استفاده از 7 رژیم کتوژنیک چرخه ای روش‌ها مانند طرفداران

یکی از خصوصیات خوب این رژیم، این است که مقدار غذاها هم بر اساس ظاهر به عنوان مثال کف دست، لیوان، عدد و… شما با رعایت اصول این رژیم، میتوانید پرانرژیتر، شادابتر و سالمتر باشید؛ اما ممکن است کاهش وزن آنچنانی را تجربه نکنید. همچنین، با توجه به قیمت مناسب و تخفیفات ویژه خرید عمده، شما میتوانید بهرهوری بیشتری داشته باشید. حداکثر میتوانید ۳۵٪ از کل کالری مصرفی روزانهتان را از پروتئینها دریافت کنید. تمرکز بر نوع و میزان مواد غذایی مصرفی در طی رژیم کتوژنیک به خصوص در هنگام شروع این رژیم بسیار حائز اهمیت است. هفته اول رژیم کتوژنیک می تواند بسیار چالش برانگیز باشد زیرا بدن شما باید با تعداد کم کربوهیدرات مصرفی سازگار شود.

در ادامه می توانید نمونه برنامه ای کامل از یک رژیم لاغری کتوژنیک یک هفته ای را مشاهده کنید. مکمل های منیزیم شما را از برخی عوارض رژیم کتوژنیک که شامل دردهای عضلانی، بی قراری و اختلالات خواب است در امان نگه می دارد؛ بنابراین از مصرف آن غافل نشوید. چربی های ناسالم: مصرف روغن های گیاهی فرآوری شده ، مایونز و غیره را محدود کنید. متاسفانه طبق تحقیقات انجام شده افراد جوامع امروزی به دلیل مصرف بیش از حد غذاهای فرآوری شده و مصرف داروهای پزشکی در خطر کمبود منیزیم هستند. طبق تحقیقات انجام شده افرادی که در حین رژیم کتوژنیک از مکمل امگا 3 استفاده می کنند، تجربه کاهش بهتر، تری گلیسیرید، انسولین و نشانه های التهابی را دارند. This  po​st h᠎as ​been gener᠎at ed wi​th GSA C on᠎tent᠎ G᠎ener at᠎or Dem oversi​on.

تاکنون مستقیماً و اختصاصی تأثیرات رژیم کتوژنیک بر سرطان تأیید نشده است اما طبق مطالعات انجامشده احتمالاً رژیم کتوژنیک سرطان را کاهش میدهد. مطالعات کوچک نشان می دهد که افرادی که از رژیم کتوژنیک استفاده می کنند، حتی زمانی که تمرینات مقاومتی را ادامه می دهند، عضلات خود را از دست می دهند. از خصوصیات بارز این که در کمتر رژیم غیرحضوری دیده می شود، این است که افراد مستقیماً می توانند با متخصص تغذیه در ارتباط باشند. محصولات کتوژنیک با کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربیهای سالم میتوانند به کاهش خطر بروز بیماریهای قلبی و عوامل خطر مرتبط با آنها کمک کنند. امروز هم میگویند که این رژیم برای بعضی از بیماریهای خاص مثل دیابت، سندروم تخمدان پلی کیستیک، کبد چرب و …

بیماریهای قلبی: رژیم میتواند باعث بهبود عوامل خطر مثل چربی خون، کلسترول، فشارخون و قند خون میشود. اگرچه کم شدن عدد روی ترازو بهصورت چشمگیر میتواند انگیزهبخش باشد، اما به یاد داشته باشید که بخش بزرگی از این تغییر وزن، به از دست دادن آب مربوط است. مصرف مکمل های لازم برای رژیم کتوژنیک افراد را از عوارض جانبی رژیم کتو مانند آنفولانزای کتو و … متاسفانه مصرف اکثر سبزیجات در رژیم کتوژنیک ممنوع است؛ به همین دلیل یکی از مکمل های مورد نیاز برای رژیم کتوژنیک مصرف مکمل پودر سبزیجات است. نگران نباشید. این مورد ناشی از دفع فرآورده های فرعی ناشی از کتوز است. همچنین مکمل های حاوی تری گلیسریدهای زنجیره متوسط به کاهش وزن و افزایش احساس سیری کمک شایانی می کند.  This  po st w᠎as writt​en with t᠎he help  of G​SA C on tent G​ener ator ​DE᠎MO .

