خواهر و برادر دارید؟ پیوندهای قوی می تواند به افزایش شادی کمک کند: شات


sibling_bond

علم خواهر و برادر مجموعه‌ای جدید است که روش‌هایی را که خواهر و برادر ما می‌توانند بر ما تأثیر بگذارند، از پول و سلامت روانی ما گرفته تا مولکول‌های ما را بررسی می‌کند. به خوبی می شود به اشتراک گذاری این داستان ها طی چند هفته آینده

بسیاری از ما با خواهر و برادر خود روابط بالا و پایینی داریم. و این روابط می توانند در دوران نوجوانی شدیدتر باشند.

من در نوجوانی تمام راه هایی را که خواهر بزرگترم به من یادآوری می کرد که او مسئول است را به یاد می آورم، مانند زمانی که گواهینامه رانندگی خود را گرفت و اصرار داشت که در صندلی عقب بنشینم وقتی دوستش، پم را برداشتیم، که باید جلو بنشیند. آزار دهنده بود.

اما زمانی که در 20 سالگی از خانه خارج شدیم، رابطه ما متحول شد. ما شروع کردیم همدیگر را به عنوان یکسان و دوست ببینیم. او هنوز دوست دارد مسئولیت را بر عهده بگیرد، اگرچه من او را به خاطر این موضوع تحسین می کنم زیرا او در این کار خوب است. و جایی در طول راه او تبدیل به بزرگترین تشویق کننده من شد و از من در حرفه و تربیت من حمایت کرد. ارزش ها و تجربیات مشترک ما را در میانسالی به هم نزدیک کرده است.

به نظر می رسد که این برای سلامت عاطفی من و خواهرانم خوب است. محققان دریافته‌اند که پیوند گرم و نزدیک با یک خواهر یا برادر در اوایل زندگی بزرگسالی، پیش‌بینی‌کننده انعطاف‌پذیری بیشتر در مراحل بعدی زندگی، با احساس تنهایی، اضطراب و افسردگی کمتر است.

مگان گیلیگان، دانشیار توسعه انسانی و علوم خانواده در دانشگاه میسوری می‌گوید: «من فکر می‌کنم که این موضوع به برجسته بودن کراوات خواهر و برادر اشاره می‌کند.

گیلیگان و همکارانش داده‌های نظرسنجی از صدها شرکت‌کننده را تجزیه و تحلیل کردند پروژه انتقال خانواده، یک دهه مطالعه طولانی در مورد روابط خانوادگی. آنها دریافتند افرادی که در سن 23 سالگی سطوح بالاتری از گرما و ارتباط با خواهر و برادر خود را گزارش کردند، در 41 سالگی سطوح پایین تری از علائم اضطراب و افسردگی داشتند. گیلیگان می گوید: “و ما عکس آن را نیز پیدا کردیم.”

افرادی که در سن 23 سالگی در رابطه خواهر و برادری احساس تعارض می کردند، احتمال بیشتری داشت که اضطراب و سایر احساسات منفی را در اواسط زندگی گزارش کنند. یافته ها در منتشر شده است مجله روانشناسی خانواده.

معمولاً در حدود 23 سالگی نقطه عطفی در روابط خواهر و برادر وجود دارد. گیلیگان می گوید: «روابط تغییر می کند. و حتی اگر ما هرگز آن پویایی های اولیه را فراموش نمی کنیم، روابط تمایل به پایدارتر شدن دارند.

با توجه به تمام روابط مهمی که افراد در طول زندگی خود با شریک زندگی، فرزندان، دوستان و همکاران دارند، گاهی اوقات اهمیت روابط خواهر و برادر می تواند در دید عموم پنهان شود. به راحتی می توان خواهر و برادر را بدیهی دانست، اما گیلیگان می گوید “الگوی واضح” که از تحقیقات او پدیدار شد نشان می دهد که چگونه روابط اولیه خواهر و برادر می تواند بر رفاه عاطفی تا میانسالی و بعد از آن تأثیر بگذارد. او می گوید: «این اهمیت این روابط را تأیید می کند.

