چگونه در ویزیت پزشک از خود دفاع کنید


دبلیوبا توجه به زمان محدود و یک موضوع بهداشتی مبرم برای بحث، سفر به مطب پزشک گاهی اوقات می تواند مانند یک رویداد پر خطر باشد. حتی معمول‌ترین ملاقات‌ها می‌تواند باعث شود که شما احساس نارضایتی کنید، اگر مانع ارتباطی، موارد زیادی در دستور کار یا تضاد شخصیتی وجود داشته باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که می‌توانند نیازهای پزشکی خود را بیان کنند، از تجربیات مراقبت‌های بهداشتی خود راضی‌تر هستند و حتی احتمالاً بهبود در علائم و سایر پیامدهای مهم را مشاهده می‌کنند. بنابراین چگونه بیماران می توانند مدافعان بهتری برای خود شوند و در این فرآیند به مراقبت از سلامت خود کمک کنند؟ ما از پزشکان بهترین راهنمایی‌ها و توصیه‌های استراتژیک خود را برای کمک به اطمینان از اینکه قرار ملاقات بعدی با پزشک تا حد امکان روان انجام می‌شود، خواستیم.

قبل از بازدید، نگرانی های خود را یادداشت کنید

دکتر مایکل آلبرت، رئیس بخش داخلی پزشکان جامعه جان هاپکینز در اودنتون، MD، می‌گوید که می‌داند وقتی بیماران برای ملاقات با پزشک خود می‌روند، با چه مشکلاتی روبرو می‌شوند. اول، توازن قدرت ذاتی بین پزشک و بیمار وجود دارد که به گفته او با توجه به تمرکز دانشکده های پزشکی بیشتر بر مراقبت بیمار محور، به آرامی در حال تغییر است، اما همچنان یک مشکل باقی می ماند. و او بیش از سهم خود از داستان‌های پزشکانی که به نظر می‌رسد زمانی که بیمار نگرانی‌هایی را مطرح می‌کند، احساس همدلی ندارند، طی سال‌ها شنیده است. آلبرت می گوید: «ما می دانیم که باید به عنوان پزشک بهتر عمل کنیم.

آلبرت می‌گوید: برخی از این گسست‌ها به فشارهای زمانی منتهی می‌شود، که می‌تواند باعث شود پزشکان برای یافتن راه‌حلی برای بیمارانشان عجله داشته باشند، نه اینکه احساسات آنها را تأیید کنند.

ادامه مطلب: انتظارهای طولانی، قرارهای ملاقات کوتاه، صورت‌حساب‌های هنگفت: مراقبت‌های بهداشتی ایالات متحده باعث فرسودگی بیمار می‌شود

برای مقابله با آن، او به همه بیماران توصیه می کند که فهرستی از نگرانی های خود را به ترتیب فوری بنویسند تا اطمینان حاصل شود که صدای آنها در قرار ملاقات شنیده می شود. لازم نیست روایتی جامع باشد. در واقع، مختصر بودن کلید حفظ قرار ملاقات در مسیر است. اما افرادی که با یادداشتی آماده می شوند که نکات اصلی مورد بحث را برجسته می کند، اغلب از زمان محدود خود با پزشک بهتر استفاده می کنند. او می‌گوید: «آنوقت ما واقعاً می‌توانیم چیزهایی را که مهم‌ترین هستند، بررسی کنیم.

زمانی که بیماران به دکتر کاترین میلز متخصص فرعی مراجعه می کنند، معمولاً قبلاً با پزشکان متعدد و سایر ارائه دهندگان مراقبت در ارتباط بوده اند. میلز، انکولوژیست زنان و استادیار زنان و زایمان در دانشگاه پزشکی شیکاگو، می‌گوید که حرکت در سیستم برای بیماران می‌تواند گیج‌کننده و طاقت‌فرسا باشد، به همین دلیل است که او آنها را تشویق می‌کند تا سوالات خود را از قبل یادداشت کنند.

میلز می‌گوید: «وقتی در آن لحظه قرار می‌گیرید، به یاد آوردن همه چیزهایی که می‌خواستید به آن‌ها بپردازید، سخت است.

یک روز قبل یک پیام پورتال بفرستید

زمانی که یک لیست نوشته شده مختصر کافی نیست – مانند زمانی که یک بیمار می خواهد اطلاعات متنی در مورد یک آسیب پیچیده ارائه دهد – آلبرت می گوید ارسال یک پیام الکترونیکی از طریق پورتال بیمار یک روز قبل از قرار ملاقات می تواند به آمادگی پزشک کمک کند. برخی از طرح های بیمه شروع به پرداخت پول پزشکان برای پاسخگویی به پیام های پورتال کرده اند که این امر باعث تشویق پزشکان برای ارتباط با بیماران می شود.

آلبرت می گوید، فقط انتظار نداشته باشید که پزشکان به سوالات پیچیده از طریق ارتباط پورتال پاسخ دهند. این مسائل بهتر است شخصاً مورد بررسی قرار گیرند.