رژیم اتکینز از جمله رژیم های کم کربوهیدرات کاهش وزن محسوب می شود و جزو یکی از پرطرفدارترین رژیم هایی است که ما در مقاله لیست پرطرفدارترین رژیم های سال 2021 معرفی کردیم. انسان به طور استاندارد باید در طول یک روز از 6 گروه اصلی مواد غذایی مصرف کنه تا بتونه سلامت عمومی و عملکرد صحیح اندام های بدن خود را تضمین کنه. 2️⃣ رژیم کتوژنیک چرخه ای (CKD): این رژیم شامل دوره هایی از مصرف کم کربوهیدرات مانند 5 روز و به دنبال آن 2 روز با کربوهیدرات بالا است. مطالعه اخیر نشان می دهد افزایش کتون های خون می تواند بدون محدودیت در رژیم غذایی و با استفاده از مکمل کتوژنیک به کاهش حملات صرع کمک کند.

مکمل های حاوی منیزیم نیز می تواند در یبوست کمک کند. مصرف کتون های برون زاد به منظور افزایش سطح کتون خون در رژیم کتوژنیک توصیه می شوند. کتون های برون زاد به کتون هایی گفته می شود که از منابع خارجی تامین می شوند، در حالی که کتون های درون زاد به طور طبیعی از طریق فرآیند کتوزیس در بدن تولید می شوند. در صورتی که شما هم مشکلات گوارشی مثل اسهال، نفخ و حالت تهوع را با شروع رژیم کتو تجربه می کنید، مکمل های آنزیم گوارشی یکی از بهترین مکمل های رژیم کتوژنیک برای شما است. رکنا: با رژیم غذایی کتوژنیک می توان حمله های بیماران مبتلا به صرع را کاهش داد.

آردایت یک سایت علمی در زمینه تغذیه است که در آن رژیم های غذایی و درمانی تخصصی مثلاً رژیم کتوژنیک، گیاهخواری، بدون گلوتن، DASH، مدیترانه ای و … بهتر است رژیم غذایی خود را بیشتر بر اساس غذاهای کامل و تک ماده تنظیم کنید. در مورد عوارض جانبی رژیم کتوژنیک توی یک مقاله به صورت کامل صحبت کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که این عوارض جانبی موقت هستن. نتیجه سازگاری کامل بدن با کمبود مصرف کربوهیدرات ها در طی رژیم کتوژنیک رفع احتباس آب بدن است. با وجود داشتن چربی زیاد، باعث افزایش کلسترول بد (LDL) نخواهد شد با این حال این اتفاق امکان دارد در برخی از افراد رخ دهد.

برخی از چاشنی ها یا سس ها: زیرا غالبا حاوی قند و چربی ناسالم می باشند. در صورتی که این نکته را رعایت نکنید دچار افت قند خون می شوید و حالاتی مثل احساس خستگی، سرگیجه، تحریک پذیری و احساس سبکی سر را تجربه خواهید کرد. برخی تحقیقات نشان میدهند که رژیم کتوژنیک در تنظیم قند خون بیماران مبتلا به دیابت نوع 2، حداقل در کوتاه مدت، مؤثر واقع شده است. بنابراین این احتمال وجود دارد که رژیم کتوژنیک در پیشگیری از ابتلا به آلزایمر یا مدیریت آن مؤثر باشد. علاوه بر این، برای چنین افرادی بسیار مهم است که به منظور اطمینان از اجرای ایمن و موثر رژیم مبتنی بر کتو در حالی که دیابت نوع ۱ خود را به طور موثر مدیریت می کنند، از توصیه های پزشکی متخصصان مراقبت های بهداشتی خود مشورت و پیروی کنند. ᠎This ᠎po​st w​as g ener᠎ated by ᠎GS A Content  Gene᠎rator ᠎DE MO᠎.

صدمات مغزی: یک مطالعه روی حیوانات نشان داد که رژیم غذایی می تواند باعث کاهش احتقان و بهبودی پس از آسیب مغزی شود. با وجود انواع مختلف از این نوع رژیم فقط رژیمهای غذایی کتوژنیک استاندارد و پروتئین بالا به طور گسترده مورد مطالعه و استقبال قرار گرفته اند. روغن MCT : روغن ام سی تی از طریق مکانیسم انتقال غیرفعال از دستگاه گوارش جذب خون شده و به سرعت وارد گردش خون کبدی (سیستم پورت) می گردند و به عنوان منبع انرژی، مورد استفاده واقع می شوند. اصلاح رژیم غذایی و تمرین روزه متناوب می تواند به شما کمک کند سریعتر وارد کتوز شوید.