مطالعه دیگری که روابط خواهر و برادر را در زندگی بعدی مورد بررسی قرار داد، نشان داد که اهمیت این روابط تا سن بازنشستگی پایدار است. هنگامی که محققان نمونه ای متشکل از 608 فرد مسن 65 ساله – به طور متوسط ​​– را مورد مطالعه قرار دادند، دریافتند افرادی که روابط گرمی با خواهر و برادر داشتند کمتر تنها بودند.

درگیری خواهر و برادر با احساس افسردگی، اضطراب و تنهایی گره خورده است. خواهران و برادران به عنوان منبع حمایت اجتماعی عمل می کنند و این سلامت روانی را کاهش می دهند [struggles]گیلیگان می گوید.

و برخی از پیوندها محکم تر از سایرین هستند. محققان دریافتند خواهران در مقایسه با روابط بین برادران یا بین برادران و خواهران روابط گرم تری داشتند.

حتی اگر دوستان صمیمی نباشید، روابط خواهر و برادر می تواند تقویت شود. نکته کلیدی این است که در مورد مسائل صحبت کنید. در اینجا سه ​​نکته برای کمک وجود دارد.

احساسات خود را آشکارا بیان کنید.

بازگشت به پویایی های قدیمی آسان است، یا توسط رویدادهای دوران کودکی تحریک می شود. و اگر والدین علاقه مندی هایی داشتند که می تواند رابطه را سخت تر کند.

اکثر خواهر و برادرها در روابط خود فراز و نشیب هایی را تجربه می کنند. گیلیگان می گوید: «این استراتژی خوبی نیست که آن را رها کنیم. در عوض، بهتر است تاریخ گذشته و پویایی خانواده را تصدیق کنید و سعی کنید از طریق آنها کار کنید. درست مانند روابط شما با دوستان یا همسر، روابط خواهر و برادر ما نیز نیازمند پرورش و تعهد است.

به خواهر و برادرهای خود کمی لطف کنید.

ما تمایل داریم نسبت به خواهر و برادرمان واکنش‌پذیرتر باشیم. یک اختلاف ممکن است ما را به روابط دشواری که در دوران کودکی معمول است بازگرداند. اما به عنوان بزرگسال، مهم است که یک قدم به عقب برگردید و موقعیت را از دیدگاه خواهر و برادر خود ببینید، حتی اگر این کار به زمان و صبر نیاز دارد. الن لنگر، استاد روانشناسی در هاروارد که در مورد ذهن آگاهی مطالعه می کند، می گوید: «همه چیز از دیدگاه های مختلف متفاوت به نظر می رسد. لانگر می‌گوید مشاجره در روابط نزدیک رایج است، بنابراین به جای قضاوت کردن، کنجکاوی در مورد دیدگاه خواهر و برادرتان مفید است. درک دیدگاه آنها ممکن است به شما در درک انتخاب ها و اقدامات آنها کمک کند.

خطوط ارتباطی واضحی را ایجاد کنید

مراقبت از والدین سالخورده می تواند منبع بزرگ درگیری برای خواهر و برادرهای بالغ باشد. اگر عادت به تکیه بر یکدیگر نداشته اید، نیازهای رو به رشد والدین می تواند نیازمند زمان و تعهد باشد. گیلیگان می‌گوید: «تقسیم مراقبت‌ها یکی از بزرگترین منابع درگیری است. ناگهان، ممکن است نیاز داشته باشید که دائماً در تماس باشید. او می‌گوید: «و واقعیت برای اکثر خانواده‌ها این است که هرگز برابر نخواهد بود. یکی از راه‌های کاهش تضاد، تنظیم یک تماس روزانه پیامکی یا هفتگی FaceTime برای برنامه‌ریزی و قرار گرفتن در همان صفحه است. فعال بودن در پیش بینی نیازها می تواند به برنامه ریزی و کاهش استرس کمک کند.

بیشتر از علم خواهر و برادر سلسله:



Source link