فرمالدئید موجود در محصولات مو ممکن است به زودی توسط FDA ممنوع شود. آیا کافی است؟ : تیراندازی


نماینده شونتل براون، نماینده دموکرات از اوهایو، از سازمان غذا و داروی آمریکا می‌خواهد تا تحقیقات بیشتری در مورد محصولات صاف کننده مو که حاوی مواد شیمیایی هستند که برای سلامتی خطرناک هستند، انجام دهد.

بیل کلارک/CQ-Roll Call، Inc از طریق Getty Images


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

بیل کلارک/CQ-Roll Call، Inc از طریق Getty Images


نماینده شونتل براون، نماینده دموکرات از اوهایو، از سازمان غذا و داروی آمریکا می‌خواهد تا تحقیقات بیشتری در مورد محصولات صاف کننده مو که حاوی مواد شیمیایی هستند که برای سلامتی خطرناک هستند، انجام دهد.

بیل کلارک/CQ-Roll Call، Inc از طریق Getty Images

در ماه آوریل، دوازده سال پس از طبقه بندی فرمالدئید توسط آژانس فدرال به عنوان یک سرطان زا برای انسان، سازمان غذا و داروی ایالات متحده به طور آزمایشی برنامه ریزی شده است تا پیشنهادی را برای بررسی ممنوعیت این ماده شیمیایی در محصولات صاف کننده مو ارائه کند.

این اقدام در زمان افزایش هشدار در میان محققان در مورد اثرات سلامتی اتوهای مو، محصولاتی که به طور گسترده توسط زنان سیاه پوست استفاده می شود و به شدت برای آنها به بازار عرضه می شود، انجام می شود. اما مدافعان و دانشمندان می گویند که مقررات جدید پیشنهادی علاوه بر اینکه بسیار دیر شده است، بسیار کم عمل می کند.

لیندا برنبام، مدیر سابق موسسه ملی علوم بهداشت محیط و برنامه ملی سم شناسی، می گوید: «این واقعیت که فرمالدئید هنوز در محصولات مراقبت از مو مجاز است، برای من آزاردهنده است. نمی دانم منتظر چه چیزی هستیم.

Namandjé Bumpus، دانشمند ارشد آژانس نظارتی، در پاسخ به این سوال که چرا اینقدر طول می کشد تا این موضوع در دستور کار FDA قرار گیرد، به KFF Health News گفت: “من فکر می کنم در درجه اول علم پیشرفت کرده است.”

او افزود: “همچنین، آژانس همیشه در حال متعادل کردن چند اولویت است. این یک اولویت برای ما در حال حاضر است.”

به گفته لین گلدمن، دستیار سابق مواد سمی در آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، واکنش یخبندان FDA به نگرانی ها در مورد فرمالدئید و سایر مواد شیمیایی خطرناک در اتو موها تا حدی منعکس کننده قدرت محدود آژانس در مورد لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی است. . او گفت که طبق این قانون، سازمان غذا و داروی آمریکا باید تمام مواد شیمیایی را “تا زمانی که گناهش ثابت نشود” بی گناه در نظر بگیرد.

منتقدان می گویند که به مشکلات گسترده تری نیز اشاره می کند. دیوید اندروز، دانشمند ارشد در گروه کاری محیط زیست، که برای اولین بار در سال 2011 از آژانس درخواست کرد تا فرمالدئید در اتو موها را ممنوع کند و در سال 2016 بر سر این موضوع شکایت کرد، گفت: “این یک نمونه واضح از شکست در حفاظت از سلامت عمومی است.” هنوز منتظر این پاسخ هستم.”

FDA می گوید مصرف کنندگان باید از آرایشگر موهای خود در مورد مواد تشکیل دهنده بپرسند و می توانند این کلمات را روی برچسب ها جستجو کنند:

  • فرمالدئید
  • فرمالین
  • متیلن گلیکول

افزایش شواهدی مبنی بر ارتباط اتو مو با سرطان های ناشی از هورمون، نمایندگان آیانا پرسلی (D-Mass.) و Shontel Brown (D-Ohio) را در سال گذشته بر آن داشت تا آژانس نظارتی را به تحقیق در مورد صاف کننده ها و شل کننده ها تشویق کنند.

نماینده Ayanna Pressley، نماینده دموکرات ماساچوست، همچنین خواستار تحقیقات بیشتر FDA در مورد شل کننده های فر است. پرسلی مبتلا به آلوپسی است، یک بیماری پوستی خودبخودی که باعث طاسی می شود.

درو انگرر/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

درو انگرر/گتی ایماژ


نماینده Ayanna Pressley، نماینده دموکرات ماساچوست، همچنین خواستار تحقیقات بیشتر FDA در مورد شل کننده های فر است. پرسلی مبتلا به آلوپسی است، یک بیماری پوستی خودبخودی که باعث طاسی می شود.

