این است یک ویدیوی 2 دقیقه ای که باعث می شود رژیم کتوژنیک ن خود را بازنگری کنید تکنیک

رژیم کتوژنیک غذاها این روند است که رژیم کتوژنیک را از رژیم های با کربوهیدراتِ پایینِ دیگر مثل «اتکینز» متمایز می کند، و دلیلِ اینکه رژیم کتو بر پایة چنین میزان بالایی از مصرف چربی است این است که بدون آن، بدن نمی تواند کتون های مورد نیاز برای سر پا نگه داشتن شما را تولید کند. این رژیم های غذایی تنوع بالایی دارند، اما اگر با برخی از آن ها آشنایی کامل نداشته باشیم، ضررهایی که به بدن ما می رسد بیش از منفعتی است که از پیروی آن رژیم دریافت میکنیم.

اطمینان حاصل کنید که آب زیادی می نوشید و الکترولیت های خود را دوباره احیا می کنید (نمک ، پتاسیم ، منیزیم). اگرچه بسیاری از افراد با پیروی از رژیم کتوژنیک میتوانند با کاهش وزن سریع مواجه شوند، اما این احتمال وجود دارد که پس از مصرف دوباره کربوهیدراتها وزن به حالت اول برگردد. رژیم کتوژنیک CKD یا رژیم دورهای : در این رژیم مصرف کربوهیدرات بیشتر از رژیم استاندارد است و شامل دوره هایی می شود که هم از کتوژنیک پیروی می شود و هم مصرف کربوهیدرات. پس انسولین زیاد نه تنها باعث میشه بدن با قند کار کنه؛ بلکه چربیسوزی رو هم متوقف میکنه.

رژیم کتوژنیک شیردهی بعداً}

مثلاً وقتی رژیمی ادعا می کند در یک هفته 8 کیلو وزن بدن کم می شود، سوالی که مطرح می شود این است که اولاً مگر اصلاً بدن انسان می تواند این میزان چربی را فقط در یک هفته بسوزاند؟ رژیم وحشتناک لاغری سریع در مدت 1 هفته! به همین دلیل ممکن است افرادی که از این رژیم پیروی میکنند طی هفته های اول از بوی نامطبوع دهان خود شکایت داشته باشند. کسانی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنند به ندرت فیبر مورد نیاز بدن خود را دریافت می کنند. گفته می شود همه ی افراد نباید رژیم کتوژنیک را شروع کنند.

بر اساس شواهد موجود گفته می شود که زمانی که بدن اقدام به تجزیه چربی برای ایجاد انرژی می کند، گازهایی به نام کتون تولید می شود که بدن آنها را از طریق دفع ادرار و بازدم آزاد میکند. این مسئله در حالت عادی می تواند باعث ایجاد خشکی دهان زودتر از موعد شود. علائم خاص از جمله افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش گرسنگی یا اشتها ممکن است نشان دهد که شما دچار کتوز شده اید. در سراسر جهان بیش از ۱۰٪ از مردم در برخی از برهههای زندگی دچار میگرن شدهاند. هنگام ورود به این مرحله بدن ممکن است دچار شوک انرژی شود که اداره آن بسیار سخت خواهد بود و ممکن است علائمی ناخوشایند شبیه به بیماری آنفولانزا ایجاد شود.

رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند

در حقیقت از خانواده توتها، تمشک و شاه توت میزان کربوهیدارت و فیبرشان یکسان است.توتها، این میوههای کوچک دارای آنتی اکسیدان هایی هستند که در کاهش التهاب و محافظت در برابر بیماری ها نقش مهمی دارند.در اینجا میزان کربوهیدرات 3.5 اونس (100 گرم) خانواده توت را ذکر میکنیم:شاه توت: 5 گرم کربوهیدرات خالص (10 گرم کل کربوهیدرات)زغال اخته: 12 گرم کربوهیدرات خالص (14 گرم کل کربوهیدرات)تمشک: 6 گرم کربوهیدرات خالص (12 گرم کل کربوهیدرات)توت فرنگی: 6 گرم کربوهیدرات خالص (8 گرم کل کربوهیدرات)7-آجیل و دانههای مغذیآجیل و دانههای مغذی غذاهای سالم، با میزان چربی بالا و کربوهیدرات پایین هستند.

رژیم کتوژنیک 216

آیا این رژیمی هست که بتوانم با آن مقدار زیادی وزن کم کنم؟ این مسئله بر اثر عوامل مختلفی از جمله کم تحرکی، مصرف غذاهای ناسالم، عوامل ژنتیکی و وضعیت سلامتی به دلیل استفاده از داروهای خاص روی می دهد. این شرایط برای افرادی که دیابت دارند و داروهای کنترل کننده قند خون مصرف میکنند و یا تحت درمان با انسولین هستند میتواند خیلی خطرناک تر باشد و باعث ایجاد کتواسیدوز دیابتی شده و منجر به بیهوشی فرد شود.

