سه سریع روش برای آموزش برنامه رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند در رژیم کتوژنیک مصرف پروتئین نیز معمولاً در حد متوسط نگهداری می شود؛ زیرا می تواند بدن را به تولید گلوکز تشویق کند و مانع از فرایند کتوز هشت کارهای بسیار ساده ای در فروشگاه کتوژنیک انجام دهید 1402 شود. در حالی که شما ممکن است چربی های تند تر (مانند کره بادام زمینی، کره معمولی، یا آووکادو) بخورید شما نیز بیشتر در آنچه در رژیم غذایی مجاز است محدود می شوید که می تواند شرایط روزمره را مانند خوردن شام با خانواده یا رفتن با دوستان ، بسیار دشوار کند از آنجایی که مردم اغلب آن را سخت می بینند آن به عنوان یک رژیم غذایی کوتاه مدت اسان است ولی برای یک سبک زندگی دراز مدت نیست.ماتینسون پیشنهاد می دهد قبل از شروع، از خودتان بپرسید که چه چیزی واقعاً برای شما مناسب است. این در حالی است که شما در رژیم کتوژنیک با این مشکل مواجه نیستید زیرا تمامی چربیهای مصرف شده توسط شما در داخل بدن میسوزند و علتی برای چاقی باقی نخواهد ماند.

کاهش وزن با رژیم کتوژنیک

عوارض رژیم کتوژنیک چیست این حالت متابولیک “کتوز تغذیه ای” نامیده می شود و تا زمانی که بدن از کربوهیدرات محروم باشد، متابولیسم در حالت کتوز باقی می ماند. این ممکن است زمانی اتفاق بیافتد که سطح انسولین شدیدا پایین است. زمانی که شما رژیم کتوژنیک را رعایت میکنید میزان دریافت کربوهیدرات در شما حدود ۵ تا ۱۰% از کل کالری دریافتی شما باید باشد. دریافت پروتئین در رژیم کتوژنیک حدودا ۲۰% از انرژی دریافتی شما میباشد و در یک رژیم ۲۰۰۰ کالری حدودا ۱۰۰ گرم پروتئین باید در طول روز مصرف کنید. رژیم کتوژنیک نمره کلی 2 از5 دریافت کرد. اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است؛ اما، یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک میکند . اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما یک مطالعه نشان داد که رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک میکند. نکته1: در این رژیم به دنبال کالری شماری نباشید و از تمام مواد غذایی مجاز استفاده کنید تا از علائم آن بکاهید. اما آیا این رتبهبندی درست است و رژیم کتوژنیک براساس پزشکی مبتنی بر شواهد (مقالات علمی) به طور دقیق رتبهبندی شد؟ در زیر نظرات کارشناسان در مورد هر دسته آمده است و هر توضیحی با استفاده از علم تغذیه و پزشکی مبتنی بر شواهد رد میشود تا نشان دهد که کارشناسان کجای کار را نادیده گرفتند.

کتوژنیک به چه معناست

اگر جزو این سه گروه هستید حتما پزشکتان را در جریان تصمیمتان برای پیروی از رژیم غذایی کتوژنیک بگذارید و در صورت صلاحدید پزشک این کار را انجام بدهید. با این رژیم در طی سه هفته بین ۵ تا ۷ کیلو وزن کم می کنید. وزن خود را اندازه بگیرید و وزن خود را هر 3 تا 4 هفته کنترل کنید. با رژیم کتوژنیک بیش از 56 هفته یک متا آنالیز (که تجزیه و تحلیل چندین مقاله منتشر شده است) نشان داد که «افراد در رژیم کتوژنیک نسبت به افرادی با رژیم غذایی کم چرب در دراز مدت، کاهش وزن بیشتری دارند. چربی های اشباع شده، گزینه های سالم تری نسبت به چربی های تک غیر اشباع و چند گانه غیر اشباع هستند. رژیم کتوژنیک را رژیم کوتاهمدت میدانند که نسبت به بعضی رژیمهای دیگر، ممکن است به کاهش وزن بیشتر در 3 تا 6 ماه اول کمک کند، به این دلیل که برای تبدیل چربی به انرژی، کالری بیشتری نسبت به تبدیل کربوهیدرات به انرژی لازم است. کارشناسان اظهار داشتند که شواهدی وجود ندارد که نشان دهد کاهش وزن پایدار برای مدت طولانی ممکن باشد. این رژیم میتواند برای بدن افرادی که از کلسترول بالا رنج میبرند بسیار مضر باشد.

