راه راهنما: رژیم غذایی کتوژنیک نیازها برای آموزش‌آموزان

رژیم کتوژنیک در بارداری

اگر میخواهید که کاهش وزن تدریجی و پله به پله داشته باشید و درنتیجه این پله ها را هم با سرعت مناسبی سپری کنید، بهتر است که به این مورد توجه داشته باشید که رژیم غذایی کتوژنیک همزان با کاهش وزن تدریجی، باعث سرعت بخشیدن به کاهش وزن شما میشود. رژیم غذایی کتوژنتیک یکی از رژیم هایی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اگرچه خوردن بیش از حد پروتئین می تواند سطح کتون شما را کاهش دهد، اما رسیدن به این نقطه بدون تلاش دشوار است. همانطور که در این مقاله مطالعه کردید رژیم های لاغری کتوژنیک می توانند علاوه بر لاغری و کم کردن وزن باعث کاهش قابل توجه قند خون و سطح انسولین شوند.

کسانی که همواره به دنبال رسیدن به اندامی ایده آل هستند، بر این عقیده اند که رژیم کتو شباهت بسیار زیادی به رژیم کم کربوهیدرات و رژیم اتکینز که نوعی از رژیم لاغری سریع هستند، دارد. شما رفته رفته در طول فرآیند کاهش وزن خود اقدام به کم کردن وزن میکنید و هر هفته یک مقدار از مواد غذایی مضر را از برنامه غذایی خود حذف میکنید و تا هفته بعد مواد غذایی حذف شده از برنامه غذایی شما باعث بهبود پیدا کردن تغذیه شما و در نتیجه کاهش وزن شما میشود. انسولین در بدن شما میتواند باعث ترشح هورمونهای دیگری شود که سبب بیماری شوند.

چیت در رژیم کتوژنیک

هدف در هر رژیمی کاهش وزن بصورت اصولی است و زمانی که شما وزن خود را بصورت تدریجی کاهش بدهید میتوان انتظار داشت که کاهش وزن شما بصورت اصولی انجام میشود. به این معنا که شما وقتی میخواهید وزن بدن خود را کنترل کنید، به اشتباه وزن کشی میکنید که باعث میشود خطای زیادی در وزن مشخص شده در ترازو وجود داشته باشد و به همین دلیل هم گاها ممکن است عدد نمایش داده شده با دفعات قبلی وزن کشی تفاوت چندانی نداشته باشد.

اما نکته مهمی که وجود دارد این است که بر خلاف باور عموم، رژیم های غذایی کتوژنیک هم میتواند گاها برای شخص مضر باشد و یا خطراتی به همراه داشته باشد. استپ وزنی میتواند به دلایل و عوامل مختلفی وابسته باشد که گاها به دو دسته استپ وزنی واقعی و کاذب تقسیم میشود. در این شرایط به اشتباه فرد احساس میکند که دچار استپ وزنی شده است. در گذشته عموم درمان هایی که برای بیماری های مختلف دیده میشد به وسیله خوراکی ها و یا داروهای گیاهی بود که میتوانستند با خواصی که در این دارو ها وجود دارد، بدن فرد را همواره سالم نگهدارند یا بیماری های مختلف را به کنترل خود دربیاورند.

چند نمونه رژیم کتوژنیک

در بخش دیگر مقاله نیز به بررسی بهترین رژیم های غذایی پرداختیم از این میان باید یک رژیم خاص و متناسب با ویژگی هایی خود را انتخاب کنیم تا به نتیجه معقول برسیم. در هر رژیم غذایی این مسئله به وفور دیده میشود که استفاده از مواد غذایی ممنوعه با توجیحات مختلف انجام میشود. اگر تحرک کمی دارید، ۸/۰ گرم پروتئین در ازای هر کیلو وزن از بدن شما کافی است. اولئوروپئین، آنتی اکسیدان اصلی زیتون، دارای خواص ضد التهابی است و ممکن است از سلول های شما در برابر آسیب محافظت کند.

اضافه وزن برای سلامتی افراد بسیار خطر آفرین است و این ضرر برای کسانی که بیماری های زمینه ای دارند هم چندین برابر بیشتر است. البته ما پیشتر گفتیم که چاقی تاثیر خود را در بخش های بسیار زیادی از زندگی فرد میگذارد اما اثرات چاقی در بیماری های زمینه ای مسئله است که نمیتوان آن را نادیده گرفت. کاهش وزن بصورت یکباره وسریع میتواند به سلامت فرد آسیب بزند. اما اینکه بتوانیم بصورت اصولی کاهش وزن داشته باشیم به این معنا نیست که حتما باید سرعت کاهش وزن بالایی داشته باشد و یا کاهش وزن شما بصورت تدریجی اتفاق بیوفتد.

