با این حال مطالعه دیگری نشان می دهد که نوشیدن الکل برای سلامتی خوب نیست


مبر اساس یک متاآنالیز جدید که به اجماع علمی فزاینده می افزاید که مصرف الکل فواید کمی برای سلامتی دارد و خطرات جدی را به همراه دارد، احتمالاً مصرف زیاد الکل عمر شما را افزایش نمی دهد.

این نتیجه گیری ممکن است برای هر کسی که شنیده باشد که نوشیدن متوسط ​​الکلی – که معمولاً بیش از دو نوشیدنی الکلی در روز برای مردان یا یک نوشیدنی الکلی برای زنان تعریف نمی شود – برای قلب مفید است و به طور بالقوه به پیشگیری از بیماری قلبی، سکته مغزی و حملات قلبی کمک می کند، شگفت آور باشد. مطالعات متعدد همچنین رژیم غذایی مدیترانه ای، شراب قرمز و همه آنها را با زندگی طولانی و سالم مرتبط کرده اند.

تیم استاکول که یکی از نویسندگان متاآنالیز جدید و استاد روانشناسی در دانشگاه ویکتوریا کانادا و مدیر سابق مؤسسه کانادایی است، می گوید: «این ایده که الکل برای سلامتی شما مفید است در بسیاری از فرهنگ ها ریشه دوانده است. تحقیق در مورد استفاده از مواد در حالی که هنوز هم در دنیای تحقیقات چیزهایی وجود دارد، استوکول می گوید که این مفهوم بر اساس دهه ها علم ناقص ساخته شده است.

بسیاری از مطالعات در مورد الکل و سلامت، مصرف کنندگان سبک یا متوسط ​​را با افرادی که از الکل خودداری می کنند، مقایسه کردند، بدون اینکه به اندازه کافی این واقعیت را در نظر بگیرند که بسیاری از افراد به دلیل داشتن مشکلات سلامتی یا قبلاً زیاد الکل مصرف می کردند، الکل را ترک کردند. بسیاری از مطالعات نیز بر روی افراد مسن متمرکز شده اند، که این روند ممکن است به ویژه در آنها آشکار باشد. استوکول می گوید: «افرادی که در دهه 70 و 80 زندگی خود هنوز سالم هستند، می توانند به نوشیدن ادامه دهند. «کسانی که ضعیف می‌شوند، دارو مصرف می‌کنند یا کمتر معاشرت می‌کنند [tend to] نوشیدن آنها را متوقف یا کاهش دهید.» مصرف کنندگان معتدل ممکن است در واقع سالم تر از افراد پرهیز باشند، اما الکل لزوما دلیل آن نیست.

استاکول و همکارانش که متاآنالیز خود را در شبکه JAMA باز است در 31 مارس، تصمیم گرفتیم تا برخی از این مسائل را اصلاح کنیم. آنها بیش از 100 مطالعه منتشر شده قبلی در مورد مصرف الکل و مرگ و میر را که در مجموع شامل تقریبا 5 میلیون شرکت کننده در تحقیق بود، مرور کردند و توضیح دادند که چگونه “ترک کنندگان بیمار”، گروه های مطالعاتی مسن تر و سایر عوامل ممکن است نتایج قبلی را تغییر داده باشند.

محققان دریافتند در مقایسه با افرادی که در طول عمر خود مصرف نمی کنند، خطر مرگ زودرس در افرادی که تقریباً دو نوشیدنی در روز یا کمتر مصرف می کنند، به میزان قابل توجهی کاهش نمی یابد. افرادی که به مقدار زیاد مشروبات الکلی می‌نوشیدند – که تقریباً سه نوشیدنی در روز یا بیشتر تعریف می‌شود – نسبت به افرادی که الکل مصرف نمی‌کردند یا گاه به گاه می‌نوشیدند، خطر مرگ و میر بیشتری داشتند.

استوکول می افزاید: «به نظر می رسد در سطوح بالاتر، به ازای هر نوشیدنی، زنان بیشتر از مردان در معرض خطر مرگ و میر قرار دارند». او می گوید که ممکن است به این دلیل باشد که زنان به طور متوسط ​​کوچکتر از مردان هستند و با مصرف الکل کمتر آسیب می بینند.

با این وجود، مصرف بیش از حد الکل با مشکلات سلامتی مرتبط است که افراد با هر جنسیتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، از جمله طیف وسیعی از سرطان‌ها، بیماری‌های کبدی، زوال عقل و بیماری‌های قلبی عروقی – با وجود این روایت که الکل برای قلب سالم است.

در اوایل سال جاری، هم مرکز کانادایی مصرف مواد و اعتیاد و هم سازمان بهداشت جهانی (WHO) دستورالعملی را منتشر کردند مبنی بر اینکه مطمئن ترین میزان نوشیدنی هیچ کدام نیست. در بیانیه سازمان بهداشت جهانی آمده است: «در مورد مصرف الکل، هیچ مقدار مطمئنی وجود ندارد که بر سلامتی تأثیر نگذارد». (Stockwell در پانل مشاوره پشت دستورالعمل های کانادا بود.)

رگولاتورهای ایالات متحده در رهنمودهای خود صریح نبوده اند. دستورالعمل رژیم غذایی دولت ایالات متحده برای آمریکایی ها می گوید که “نوشیدن کمتر برای سلامتی بهتر از نوشیدن بیشتر است” و توصیه می کند مردان بیش از دو نوشیدنی در روز و زنان بیش از یک نوشیدنی ننوشند.

جدا از علم، استوکول می‌گوید تصمیم گیری در مورد اینکه آیا و چه مقدار نوشیدنی بنوشید یک انتخاب شخصی است. استوکول بر اساس تحقیقات خود تخمین می‌زند که فردی که روزانه یک نوشیدنی الکلی می‌نوشد، با هر نوشیدنی حدود پنج دقیقه از عمر خود کم می‌کند و این ضرر در سطوح بالاتر مصرف تشدید می‌شود. استوکول می‌گوید که آیا این یک معاوضه قابل قبول است یا خیر، بستگی به مصرف کننده دارد.

مطالب بیشتری که باید از TIME خوانده شود


بنویسید جیمی دوچارم در jamie.ducharme@time.com.