رژیم کتوژنیک خوبه یا نه

یک مطالعه نشان داد که 66 فرد چاق با کلسترول بالا توانستند وزن و سطح کلسترول خود را کاهش دهند. با این حال، یک پژوهش علمی در سال 2019 نشان داد که اثربخشی سالانه رژیم های کم کربوهیدرات (مانند کتو)، مشابه سایر رژیم های لاغری است. بسیاری از کارشناسان معتقدند رژیم کتو فواید بی شماری دارد. 3- کامل بودن تغذیه رژیم. این با نظر یک متخصص مخالفت شد که اثربخشی کوتاه مدت به معنای “خوب بودن” نیست. یکی از دلایل اصلی گنجاندن غذاهای دریایی در رژیم کتو، کم کربوهیدرات بودن آنهاست. یکی از ویژگیهای خوب رژیم آنابولیک این است که فرد را به دریافت کالری مشخص محدود نمیکند. با خرید محصولات کتویی و کتوژنیک می توانید انرژی مورد نیاز بدن خود را به طور کامل دریافت کنید. غذاهایی که در این رژیم باید به طور کامل از آنها پرهیز شود، غذاهای شیرین، غذاهای فرآوری شده، نوشابه ها، محصولات لبنی، غلات، حبوبات، و نمک است. کربوهیدرات های پیچیده در محصولات غلاتی مانند نان، غلات، ماکارونی، برنج و سبزیجات یافت می شوند. این مسئله باعث میشود که شما بدن شما دچار کتوز شود، یعنی سوخت اصلی خودش را از کربوهیدرات ها به چربی تغییر دهد و با تولید کتون بادی در کبد و استفاده از آن در سلول های بدن از چربی ها انرژی تولید کند.

شما اگر رژیم کتوژنیک را بدرستی انجام دهید در چند روز اول بدن شما شروع به تولید کتون میکند و سپس وارد فاز کتوزیس (تغییر منبع سوخت بدن از کربوهیدرات به چربی) میشوید. گوئینت پالترو با روغن نارگیل شستشو می دهد تا دندان هایش را سفید کند؛ اما استون از روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش استفاده می کند؛ میراندا کر هر روز صبح 4 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با آب گرم می نوشد؛ و آنجلینا جولی هر روز صبح روغن نارگیل را با غلات صبحانه خود مخلوط می کند. • روغن MCT: به نوشیدنی یا ماستتان اضافه می شود، روغن MCT انرژی لازم را فراهم می کند و به افزایش سطح کتون کمک می کند. چربی ناسالم: مصرف روغن های گیاهی، سس مایونز و غیره را محدود کنید. میزان کربوهیدرات را در این رژیم به حداقل مصرف در روز میرسانند که بدن به اجبار از چربیهای انباشته بدن خود استفاده کند. ᠎This article has be​en gen᠎er​at​ed by GSA Content  Genera tor DEMO!

در مورد رژیم کتوژنیک چیست – و چه چیزی نیست

از سوی دیگر، حتی اگر با مصرف چربی در طول روز کالری بیش از حد مورد نیاز خود دریافت کنید، وزن اضافه خواهید کرد. در این رژیم کربوهیدرات بسیار کمتری دریافت میکنید، مصرف پروتئین را در حد متوسط حفظ کرده و ممکن است مصرف چربی را افزایش دهید.کاهش مصرف کربوهیدرات، بدن را در وضعیت متابولیکی به نام کتوز قرار میدهد، در این صورت برای تأمین انرژی بدن بهجای سوختن کربوهیدرات، چربیها سوزانده میشوند.بهتر است توضیح دادن در مورد رژیم کتوژنیک را با یک مثال ساده شروع کنیم. خوردن میان وعده سالم گرسنگی شما را کم کرده و به شما کمک می کند که پایبند رژیم خود بمانید. در این نوع رژیم کتو، لازم است روزانه ۱۲۰ گرم پروتئین یا چهار وعده ۱۱۵ گرمی گوشت قرمز، ماهی یا مرغ و حدود ۱۳۰ گرم چربی مصرف کنید. نپاشیدن نمک روی وعده های غذایی خود یکی از بزرگترین چالش هایی است که پیروان رژیم DASH با آن روبرو هستند.

