نحوه استفاده از زردچوبه + فواید زردچوبه برای سلامتی – بله! تغذیه، LLC



زردچوبه چیست؟

زردچوبه ادویه ای است که از ریشه گیاه زردچوبه می آید. زردچوبه که به طور سنتی در غذاهای هندی و آسیایی استفاده می شود – و به طور خاص جزء فعال زیستی آن، کورکومین – طعمی گرم و رنگ زرد پر جنب و جوشی به غذاها می دهد.

فواید زردچوبه برای سلامتی

زردچوبه و ترکیب فعال آن، کورکومین، دارای خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی بالقوه است. به دلیل نقش آن در مدیریت التهاب، کاهش علائم آرتریت، کاهش کلسترول LDL، ارتقاء سلامت بهتر پوست و حتی در مدیریت علائم التهاب لثه مورد مطالعه قرار گرفته است.

زردچوبه ممکن است به بهبود سطح چربی خون و کاهش کلسترول LDL (که همان کلسترول بد است) کمک کند. در میان 120 شرکت کننده در دسته BMI اضافه وزن مبتلا به هیپرلیپیدمی، در یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده دوسوکور، کسانی که عصاره زردچوبه را با 1.4 گرم در روز به مدت 3 ماه مصرف کردند، کلسترول تام، کلسترول LDL، کلسترول VLDL و تری گلیسیرید را در مقایسه با افرادی که این کار را انجام دادند کاهش دادند. زردچوبه مصرف نکنید (1)

زردچوبه همچنین ممکن است به کاهش علائم آرتروز از جمله کاهش درد و بهبود عملکرد مفاصل کمک کند. (2، 3) ممکن است به کاهش علائم در آرتریت روماتوئید نیز کمک کند. (4)

حتی تحقیقات بیشتر نقش زردچوبه را در حمایت از پوست و لثه های سالم نیز نشان می دهد. مطالعات حیوانی تأثیر کورکومین را در بهبود زخم و جلوگیری از آسیب پوستی ناشی از نور خورشید (به ویژه آسیب پوستی ناشی از UVB) نشان داده است. (5، 6) و شواهد اولیه نشان می دهد که استفاده از دهانشویه زردچوبه ممکن است برای کاهش شدت التهاب لثه و سطح باکتری های دهان موثر باشد! (7)

در حالی که هنوز اطلاعات بیشتری در مورد اینکه زردچوبه برای چه چیزی مفید است وجود دارد، به نظر می رسد استفاده از آن بر روی مواد غذایی در مقادیری که معمولاً مصرف می شود، یک استراتژی هوشمندانه از نظر تغذیه ای باشد!

نحوه استفاده از زردچوبه

در اینجا 3 روش منحصر به فرد و خلاقانه برای استفاده از زردچوبه در غذاهایی که قبلاً دوست دارید آورده شده است!

  1. انگور تازه را با زردچوبه بپوشانید: ساده است! انگور تازه را به یک کاسه اضافه کنید، زردچوبه آسیاب شده را روی آن بپاشید و بچرخانید.
  2. زردچوبه را به پاپ کورن اضافه کنید: دفعه بعد که از ذرت بو داده شده لذت بردید، 1/2 قاشق چایخوری زردچوبه آسیاب شده اضافه کنید. زردچوبه فقط طعم لطیفی به آن اضافه می کند و کورکومینوئیدهای ضد التهابی را ارائه می دهد. اگر این میان وعده سالم را روی کاناپه می برید، فقط یک دستمال سفره همراه خود بیاورید – آن رنگ زرد پر جنب و جوش ممکن است روی دستان شما بیاید! 😉
  3. زردچوبه را به اسموتی اضافه کنید: به سادگی 1/4 تا 1/2 قاشق چایخوری زردچوبه آسیاب شده را به دستور اسموتی مورد علاقه خود اضافه کنید. این یک راه ساده برای دریافت بیشتر این ادویه مفید است!

البته می توانید از زردچوبه در غذاهای سنتی هند مانند کاری استفاده کنید. همچنین می‌توانید زردچوبه را در تخم‌مرغ، برنج، کینوآ، سوتی‌های سبز برگ، سبزیجات برشته، سوپ و شیر طلایی استفاده کنید. حتی می توانید از زردچوبه برای تهیه نخود سوخاری استفاده کنید!

