چیزی که درباره رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران نمی دانید ممکن است بیش از آنچه فکر می کنید هزینه داشته باشد

کره یا خامه: کرههای گیاهی یا خامههای سنگین در رژیم کتو مجاز است. از علائم آنفولانزای کتو میتوان به احساس گرسنگی، حالت تهوع، اختلالات گوارشی، اختلال در خواب، کاهش عملکرد ذهن و یا قدرت جسمانی هنگام ورزش اشاره کرد. شما میتوانید با اقداماتی، به این فرایند سرعت ببخشید؛ مثل مصرف مکملهای کتون اگزوژن(این مکملها باعث تولید کتون بیشتری در بدن میشوند و علائم آنفلوانزای کتویی را کنترل میکنند.)، روزه گرفتن(fasting) بعد از روز تقلب، ورزش کردن، مصرف روغنهای MCT برای ارتقای بیشتر متابولیسم، مصرف مایعات غیر شیرین مثل آب یا چای و قهوهی ساده برای مقابله با کم آبی بدن و نفخ. This post has been gen​erated ​by GSA Content Generat​or ​DE MO.

هدف برای این افراد تنها وارد شدن به فاز کتوزیس نیست.

رژیم کتوژنیک شیردهی در روز پنجم شما نیمی از راه را طی کرده اید و می توانید از سبزیجات و میوه ها نیز استفاده کنید . برخی از افراد از رژیمهای کتوژنیک بهطور خاص برای افزایش عملکرد ذهنی استفاده میکنند. هدف برای این افراد تنها وارد شدن به فاز کتوزیس نیست. خیر یکسان نیست. برای اندازه گیری BMI کودکان از یک سری چارت بر اساس جنسیت استفاده می شود و برای بزرگسالان از فرمول معمولی. با استفاده از اسپیرالایزر می توانید رشته کدو حلوایی درست کنید که جایگزینی عالی برای پاستا یا رشته فرنگی است.

همچنین این رژیم برای کسانی که استپ وزنی دارند و با برنامه چربی سوزی متنوع نیز تغییر وزن ندارند نیز ممکن است مفید واقع شود. همانطور که در مقالات علمی بسیار زیادی اثبات شده است، این رژیم غذایی مزایای زیادی برای کاهش وزن ، افزایش سلامتی و بهبود عملکرد بدن دارد به همین دلیل است که توسط تعداد فزاینده ای از پزشکان و متخصصان تغذیه ، توصیه می شود. شاید برایتان سوال پیش بیاید که کدام یک از رژیم های کتوژنیک را انتخاب کنید؟

انتخاب زمان این روزهای ازاد قاعده خاصی ندارد، به طوریکه برخی روزهای ازادشان را در روزهای مهمانی استفاده می کنند! یکی مشکلات این مطالعه استفاده از آزمایش اوره کتوزی بود که نسبت به نوع نمونه خون از حساسیت کمتری برخوردار است. در طول انجام تست (VO2 Max) و دوندگی استقامت، ورزشکاران با رژیم (LCHF) تقریبا به میزان دو برابر شاهد اکسیداسیون چربیها نسبت به ورزشکاران با رژیم (HCLF) بودند. بعد از اینکه آنها رژیمهای دلخواه خود را دنبال کردند به آزمایشگاه آورده شدند تا میزان (VO2 Max) و میزان استقامت آنها در طول یک دوندگی ۳ ساعته با حداکثر سختی ۶۴% (VO2 Max) اندازه گیری شود.

همچنین آزمایش خون نیز قبل، حین و بعد از دوندگی ۳ ساعته انجام شد. همچنین میزان احتباس گلیکوژن نیز قبل، حین و بعد از دوندگی از طریق بافت برداری از ماهیچههای بخش خارجی ران اندازه گیری شد. در طول انجام تست (VO2 Max)، ورزشکاران با رژیم (LCHF) در نقطه ۷۰% (VO2 Max) شاهد بیشترین میزان اکسیداسیون چربی بودند، در حالی که برای ورزشکاران با رژیم (HCLF) بیشترین میزان اکسیداسیون چربیها در نقطه ۵۵% (VO2 Max) حاصل شد. قبل از این آزمایش تصور میشد که یکی از نکات منفی رژیمهای کم کربوهیدرات برای ورزشکاران این است که آنها قادر نخواهند بود بدون تغییر منبع سوخت به گلیکوژن با فشار بالایی تمرین کنند.