رژیم کتوژنیک در بارداری هنگامی که بدن شما شروع به سوزاندن چربی کرد، کتون ایجاد می کند یعنی در حالت کتوز تغذیه ای قرار دارد. طبق نتایج یک مطالعه، افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارند 2.2 برابر وزن کمتری نسبت به افرادی که رژیم کم کالری دارند، وزن کم کردند. در این مطالعه فاکتور قدرت و توده عضلانی هدف قرار گرفت و پس از گذشت چند ماه مشخص شد که گروهی که رژیم کتوژنیک نداشتند قدرت و توده عضلانی بیشتری نسبت به گروهی که رژیم کتوژنیک داشتند به دست آوردند. اگرچه برخی از افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنند به راحتی می توانند سرعت طی کردن تمرینات ورزشی خود را به شکل نرمال ادامه دهند، اما این امر در برخی از افراد صادق نیست.

اگر چه طرفداران این رژیم ادعا دارند که پیروی دقیق آنها از این طرح باعث میشود تا انرژی بیشتری داشته باشند و احساس ولع نسبت به مصرف قند را کمتر در خود احساس می کنند و در کنار آن شاهد کاهش وزن سریع هستند. برای مواد معدنی بهتر است روزانه 3,000- 4,000 میلی گرم نمک طعام، 1,000 میلی گرم پتاسیم و 300 میلی گرم منیزیم استفاده کنید تا عوارض جانبی آن تا حد زیادی کاهش پیدا کند. کتونها زمانی تولید میشوند که شما کربوهیدرات بسیار کم و میزان محدودی پروتئین مصرف کنید. ​Da​ta was c re ated ​wi᠎th GSA᠎ C᠎onte᠎nt  Gen᠎erat or  D em​oversion.

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا

باور این چهار افسانههای مربوط به رژیم کتوژنیک هدفمند شما را از رشد بازمیدارد. ولی توجه داشته باشید که در این نوع از رژیم کتوژنیک همچنان میزان کربوهیدرات دریافتی محدود می باشد. رژیم کتوژنیک TKD یا رژیم هدفمند : در این رژیم برای افراد این امکان فراهم است که کربوهیدرات مصرف کنند، اما فقط زمانی که در حال انجام تمرینات ورزشی هستند. استپ وزنی یک مسئله بسیار رایج در میان رژیم های غذایی و راه های دیگر کاهش وزن است.

با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم

پاسخ این سوال مثبت است. در واقع نمی توان عدد ثابتی را برای پاسخ به این سوال در نظر گرفت زیرا هر فرد بسته به مقاومت بدنی، نوع رژیم، میزان مصرف کربوهیدرات، میزان فعالیت و … اما چگونه می توان رژیم های مضر و غیر علمی را شناخت؟ 1. آیا می توان مجدداً کربوهیدرات را مصرف کرد؟ احساس سیری طولانی مدت به ما دست می دهد.نسبت موادی که در هرم غذایی رژیم کتوژنیک مصرف می کنیم عبارتند از: 60-75 درصد کالری دریافتی شما از چربی ، 15-30 درصد از پروتئین ، و 5-10 درصد از کربوهیدرات تأمین می شود.

یا یک هرم غذایی و یکسری توصیه های کلی از قبیل مصرف بعضی مکمل ها و الکترولیت هاست و بیشتر دستور آشپزی غذاهای مختلف است نه یک رژیم علمی و تخصصی، بلکه برای همه یکسان است! تهیه شیر و مالت به اشکال مختلف می باشد . زیرا برخلاف بسیاری از رژیم های غذایی، کتوژنیک به روند خاصی متکی است که اگر بدن در آن حالت نباشد، احتمال بازگشت وزن وجود دارد. این کاهش دریافت فیبر می تواند مشکلات متعددی در روند هضم غذا ایجاد کند و یبوست را در این افراد بالا میبرد. چاقی و اضافه وزن یکی از معضلات جدی این روزها بشمار می آید که می تواند علاوه بر ایجاد ظاهری ناپسند منشأ بروز بسیاری از مشکلات سلامتی نیز باشد.

شایعه، دروغ و رژیم کتوژنیک

اگر بیماری خاصی دارید و میخواهید برای اولین بار رژیم کتوژنیک بگیرید حتما قبل از شروع با پزشک خود در این مورد مشورت کنید تا مطمئن شوید که رژیم Ketogenic برای شما ضرر نداشته باشد . یکی از ویژگی های بیماری پارکینسون تجمع غیر طبیعی پروتئینی است که با نام آلفا سینوکلئین شناخته می شود. اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است اما یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک می کند.