درو انگرر/گتی ایماژ

FDA با پیشنهاد انجام کاری که بسیاری از دانشمندان می گویند این آژانس سال ها پیش باید انجام می داد، پاسخ داد – شروع طرحی برای در نهایت غیرقانونی کردن صاف کننده های شیمیایی حاوی فرمالدئید یا انتشار آنها.

دانشمندانی که این موضوع را مطالعه می‌کنند، می‌گویند چنین ممنوعیتی یک گام حیاتی برای سلامت عمومی خواهد بود، اما به اندازه کافی پیش نمی‌رود. آنها گفتند که خطر افزایش سرطان سینه، تخمدان و رحم که مطالعات اپیدمیولوژیک اخیراً با اتو موها مرتبط است، احتمالاً به دلیل موادی غیر از فرمالدئید است.

فرمالدئید با افزایش خطر ابتلا به سرطان دستگاه تنفسی فوقانی و لوسمی میلوئیدی (Bumpus) مرتبط است. در یک اطلاعیه ویدیویی گفت از ممنوعیت پیشنهادی X، پلت فرم رسانه های اجتماعی. اما کیمبرلی برتراند، دانشیار دانشکده پزشکی چوبانیان و آودیسیان دانشگاه بوستون، و دانشمندان دیگر گفتند که از هیچ گونه مطالعه ای که فرمالدئید را با سرطان های هورمون محور یا تولید مثلی مرتبط می کند که درخواست های اخیر FDA را برانگیخته است، بی اطلاع هستند.

برتراند، اپیدمیولوژیست و نویسنده اصلی مطالعه دسامبر، که دومین ارتباط شل کننده های مو با افزایش خطر سرطان رحم است، گفت: «تصور این که حذف فرمالدئید بر بروز این سرطان های تولید مثلی تأثیر بگذارد، برای من سخت است.

تامارا جیمز-تاد، استاد اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد تی چان که به مدت 20 سال این موضوع را مورد مطالعه قرار داده است، گفت: محصولات موهایی که برای آمریکایی های آفریقایی تبار مورد هدف قرار می گیرند حاوی مجموعه ای از مواد شیمیایی خطرناک هستند.

مطالعات نشان داده است که ترکیبات صاف کننده شامل فتالات ها، پارابن ها و سایر ترکیبات مختل کننده غدد درون ریز است که از هورمون های بدن تقلید می کنند و با سرطان ها و همچنین بلوغ زودرس، فیبروم ها، دیابت و فشار خون بالای بارداری مرتبط هستند. جیمز-تاد گفت: زنان سیاهپوست خطر مرگ و میر مادران بسیار زیاد است.

او گفت: “ما باید در تنظیم موادی که مردم در معرض آنها هستند، به ویژه برخی از آسیب پذیرترین افراد در این کشور، کار بهتری انجام دهیم.” منظورم این است که بچه ها در معرض اینها هستند.»

اولین مطالعه مرتبط با شل کننده مو با سرطان رحم، که در سال 2022 منتشر شد، نشان داد که استفاده مکرر از صاف کننده های شیمیایی خطر ابتلا به زنان را بیش از دو برابر می کند. این مطالعه به دنبال مطالعاتی انجام شد که نشان داد زنانی که به طور مکرر از آرام‌کننده‌های مو استفاده می‌کردند، خطر ابتلا به سرطان تخمدان را دو برابر می‌کردند و 31 درصد بیشتر در معرض خطر سرطان سینه بودند.

بامپوس این مطالعات را “از نظر علمی معتبر” ستود و گفت که سؤالات مربوط به اینکه آیا ترکیبات صاف کننده علاوه بر فرمالدئید ممکن است در افزایش خطر ابتلا به سرطان های ناشی از هورمون نقش داشته باشد را به اپیدمیولوژیست ها و دیگران واگذار می کند.

او نمی‌توانست جدول زمانی برای ممنوعیت فرمالدئید ارائه دهد، مگر اینکه بگوید آژانس قرار بود در ماه آوریل روند رسیدگی را آغاز کند. او گفت که برنامه ممکن است تغییر کند و نمی دانست که روند نهایی کردن یک قانون چقدر طول می کشد.

دم‌کرده‌های برزیلی و درمان‌های مشابه صاف‌کننده مو گاهی اوقات از فرمالدئید به عنوان چسب برای صاف نگه داشتن موها برای ماه‌ها استفاده می‌کنند. استایلیست‌ها معمولاً محصول را با اتوی صاف روی مو می‌بندند. گرما فرمالدئید مایع را به گاز تبدیل می کند که بخار ایجاد می کند که می تواند کارگران و مشتریان سالن را بیمار کند.

فرمالدئید علاوه بر مواد آرایشی در مایع مومیایی کردن، داروها، نرم کننده های پارچه، مایع ظرفشویی، رنگ ها، تخته سه لا و تخته خرده چوب یافت می شود. گلو، بینی، چشم ها و پوست را تحریک می کند.