در انتها نیز یک کد تخفیف ویژه مختص شما خوانندگان این سایت به عنوان هدیه در نظر گرفته شده است. در ابتدای مصرف این مکمل یک قاشق چای خوری از آن میل کنید و سپس به مرور میزان مصرف آن را افزایش دهید. از چربی ها و کتون ها به طور چگونه از عوارض جانبی کم کربوهیدرات و کتو جلوگیری کنیم موثر استفاده کنید. اجسام کتون بیش از حد میتواند سطح سمی خطرناکی از اسید در خون تولید کند که کتواسیدوز نامیده میشود. رژیم اتکینز میتواند به کاهش وزن، کنترل قند خون، بهبود سطح انرژی و کاهش التهابات بدن کمک کند. سوال: آیا رژیم کتوژنیک میتواند سطح قند خون من را بهبود بخشد؟ بهعنوان مثال این واقعه میتواند ماهیچهها، حواس پنجگانه، هوشیاری یا ترکیبی از همگی را مختل کند. از طرف دیگر، خوردن صبحانه میتواند سوخت و ساز یا متابولیسم بدن را تنظیم کند.

اما در خصوص عملکرد این رژیم باید گفت که هدف رژیم کتوژنیک این است که بدن شما را مجبور به استفاده از نوع متفاوتی از سوخت برای تأمین انرژی کند. اما رژیم لاغری کتو نمی تواند شما را به راحتی لاغر کند. رژیم کتوژنیک یکی از محبوب ترین انواع رژیم لاغری در میان افرادی است که به دنبال کاهش وزن و تناسب اندام هستند. در یک تحقیق دیگر روی ۳۴۹ فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ اینطور یافت شد آنهایی که از یک رژیم کتوژنیک پیروی کرده بودند توانسته بودند در یک دوره ۲ ساله به طور متوسط ۲۶.۲ پوند (۱۱.۹ کیلوگرم) وزن کم کنند.

طبیعتاً با توجه به تخصص دکتر روشن ضمیر یعنی دارا بودن دکترای تغذیه و رژیم درمانی بالینی، که بالاترین مدرک علمی در تغذیه است، امکان تجویز تمام رژیمها از گیاهخواری تا کتوژنیک و فستینگ، از دیابتی تا کلیوی، از بارداری تا ورزشکاری وجود دارد. در اینجاست که در رژیم آردایت افراد می توانند تمام موارد از جمله سوالات و مشکلات خود را مطرح کنند و راهکارهای درست و علمی مستقیماً از متخصص تغذیه یعنی دکتر روشن ضمیر بگیرند. است که منجر به بهبود عملکرد بدن، پایین آوردن ریسک ابتلا به بیماری های مختلف و کاهش التهابات بدنی می شود. توجه: با وجود مزایای بسیار زیاد مکمل های کتون بسیاری از متخصصین تغذیه مصرف آن را به افرادی دنبال کننده رژیم کتو توصیه نمی کنند.

نان تست با گل کلم، پنیر . ناهار: خلال ژامبون و پنیر را با آجیل میل کنید. پس کتو رژیمی با نسبت کربوهیدرات پایین و نسبت پروتئین و چربی بالاست، و به همین شکل کالری روزانه فرد را تامین میکند؛ اما نباید آن را با رژیم پروتئین اشتباه گرفت. مطالعاتی نشان داده است که افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارند 2.2 برابر وزن بیشتری نسبت به افرادی که رژیم کم چربی دارند، کم کرده اند همچنین در این تحقیقات ذکر شده است که سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL نیز اگر در رژیم کتوژنیک کلسترول شما را افزایش دهد چه باید کرد؟ بهبود یافته است. رژیم لاغری کتوژنیک به برخی افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می کند چون به بدن اجازه می دهد سطح گلوکز را در مقدار پایین اما سالم تثبیت کند.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد رژیم کتو اصلاح شده چیست؟ بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.