما تهدید آنفولانزای مرغی هنوز تمام نشده است: شات


قیمت چشمگیر تخم مرغ بالاخره شروع به کاهش کرد. بر اساس داده های USDA، تخم مرغ عمده فروشی در بازار غرب میانه با 58 سنت کاهش به 3.29 دلار در هر دوجین در پایان ژانویه رسید.

جاستین سالیوان/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

جاستین سالیوان/گتی ایماژ


قیمت چشمگیر تخم مرغ بالاخره شروع به کاهش کرد. بر اساس داده های USDA، تخم مرغ عمده فروشی در بازار غرب میانه با 58 سنت کاهش به 3.29 دلار در هر دوجین در پایان ژانویه رسید.

جاستین سالیوان/گتی ایماژ

شاید شما میم های اینترنتی خنده دار در مورد قیمت بالای تخم مرغ را دیده باشید؟ مثل همان جایی که پسری برای خواستگاری زانو می زند، اما به جای حلقه، یک دوجین تخم مرغ گرانبها را بیرون می آورد!

خب بالاخره قیمت تخم مرغ شروع به کاهش کرد. دیوید اورتگا، اقتصاددان مواد غذایی در دانشگاه ایالتی میشیگان می گوید: «ما شاهد کاهش قیمت عمده فروشی هستیم. بر اساس داده های USDA، قیمت عمده فروشی یک دوجین تخم مرغ در بازار غرب میانه با 58 سنت کاهش به 3.29 دلار در هر دوجین در پایان ژانویه رسید.

اورتگا می‌گوید بین کاهش قیمت عمده‌فروشی و آنچه در خواربارفروشی می‌پردازیم فاصله وجود دارد، اما می‌توانیم به زودی انتظار تخفیف داشته باشیم. من قبلاً شاهد کاهش قیمت ها در سوپرمارکت محلی خود بوده ام.

با این حال، روزهای 1.50 دلاری ممکن است به این زودی ها باز نگردند. این تا حدی به این دلیل است که تورم هزینه خوراک، حمل و نقل و نیروی کار را افزایش داده است. اما بزرگترین عامل تاثیرگذار بر قیمت تخم مرغ شیوع آنفولانزای پرندگان – آنفولانزای فوق حاد پرندگان (HAPI) – است که می تواند به سرعت از گله ای به گله دیگر سرایت کند و در جوجه ها کشنده است. CDC تخمین می زند که بیش از 58 میلیون پرنده به دلیل شیوع فعلی مرده یا معدوم شده اند.

اورتگا می‌گوید این ویروس یک “شوک” حاد به ذخایر تخم مرغ وارد کرده است. و “ابهامات زیادی در مورد اینکه این شیوع تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.” در میان چنین غیرقابل پیش بینی بودن، اورتگا می گوید قیمت ها چسبنده هستند. “آنها تمایل دارند به سرعت بالا بیایند، اما پایین آمدن آنها بسیار بیشتر طول می کشد.”

آنفولانزای مرغی چیز جدیدی نیست، اما دانشمندان می گویند این شیوع کنونی گسترده تر و کشنده تر از آخرین شیوع در سال 2015 است. این بیماری در پرندگان وحشی در تمام 50 ایالت شناسایی شده است. به طور معمول، پرندگان وحشی از این ویروس بیمار نمی شوند، اما گونه ای که در حال گردش است، خطرناک تر به نظر می رسد. فیلیپ کلوئر، دانشمند طیور از کالج علوم کشاورزی پن استیت، می گوید: «ما در حال مشاهده علائم و مرگ و میر در برخی از پرندگان وحشی هستیم. کلوئر می گوید: «این بار مرگبارتر است.

آخرین داده های CDC نشان می دهد که آنفولانزای مرغی در طیف وسیعی از گونه ها از جمله کرکس سیاه و غاز شناسایی شده است. همچنین اخیراً چند گزارش از عفونت در جغدهای شاخدار، شاهین های دم قرمز و عقاب های طاس وجود دارد.