در حقیقت این رژیم بر خلاف سایر رژیمهایی که بالاتر ذکر شد بیش از 100 سال است که در مراکز درمانی در حال استفاده است و هزاران مقاله علمی در مجلات پزشکی معتبر در خصوص آن نوشته شده و در کتب پزشکی هم وجود دارد. در ادامه مقاله به ذکر اینکه چرا رژیم کتوژنیک از همه این رژیم ها هم از نظر سرعت کاهش وزن و بی خطر بودن است خواهیم پرداخت. اما چون غیر اصولی هستند؛ هم موقت و کوتاه مدت هستند و هم مضر اند.

رژیم کتوژنیک تلگرام

رژیم کتو یکی از آن رژیم هایی است که می تواند برای بدن بسیار مضر باشد. والا در واقع رژیمهای کم کربوهیدرات یا لوکرب هستند، که البته بدلیل کاهش دریافت کالری، باعث کاهش وزن میشوند. رژیم مدیترانهای بهعنوان بهترین رژیمهای غذایی برای سلامت جسمی و سلامت روان و نیز طول عمر شناخته شده است. این رژیم کربوهیدرات پایین، پروتئین متوسط و چربی بالا داره. رژیم کتوژنیک SKD یا رژیم استاندارد : در این رژیم افراد باید مواد غذایی مصرف کنند که ۷۵ درصد از آن را چربی تشکیل دهد، ۲۰ درصد را پروتئین و تنها ۵ درصد باقیمانده شامل کربوهیدرات شود.

جهت کاهش وزن سریع رژیم کتوژنیک از تمام رژیم ها بهتر عمل می کند و به افراد کمک می کند با کمترین سختی و عوارض نسبت با سایر رژیم ها وزن کم کنند. از جمله این روشها گرفتن رژیم های مختلف غذایی است. ادویه: شما می توانید از نمک، فلفل و گیاهان و ادویه جات مختلف استفاده کنید. غذاهایی که از ارزش غذایی بالایی برخوردار هستند و سریع الهضم میباشند باعث حفظ سلامتی میگردند مانند:(نان تهیه شده از گندم کاملاً رسیده، گوشت معتدل زود هضم مانند گوشت گوسفند، مرغ و کبک و تیهو که به روش طبیعی پرورش یافتهاست، شیرینی جات طبیعی و معتدل مانند عسل و شیره انگور، خرما و انجیر تازه.

مصرف کربوهیدرات موجب تولید انسولین میشود که باعث میشود کلیه ها سدیم خود را حفظ کنند. رژیم کتوژنیک با پروتئین زیاد : در این رژیم افراد از نوعی برنامه غذایی پیروی می کنند که چیزی شبیه رژیم کتوژنیک استاندارد است، اما میزان مصرف پروتئین کمی بالاتر می رود و از خوردن چربیها کمی کاسته میشود. در حال حاضر رژیم های گوناگونی از طرف مشاورین و متخصصین تغذیه توصیه می شود که بسیاری از ما حتی نام آنها را نیز نشنیده ایم و اگر به ما بگویند که در این رژیم شما باشد چربی بالا مصرف کنید یقینا به درستی و سالم بودن آن رژیم شک خواهیم کرد.

ده نکات برای شروع ساخت یک رژیم کتوژنیک شما همیشه خواسته

توجه به این موضوع بسیار مهم است که وقتی صحبت از فواید رژیم کتوژنیک می شود منظور رژیم کتوژنیکی است که بصوت تخصصی و زیر نظر متخصص تغذیه انجام شود والا رژیم کتوژنیک در فضای مجازی در حد یکسری باید نبایدهاست که فقط عنوان میشود چه چیزی مصرف شود و چه چیزی مصرف نشود! پیش از اینکه به معرفی رژیم کتوژنیک به عنوان بهترین رژیم غذایی کاهش وزن سریع بپردازیم که نه تنها سریع، بلکه علمی و مؤثر است، باید عنوان کنیم که؛ اغلب افرادی که قصد لاغر شدن و کاهش وزن دارند به دنبال روشی هستند که هر چه راحتر و سریعتر به هدفشان برسند.

پیشنهاد میشود قبل از انتخاب هر رژیم یا روشی برای لاغر سریع شکم، کاملاً در مورد آن مطمئن شویم. این رژیم از سالهای بسیار قبل در میان بسیاری از ادیان و مذاهب و کشورها وجود داشته است. پژوهشگران دریافتند این افراد بدون محدود کردن رژیم خود ۴۴۱ کالری کمتر از روزهای قبل غذا دریافت کردند. میلیون ها نفر در سراسر دنیا از این رژیم پیروی می کنند اگرچه ممکن است در چربی سوزی موفق باشند، اما عوارض ناخواسته زیادی را برای خود ایجاد خواهد کرد. برای مثال 10 روز مصرف چربی بالا می رود و چهار روز بعد کربوهیدرات بالایی استفاده می کنند.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با کلمه پایانی رژیم کتوژنیک لاغری سریع وب سایت خود باشید.