رژیم کتوژنیک برای کودکان

توجه کنید که مقدار زیادی از نمک مصرفی شما در برنج و نان کم شده است. به طور کلی، اگر میزان کالری دریافتی شما کمتر از میزان کالری باشد که در طول روز می سوزانید، وزن کم خواهید کرد. به طور کلی، با آغاز رژیم کتوژنیک از سوء هاضمه و سوزش سر دل خلاص می شوید. همچنین در رابطه با حقایق رژیم گیاه خواری، حذف نوشابه از رژیم غذایی و سوزش معده نیز مطلبی را منتشر کردیم و همچنین در رابطه با 14 راه حل ساده برای داشتن رژیم غذایی سالم و پلیفنون هم مطلبی نوشتیم. به زبان ساده می توان گفت، هنگامی که میزان کربوهیدرات مصرفی کاهش می یابد، تعداد الکترولیت های دریافتی بدن نیز به شدت افت می کند. تغییرات ساده در رژیم غذایی و سبک زندگی را اتوفاژی می گویند. علاوه بر این ها، همه ما ژنتیک و سبک زندگی متفاوتی داریم. اما رژیم سرخ پوشان مربوط به دورانی است که در آن خوردن غذاهایی که از شکار به دست می آمدند، تنها راه زندگی بود.

کاهش وزن با کتوژنیک

به عنوان یک قند الکلی به شمار می آید، در برخی از میوه ها یافت میشود ولی اغلب از ذرت با انجام تغییرت ژنتیکی به دست می آید. متأسفانه اثرات جانبی رژیم کتوژنیک که با نام آنفولانزای کتوژنیک یا “Keto Flu” شناخته می شود برخی افراد را از داشتن این رژیم می ترساند. این درحالی است که ورزشکاران عضله بیشتری دارند و چاق نیستند. اما همانطور که میدانید بهترین رژیمهای دنیا هم برای تعدادی افراد مناسب نیستند. اگر چه رژیم کتوژنیک برای افراد سالم بی خطر است، در صورتی که بدن شما تطابق کامل را با این رژیم داشته باشد، باز هم ممکن است بعضی عوارض جانبی ایجاد کند. در این مطلب توضیحات کاملی درباره لاغر شدن با این برنامه غذایی داده شده که میتواند برای شما مفید باشد. در کتاب رژیم کتوژنیک که دکتر میثم شکری ساز به فارسی ترجمه کرده و به صورت بومی درآورده است، دستورالعملهای گام به گام و اصولی این رژیم با کمترین عوارض ممکن، شرح داده شده است. فقط یک نوار کوچک شکلات ممکن است فرایندی را که قبلاً انجام داده اید از بین ببرد. شکلات تلخ حاوی فلاونوئیدها است که ممکن است با کاهش فشار خون و حفظ سلامت رگها، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

 Th᠎is data was g ener at ed by G​SA C​on tent Generator DEMO.

انواع غذاهای رژیم کتوژنیک

اگر تحت فشار هستید و به یک رژیم لاغری کتو سریع نیاز دارید، چنین امکانی وجود دارد. مطالعات نشان می دهد که کاهش مصرف هر دو نوشیدنی با کنترل بهتر فشار خون مرتبط است. خیر. مصرف غذاهای پرکالری طی چند روز می تواند نیاز روزانه را تامین کند. میزان کربوهیدرات مصرفی شما در طول روز باید کمتر از 50 گرم باشد. شما نمی توانید کربوهیدرات خالص را در برنامه پایش کنید ، اگرچه می توانید کل مصرف کربوهیدرات و کل دریافت فیبر خود را پیگیری کنید. به همین دلیل نمی توانیم از یک رژیم غذایی مشابه پیروی کنیم. ما توصیه نمیکنیم که آبلیمو را به عنوان ماده چربی سوز قوی برای لاغری مصرف کنید، ولی بر اساس مطالعات لیمو باعث بهبود حرکات روده میشود، احساس گرسنگی را کم میکند و بهطور کلی بر روی لاغری شکم و تمام بدن تأثیرگذار است. است و در مقابل افزایش مصرف پروتئین و چربی توصیه می شود.