این است یک ویدیوی 2 دقیقه ای که باعث می شود رژیم کتوژنیک چیست خود را بازنگری کنید تکنیک

رژیم کتوژنیک غذاها رژیم کتوژنیک به افرادی توصیه می شود که دچار اضافه وزن و مبتلا به دیابت بوده و یا بدنبال بهبود سلامت متابولیک خود هستند. یکی از انواع مختلف رژیم های غذایی لاغری، رژیم کتوژنیک است که به آن رژیم کم کربوهیدارت دار یا بدون کربوهیدرات دار نیز می گویند. هدف رژیم غذایی این است که بدن شما را مجبور به استفاده از انواع مختلف سوخت کند. این انواع مختلف بر اساس تناوب عدم مصرف مواد غذایی یا همان فستینگ تقسیم بندی می شود.

رژیم کتوژنیک غذاها مواد غذایی که ما به صورت روزانه مصرف می کنیم، شامل دو دسته هستن. نمیتوان پاسخ دقیق و قطعی به این سؤال داد، که رژیم کتوژنیک چند روزه است. در واقع برای پاسخ به این سؤال که حذفیات رژیم کتوژنیک چیست اگر بخواهیم خیلی خلاصه بگوییم، هر مادۀ غذایی که کربوهیدرات زیاد دارد. حال ممکن است این سؤال برایتان پیش آمده باشد که تنظیم مقدار گروههای مواد غذایی، که در بالا ذکر شد، در رژیم کتوژنیک چگونه است.

پس به هیچ عنوان نباید مواد غذایی که دارای کربوهیدرات است مصرف گردد. در شرایط خاصی، مانند روزهداری یا فردی که برای مدت طولانی به غذا دسترسی نداشته باشد، بدن به کمک سلولها و کبد شروع به تغییر رویۀ متابولیسم خود میکند؛ یعنی از چربیها بهعنوان منبع اصلی تولید انرژی به جای قند استفاده کرده و موجب لاغرشدن فرد میشود. از جمله این نشانهها میتوان به انرژی کم و عملکرد نامناسب ذهنی، افزایش گرسنگی، مشکلات خواب، حالت تهوع، ناراحتیهای گوارشی و پایین آمدن عملکرد ورزشی اشاره کرد. از آنجا که رژیم غذایی لیزی کتو کم کربوهیدرات، به خصوص قند اضافه شده و غلات تصفیه شده است، این رژیم غذایی می تواند در بهبود بسیاری از نشانگرهای سلامتی از جمله قند خون، حساسیت به انسولین، وزن بدن، فشار خون و…

آیا شنیده اید؟ رژیم غذایی کتوژنیک بهترین شرط شما برای رشد است

کمبود مواد مغذی: اگر از سبزیجات، میوهها و غلات زیادی استفاده نکنید، ممکن است در معرض کمبود ریزمغذیهایی از جمله سلنیوم، منیزیم، فسفر و ویتامین های B و C باشید. مصرف یک سری از مواد غذایی باید در رژیم غذایی کتوژنیک محدود شود. برای اینکه بتوانید مدت رژیم خود را سادهتر بگذرانید، باید از یکنواختی به دور باشید. رژیم کتو در درجه اول به عنوان راهی برای کمک به افراد مبتلا به تشنج استفاده میشد.

ریزش مو یکی از عوارضی است که برخی افراد آن را گزارش کرده اند و برخی دیگر نیز با آن مواجه نشده اند. سایر عوارضی که ممکن است نشانههایی مانند علائم سردرد میگرنی ایجاد کنند عبارتند از: التهاب سرخرگ گیجگاهی، سردرد خوشهای، آب سیاه حاد، مننژیت و خونریزی زیر عنکبوتیه. نکته: از مصرف غذاها و خوراکی های غنی از کربوهیدرات مثل غلات، شیرینی ها، حبوبات، برنج، سیب زمینی، آب میوه و حتی بیشتر میوه ها اجتناب کنید. کارشناسان نوشیدن بیش از دو لیتر آب در روز را توصیه میکنند تا بدن شما بتواند با رژیم غذایی سازگار شود و در پایان روز به نتایجی که میخواهید برسید.

اگرچه رژیم کتوژنیک برای افراد سالم یک رژیم امن و بی خطر است اما اگر بدن با این رژیم سازگار شود، ممکن است عوارض جانبی را بهمراه داشته باشد که به این عوارض، keto flu گفته می شود که معمولا طی چند روز ظاهر می شود. از آنجا که شمارش روزانه ریزمغذی ها (“ماکرو کتو” شما) در رژیم کتوژنیک می تواند برای بعضی از افراد دشوار و خسته کننده باشد، اگر کاهش وزن و سایر مزایا مورد نظر باشد، لیزی کتو جایگزین مناسبی است، اما در عین حال محدود بودن و جزییات گرا بودن، واقع گرایانه نیست. 9. اینکه کتوز یک ماده فوق العاده خطرناک است، صحت دارد؟  This post has be​en c reated ​by GSA Content G᠎en​er ator Dem᠎over sion.