اگر مخالفان ممنوعیت فرمالدئید در اتو مو وجود داشته باشد، صدای خود را بلند نکرده اند. سخنگوی استفانی هرینگتون در ایمیلی گفت، حتی شورای محصولات مراقبت شخصی، که نماینده تولیدکنندگان اتو مو است، از ممنوعیت فرمالدئید حمایت می کند. او خاطرنشان کرد که بیش از 10 سال پیش، گروهی از کارشناسانی که از صنعت حقوق می گرفتند، محصولات موی حاوی فرمالدئید را در هنگام گرم کردن غیر ایمن تشخیص دادند.

کالیفرنیا و مریلند از سال آینده فرمالدئید را در تمام محصولات مراقبت شخصی ممنوع خواهند کرد. و تولید کنندگان قبلاً استفاده از فرمالدئید را در محصولات مراقبت از مو محدود کرده اند. گزارش ها به برنامه لوازم آرایشی ایمن وزارت بهداشت عمومی کالیفرنیا نشان می دهد که بین سال های 2009 تا 2022 محصولات حاوی فرمالدئید ده برابر کاهش یافته است.

جان بیلی، مدیر سابق دفتر لوازم آرایشی و رنگ‌های سازمان غذا و دارو، گفت که آژانس فدرال اغلب منتظر می‌ماند تا صنعت به‌طور داوطلبانه مواد خطرناک را حذف کند.

شریل مورو اواخر سال گذشته The Relaxer Advocates را برای لابی کردن به نمایندگی از کالیفرنیا کرل، کسب‌وکاری که از پدرش، آرایشگری که شرکت را راه‌اندازی کرد، و دیگر شرکت‌ها و سالن‌های مراقبت از موی سیاه پوست به ارث برده بود، تأسیس کرد. او درباره فرمالدئید گفت: «آن را ممنوع کنید، اما لطفاً آن را از نظر فرهنگی با کاری که سیاه‌پوستان انجام می‌دهند مخلوط نکنید.»

مورو اشاره می کند که ماده فعال در محصولات شل کننده فر از نظر تاریخی هیدروکسید سدیم است که معمولاً به عنوان خاکستر سودا شناخته می شود. او اصرار داشت که آرام‌کننده‌هایی که آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار استفاده می‌کنند حاوی فرمالدئید یا سایر مواد سرطان‌زا نیستند و بی‌خطر هستند.

یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که محصولات مو که عمدتاً توسط زنان و کودکان سیاه‌پوست استفاده می‌شوند حاوی مجموعه‌ای از مواد خطرناک هستند. محققان 18 محصول را مورد آزمایش قرار دادند، از درمان با روغن داغ گرفته تا پولیش‌های ضد وز، نرم‌کننده‌ها و آرام‌کننده‌ها. در هر یک از محصولات آنها حداقل 4 تا 30 ماده شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز را پیدا کردند.

استانداردهای زیبایی نژادپرستانه مدت‌هاست که دختران و زنانی را که موهای گره‌خورده دارند مجبور کرده‌اند موهایشان را صاف کنند. مطالعات نشان می دهد که بین 84 تا 95 درصد از زنان سیاه پوست در ایالات متحده از داروهای آرام بخش استفاده می کنند.

برتراند و سایر اپیدمیولوژیست ها می گویند که استفاده مکرر و مادام العمر زنان سیاه پوست از شل کننده های شیمیایی روی مو و پوست سرشان ممکن است توضیح دهد که چرا سرطان های مرتبط با هورمون بیشتر زنان سیاه پوست را نسبت به زنان سفید پوست سرانه می کشند. آرامش‌دهنده‌ها می‌توانند آنقدر عادت‌ساز باشند که کاربران به آن‌ها «کرک کرمی» بگویند.

آسترید ویلیامز، مدیر برنامه ها و ابتکارات در شبکه بهداشت سیاه کالیفرنیا، به عنوان یک مربی بهداشت عمومی، سال ها خطرات سلامتی مرتبط با شل کننده های مو را می شناسد. با این وجود، او از 13 سالگی تا دو سال پیش، زمانی که 45 سال داشت، از آنها استفاده می کرد.

او گفت: «احساس می‌کردم باید به شیوه‌ای خاص ظاهر شوم.

او گفت که ممنوعیت فرمالدئید باعث ایمن شدن کراک خامه ای نمی شود. “این حتی یک چسب زخم نیست. راه حل این است که به همه مواد شیمیایی که خطرآفرین هستند رسیدگی شود.”

این مقاله توسط اخبار سلامت KFF، اتاق خبر ملی که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند. KFF Health News ناشر است خط سلامت کالیفرنیا، یک سرویس مستقل از سرمقاله بنیاد مراقبت های بهداشتی کالیفرنیا.





Source link