شیوع لیستریا مرگبار با پنیرهای کالیفرنیا مرتبط است


مقامات بهداشتی فدرال روز سه‌شنبه گفتند که یک شرکت پنیر و لبنیات کالیفرنیا منشا یک دهه مسمومیت غذایی لیستریا است که منجر به مرگ دو نفر و بیمار شدن بیش از دوجین شد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری گفت که شواهد آزمایشگاهی و بازرسی جدید، پنیرهای نرم و سایر محصولات لبنی ساخته شده توسط Rizo-Lopez Foods از Modesto، کالیفرنیا را با شیوع این بیماری مرتبط می‌داند که اولین بار در ژوئن 2014 شناسایی شد.

از آن زمان تاکنون حداقل 26 نفر در 11 ایالت به این بیماری مبتلا شده اند. مقامات CDC گفتند که این افراد شامل فردی است که در سال 2017 در کالیفرنیا و فردی که در تگزاس در سال 2020 درگذشت.

روز دوشنبه، این شرکت بیش از 60 پنیر نرم، ماست و خامه ترش فروخته شده با مارک های Tio Francisco، Don Francisco، Rizo Bros، Rio Grande، Food City، El Huache، La Ordena، San Carlos، Campesino، Santa Maria، Dos را فراخوان کرد. Ranchitos، Casa Cardenas و 365 Whole Foods Market.

CDC قبلاً موارد مسمومیت غذایی مرتبط با نقاشی های دیواری و سایر انواع پنیر مشابه را در سال های 2017 و 2021 بررسی کرده بود، اما شواهد کافی برای شناسایی منبع وجود نداشت.

بیماری های جدیدی در ماه دسامبر گزارش شد که CDC را بر آن داشت تا تحقیقات را دوباره باز کند. سویه لیستریا مرتبط با شیوع در یک نمونه پنیر از Rizo-Lopez Foods یافت شد. مقامات فدرال تایید کردند که نقاشی های دیواری و کوجیتا ساخته شده توسط این شرکت باعث بیمار شدن مردم می شود.

محصولات فراخوان شده در سراسر کشور در فروشگاه ها و دکه های اغذیه فروشی خرده فروشی، از جمله El Super، Cardenas Market، Northgate Gonzalez، Superior Groceries، El Rancho، Vallarta، Food City، La Michoacana و Numero Uno Markets توزیع شدند.

عفونت لیستریا می تواند باعث بیماری جدی و در موارد نادر مرگ شود. افرادی که باردار هستند، بالای 65 سال یا دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند، به ویژه آسیب پذیر هستند. علائم – مانند دردهای عضلانی، تب و خستگی – معمولاً در عرض دو هفته پس از خوردن غذاهای آلوده شروع می شوند، اما می توانند زودتر یا دیرتر شروع شوند.

CDC گفت مصرف کنندگانی که این محصولات را دارند باید آنها را دور بریزند و یخچال، پیشخوان ها و سایر سایت های تماس را کاملا تمیز کنند. لیستریا می تواند در یخچال زنده بماند و به راحتی مواد غذایی و سطوح دیگر را آلوده کند.



Source link