کتوز یک ماده طبیعی است اما کتواسیدوز فقط در دیابت های کنترل نشده اتفاق می افتد. در حالت طبیعی سوخت تامین کنندهی انرژی بدن از کربوهیدراتها (فرآوردههای قندی) بدست میآید. از آنجا که این رژیم به انرژی ذهنی کم و فداکاری کمتری احتیاج دارد، ممکن است پایداری آن نیز ساده تر به نظر برسد، بنابراین می تواند به نتایج سودمندتر در دراز مدت منجر شود. دریافت بیش از اندازه کربوهیدرات ها با بیماری آکنه مرتبط است ، بنابراین کاهش دریافت کربوهیدرات و به دنبال آن ترشح کمتر انسولین در یک رژیم غذایی کتوژنیک می تواند از بروز آکنه پیشگیری کند .

چگونه ایجاد بیشتر رژیم کتوژنیک با انجام کمتر

می تواند به بهبود جنبه های دیگر سلامتی کمک کند. از فواید دیگر این رژیم غذایی افزایش کلسترول خوب یا HDL و کاهش تری گلیسیرید است. کنترل قند خون، کنترل چربی، افزایش عملکرد مغز، افزایش طول عمر و درمان دیابت برخی دیگر از فواید این رژیم غذایی است. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند از بروز خطراتی مثل بالارفتن چربی، سطح کلسترول HDL، فشار خون و قندخون جلوگیری نماید. آلزایمر: رژیم کتوژنیک ممکن است علایم بیماری آلزایمر را کاهش دهد و پیشرفت آن را کند نماید. توت ها سرشار از آنتی اکسیدان هایی هستند که التهاب را کاهش داده و در برابر بیماری ها محافظت می کنند.

رژیم کتوژنیک هرم

تحقیقات نشان داده است که روغن زیتون میتواند از بیماریهای قلبی و برخی سرطانها محافظت کند. اشاره کرد، اما نیاز به تحقیقات بیشتری در این موارد وجود دارد. تحقیقات نشان داده است که، رژیم کتوژنیک راهحلی مناسب برای کاهش وزن و نیز پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماریها است. برای آنکه رژیم غذایی و نوشیدنی شما اصولی باشد و بدانید که برای شما چه غذا و چه نوشیدنی مناسب است، به شما توصیه میکنیم که با متخصص تغذیه مشورت کنید. این شیرین کننده رژیمی از برگ های گیاه Stevia rebaudiana که یک درختچه گیاهی بومی آمریکای جنوبی است، گرفته می شود.

علاوه بر این، رژیم غذایی آنقدر سیر کننده است که می توانید بدون احتساب کالری یا پیگیری میزان مصرف غذای خود وزن کم کنید. مطالعه دیگری در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که 7 نفر از 21 شرکت کننده قادر به متوقف کردن استفاده از تمام داروهای دیابت بودند. افراد دارای اضافه وزن نیز حداقل 3 تا 5 درصد وزن خود را کاهش دهند. این کاهش کربوهیدرات بدن شما را در یک حالت متابولیک به نام کتوز قرار میدهد.

با این حال، تنها رژیمهای کتوژنیک استاندارد و با پروتئین بالا به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفتهاند. بنظر خودم اين كاهش وزن خيلى كمه، خواستم نظر شما رو در اين مورد بدونم. یعنی اینکه در هر وعده چه مقدار از مواد مجاز رو بخوریم؟ اسید سرکه سیب آنزیمهای گوارشی رو فعال میکنه. چربیها در کبد به واحدهای کوچکتر به نام اسید چرب تبدیل شده و در این میان محصولات فرعی نیز تولید میشود که اجسام کتونی (ketone bodies) نام دارند.

الکل: این ماده به خاطر کربوهیدرات بالایی که دارد باعث شده که شما وارد فاز کتوسیس نشوید. نکته: رژیم کتوژنیک می تواند حساسیت انسولین را بهبود بخشد و باعث کاهش چربی ها شود. همچنین اگر در حین رژیم کتو ورزش هم بکنید، میزان کاهش وزنتان هم به همان میزان بالاتر می رود. مخصوصا زمانی که کاملا قابلدید است و شما هم لباس تیره پوشیدهاید. مهمترین ویژگی این رژیم زمانبندی شدن تغذیه و رسیدن به نتیجه مطلوب در بازه زمانی مشخص است. در هنگام رعایت تغذیه برای پسر دار شدن مصرف گردو برای خانم ها ممنوع بوده و برعکس برای مردان مجاز و آزاد است.

