تواریخ رژیم غذایی کتوژنیک

در ادامه لیستی برای شما آماده کرده ایم که میتوانید از آن برای انتخاب میان وعده کتوژنیک استفاده کنید. حالا برای خروج از رژیم کتوژنیک نیازی نیست که به صورت دقیق کربوهیدراتها را بشمارید. این برای افرادی که برنامهریزی را دوست ندارند مناسب نیست. رژیم کِتوژنیک رژیم مناسب برای کاهش وزن بوده و ما توصیه میکنیم که بهتر است هم کربوهیدراتهای کل مصرفی در این رژیم و هم کربوهیدراتهای خالص مصرفی در آن را بهخوبی کنترل کنید. مت سارهوف، مالک و بنیانگذار متد LIV میگوید که برخلاف کربوهیدراتها و پروتئینها، که حاوی ۴ کالری به ازاء هر گرم هستند، چربیها در هر گرم حاوی ۹ کالری هستند، که بهطورکلی انرژی بیشتری در اختیارتان قرار میدهد – که باعث سادهتر شدن کنترل دردهای گرسنگی و باانگیزه ماندن برای تمرین میشود.

چیزهایی که باید درباره رژیم کتوژنیک بدانید

رژیم کتوژنیک برخلاف بسیاری از رژیمهای زودگذر و غیر علمی به شما کمک می کند تا وزن خود را کاهش دهید و بتوانید وزن خود را ثابت نگه دارید. علاوه بر مزایای گفته شده در بالا، برخی شواهد علمی نشان میدهند که رژیم کتوژنیک ممکن است به افزایش طول عمر، درمان یا کاهش احتمال ابتلا به سرطان و بیماری پارکینسون کمک کند. اگه میخواین بلافاصله بعد از خوردن غذا احساس سیری کنید، این پروتئینه که حرف اول رو میزنه. تا فرد احساس سیری کند.

از آنجایی که هر تخم مرغ بزرگ حاوی کمتر از 1 گرم کربوهیدرات و حدود 6 گرم پروتئین است، تخم مرغ برای کتو ایده آل است.علاوه بر این، نشان داده شده است که تخم مرغ باعث تحریک هورمون هایی می شود که احساس سیری را افزایش می دهد.خوردن تخم مرغ کامل به جای سفیده تخم مرغ مهم است، زیرا بیشتر مواد مغذی تخم مرغ در زرده یافت می شود. این غالباً منجر به این میشود که افراد زود تسلیم شوند (نیازی به اشاره نیست که دهیدراتاسیون میتوانند تأثیر منفی بر سلامتی شما داشته باشد).

نمونه رژیم کتوژنیک فرشته

هنوز برای متخصصان مشخص نیست که چرا این روش کمک کننده است، اما در حال حاضر نتیجهبخش است. در حقیقت، این رژیم در میان افرادی که هم فعال و هم دارای اضافهوزن هستند، در حال افزایش محبوبیت است. سالتر اشاره میکند که بهجز محدودیتهایی که باید مطمئن باشید آنها در ذهن دارید، هنگامیکه صحبت از این رژیم میشود هیدراتاسیون نادیده گرفته میشود. همانگونه که در ابتدا به آن اشاره شد، زمانی که بدن شروع به تولید کتون (نوعی مولکول کوچک سوختی که از چربیهای در کبد تولید میشوند) کند، به آن کتوز یا کتوزیز گفته میشود.

نمونه رژیم فستینگ کتوژنیک

والا در واقع رژیمهای کم کربوهیدرات یا لوکرب هستند، که البته بدلیل کاهش دریافت کالری، باعث کاهش وزن میشوند. کسانی که به اصول رژیم کتوژنیک به طور کامل عمل میکنند، وزن کم میکنند و لاغر میشوند. کتونها زمانی تولید میشوند که شما کربوهیدرات بسیار کم و میزان محدودی پروتئین مصرف کنید. کتونها در کبد و از چربی تولید شده و به عنوان سوخت در سراسر بدن، از جمله مغز مورد استفاده قرار میگیرند. هنگامی که مصرف کربوهیدرات متوقف شده و وارد حالت کتوز میشوید، کبد گلوتاتیون بیشتری تولید میکند که یک آنتیاکسیدان بسیار قوی است و به مبارزه با رادیکالهای آزاد، محافظت از ذخایر کلاژن و الاستین پوست، کاهش رنگدانهها و لکههای پیری و حتی جلوگیری از پسوریازیس کمک میکند.

رژیم کتوژنیک میوه

این سوال را میتوان به شکل دیگری نیز مطرح کرد: “چگونه بفهمیم که بدن ما در حال تولید کتون است؟” برای پاسخ به این سوال میتوان از نمونه ادرار، خون و نفس استفاده کرد. برای مثال رژیم های غذایی حاوی کربوهیدرات کمتر، غلات سبوس دار و رژیم های کم کالری از جمله برنامه های تغذیه ایِ موثر برای لاغری هستند و در عین حال نیز ادامه دادن آنها در بلند مدت نسبتا راحت تر است و خیلی کمتر در فرد احساس نارضایتی ایجاد می کند.