زردچوبه را از فروشگاه های مواد غذایی، ادویه فروشی ها یا از مارک های معتبر آنلاین خریداری کنید. من از این محصولات زردچوبه قدردانی می کنم: زردچوبه آسیاب شده، پودر تقویت کننده زردچوبه تخمیر شده، پودر زردچوبه، و مخلوط شیر طلایی.*

حقایق جالب در مورد زردچوبه

در حالی که کورکومین به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است، کورکومین تنها جزء مفید زردچوبه نیست. در واقع، مزایای سلامتی مهمی با سایر اجزای زردچوبه، از جمله المن، زردچوبه و زردچوبه مشاهده می شود. (8)

بنابراین، در حالی که مصرف مکملی که کورکومین را به‌عنوان یک محصول مستقل ارائه می‌کند، ممکن است فواید سلامتی هیجان‌انگیزی را به همراه داشته باشد، اما اگر از ادویه به شکل کامل آن لذت نمی‌برید، احتمالاً برخی از دیگر ویژگی‌های مفید زردچوبه را از دست خواهید داد. غذاهای کامل – و ادویه جات – برای پیروزی!

و یک واقعیت جالب دیگر در مورد زردچوبه؟ برای افزایش فراهمی زیستی زردچوبه (یعنی افزایش توانایی آن برای ورود به گردش خون)، اغلب توصیه می شود زردچوبه را با پیپرین، ماده فعال فلفل سیاه، میل کنید. (9)

خوب، شما آن را دارید! زردچوبه چیست، فواید زردچوبه برای سلامتی و نحوه استفاده از زردچوبه. امیدوارم کمک کند! راه مورد علاقه شما برای لذت بردن از زردچوبه چیست؟ برای من کامنت بگذارید تا راه مورد علاقه خود را برای گنجاندن زردچوبه در الگوی غذایی خود به اشتراک بگذارم.

و لطفاً بدانید که من اینجا هستم تا به شما کمک کنم تا بگویید “بله!” برای لذت بردن بیشتر از غذاهای مغذی! در اینجا مشترک شوید تا هرگز ویدیویی را از دست ندهید!

*این پست شامل پیوندهای وابسته به آمازون است.

منابع:

  1. پاشین، لخانی، جی وی سینگ، AK Vaish، SK Ojha، و AA مهدی. “تأثیر زردچوبه (CURCUMA LONGA) بر افراد دارای اضافه وزن هیپرلیپیدمیک: مطالعه دوسوکور.” مجله سلامت جامعه هند[Online]، 24.2 (2012): 113-117. وب 17 آوریل 2018
  2. بلکارو جی، سزارون ام آر، دوگال ام، و همکاران. اثربخشی و ایمنی مریوا، یک کمپلکس کورکومین-فسفاتیدیل کولین، در طول تجویز طولانی مدت در بیماران استئوآرتریت. Alt Med Rev 2010: 15:337-4.
  3. Belcaro، G.، Cesarone، MR، Dugall، M.، Pellegrini، L.، Ledda، A.، Grossi، MG، Togni، S.، و Appendino، G. ثبت ارزیابی محصول Meriva(R)، یک کورکومین کمپلکس فسفاتیدیل کولین، برای مدیریت مکمل استئوآرتریت. Panminerva Med 2010;52(2 Suppl 1):55-62.
  4. Chandran B، Goel A. یک مطالعه آزمایشی تصادفی برای ارزیابی اثربخشی و ایمنی کورکومین در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید فعال. Phytother Res. 2012 نوامبر؛ 26 (11): 1719-25.
  5. Panchatcharam، M.، Miriyala، S.، Gayathri، VS، و Suguna، L. Curcumin با تعدیل کلاژن و کاهش گونه های اکسیژن فعال، بهبود زخم را بهبود می بخشد. Mol.Cell Biochem. 2006؛ 290 (1-2): 87-96.
  6. Sumiyoshi, M. and Kimura, Y. اثرات عصاره زردچوبه (Curcuma longa) بر آسیب مزمن پوستی ناشی از تابش اشعه ماوراء بنفش B در موش‌های بدون موی دارای ملانین. گیاه پزشکی. 2009؛ 16 (12): 1137-1143.
  7. ارزیابی تطبیقی ​​دهانشویه زردچوبه و کلرهگزیدین گلوکونات در پیشگیری از تشکیل پلاک و التهاب لثه: یک مطالعه بالینی و میکروبیولوژیکی واقمار، PF، چودهری، AU، کرهادکار، VM و جامخنده، AS. J Contemp.Dent Pract. 2011؛ ​​12 (4): 221-224.
  8. Aggarwal، BB، Yuan، W.، Li، S. و Gupta، SC (2013)، زردچوبه بدون کورکومین فعالیت های ضد التهابی و ضد سرطانی را نشان می دهد: شناسایی اجزای جدید زردچوبه. مول. Nutr. Food Res., 57: 1529-1542.
  9. Shoba, G., Joy, D., Joseph, T., Majeed, M., Rajendran, R., and Srinivas, PS تأثیر پیپرین بر فارماکوکینتیک کورکومین در حیوانات و داوطلبان انسانی. Plant Med 1998;64(4):353-356.