از سال گذشته که شیوع آنفولانزای مرغی آغاز شد، در 47 ایالت در عملیات مرغداری شیوع پیدا کرده است. شیوع معمولاً زمانی شروع می شود که پرندگان وحشی مانند غازها مرغ ها، بوقلمون ها یا سایر پرندگان آبزی را در گله های تجاری یا گله های حیاط خلوت آلوده کنند. هنگامی که یک عفونت در هر گله یافت می شود، USDA کل گله را معدوم می کند. Clauer می گوید: «این بیماری بسیار بیماری زا بسیار کشنده است. او توضیح می‌دهد: «بنابراین، کل ایده این است که در بالای آن قرار بگیریم و به پرندگان کمک کنیم تا به شیوه‌ای انسانی بمیرند و اجازه ندهیم که بیماری همچنان گسترش یابد.

در سال های اخیر کشاورزان اقدامات ایمنی زیستی را برای محافظت از گله های خود افزایش داده اند. Clauer توضیح می دهد: “شما در تلاش برای ایجاد موانع هستید.” به عنوان مثال، از آنجایی که ویروس می تواند از طریق مدفوع یا پر پرندگان منتشر شود، کارگران اقدامات احتیاطی را برای تمیز نگه داشتن دست ها، لباس ها و کفش های خود انجام می دهند. ابزار و تجهیزات نیز باید ضدعفونی شوند.

کشاورزان سعی می کنند پرندگان آبزی را از فرود آمدن در مزارع نزدیک مرغداری هایشان منع کنند. Clauer می گوید: «شما در حال تنظیم یک پارامتر در اطراف طیور خود هستید تا از آنها محافظت کنید.

به گفته CDC، این ویروس برای مردم “خطر کم” دارد. این آژانس می‌گوید ویروس‌های آنفولانزای مرغی «معمولاً افراد را مبتلا نمی‌کنند»، اگرچه در بهار گذشته، CDC عفونت یک نفر در کلرادو را گزارش کرد که با طیور آلوده در تماس بوده است. فرد خستگی را گزارش کرد و با یک داروی ضد ویروسی درمان شد.

بنابراین، چه زمانی شیوع بیماری پایان می یابد؟

دکتر یوکو ساتو، دامپزشک دانشگاه ایالتی آیووا می گوید: «ما نمی دانیم. او می‌گوید: «امیدواریم جایی در وسط باشیم یا به پایان کار امیدوار باشیم. ساتو می‌گوید کشتن گله‌های آلوده خسارت‌های عاطفی بر کشاورزان می‌گذارد. او می‌گوید: «هیچ‌کس دوست ندارد، می‌دانید، پرنده‌ها را خالی از سکنه کند، و از آنها به‌خاطر مرگ بکشد. سپس، تولیدکنندگان تخم مرغ باید در بازسازی گله های خود که از جوجه ها شروع می شود، سرمایه گذاری کنند. ساتو توضیح می‌دهد: «حدود 16 تا 18 هفته طول می‌کشد تا پرندگان تا آن مرحله بالغ شوند تا تخم‌گذاری را آغاز کنند. بنابراین، زمان تأخیر برای بازسازی منابع تخم مرغ وجود دارد.

امیلی متز، رئیس هیئت تخم مرغ آمریکا توضیح می دهد: “سهام ما هنوز حدود 5٪ کاهش یافته است.” اما او می‌گوید کشاورزان بر بهبودی سریع تمرکز کرده‌اند و به سرمایه‌گذاری در استراتژی‌های پیشگیری برای دفع آنفولانزای مرغی ادامه می‌دهند. او توضیح می دهد: “من کشاورزانی دارم که سیستم های نور لیزر را برای جلوگیری از فرود پرندگان مهاجر در انبارهایشان قرار داده اند.” “من مزارع دارم که کارگران خود را با اتوبوس به کار می برند تا ترافیک کامیون را به حداقل برسانند” و خطر آلودگی را کاهش دهند. امید این است که این تلاش ها عملیات ها را مقاوم تر کند.

متز می گوید: «قیمت تخم مرغ مطمئناً رو به کاهش است. “فکر می کنم آرامشی در چشم است.”