چه اتفاقی می افتد زمانی که مردم مصرف داروی کاهش وزن Zepbound را متوقف کنند


آبا ورود نسل جدید داروهای کاهش وزن بسیار موثر به بازار، پزشکان هنوز در تلاشند تا بفهمند که مردم چه مدت باید برای بهترین نتیجه مصرف کنند.

یک مطالعه جدید یک سرنخ ارائه می دهد. نوشتن در جامامحققان در مورد آنچه که وقتی افراد مصرف داروی کاهش وزن تیرزپاتید، معروف به Zepbound را متوقف می‌کنند، گزارش می‌دهند. تیرزپاتید می تواند به افراد کمک کند درصدهای دو رقمی وزن بدن خود را در مقایسه با درصدهای تک رقمی با رژیم غذایی و ورزش کاهش دهند.

این مطالعه که توسط سازنده دارو، Eli Lilly انجام شد، شامل 670 نفر با شاخص توده بدنی (BMI) 30 یا بالاتر، یا با BMI حداقل 27 و یک عارضه سلامتی مرتبط با وزن غیر از دیابت بود. همه افراد به مدت 9 ماه تیرزپاتید مصرف کردند و سپس به طور تصادفی و کورکورانه به آنها اختصاص داده شد که مصرف دارو را ادامه دهند یا به مدت یک سال شروع به مصرف دارونما کنند. پزشکان در طول مطالعه به همه شرکت‌کنندگان از رژیم غذایی و ورزش حمایت کردند.

پس از 9 ماه مصرف این دارو، افراد به طور متوسط ​​20.9 درصد از وزن بدن خود را از دست دادند. آنهایی که دارو را ادامه دادند، در طول سال آینده 5 درصد از وزن اولیه بدن خود را از دست دادند، اما کسانی که دارونما مصرف کردند، 14 درصد از وزن بدن خود را دوباره به دست آوردند. هر گونه پیشرفتی که آنها در اقداماتی مانند فشار خون، سطح کلسترول و دور کمر انجام داده بودند نیز شروع به کاهش کرد.

دکتر لوئیس آرون می گوید: «درست مانند دیابت، فشار خون بالا، چربی خون و بسیاری از بیماری های متابولیک دیگر، نتایج نشان می دهد که درمان مزمن برخی از انواع برای حفظ تمام مزایای کاهش وزن که با درمان حاصل می شود ضروری است. ، مدیر مرکز جامع کنترل وزن در پزشکی ویل کورنل و نویسنده اصلی این مطالعه.

اما به محض اینکه مردم مصرف tirpzepatide را متوقف کردند، مزایای آن ناپدید نشد. حتی یک سال پس از توقف، افراد هنوز به وزن اولیه خود برنگشتند و در برخی زمینه ها مانند حساس شدن به انسولین، کاهش خطر ابتلا به دیابت و داشتن سطوح سالم تری گلیسیرید، به بهبود خود ادامه دادند. آرون می‌گوید: «این به ما می‌گوید که درمان مزمن برای نتایج بهینه ضروری است، اما اگر مردم مصرف آن درمان را متوقف کنند، فوراً تمام مزایای آن از بین نمی‌رود.»

از آنجایی که tirzepatide به تازگی در ماه نوامبر تایید شده است، هنوز خیلی زود است که بدانیم افراد چه مدت ممکن است به مصرف دارو نیاز داشته باشند و چگونه می تواند به بهترین وجه در برنامه کاهش وزن قرار گیرد. “اگر برخی از افراد دوز کمتری از دارو را مصرف کنند، یا آن را کمتر مصرف کنند، یا مداخلات رفتاری یا تغذیه ای شدیدتری داشته باشند، چه می شود؟ آیا آنها بهتر می توانند کاهش وزن خود را حفظ کنند؟” آرون می گوید. “همه این چیزها ممکن است، ما فقط باید صبر کنیم و ببینیم.”

آنچه اکنون مشخص است این است که ترکیب این دارو با رژیم غذایی و ورزش به احتمال زیاد به افراد کمک می کند تا بیشترین وزن را کاهش دهند و آن را حفظ کنند. این امکان وجود دارد که کاهش وزن اولیه ناشی از مصرف دارو باعث شروع تغییرات فیزیولوژیکی شود که تنظیم عادات غذایی خود را برای افراد آسان تر می کند و از نظر جسمی فعال تر می شوند. کاری که این داروها انجام می دهند این است که به افراد کمک می کنند تا از یک رژیم غذایی خوب پیروی کنند. آنها آنقدر گرسنه نیستند و ممکن است هوس یکسانی نداشته باشند.» Tirzepatide قرار نیست جایگزین عادات سالم شود، “بلکه برای کمک به بهبود این عادات.”



Source link