رژیم کتوژنیک غذاها رژیم کلاسیک کتوژنیک، رژیمی بینقص و متعادل نیست و تنها مقادیر اندکی

میوه، سبزی، غلات غنیشده و خوراکیهای کلیسمدار دارد. آنها همچنین یک منبع عالی از پروتئین با کیفیت بالا هستند که ممکن است به حفظ توده عضلانی در طول یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم کمک کند.یک مطالعه بر روی زنان مسن نشان داد که رژیم غذایی پر از گوشت چرب منجر به 8 درصد بالاتر کلسترول HDL (خوب) نسبت به رژیم غذایی کم چربی و کربوهیدرات بالا می شود.در صورت امکان، بهتر است گوشتی را انتخاب کنید که با علف تغذیه می شود، زیرا دارای چربی های امگا 3 و اسید لینولئیک (CLA) نسبت به گوشت حیوانات تغذیه شده با غلات است.3 .تخم مرغتخم مرغ یک منبع پروتئین بسیار سالم است.

شما ممکن است بعداً از ما تشکر کنید – سه دلیل توقف تفکر درباره رژیم کتوژنیک

در حقیقت مطالعات نشان داده است که رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم های کم چربی جدید بهتر بوده و بر آن ها برتری دارد. همین موضوع، نشان دهنده تفاوت میان رژیم کتوژنیک و گرسنگی است. اگرچه استفاده از میان وعدههای رژیم کتوژنیک میتواند این نوع آسیب را به حداقل برساند. اگرچه رژیم کتو از رژیم هایی است که مصرف کربوهیدرات در آن باید به حداقل برسد. فقط مهم این است که افراد متوجه باشند که این رژیمها، کتوژنیک نیستند و فاز کتوز اغلب حاصل نمیشود. این حالت، زمانی که ذخیره قند خون کم شود، نوعی سوخت جایگزین برای بدن خواهد بود.

بههمین دلیل است که بسیاری از کارشناسان ممکن است به شما توصیه کنند که برای داشتن پوستی شفاف، سمزدایی را امتحان کنید که شامل غذاهایی با آنتیاکسیدان بالا برای کمک به کاهش استرس اکسیداتیو و بهبود سلامت کلی بدن است. بهطور کلی تر، او استدلال کرد، مصرف بیش از حد ساکاروز باعث ایجاد اختلال متابولیک میشود که چندین نتیجه نامطلوب دارد. گنجاندن این نتایج اضافی یکی از دلایلی است که چرا نسخه جدید (منتشر شده توسط وایکینگ در سال ۱۹۸۶ و توسط پنگوئن در سال ۱۹۸۸) بهطور قابل ملاحظه ای طولانیتر از نسخه قبلی خود است.

هیاهوی جدید درباره رژیم کتوژنیک لاغری

وقتی علائم موقتی از بین رفت، شدل میگوید او درنهایت متوجه افزایش بسیار زیادی در انرژی شد، که کمک کرد تا ۱۰ پوند وزن کم کند. ادّعاها دربارة برتریِ رژیم کتو از نظر کاهش چربی و افزایش عضله تا حد زیادی ساختگی و نادرست اند. 1. آیا می توان با رژیم کتوژنیک عضله سازی داشت؟ بله، اما ممکن است فرایند عضله سازی به خوبی زمانی که رژیم غذایی شما حاوی مقادیری از کربوهیدرات است پیش نرود. این عدد برای کسانی که رژیمهای با کربوهیدرات بیشتر را دنبال میکردند، ۶۲٪ بود. کربوهیدراتهای ذخیره شده در بدن تنها میتوانند برای چند ساعت، انرژی لازم برای ورزشهای شدید کلمه پایانی رژیم کتوژنیک لاغری سریع را تامین کنند. Post w as g​ener at᠎ed  by GSA Con​tent  Generat᠎or ᠎DE​MO.

نمونه رژیم کتوژنیک

در این شرایط، بسیاری از افراد تنها به دو وعده یا حتی یک وعده غذایی نیاز پیدا میکنند. همچنین ممکن است به افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، برخی بیماریهای مغزی و حتی آکنه کمک کند، اما باید تحقیقات بیشتری در این زمینهها انجام شود. اما چربی ذخیره شده میتواند انرژی لازم را برای هفتهها یا حتی ماهها تامین کند. سالتر هشدار میدهد که با وجود اینکه این رژیم میتواند مؤثر باشد، اما برای همه مناسب نیست. لازم نیست که مصرف فیبر را کاهش دهید. یکی از دلایل این است که در کاهش وزن با رژیم کتوژنیک، میتوانید کاهش وزن بیشتری زیرا را به نسبت رژیمهای کم چرب داشته باشید، در حالتی که احساس گرسنگی نخواهید داشت.