رژیم کتوژنیک دکتر سعید اوسطی

رژیم کتوژنیک شیردهی قند در نوشیدنی های زیادی وجود دارد این در حالیت که مصرف قند و کربوهیدرات در این رژیم غذایی ممنوع است. آنها حاوی کافئین هستند که متابولیسم شما را افزایش می دهد و ممکن است به بهبود عملکرد فیزیکی، هوشیاری و خلق و خوی شما کمک کند. رژیم کتو ممکن است به کاهش علائم بیماری آلزایمر و کند کردن پیشرفت آن کمک کند. باید گفت که دلیل این اتفاق این است که این دست از ورزشکاران از توصیههای بسیار سختگیرانه مربوط به رژیمهای کتو پیروی کردهاند در حالی که این توصیهها برای ورزشکاران نمیباشد.

اکنون شاید بگویید که یکی از دوستانم برای مسابقه خود از یک رژیم با کربوهیدرات کم استفاده کرد و در نهایت به بدنی ضعیف، خسته، صاف و ناتوان دست یافت. با این سیستم تغذیه توانستم به بیماری کولیت زخمی که داشتم غلبه کنم و همچنین به بدنی کم چرب و متناسب دست یابم و همچنین از آن سیستم تغذیه رایج بدن سازی که شامل ۶ وعده غذایی در روز میشد هم دور شدم. بسیاری از افراد با رژیم کتوژنیک فقط دو بار در روز (غالباً صبحانه) نیاز به خوردن غذا احساس میکنند و برخی فقط یکبار در روز غذا میخورند.

رژیم کتوژنیک برای بیماران قلبی

در این رژیم بسیاری از گروه های غذایی که در رژیم گیاهخواری مجاز هستند مانند غلات کامل و سبزیجات نشاسته ای حذف می شوند. به این خاطر که بدن ما در زمان فستینگ با تبدیل سوخت از کربوهیدرات به چربی تعادل انرژی خود را حفظ میکند و نتایج بهتری با کتو میگیرید. این تحقیق نشان داد که ورزشکارانی که در بدن آنها ذخایر چربی منبع سوخت اصلی میباشد حتی در طول تمرینات پر فشار نیز میتوانند چربی سوزی کنند. اما حقیقت این است که ظهور “ فرقههای کتو “ در دنیای تغذیه بسیار افزایش یافته و این من را آزار میدهد.

در سال ۲۰۱۶ دکتر جف وولک و تیمش تحقیقی را با عنوان “ ویژگیهای متابولیکی دوندگان فوق استقامت دارای رژیم کتو “ منتشر کردند. اکنون حدود ۶ سال است که انواع فرمهای رژیم کتو را اجرا میکنم که دارای مزایای زیاد و خوبی هستند. در رژیم کتوژنیک که کربوهیدرات های دریافتی کاهش می یابد بدن برای تامین انرژی مورد نیازش چربی ها را جایگزین می کند. بلکه این افراد میخواهند با اولویت قرار دادن ذخایر چربی بدن به عنوان سوخت اصلی باعث افزایش قدرت، استقامت و ریکاوری خود شوند. اما یک ورزشکار نیازمند مصرف چند گرم پروتئین و کربوهیدرات میباشد تا بتواند از مزایای قرار دادن ذخایر چربی بدن به عنوان سوخت اصلی بهره ببرد؟

تهیه کنید: چند دستور العمل مختلف را امتحان کنید تا از انتخاب برنامه های غذایی سالم خسته نشید. مرحله پنجم: این حالت از سطح کتون بالا باعث کاهش وزن سریع و پایدار میشود تا زمانی که شما به وزن سالم و پایدار بدن برسید. رژیم غذایی سالم کتوژنیک حتی ممکن است در مقابله با بیماری هایی همچون دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر موثر واقع شود و در درمان آن ها نقش داشته باشد. پژوهشگران دریافتهاند که استفاده از رژیم کتو در کودکان مبتلا به صرع هم موجب کاهش سلامت استخوانهایشان میشود.

