حساسیت به گوشت قرمز ناشی از کنه ممکن است فقط علائم گوارشی ایجاد کند: شات


یک کنه ستاره تنها (وسط) در کنار یک کنه آهو (سمت چپ) و یک کنه سگ. تصور می‌شود کنه ستاره تنها مسئول اصلی حساسیت به گوشت قرمز باشد، اما سایر کنه‌ها را نمی‌توان رد کرد.

گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

گتی ایماژ


یک کنه ستاره تنها (وسط) در کنار یک کنه آهو (سمت چپ) و یک کنه سگ. تصور می‌شود کنه ستاره تنها مسئول اصلی حساسیت به گوشت قرمز باشد، اما سایر کنه‌ها را نمی‌توان رد کرد.

گتی ایماژ

در این زمان از سال تعداد مراجعات به بخش اورژانس برای نیش کنه افزایش یافته است زیرا مردم زمان بیشتری را در خارج از منزل می گذرانند. این گزش ها به طور فزاینده ای با بیماری مرتبط هستند، از بیماری لایم گرفته تا بابزیوز. و خطر نوظهور دیگری در ارتباط با نیش کنه وجود دارد که به سندرم آلفا گال معروف است که باعث ایجاد حساسیت به گوشت قرمز می شود.

دانشمندان برای اولین بار بیش از یک دهه پیش، زمانی که بیمارانی را شناسایی کردند که پس از خوردن گوشت گاو یا خوک دچار واکنش های آلرژیک مانند کهیر یا آنافیلاکسی شده بودند، نقاط بین آلرژی به گوشت قرمز و نیش کنه را به هم متصل کردند. بیشتر آنها توسط کنه های ستاره تنها گزیده شده بودند.

اکنون، درک پزشکان از این آلرژی ها تکامل یافته است.

دکتر سارا مک گیل، متخصص گوارش در دانشگاه کارولینای شمالی، توضیح می دهد: «چیز جدید این است که ما بیمارانی داریم که واقعاً فقط علائم گوارشی دارند. مک گیل می گوید برخی از سندرم آلفا گال یا AGS، بیماران پس از خوردن گوشت قرمز احساس ناراحتی در معده خود می کنند، اما هرگز علائم آلرژیک معمولی مانند بثورات، تورم یا مشکلات تنفسی را بروز نمی دهند.

مک گیل راهنمای جدیدی برای انجمن گوارش آمریکا برای افزایش آگاهی در مورد شروع فقط GI نوشته است. او AGS را در افرادی که حدود 2 تا 6 ساعت پس از خوردن گوشت قرمز دچار درد شکمی، اسهال، تهوع یا استفراغ می‌شوند، تشخیص داده است.

این دقیقاً همان چیزی است که برای رندی ریبورن، 72 ساله، که در یک جامعه روستایی در شهرستان کاسول، کارولینای شمالی زندگی می کند، اتفاق افتاد. ریبورن پس از اولین حمله آلفاگال خود در پاییز 2019 فکر می‌کرد: «فکر کردم که مسمومیت غذایی است. نیمه‌شب با درد و حالت تهوع شدید از خواب بیدار شدم. مجبور شدم سریع به دستشویی بروم. ریبورن به یاد می آورد.

او این اپیزود را “خشن ترین تحولی” توصیف می کند که تا به حال تجربه کرده است.

آهو و کنه در نزدیکی خانه ریبورن شایع هستند. او به یاد می آورد که در ماه های قبل از شروع بیماری چندین کنه از بدنش بیرون کشیده بود، اما متوجه نشد که نیش ها باعث ایجاد بیماری شده است. او تصور نمی کرد که همبرگر یا بیکنی که خورده بود ربطی به آن داشته باشد.

زمانی که چند هفته بعد دچار حمله مشابهی شد، نزد پزشکش رفت و او را به مک گیل معرفی کرد. آزمایش خون نشان داد که او دارای آنتی بادی ایمونوگلوبین E یا IgE به آلفا گال، مولکول قندی است که از نیش کنه در معرض آن قرار گرفته بود، که نشان می‌دهد او برای آلرژی مثبت است. ریبورن می گوید: «من هرگز در مورد آن نشنیده بودم، بنابراین او بسیار شگفت زده شد.

مک گیل به او توصیه کرد که تمام گوشت قرمز را از رژیم غذایی خود حذف کند. ریبورن می گوید: «دلم برای بیکن تنگ شده، دلم برای همبرگر تنگ شده است. اما پس از تحمل چنین اپیزودهای دردناکی، او می گوید: «من آنقدرها دلم برایشان تنگ نمی شود. او پس از چندین سال رژیم غذایی بدون علائم باقی می ماند.

