بهترین سوالات سلامتی شما در سال 2023، پاسخ داده شده است


یکی از چیزهایی که در مورد ویرایش ستون Ask Well دوست دارم، رفاقت آن است. هر هفته به یک سوال بهداشتی پاسخ می دهیم: چرا من همیشه اینقدر شلوغ هستم؟ (من هم به این فکر کرده ام!) چرا با افزایش سن، خواب من بدتر می شود؟ (من همانجا با شما هستم.) آیا عادت قهوه من نیاز به مداخله دارد؟ (تا زمانی که متوجه می شویم، یک بار دیگر به من بریز.)

وقتی صندوق ورودی خود را بررسی می کنم، از آنچه وارد می شود شگفت زده می شوم – سؤالاتی که شادی ها، رنج ها، سردرگمی ها و آسیب پذیری های یک شخص بودن را پوشش می دهند. و خوشبختانه برای همه ما، ما باید به دنبال پاسخ باشیم.

در اینجا 10 مورد از محبوب ترین سؤالات بهداشتی سال 2023 آورده شده است.

پاسخ به بافت موهای شما، میزان چرب بودن آن، رنگ آمیزی شده و موارد دیگر بستگی دارد.

دکتر مراد علم، متخصص پوست در دانشگاه نورث وسترن، می‌گوید: «در حالی که ممکن است به نظر برسد که پوست سر تمیز و بدون روغن کاری بهینه باشد، اما به خاطر داشته باشید که پوست سر بخشی زنده از بدن شما است و نه یک شام. بشقاب در ماشین ظرفشویی شما.»

درد، سفتی و تورم مفاصل شکایات رایج برای افراد مسن است – و می توانند اولین علامت تشخیص ترسناک باشند: آرتریت. این اصطلاح بیش از 100 بیماری را توصیف می کند که باعث التهاب در مفاصل می شود. اما لزوماً نباید نتیجه اجتناب ناپذیر پیری باشد. در اینجا برخی از اقداماتی است که می توانید برای کاهش خطر انجام دهید.

شاید شما تا دیروقت بیدار مانده اید و در حال بررسی قیامت هستید، یا برگه های خود را به شکل گردبادی درآورده اید که یک مکالمه ناراحت کننده را دوباره پخش می کند. در هر صورت، شما از خود می پرسید: آیا یک چرت ظهر می تواند ساعت های با ارزش از دست دادن چشم بسته را جبران کند؟ ما متوجه شدیم که پاسخ پیچیده است. در اینجا آنچه چرت زدن می تواند – و نمی تواند – برای سلامتی شما انجام دهد، آورده شده است.

بنابراین شما هر روز صبح پر از خواب بیدار می شوید و می خواهید بدانید چه خبر است. آیا به نظر می رسد شما (و بقیه) آنقدر سرما دارید؟ آناتومی بینی شما؟ آلرژی؟ متخصصان می گویند که درمان احتقان مزمن مشکل است، زیرا هر تعدادی از موارد می تواند باعث آن شود. اما راه هایی برای تسکین وجود دارد.

اگر این گرفتگی واقعاً ناشی از سرماخوردگی است، به سراغ غذاها و نوشیدنی‌هایی بروید که آب‌رسان، مغذی و آرامش‌بخش هستند (سلام، سوپ رشته مرغ!). در اینجا نگاهی داریم به اینکه چگونه تغذیه می تواند به مبارزه با عفونت شما کمک کند، همراه با چه غذاها و نوشیدنی هایی که باید اجتناب کنید.

به‌عنوان یک آدم بداخلاق، متوجه شده‌ام که هر چه سنم بالاتر می‌رود، کمتر می‌توانم سرحال از خواب بیدار شوم. به نظر می رسد دلایل پزشکی برای آن وجود دارد: پیری مغز، شرایط خاص سلامت، هورمون ها و تغییرات سبک زندگی همگی می توانند علت باشند. خبر خوب این است که شب های بی خوابی سرنوشتی نیستند که مجبور باشید با آن زندگی کنید.

هر فعالیتی که برنامه منظم غذا خوردن یا خواب شما را مختل کند، خطر حمایت از شما را دارد. کم آبی بدن، بی تحرکی، تغییر منطقه زمانی و رژیم غذایی تغییر یافته معمولاً مقصر هستند. در اینجا نحوه اجرای کارها در هنگام بیرون رفتن کمی آرام‌تر آورده شده است.

اگر زمانی را در بخش مراقبت شخصی رسانه‌های اجتماعی سپری می‌کنید، ویدیویی پس از ویدیویی از اینفلوئنسرها را خواهید دید که خود را در کل محصولات یک کابینت دارویی خیس می‌کنند. اما وقتی صحبت از مراقبت از صورت شما می شود، ساده تر اغلب بهتر است. در اینجا چیزی است که متخصصان پوست می گویند شما واقعاً به آن نیاز دارید.

اگر در حین خواندن این مطلب قهوه می نوشید دست خود را بالا ببرید. اگر در دومین (یا سومین یا چهارمین) فنجان روز خود هستید، آن را بالا نگه دارید. قهوه حاوی هزاران ترکیب شیمیایی است که ممکن است با سلامتی مرتبط باشد. اما همچنین منبع اصلی کافئین است که بیش از حد آن می تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند بی قراری، اضطراب، حالت تهوع و مشکلات خواب شود. در حالی که کارشناسان می گویند که عوارض جانبی خطرناک نوشیدن قهوه نادر است، هنوز هم ممکن است در مصرف آن زیاده روی شود. در اینجا نحوه تشخیص اینکه آیا بیش از حد خود را ریخته اید، آمده است.

سوالات بیشتری برای خبرنگاران سلامت ما دارید؟ خوب بپرس.



Source link