رژیم کتوژنیک دوره ای

اما اینکه بخواهیم تنها به دلیل اینکه میخواهیم اضافه وزن را درمان کنیم، به کاهش وزن سریع خود بپردازیم هم مسئله ای است که چندان اصولی نیست و باید حتما به اصول و قواعد کاهش وزن درکنار سرعت رسیدن به تناسب اندام توجه داشته باشیم. مواد قندی، عموما به دلیل کربوهیدرات بالایی که دارند، در رژیم کتو ممنوع هستند. به همین دلیل هم میگویند که استپ وزنی در رژیم های غذایی مختلف و بعد از کاهش وزن محسوس بدن رخ میدهد. افرادی که تمایلی به ردیابی همه درشت مغذی های خود ندارند می توانند به جای رژیم غذایی کتو از رژیم غذایی لیزی کتو استفاده کنند.

این رژیم غذایی مصرف کامل مواد غذایی مورد نیاز و حیاتی بدن را در دستور خود قرار میدهد. یک رژیم غذایی خوب باید همه ی مواد غذایی مورد نیاز را برای بدن تامین کند. یکی از ویژگی های یک رژیم غذایی خوب این است که باید متناسب با شرایط بدنی و فیزیکی شخص باشد تا نتیجه مثبتی برای شخص در پی داشته باشد. در این رژیم، اکثر وعدهها را میوه تشکیل میدهد، بسیاری از متخصصان رژیم میوه خواری را پیشنهاد نمیدهند، چرا که می تواند سبب مشکلات سوءتغذیهای شود. رژیم های غذایی و بخصوص رژیم های کتوژنیک، به شدت متاثر از زمان هایی هستند که شما اقدام به رعایت نکردن رژیم میکنید و ممکن است حتی با یک وعده رعایت نکردن رژیم، چند وعده غذایی مبتنی بر رژیم را از بین ببرید.

در اصل با این رژیم، بدن فرد در حالتی قرار می گیرد که برای تامین انرژی و سوخت و ساز بدن فرد به جای قند و کربوهیدارت های غذاها، از چربی های مصرفی و چربی های خود بدن به عنوان سوخت و تامین کردن انرژی سلول های خود استفاده می کند. این رژیم غذایی با کاهش قابل توجه کربوهیدرات ها در وعده های غذایی و جایگزین کردن چربی به جای آن به فرد کمک میکند تا بصورت برنامه ریزی شده وزن خود را کاهش دهد. به طور کلی این شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود 20 تا 50 گرم در روز و مصرف چربی ها مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم است.

در ادامه بیشتر در رابطه با استپ وزنی در رژیم کتوژنیک و دیگر موارد صحبت خواهیم کرد و راه های برطرف کردن استپ وزنی را نیز برای شما بازگو میکنیم. در ادامه بیشتر در رابطه با رژیم های غذایی برای شما میگوییم تا بیشتر با این مسئله مهم آشنا شوید. توجه داشته باشید که صرفا داشتن یک رژیم غذایی نمیتواند شما را از مشکلاتی مانند آسیب رسیدن به سلامتی از طریق تغذیه در امان نگهدارد چرا که برخی رژیم ها اگر بطور صحیح از آن ها استفاده نشود و نکات مهمی در رابطه با آن ها رعایت نشود، مشکلات بسیاری برای شما ایجاد خواهد کرد.

سایت رژیم کتوژنیک فرشته

با این حال خانمهای حامله، مادرانی که نوزاد شیر میدهند و افرادی که اختلال غذا خوردن دارند باید از رژیم فستینگ دوری کنند. اگر نسبت به مواد خاصی حساسیت دارید و یا بیماری های زمینه ای حساس به چربی دارید، حتما باید در استفاده از رژیم کتوژنیک تجدید نظر کنید و یا حداقل این رژیم را با کمک و زیر نظر متخصص تغذیه پیگیری کنید. برای مثال شما زمانی که صد کیلو وزن داشته باشید اگر بخواهید هفته ای یک کیلو وزن کم کنید، میتوان گفت انتظار کاهش وزن یک درصدی در هفته دارید.

رژیم کتوژنیک و تخمدان پلی کیستیک

اگر بخواهید خود را با جملاتی مانند ” آخرین بار است” یا ” همین یک بار و دیگر ادامه نمیدم” توجیه کنید، هیچوقت نمیتوان انتظار داشت که رژیم موفقی داشته باشید چرا که بارها همین یک بار اتفاق خواهد افتاد! چراکه یک رژیم سخت و دور از انتظار نتایج خوبی نیز در پی نخواهد داشت. اما زمانی که وزن شما به ۹۰ کیلو برسد، عملا نمیتوان انتظار داشته باشید که مانند گذشته یک کیلو در هفته کم کنید بلکه کاهش وزن شما به میزان کمتری میرسد. زمانی که شما به استفاده از یک رژیم غذایی رسیده اید، باید به این رژیم پایبند باشید و درمقابل وسوسه استفاده از مواد غذایی ممنوع مقاومت کنید.