آلفا گال یک مولکول قندی است که در اکثر پستانداران از جمله گاو، بره و خوک یافت می شود. همچنین در بزاق کنه ها یافت می شود. دکتر اسکات کومینز، متخصص آلرژی در دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل توضیح می دهد که انسان ها آلفا گال نمی سازند، بنابراین برای ما بیگانه است. هنگامی که بزاق کنه از پوست فرد عبور می کند و آلفا گال را منتقل می کند، می تواند یک محرک التهاب قوی باشد.

Commins می گوید: «سیستم ایمنی ما را می توان فریب داد تا به این قند واکنش آلرژیک بدهد. سپس، پس از اینکه فرد به آلفا گال حساس شد، هر بار که گوشت قرمز می‌خورد، واکنش نشان می‌دهد. به گفته CDC، آلفا گال را می توان در گوشت گاو، خوک، بره، خرگوش، گوشت گوزن و همچنین سایر محصولات پستانداران از جمله شیر و ژلاتین یافت.

Commins مقاله تحقیقاتی جدیدی در مورد نیش کنه و خطر ابتلا به آلرژی آلفا گال منتشر کرده است. افرادی که چندین کنه (چهار یا بیشتر) گزیده می شوند و زمان زیادی را در فضای باز در مناطق جنگلی می گذرانند، در معرض خطر بیشتری هستند.

و شناخت جدید که AGS باعث می‌شود برخی افراد فقط علائم گوارشی داشته باشند، بدون هیچ گونه علائم آلرژیک سنتی، یک تغییر پارادایم است. او می گوید: «این یک غافلگیری بود. آزمایش خون نشان می دهد که این بیماران دارای آنتی بادی های آلرژیک مشابه با سایر بیماران AGS هستند. Commins می گوید: “ما نمی دانستیم که این بیماران را از دست داده ایم.”

مک گیل می گوید که در طول دوره آموزشی پزشکی خود به عنوان متخصص گوارش، به او آموزش داده شد که آلرژی تنها با علائم گوارشی ظاهر نمی شود. اما تجربه بالینی او در درمان بیمارانی که هیچ کهیر یا بثوراتی را تجربه نکردند، او را به یک نتیجه متفاوت سوق داد. مک گیل می‌گوید: «این در مواجهه با آنچه که من در مورد ناراحتی دستگاه گوارش و آلرژی یاد گرفتم، ناسازگار است.

تغییر در تفکر او پس از دیدن بیمار مشابه رندی ریبورن که چندین دوره تهوع و ناراحتی دستگاه گوارش را تجربه کرده بود، رخ داد. هر بار چند ساعت پس از خوردن یک همبرگر اتفاق می افتاد. مک گیل می گوید: «من آندوسکوپی را روی آن بیمار انجام دادم و طبیعی بود. اما آزمایش خون نشان داد که بیمار از نظر AGS مثبت است.

مک گیل می‌گوید: «من بیشتر اوقات شروع به بررسی آن کردم. او به همه آنها توصیه کرد که از رژیم حذف آلفا گال استفاده کنند.

نموداری که توالی حساسیت به گوشت قرمز ناشی از نیش کنه را نشان می دهد.

انجمن گوارش آمریکا

نموداری که توالی حساسیت به گوشت قرمز ناشی از نیش کنه را نشان می دهد.

انجمن گوارش آمریکا

در اوایل بیماری همه گیر، زمانی که آزمایشگاه آندوسکوپی او تعطیل شد، او وقت داشت تا کمی تحقیق کند و بیمارانی را که تشخیص داده بود AGS تشخیص داده بود بررسی کند. او دریافت که بیمارانی که گوشت قرمز را حذف کرده بودند به او گفتند که احساس بهتری دارند. آنها همچنین گزارش دادند که اگر رژیم غذایی حذفی را ترک کنند، دوباره بیمار می شوند. او می گوید: من شگفت زده شدم. این تاییدی بود بر اینکه تشخیص او درست بوده است و اجتناب از این غذاها یک درمان موثر است.

موارد سندرم آلفا گال در ایالت های جنوب شرقی متمرکز شده است، اما دامنه آن از نیویورک و آیووا تا تگزاس و فلوریدا را شامل می شود. مواردی در همه قاره ها (به جز قطب جنوب) گزارش شده است و پزشکان می گویند که انواع دیگر کنه ها، فراتر از کنه ستاره تنها، ممکن است باعث این سندرم شوند.

گزارشی در مجله پزشکی نیوانگلند، پرونده مرد 47 ساله ای را در آن آربور، میشیگان مستند می کند که پزشکان در اورژانس را که با این بیماری آشنا نبودند، سرگردان کرد.

مک گیل و همکارانش در دستورالعمل‌های جدید برای متخصصان گوارش، با اشاره به اهمیت رژیم غذایی حذف می‌گویند که برای پزشکان دستگاه گوارش آگاهی از سندرم آلفا گال و «توانایی تشخیص و درمان به موقع آن» مهم است. شواهد حاصل از مطالعات اخیر نشان می دهد که تقریباً 75٪ از بیماران AGS با پیروی از رژیم غذایی اجتنابی آلفا-گال بهبود می یابند.