پروتیین و چربی احساس سیری زیادی ایجاد می کنند، بنابراین بسیاری از افراد متوجه می شوند که هنگام حذف کربوهیدرات و شکر از رژیم غذایی خود، کم تر غذا می خورند. به عنوان مثال، غذاهایی مانند گوشت فرآوری شده مانند سوسیس و بیکن، پنیر و کره با کیفیت پایین و روغن های تصفیه شده ممکن است کالری روزانه زیادی را در هنگام رژیم کتو کثیف تامین کنند. در مورد تقسیم بندی میزان درشت مغذیها باید بدانید که بخش اعظمی از کالری روزانه شما باید از طریق چربیها تامین شود یعنی چیزی حدود ۶۰-۷۰ درصد کالری روزانه.میزان مصرف پروتئین باید حدود ۲۰-۳۰ درصد کالری کل روزانه شما را تشکیل دهد و مصرف کربوهیدراتها نیز نباید بیش از ۵۰ گرم در روز باشد.

مناسب برای افرادی که فعالیت بدنی شدید دارن نسبت درشت مغذیها در این رژیم: ۶۰ تا ۶۵ درصد چربی، ۳۰ درصد پروتئین، ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات در این نوع رژیم کتوژنیک لازمه که روزانه ۱۲۰ گرم پروتئین (یا چهار وعده ۱۱۵ گرمی گوشت قرمز، ماهی یا مرغ) و حدود ۱۳۰ گرم چربی مصرف کنید. همچنین لازم به ذکر است که رژیم کتوژنیک در بیماران مبتلا به پانکراتیت، نارسایی کبد، اختلالات متابولیسم چربی، کمبود اولیه کارنیتین، کمبود کارنیتین پالمیتویل ترانسفراز، کمبود کارنیتین ترانسلوکاز، پورفیریا یا کمبود پیروات کیناز ممنوع است.

برای اینکه کاملاً و صحیح بدانیم که چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم باید به یک متخصص تغذیه مراجعه کرد. باید توجه داشته باشید که، برای دریافت ویتامینها و مواد معدنی کافی باید مصرف سبزیجات تازۀ غیرنشاستهای و کم کالری را نیز در برنامۀ غذایی خود داشته باشید. برای تامین مواد معدنی بدن، روزانه 3هزار تا 4 هزار میلی گرم سدیم، هزار میلی گرم پتاسیم و 300 میلی گرم منیزیم را برای کم کردن عوارض این رژیم مصرف کنید.

منیزیم به یبوست نیز کمک میکند.

چرا که در اصل، در این رژیم بعد از مرحله های اولیه به جای کربوهیدرات، چربی خود بدن به عنوان سوخت برای تامین انرژی سلول های بدن به کار گرفته می شود. همچنین چربی را به کتون در کبد تبدیل میکند که میتواند انرژی مغز را تأمین کند. منیزیم به یبوست نیز کمک میکند. مکمل های منیزیم نیز برای یبوست مفید و سودمند است. آجیل ها و دانه های چرب مانند بادام ، پسته ، گردو و دانه کدو تنبل نیز حاوی بیشترین مقدار منیزیم هستند. بیشترین میزان مصرف کالری، حدود 35 درصد است. چگونه مصرف ساکاروز منجر به این اثرات مضر میشود؟

به همین دلیل رژیم کتوژنیک برای همه مناسب نیست. اما باز هم، مهم است که با پزشک خود مشورت کنید تا بفهمید چه چیزی برای شما یا فرزند شما مناسب است. شما می توانید همین غذاها یا بجای غذاهای پرکربوهیدرات، غذاهایی با سبزیجات فراوان را سفارش دهید. شما می توانید بجای غذاهای سرخ شده، خوراکی های حاوی سبزیجات را سفارش دهید و یا آووکادو، پنیر، بیکن یا تخم مرغ را به لیست غذایتان اضافه کنید. این رژیم برای سلامت افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا پیش دیابتی ها مفید است. در این میان کبد شما نقش مهمی در پیش بردن این فرایندهای پیچیده دارد.

رژیم کتوژنیک لاغری Blueprint – شستشو و تکرار

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد کلمه پایانی رژیم کتوژنیک لاغری سریع لطفا از صفحه ما بخواهید.