رژیم کتوژنیک ساده

ببینید حتی اگر شما دچار استپ وزنی در رژیم کتوژنیک شده اید، بازهم باید نسبت به رژیم غذایی خود پایدار باشید مگر اینکه یکی از راه های شکست استپ وزنی در رژیم کتوژنیک، عدم پایداری موقت به رژیم غذایی باشد. میزان چربی در این رژیم بیش از ۷۰% وعده های غذایی را شامل میشود که به نسبت دیگر رژیم های کتوژنیک، استاندارد تر و البته نرمال ترا ست. در ادامه بیشتر به یکی از مشکلاتی که در فرآیند کاهش وزن در رژیم کتوژنیک ایجاد میشود میپردازیم چرا که این مسئله هم باعث میشود که پایداری شما نسبت به رژیم تزلزل شود و هم در کاهش سرعت کاهش وزن شما و حتی در رژیم کتوژنیک شما نیز موثر خواهد بود.

رژیم کتوژنیک غذاها در ادامه به معرفی برخی از این فواید میپردازیم. استفاده از شکلات تلخ در رژیم کتوژنیک انتخاب بسیار مناسبی است. همانطور که گفته شد در ابتدا رژیم کتو (Keto) برای کنترل تشنج در کودکان مبتلا به صرع استفاده میشده است و با تحقیقات و پژوهش های بیشتر متوجه شدند که این رژیم میتواند در راستای کاهش وزن سریع برای افراد عادی هم کارایی داشته باشد. برای استفاده از چربی به عنوان انرژی، کبد شما چربی را به موادی به نام کتون تبدیل می کند و به جای گلوکز می سوزاند. اساس این رژیم بر این اصل استوار است که با استفاده محدود تر از کربوهیدرات در طول روز بدن را به سوزاندن چربی بیشتری وادار کنند و با استفاده از این روش وزن را تا حد قابل توجهی کاهش دهند.

اهمیت این موضوع بهخاطر تأثیری است که اضافه وزن بر دیابت نوع ۲ دارد. فلفل همچنین منبع غنی ویتامین C است. سیبزمینی منبعی غنی از انواع آنتی اکسیدان مانند پلی فنول است که در افزایش متابولیسم نقش مهمی ایفا میکنند و موجب میشوند که مواد قندی پیچیده با سرعت بیشتری تجزیه شوند. به طور خلاصه، تکیه کمتر به کربوهیدراتها برای انرژی، تولید کتون را کلمه پایانی رژیم کتوژنیک لاغری سریع افزایش میدهد. رژیم غذایی کتوژنتیک یکی از پرطرفدارن ترین رژیم های غذایی است که برای کاهش وزن مورد استفاده قرار میگیرد.

حذف مواد غذایی مورد نیاز و اساسی برای بدن در یک رژیم غذایی باعث ضربه به بدن میشود و آسیب های جبران ناپذیری به بدن وارد میکند. در رژیم های کتوژنیک پایداری اهمیت بسیاری دارد چرا که این رژیم ها برای هر هفته استفاده از مواد غذایی برنامه مشخصی دارند و زمانی که شما از این برنامه غذایی پیروی نکنید، قطعا باعث میشوید که زحمات چند هفته ای شما مجددا بازگردد. از این موارد گفته شده نمیتوان گفت که کدام عیب از همه بدتر است چرا که هرکدام از این معایب میتواند در شرایطی که حاد شود مشکلات بیشماری برای شما ایجاد شود.

بازیگرانی که رژیم کتوژنیک گرفتن

این نوع رژیم با متد جدید خود امروزه بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. این رژیم ها تا مدتی ها طرفداران زیادی داشت و بسیار مورد استفاده قرار میگرفت اما امروزه با وجود رژیم هایی با متد های جدیدتر کمتر از این رژیم استفاده میشود. خوردن بیش از حد پروتئین در این میان می تواند در ایجاد کتوز تداخل ایجاد کند. کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربیها بدن را در یک وضعیت متابولیک قرار میدهد که کتوز نامیده میشود. افراد سالم به طور طبیعی کتوز خفیف را در طول دوره های روزه داری (مثلاً خواب طولانی یا روزه) و ورزش بسیار شدید تجربه می کنند. Th᠎is content w​as  do᠎ne ᠎by GSA C​on​tent Generator Demov ersi on !