ایالات متحده از سال 1950 تعداد سیفلیس را به این میزان ندیده است


نیویورک – بر اساس گزارش جدید دولت فدرال در مورد بیماری های مقاربتی در بزرگسالان، اپیدمی سیفلیس در ایالات متحده فروکش نمی کند و میزان موارد عفونی در سال 2022 9 درصد افزایش یافته است.

اما یک خبر خوب غیرمنتظره وجود دارد: میزان موارد جدید سوزاک برای اولین بار در یک دهه اخیر کاهش یافته است.

مقامات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده گفتند که مشخص نیست چرا سیفلیس 9 درصد افزایش یافته در حالی که سوزاک 9 درصد کاهش یافته است، و افزودند که هنوز خیلی زود است که بدانیم آیا روند نزولی جدیدی در مورد دومی در حال ظهور است یا خیر.

آنها بیشتر بر روی سیفلیس متمرکز هستند، که کمتر از سوزاک یا کلامیدیا شایع است اما خطرناک تر به نظر می رسد. بر اساس داده های منتشر شده در روز سه شنبه، مجموع موارد در سال 2022 از 207000 فراتر رفت که بالاترین تعداد موارد در ایالات متحده از سال 1950 است.

مقامات CDC گفتند، در حالی که همچنان تأثیر نامتناسبی بر مردان همجنس‌گرا و دوجنس‌گرا دارد، در مردان و زنان دگرجنس‌گرا در حال گسترش است و به طور فزاینده‌ای بر نوزادان تازه متولد شده نیز تأثیر می‌گذارد.

سیفلیس یک بیماری باکتریایی است که می تواند به صورت زخم های تناسلی بدون درد ظاهر شود، اما در نهایت می تواند منجر به فلج، کاهش شنوایی، زوال عقل و حتی مرگ در صورت عدم درمان شود.

از دهه 1940، زمانی که آنتی بیوتیک ها به طور گسترده در دسترس قرار گرفتند، عفونت های جدید سیفلیس در ایالات متحده به شدت کاهش یافت و تا سال 1998 به کمترین میزان خود رسید.

حدود 59000 مورد از 2022 مورد عفونی ترین اشکال سیفلیس بود. از این تعداد، حدود یک چهارم زن و نزدیک به یک چهارم مردان دگرجنسگرا بودند.

«من فکر می‌کنم ناآگاهانه در جمعیت دگرجنس‌گرایان همجنس‌گرا پخش می‌شود، زیرا ما واقعاً آن را آزمایش نمی‌کنیم. دکتر فیلیپ چان، که در دانشگاه براون تدریس می کند و مدیر ارشد پزشکی Open Door Health، یک مرکز بهداشتی برای بیماران همجنسگرا، لزبین و ترنسجندر در پراویدنس، رود آیلند، گفت: ما واقعاً در آن جمعیت به دنبال آن نیستیم.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که میزان عفونی‌ترین انواع سیفلیس نه تنها در سراسر کشور، بلکه در میان گروه‌های نژادی و قومی مختلف افزایش یافته است، و مردم سرخپوست آمریکا و بومیان آلاسکا بالاترین میزان را دارند. داکوتای جنوبی با 84 مورد در هر 100000 نفر از هر ایالت دیگر برای بالاترین میزان ابتلا به سیفلیس عفونی پیشی گرفت – بیش از دو برابر ایالتی با دومین میزان بالاتر، نیومکزیکو.

دکتر مگان اوکانل، افسر ارشد بهداشت عمومی در هیئت سلامت رهبران قبایل دشت بزرگ مستقر در شهر راپید، داکوتای جنوبی، گفت که افزایش داکوتای جنوبی به دلیل شیوع بیماری در جامعه بومیان آمریکا بوده است. تقریباً همه موارد در افراد دگرجنس‌گرا بود و اوکانل گفت که آزمایش و درمان STD قبلاً در جوامع قبیله‌ای منزوی محدود بود و در طول همه‌گیری بدتر شد.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده سال گذشته یک کارگروه سفلیس را تشکیل داد که بر توقف گسترش بیماری مقاربتی متمرکز بود، با تأکید بر مکان هایی که بالاترین میزان سیفلیس را دارند – داکوتای جنوبی، 12 ایالت دیگر و ناحیه کلمبیا.

این گزارش همچنین به بیماری های مقاربتی شایع تر کلامیدیا و سوزاک پرداخته است.

موارد کلامیدیا از سال 2021 تا 2022 نسبتاً ثابت بود و در حدود 495 در هر 100000 نفر باقی ماند، اگرچه در مردان و به ویژه زنان در اوایل دهه 20 زندگی کاهش یافت. برای سوزاک، بارزترین کاهش در زنان در اوایل دهه 20 زندگی آنها نیز مشاهده شد.

کارشناسان می گویند مطمئن نیستند که چرا میزان سوزاک کاهش یافته است. این در حدود 40 ایالت اتفاق افتاد، بنابراین هر چه توضیح دهد این کاهش به نظر می رسد در بیشتر نقاط کشور رخ داده است. آزمایش STD در طول همه‌گیری COVID-19 مختل شد و مقامات معتقدند که دلیل کاهش میزان کلامیدیا در سال 2020 به همین دلیل است.

دکتر جاناتان مرمین، مدیر مرکز ملی پیشگیری از اچ‌آی‌وی، هپاتیت ویروسی، بیماری‌های مقاربتی و سل در CDC، گفت: ممکن است آزمایش‌ها و تشخیص‌ها در سال 2022 همچنان در حال تکان باشد.

مرمین گفت: «ما از شدت کاهش دلگرم هستیم، هر چند میزان سوزاک در حال حاضر هنوز بالاتر از قبل از همه‌گیری است. ما باید بررسی کنیم که چه اتفاقی افتاده است و اینکه آیا این اتفاق ادامه خواهد داشت یا خیر.



Source link