خرما دارای فواید زیادی است که با توجه به مواد مغذی و معدنی موجود در آن، از میوههای بسیار مفید بهشمار میآید. این توصیه ممکن است برای یک فرد ۵۰ ساله دارای اضافه وزن و در مرحله پیش دیابت کارساز باشد، اما در مورد ورزشکاران چطور؟ وقتی سطح انسولین بسیار کم میشود، چربی سوزی میتواند به طرز چشمگیری افزایش یابد.میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک بسیار بالا است، اما میتواند فواید دیگری نیز داشته باشد، مانند گرسنگی کمتر و تأمین انرژی مداوم و… به مرحله جدی نرسیده باشد، شاید خود را نشان ندهد. اگر فردی دارای اضافه وزن و ساکن میباشید که توانائی انجام هیچگونه تمرین را نیز ندارید پس احتمالا نیازمند یک فرم سختگیرانه تر از رژیم کتو هستید.

کتونها نوعی منبع سوخت جایگزین برای بدن شما است که میتواند در صورت کمبود قند خون (گلوکز) مورد استفاده قرار گیرد. یک قانون خوب در نظام تغذیه این است که همیشه در هر وعده غذایی از سبزیجات استفاده کنید. اگر سنگک را در وعده های خود مصرف نموده اید و برای عدم تکراری بودن می توانید از جایگزین نمودن یک برش بربری بهره مند شوید، راستی در صورتی که بربری هم نخواستید استفاده کنید از دو برش تافتون هم می توانید استفاده کنید، یا 4 برش لواش یا یک عدد نان تست (30گرم) یا یک عدد باگت کوچک (30گرم) جایگزین کنید.

همچنین به یاد داشته باشید فردی که این تحقیق را انجام داده است دکتر جف وولک میباشد که در کنار استفان فینی نویسنده کتابی در مورد رژیمهای کم کربوهیدرات برای ورزشکاران میباشد. شما باید به این تحقیق توجه کنید زیرا توانایی بیشتر بدن در اکسیداسیون چربیها و در عین حال حفظ ذخایر گلیکوژن به این معنی است که شما میتوانید در حین عضله سازی خود به شکل مناسبی چربی سوزی نیز کنید و همچنین شاهد افزایش قدرت و بهبود عملکرد ورزشی خود باشید.

رژیم اتکینز یا کتوژنیک

این رژیم غذایی برای وزشکاران حرفه ای یا کسانی که به دنبال افزایش وزن و ساختن عضلات هستند چندان مناسب نیست.- همچنین برای افراد مبتلا به دیابت نوع یک، فشار خون بالا و مادران شیرده مناسب نیست. بنابراین وزن هدف خود را با توجه به این موضوع انتخاب نمایید. اما شاید از خود بپرسید که من به عنوان یک بدن ساز چرا باید به تحقیقاتی که در آن چند ورزشکار استقامتی شرکت داشته اند توجه کنم؟ اگر ۵ سال قبل از من میپرسیدید که آیا رژیمهای کتو میتوانند توجه همگانی را به خود جلب میکنند مطمئنا پاسخ میدادم که چنین چیزی به هیچ عنوان امکان ندارد.

هنگامی که ارتباط بین وزن و دیابت نوع ۲ را در نظر میگیریم، این امر یک مزیت مهم خواهد بود. برای پاسخ دادن به این سوال ما در اینجا یکی از مهم ترین تحقیقات انجام شده در مورد رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران در چندین سال گذشته را بررسی خواهیم کرد. بعضی از داروی ضد صرع (والپروات، لوتیراستام، بنزودیازپین) در مدلهای حیوانی، خواص ضد صرع زایی (آنتی اپیلپتوژنز) از خود نشان دادهاند، اما به هرحال هیچ داروی ضدصرعی در کارآزماییهای بالینی در انسان، خواص ضد صرع زایی نداشتهاند. راسل وایلدر برای اولین بار در سال 1921 از رژیم کتوژنیک برای درمان صرع استفاده کرد.

رژیم کتوژنیک ویکی پدیا

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت رژیم کتوژنیک از نظر دکتر کرمانی درخواست شده سه سوالات درباره برای لاغری سریع… این است.