نرخ HIV در ایالات متحده در حال کاهش است. اما پیشرفت برابر نیست


اچمقامات بهداشتی از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) اخبار دلگرم کننده ای در مورد HIV گزارش می کنند. از سال 2017 تا 2019، تعداد تخمینی عفونت های جدید در ایالات متحده 12٪ کاهش یافته است، از 36500 به 32100. به نظر می رسد که این کاهش تا حد زیادی توسط موارد کمتر در میان مردان همجنس گرا و دوجنسه جوان تقویت شده است.

عفونت‌های جدید HIV از سال 2016 به دلیل آزمایش‌های گسترده‌تر و افزایش دسترسی به درمان‌ها، و همچنین آموزش بیشتر و استفاده از داروهای پیشگیرانه قبل از مواجهه (PrEP) که می‌تواند از افراد فعال جنسی در معرض خطر بالاتر از ابتلا محافظت کند، سالانه کاهش یافته است. مبتلا شده. در میان مردان جوان همجنس‌گرا و دوجنس‌گرا در ایالات متحده، 56 درصد از وضعیت HIV خود در سال 2019 آگاه بودند، در مقایسه با 42 درصد در سال 2017. و نسخه‌های PrEP در میان افراد 16 تا 24 ساله فعال جنسی – سنی که بیشترین خطر ابتلا به عفونت‌های جدید را دارند. – از 8 درصد در سال 2017 به 20 درصد در سال 2021 افزایش یافته است.

دکتر جاناتان مرمین، مدیر مرکز ملی CDC برای HIV، هپاتیت ویروسی، STD گفت: “دسترسی بهبود یافته آزمایش، درمان و PrEP به پیشرفت در بین جوانان کمک می کند.” [sexually transmitted diseases] و سل [tuberculosis] پیشگیری، طی یک جلسه توجیهی زمانی که مداخلات مبتنی بر شواهد اجرا می‌شوند، نتایج را می‌بینیم.»

در طول جلسه توجیهی، مرمین به تغییرات خاصی که باعث کاهش موارد می شود، اشاره کرد، از جمله همکاری بین CDC و دانشگاه Emory برای در دسترس قرار دادن کیت های خودآزمایی HIV. این برنامه امیدوار است امسال 200000 تست را توزیع کند و ظرف پنج سال به 1 میلیون آزمایش برسد و در حال حاضر در مسیر فراتر از این اهداف است.

ادامه مطلب: چگونه COVID-19 مبارزه با HIV را مختل کرد

با این حال، روندهای مثبت هنوز به طور مساوی بین گروه های نژادی و قومی مختلف توزیع نشده است. نابرابری های مداوم همچنان چالشی در هدف CDC برای کاهش 90 درصد عفونت های جدید HIV تا سال 2030 است. تعداد بیشتری از مردان همجنس گرا و دوجنسه که سفیدپوست هستند به گزینه های درمانی و پیشگیری مانند PrEP نسبت به همتایان اسپانیایی و سیاه پوست خود دسترسی دارند. 45 درصد از مردان سفید پوست در این گروه که آزمایش آنها مثبت است، در مقایسه با 27 درصد از مردان سیاه پوست و 36 درصد از مردان اسپانیایی تبار، تحت درمان های PrEP یا ضد HIV هستند. وقتی صحبت از دسترسی خاص به PrEP به میان می آید، تفاوت ها به ویژه شدید است. به طور کلی، 30٪ از 1.2 میلیون آمریکایی که در معرض بالاترین خطر عفونت HIV هستند و واجد شرایط ابتلا به آن هستند، PrEP مصرف می کردند – اما فقط 11٪ از آنها سیاه پوست و 21٪ اسپانیایی بودند، در حالی که 78٪ سفید پوست بودند.

این اختلاف به سایر درمان ها نیز گسترش می یابد. آخرین داده ها نشان می دهد که در حالی که 66 درصد از افراد HIV مثبت در سال 2021 عفونت خود را با داروهای ضد ویروسی کنترل کردند، در مقایسه با 63 درصد در سال 2017، تنها 62 درصد از سیاه پوستان و 64 درصد از اسپانیایی ها سطح ویروس خود را در سطوح غیرقابل شناسایی نگه داشتند. 72 درصد سفیدپوستان

دکتر رابین نبلت فانفر، سرپرست بخش پیشگیری از HIV CDC، گفت: «تعیین‌کننده‌های اجتماعی عمیقاً ریشه‌دار سلامت همچنان بر نتایج درمان و پیشگیری HIV تأثیر می‌گذارد. نژادپرستی، نابرابری های سیستمی، به حاشیه راندن اجتماعی، و موانع طولانی مدت برای مراقبت، محرک های کلیدی تاثیر نامتناسب HIV بر برخی جوامع، از جمله مردان همجنس گرا و دوجنس گرا، و به ویژه زنان سیاه پوست هستند.

نبلت فنفر گفت که آژانس کمپین های مبتنی بر جامعه را برای جمعیت ها و مناطق کشور با کمترین میزان جذب PrEP از جمله در میان مردان همجنس گرا و دوجنسه سیاه پوست و اسپانیایی تبار در جنوب هدف قرار داده است. این کمپین ها با همکاری با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی محلی و کلینیک هایی که عفونت های مقاربتی را درمان می کنند، به مردم درباره PrEP آموزش می دهند. CDC همچنین در حال برنامه ریزی برای اختصاص بودجه بیشتر به خطوط تلفنی بیماران و سایر خدمات برای کمک به جوامع برای گسترش دسترسی به پیشگیری و درمان HIV است.

در حالی که قانون مراقبت مقرون به صرفه موظف بود که بیمه‌گران به طور کامل PrEP را بدون پرداخت هزینه مشترک برای کسانی که به آن نیاز دارند پوشش دهند، تصمیم اخیر یک قاضی تگزاس این پوشش را با لغو حکم و حکم عدم نیاز کارفرمایان به ارائه پوشش برای PrEP به خطر می‌اندازد. دولت بایدن از این حکم درخواست تجدید نظر کرده است، اما اگر این درخواست موفقیت آمیز نباشد، می تواند شکاف عمیق تری بین افرادی که قادر به دریافت دارو هستند و کسانی که نمی توانند دریافت کنند، ایجاد کند.

مرمین گفت: «در حالی که ما در مسیر درستی هستیم، پیشرفت به اندازه کافی سریع یا عادلانه در میان همه مردم یا در همه مناطق کشور اتفاق نمی افتد. و به همان اندازه که کاهش عفونت ها دلگرم کننده است، سرعت بهبود در مسیر رسیدن به هدف جاه طلبانه CDC نیست. ما راه را می دانیم، اما آیا ملت ما اراده دارد؟

مطالب بیشتری که باید از TIME خوانده شود


با ما تماس بگیرید در letters@time.com.