یک “بیانیه افتتاحیه” بسازید

آلبرت می‌گوید که پزشکان همیشه با محدودیت‌های زمانی مواجه هستند و معمولاً با خواسته‌های متعدد روبرو هستند. برای کمک به تقویت یک رابطه قوی، او اغلب به بیماران توصیه می‌کند که قرار ملاقات خود را با یک بیانیه ابتدایی کوتاه شروع کنند که دلیل آن‌ها را برای آمدن و در عین حال اذعان به برنامه‌های شلوغ پزشک مشخص می‌کند.

میلز می‌گوید و موارد کوچک، مانند حضور به موقع و اطمینان از تکمیل مدارک شما، می‌تواند به ایجاد رابطه ارائه‌دهنده و بیمار کمک زیادی کند. وقتی بیماران به موقع و آماده هستند، پزشکان بهتر می توانند به برنامه خود پایبند باشند و قرار ملاقات را با تمرکز بر مسائل مورد نظر بگذرانند.

علائم خود را در گوگل جستجو کنید – بله، واقعاً

پزشکان به ندرت به بیماران توصیه می کنند که در اینترنت از سوراخ خرگوش بیفتند. اما این بدان معنا نیست که شما نباید تحقیق کنید. به گفته دکتر بنیتا پتری-پیکستون، پزشک خانواده در Gahanna، اوهایو و استادیار بالینی پزشکی خانواده و جامعه در مرکز پزشکی Wexner دانشگاه ایالتی اوهایو در کلمبوس، بهترین بیمار بیمار آگاه است. او می گوید یکی از جنبه های حیاتی حمایت از خود این است که بیماران نقش فعالی در سلامت خود داشته باشند، به این معنی که تحقیقات خود را زودتر از موعد انجام دهند تا بتوانند سوالات آگاهانه بپرسند. او می‌گوید فعال باشید، هرگونه نگرانی را با پزشک خود در میان بگذارید و در پرسیدن سؤالات متعدد تردید نکنید.

ادامه مطلب: 6 تعریفی که هر بار می آید

پتری پیکستون می‌گوید: «بیماری که تمایل دارد مراقبت‌های بهتری دریافت کند، معمولاً فردی است که صدای بیشتری دارد و بر اساس آنچه خوانده‌اند و بر اساس علائمی که احساس می‌کنند، سؤالات آگاهانه‌تری می‌پرسد.

یک نفر را به قرار ملاقات خود بیاورید

در شرایطی که ممکن است افراد نتوانند از خود دفاع کنند، مانند سالمندانی که دچار زوال شناختی هستند، پتری پیکستون آنها را تشویق می‌کند که دوست یا یکی از اعضای خانواده مورد اعتماد خود را به همراه داشته باشند. او می‌گوید: «همیشه آماده حضور همسران و فرزندانم با بیمار برای کمک به ارائه یک شرح حال خوب هستم تا بتوانم تصویر کلی در مورد آنچه اتفاق می‌افتد را پیدا کنم.

دنبال نظر دوم باشید

هنگامی که بیماران دچار شک و تردید می شوند یا به نظر می رسد ناراحت هستند، میلز آنها را تشویق می کند تا نظر دوم را جستجو کنند. میلز اغلب بیمارانی را می‌بیند که برای یک مورد نزد او می‌آیند، و او معتقد است که این گامی حیاتی است که مردم می‌توانند برای حمایت از خود و اطمینان از دریافت مراقبت مناسب بردارند.

او می‌گوید که گاهی اوقات، بیماران نمی‌خواهند به او بگویند که در مطب او هستند تا نظر دوم را جویا شوند، زیرا می‌ترسند نظر او را رنگی کند. اما میلز می‌گوید که معتقد است اگر شفاف باشند و در مورد نگرانی‌های خاصی که آنها را بر آن داشته تا از پزشک دیگری مشاوره بگیرند، صحبت کنند، بهتر است. او می گوید: «این صحنه را به شیوه ای متفاوت تنظیم می کند.

در یافتن مراقبت های جدید تردید نکنید

آلبرت می‌گوید گاهی اوقات، رابطه بین پزشک و بیمار مناسب نیست. او می‌گوید: اگر کسی همه چیز را امتحان کرده است و درک دکتر غیرممکن است یا فقط گوش نمی‌دهد، ممکن است وقت آن رسیده باشد که به دنبال ارائه‌دهنده دیگری بگردید. او می گوید: «آنها باید شخصی را انتخاب کنند که با او احساس راحتی بیشتری کنند.

رابطه ایده آل پزشک و بیمار بسته به نیاز فرد متفاوت خواهد بود. آلبرت می‌گوید، اما به‌طور کلی، مردم باید بتوانند با پزشک خود بحثی پشت سر هم داشته باشند و احساس کنند که نگرانی‌هایشان شنیده می‌شود و به آنها رسیدگی می‌شود. اگر مردم احساس کنند که پزشکشان می‌خواهد گوش کند، حمایت از آنچه نیاز دارند برایشان آسان‌تر می‌شود.



Source link