امنیت سایبری چیست و چرا مهم است؟

رعایت اصول و استانداردهای فنی و مهندسی و پیروی از قواعد بین المللی در نصب، اجرا و پیاده سازی زیرساخت مناسب. عملکرد سیستم ذخیره سازی در اینترنت کمک فراوانی به کاربران کرده و مانع از حذف اطلاعات شما از دستگاه می گردند. در این زمینه هوش مصنوعی میتواند کمک قوی در کنار انسان باشد. هوش مصنوعی از یادگیری ماشین و یادگیری عمیق برای شناسایی الگوها و الگوریتمها در شبکه آنها استفاده میکند، سپس انحرافات یا حوادث امنیتی را قبل از رخ کلیپ و پرزنت معرفی پلت فرم ابری مدیریت سرویس های سازمانی هیوا دادن تشخیص میدهد. این ارزیابی به سازمانها اجازه میدهد تا با شناخت دقیق از داراییهای خود و دانش اینکه کدام دارایی تاثیر بیشتری بر عملکرد سازمان دارد میزان هزینه و زمانی که برای حفاظت از آن باید در نظر گرفت را مشخص کنند. همانند تلویزیونهای معمولی قابلیت پخش لایو برنامهها را دارد و کاربران میتوانند از طریق اتصال به اینترنت، برنامه مورد نظر خود را در ساعت معین شده از تمامی نقاط دنیا با استفاده از موبایل، تبلت و رایانه مشاهده نمایند. ᠎.

این قابلیت ها می توانند نبود زیر ساخت را جبران کنند. هوش مصنوعی میتواند با شناسایی رفتارهای غیرمجاز کاربران یا برنامهها مقابله کنند تا دستگاههای شما امن باقی بمانند. استفاده از حسابهای پیش فرض یا مشترک: در سیستمی با ایمنی نه چندان بالا، متصدیان از شناسههای مشترک یا اعتبارنامههای پیش فرض برای دستگاهها استفاده میکنند. از شبکه ادهاک در مجموعه عملیات نظامی و برنامه های شهری مانند ماموریت های نجات و آتش نشانی بسیار استفاده می شود. مجموعه برنامه های کاربردی را می توان بر روی سرور شبکه LAN نگهداری کرد. این قابلیت ها می توانند نبود زیر ساخت را جبران کنند. این الگوها رفته رفته کاملتر میشوند و میتوانند تهدیدهای بالقوه مشابه را سریع شناسایی کرده و راه نفوذ آنها را مسدود کنند. هنگامی که یک اتاق سرور از نظر فیزیکی آماده باشد، قدم بعدی شروع نصب تجهیزات شبکه است؛ البته هر اتاق سرور بر اساس نیازهای شرکتی که در حال راه اندازی آن است، تجهیزات متفاوتی هم در آن قرار می گیرد. توجه ویژه صورت گرفته به بهداشت امنیت سایبری (یکی از شاخصهای کلیدی عملکرد امنیت سایبری که در ماتریس انتخاب KPI سایبری تشریح شده) در کاهش احتمال و شدت رخدادهای امنیت سایبری نقش چشمگیری دارد.

گاهی اوقات کابلهای فیزیکی بین سرورها و رکها مستقر میشوند، به ویژه در مواردی که اتصال بیسیم توان کافی را ارائه نمیدهد یا برای انجام وظایف مورد نظر به اندازه کافی قابل اعتماد نیست. امنیت سایبری یک مقوله جدا از بقیه سازمان نیست و باید با تمامی بخشهای سازمان و مسائل بالادستی سازمان همخوانی داشته باشد. 4. Phishing نوعی از مهندسی اجتماعی است که در آن ایمیل یا پیغامهای متنی که شبیه به منابع شناختهشده یا مشهور هستند ارسال میشوند. بسیاری از رباتها رفتارهایی دارند که موجب مشکل در سایت یا به اشتراکگذاری مورد خاصی میشود. از آنجا که شما نتوانستهاید تعهدات قانونی خود را اجرا کنید، مسئولیت حمله را به عهده میگیرید، به این ترتیب صاحبان بیمه (تقریبا یا بطورکامل) اعلام بی تقصیری میکنند. همچنین هوش مصنوعی شما را نسبت به حملات پیچیده و گسترده مقاوم میکند. این یکی از جنبههای مبهم و خالی از استانداردهای گسترده صنعتی در “پروفایل خطر” بیمه امنیت سایبری است.

زیر ساخت شبکه این نقطه از نظر امنیتی ضعیفترین حلقه زنجیر است و یکی از نقاط مهم امنیتی است. اولین نقطه ضعف پشتیبانی نکردن از پروتکل است. یک مذاکره خوب میتواند نه همه آسیب های ناشی از حمله ولی قسمت اعظمی از آن را پوشش دهد. در این قسمت مروری سریع بر قوانین اصلی ایالات متحده و اروپا که تعهداتی را در ارتباط با امنیت فناوری اطلاعات () بر عهده دارند صورت پذیرفته است. زیرساخت شبکه امکان ارتباط و خدمات موثر بین کاربران، برنامهها، خدمات، دستگاهها و غیره را فراهم میکند. برای مثال، سازمانی که () را در ابر ذخیره میکند ممکن است در معرض حمله قرار گیرد. به عنوان مثال، یک شرکت با احتمال وقوع حمله 10٪ حق بیمه ارزانتری نسبت به یک شرکت با احتمال وقوع حمله 65٪ دارد. امنیت ابری (): با توسعه فناوری ابری و استفاده از سرویسهای ابری، امنیت ابری نقش مهمی در حفاظت از اطلاعات و سرویسهای مختلف دارد. با آموزش گزارش گیری از شبکه و بکار گیری از نرم افزارهای کاربردی می توان بر فعالیت های شبکه ها نظارت داشت. در حال حاضر از سوی تحت عنوان پشتیبانی می شود. هر بیمهگر یک نمایه و یا طرح کلی از خطرات و تهدیدات احتمالی یک شرکت یا سازمان را ایجاد میکند تا بدین وسیله احتمال وقوع یک حمله و میزان خسارات احتمالی را تخمین بزند.