آنچه یک متخصص تغذیه درباره فواید آب بامیه برای سلامتی می گوید


نوشیدنی هایی که ظاهراً فواید سلامتی دارند چیز جدیدی نیستند. آب کرفس برای شفاف‌تر شدن پوست، آب استخوان برای سلامت روده و اخیراً شیک #Oatzempic برای کاهش وزن وجود داشت. و حالا می توانید آب بامیه را به لیست اضافه کنید.

این یکی از آخرین روندهای سلامتی است که در TikTok مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری از طرفداران ادعا می کنند که می تواند هضم غذا را بهبود بخشد، نفخ را کاهش دهد، پوست شما را پاک کند و حتی روغن کاری واژن را افزایش دهد. اما آیا این خیلی خوب است که درست باشد؟ ما از متخصص تغذیه کاترین باسبوم، RD، خواستیم که نظرش را در مورد شوق آب بامیه و اینکه آیا واقعا برای شما خوب است یا خیر.

فواید بامیه برای سلامتی

یک پیمانه بامیه (سبزیجات، نه نوشیدنی) حاوی مجموعه ای از ویتامین ها و مواد معدنی با خواص آنتی اکسیدانی و فواید سلامتی است که توسط تحقیقات حمایت شده است، از جمله:

  • ویتامین A: سیستم ایمنی، بینایی و سلامت قلب را بهبود می بخشد
  • ویتامین سی: خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سرطان را کاهش می دهد و تولید کلاژن را افزایش می دهد
  • منگنز: سلامت استخوان ها، سیستم ایمنی قوی تر و بهبود زخم ها را ارتقا می دهد
  • فیبر: بهبود هضم و کاهش کلسترول

آیا آب بامیه واقعاً مؤثر است؟

در حالی که هیچ مدرک علمی برای حمایت از آب بامیه وجود ندارد است تحقیقاتی که از خود بامیه حمایت می کند. Basbaum خلاصه می‌کند: «بامیه حاوی مواد مغذی و فیتوکمیکال‌های مختلفی است که نشان داده است سلامت پوست (کاروتن و نیاسین) را بهبود می‌بخشد و هضم سالم (فیبر) را تقویت می‌کند.

با این حال، روند آب بامیه احتمالاً درمان معجزه آسایی نیست که تأثیرگذاران ادعا می کنند. باسبوم می‌گوید: «بله، اگر آبی بنوشید که برای خیساندن برخی از محصولات تازه استفاده می‌شد، برخی از مواد مغذی می‌توانند به طور بالقوه وارد آب شوند. اما آیا بهتر از دریافت 100 درصد مواد مغذی از خوردن خود سبزیجات است؟ جواب منفی.”

چگونه بامیه را در رژیم غذایی خود بگنجانیم

همانطور که گفته شد، باسبوم اکیداً توصیه می کند که بامیه خود را به جای ریختن آن در آب و نوشیدن آن بخورید. او توضیح می دهد: «به این ترتیب، شما از مزایای کامل مشخصات مواد مغذی غنی بامیه، در مقابل مقدار بسیار کمتری که ممکن است از نوشیدن آب لزج و خیس شده با بامیه به دست آورید، بهره مند شوید. آن را به هر شکلی که دوست دارید آماده کنید، خواه برشته کردن، پختن یا مخلوط کردن آن در خورش. او هشدار می دهد: «بامیه سرخ شده را به دلیل چربی و کالری اضافه شده به راحتی مصرف کنید.

و اگر به دنبال شفافیت پوست و نفخ کمتر هستید؟ راه های بهتری برای رسیدن به این هدف نسبت به خوردن بامیه وجود دارد. کاترین توصیه می‌کند که هیدراته بمانید، میوه‌ها و سبزیجات غنی از آنتی‌اکسیدان بخورید (هرچه رنگ‌های بیشتری داشته باشید، بهتر!)، و اضافه کردن چربی‌های سالم مانند آجیل، روغن زیتون و آووکادو. و البته مراقب مصرف سدیم خود باشید.
نکته حرفه ای: می توانید تمام موارد فوق، حتی مصرف آب خود را در برنامه MyFitnessPal ردیابی کنید.





Source link