همچنین بسیاری از افراد احساس افزایش انرژی خواهند داشت. برنامه لاغری به آرامی و به صورت تدریجی، موثرترین شیوه برای کنترل وزن در بلندمدت است.بسیاری از رژیم ها و برنامه های لاغری ممکن است در شما احساس گرسنگی و در نتیجه نارضایتی ایجاد کنند و همین امر نیز یکی از دلایل اصلیست که ادامه دادنِ یک رژیم لاغری سالم را برای اغلب افراد در طولانی مدت دشوار می سازد.با این حال تمام رژیم های لاغری این ویژگی را ندارند. حال اگر در رژیم غذایی، مقدار قند کم باشد، کبد، چربی را به اسید چرب و اجسام کتونی مبدل میکند. محبوبیت رژیم کتو نسبت به رژیمهای دیگر در حال افزایش است.

این شکر هم چندین برابر شیرین تر است و کالری کمتری به نسبت خرما دارد. برخی از چاشنیها و سسها: این موارد اغلب آنهایی میباشند که حاوی شکر یا چربیهای ناسالم هستند. آیا میدانستید که یکی از انواع رژیمهای موثر و چربی سوز، رژیمهای کم کربوهیدرات هستند؟ هم رژیم مدیترانهای و هم رژیم کتوژنیک هر دو میتوانند سبک زندگی بسیار مفیدی برای دور شدن از رژیم معمولی پر از نان و برنج سفید باشند، اما یکی کاهش وزن کم و دیگری اگر اصولی نباشد عوارضی دارد.

ممکن است بدن شما در کتوز کامل نباشد یا از چربی ها و کتون ها به طور موثر استفاده نکند. آنها همچنین منبع خوبی از پروتئین با کیفیت بالا هستند که ممکن است به حفظ توده عضلانی در طول یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم کمک کند. مصرف هر غذایی که میزان زیادی کربوهیدرات داشته باشد باید محدود شود. این میتواند انرژی شما را افزایش دهد – اما نیاز به تلاش زیادی دارد. اما برخی مربیهای شخصی مثل سارهوف فکر میکنند بهتر است بهطورکلی از رژیم کتو اجتناب کنید و در عوض برای داشتن یک رژیم متعال تلاش کنید.

بهتر است حداقل هفت ساعت در شبانه روز استراحت کنید و استرس خود را تحت کنترل داشته باشید. به طور کلی، این رژیم بی خطر است، اما سه گروه زیر بهتر است قبل از گرفتن این رژیم با پزشک خود مشورت کنند. مزایای این رژیم غذایی همانند دیگر رژیمهای کم کربوهیدرات بوده، اما قویتر از آنها است. بیش از نیاز واقعی غذا خوردن و فقط خوردن به خاطر لذت میتواند منجر به کاهش کتوز شود.

چگونه به کتوز دست پیدا کنیم؟ در این میان، رژیم کتوژنیک، با تبدیل کردن بدن به یک دستگاه چربی سوز، بطوری موثر به کاهش وزن کمک خواهد کرد. اگر کالری برای ما اهمیت داشته و مواد غذایی کم کالری برای شما حائز اهمیت می باشند، کالری استویا بسیار ناچیز بوده و برای داشتن رژیم غذایی سالم، اضافه کردن آن به برنامه غذایی روزانه خود بسیار مفید می باشد. این رژیم به نابود کردن چربی کمک میکند. ۶. انجام هر نوع فعالیت بدنی میتواند به افزایش سطح کتون کمک کند.

شما این اشتباهات رژیم کتوژنیک را مرتکب می شوید؟

دقت داشته باشید که میزان کالری دریافتی باید با توجه به سطح فعالیت های تنظیم گردد. زمانی که بدن در ۲۴ ساعت، ۷ ساعت چربی بسوزاند، باعث میشود که به ذخیره چربی جمع شده در هفتهها و ماه ها، دسترسی ثابت پیدا کرده و احساس گرسنگی به طور چشمگیری کاهش پیدا کند. افزایش استقامت فیزیکی: رژیم کتوژنیک با دسترسی به انرژی ذخیره شده چربی میتواند استقامت فیزیکی شما را بسیار افزایش دهد. البته اینکه چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم و واقعاً کربوهیدرات کمی را مصرف کنیم در کاهش قندخون مؤثر است. اینکه رژیم لاغری برای چه کسی مناسب است را پزشک یا متخصص تغذیه مشخص میکند.

رژیم کتوژنیک، یک رژیم لاغری سالم و مناسب است که در صورتی که بتوانید تا آخر، طبق قاعده و اصول این رژیم حرکت کنید، کاهش وزن زیادی را تجربه خواهید کرد و از شر چربی ها و وزن های اضافی تان خلاص می شوید. کنترل قند خون و تغییر یا پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲: رژیم غذایی کتوژنیک باعث کنترل میزان قند خون شده و این امر برای تغییر دیابت نوع ۲ بسیار مناسب است. ماهی قزل آلا و سایر ماهی ها نه تنها تقریباً بدون کربوهیدرات هستند، بلکه سرشار از ویتامین های گروه B، پتاسیم و سلنیوم هستند.با این حال، تعداد کربوهیدرات در صدف ها بر اساس نوع متفاوت است.