علم IVF: آنچه درباره حکم “کودکان خارج از رحم” آلاباما باید بدانید: عکس


تصویری از مرحله بلاستوسیست رشد جنین در حدود پنج تا نه روز پس از لقاح. لایه بیرونی برای تشکیل جفت رشد خواهد کرد. سلول های داخلی به جنین تبدیل خواهند شد.

خوان گارتنر/ گتی ایماژ/کتابخانه عکس علمی


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

خوان گارتنر/ گتی ایماژ/کتابخانه عکس علمی


تصویری از مرحله بلاستوسیست رشد جنین در حدود پنج تا نه روز پس از لقاح. لایه بیرونی برای تشکیل جفت رشد خواهد کرد. سلول های داخلی به جنین تبدیل خواهند شد.

خوان گارتنر/ گتی ایماژ/کتابخانه عکس علمی

حکم دادگاه عالی آلاباما مبنی بر اینکه جنین‌های منجمد را می‌توان «کودکان خارج از رحم» در نظر گرفت، پیامدهای عمده‌ای بر نحوه انجام لقاح آزمایشگاهی، که معمولاً IVF نامیده می‌شود، دارد.

این حکم در یک دادخواست مرگ غیرقانونی توسط زوج‌هایی صادر شد که جنین‌های فریز شده‌شان در یک تصادف در یک کلینیک باروری در موبایل، آلا از بین رفتند. کارشناسان حقوقی و پزشکی باروری می گویند این حکم خطرات و هزینه های IVF را هم برای بیماران و هم برای پزشکان افزایش می دهد.

در حال حاضر، حداقل سه ارائه دهنده در آلاباما اعلام کرده اند که با توجه به حکم دادگاه جمعه گذشته، درمان های IVF را متوقف می کنند. و یک قانونگذار آلاباما گفته است که قوانین ایالتی را معرفی خواهد کرد که روشن می کند IVF می تواند در ایالت ادامه یابد. در حال حاضر، پیامدهای قانونی IVF فقط آلاباما را تحت تأثیر قرار می دهد. این می تواند تغییر کند زیرا سایر ایالت ها قوانین «شخصیت» را اتخاذ می کنند که می گویند زندگی و حقوق از زمان تصور شروع می شود.

در اینجا چیزی است که شما باید در مورد علم نحوه عملکرد فرآیند IVF بدانید – و اینکه این حکم چگونه می تواند بر آینده آن تأثیر بگذارد.

1. IVF یک فرآیند چند مرحله ای است و زمان بندی بسیار مهم است.

هر چرخه IVF یک فرآیند چند مرحله ای است که در آغاز چرخه قاعدگی بیمار کلید می خورد. دکتر ایو فاینبرگ، متخصص غدد درون ریز تولید مثل و متخصص ناباروری در دانشگاه نورث وسترن شیکاگو، توضیح می دهد که اول، بیمار باید هر روز هورمون های تزریقی را برای یک دوره 10 تا 12 روزه مصرف کند. این هورمون ها چندین تخمک را برای بلوغ در داخل تخمدان، در کیسه های کوچک پر از مایع به نام فولیکول، آماده می کنند. بیماران به طور منظم و اغلب روزانه تحت نظر قرار می گیرند. هنگامی که آن فولیکول ها به اندازه معینی رسیدند، بیمار هورمون دیگری مصرف می کند که تخمک ها را برای بازیابی آماده می کند.

مرحله دوم فرآیند بازیابی تخمک است که زمانی اتفاق می افتد که بیمار تحت بیهوشی باشد. هنگامی که تخمک ها برداشته می شوند، آنها را در یک ظرف حاوی اسپرم قرار می دهند تا بتوان آنها را بارور کرد که مرحله 3 در این فرآیند است.

سپس مرحله 4 می آید، زمانی که تخمک بارور شده در آزمایشگاه برای حدود سه تا هفت روز رشد می کند تا زمانی که به مرحله بلاستوسیست برسد، “که یک جنین بسیار توسعه یافته است که شامل دو لایه سلولی مختلف است – سلول هایی که تبدیل به جفت می شوند و فینبرگ توضیح می دهد که سپس سلول هایی که به جنین تبدیل می شوند.

در آن مرحله، جنین یا به رحم زن منتقل می شود، که مرحله 5 است، یا برای استفاده در آینده منجمد می شود. گاهی اوقات، هر دو سناریو اتفاق می افتد – یک جنین منتقل می شود، در حالی که جنین های اضافی برای استفاده بعدی منجمد می شوند.

به گفته فاینبرگ، اگر جنین فوراً کاشته شود، چرخه IVF از تزریق هورمون تا لانه گزینی حدود 2.5 هفته طول می کشد. او می گوید که اغلب اوقات، جنین ها منجمد می شوند و سپس در یک چرخه جداگانه به رحم منتقل می شوند.

البته جنین‌ها را می‌توان تا سال‌ها قبل از انتقال به رحم زنان منجمد کرد. و یکی از سوالات بزرگی که تصمیم آلاباما مطرح می کند این است که آیا تمام جنین های منجمد در این ایالت باید به طور نامحدود ذخیره شوند؟

2. تخم های بارور شده اغلب زنده نمی مانند – هم در طبیعت و هم در آزمایشگاه.

فاینبرگ می‌گوید که معمولاً تخم‌های بارور شده نمی‌توانند آن را بسازند – باروری به طور طبیعی اینگونه عمل می‌کند. او می‌گوید: «هر ماه زنان زیادی در حال راه رفتن هستند که احتمالاً تخمک‌های بارور شده یا جنین‌هایی دارند که در بدنشان شناور است» که به بارداری تبدیل نمی‌شوند. یک تخمک بارور شده باید خود را به حفره رحم برساند و لانه گزینی کند و به رشد خود ادامه دهد. او می گوید، حتی در یک زن 28 ساله سالم، این اتفاق به طور طبیعی فقط در 25 درصد مواقع اتفاق می افتد.

وقتی صحبت از IVF می شود، زمانی که تخمک ها در آزمایشگاه بارور می شوند، تنها حدود 55 درصد از آن جنین ها به مرحله بلاستوسیست می رسند، و این در بهترین کلینیک های IVF است. فینبرگ می‌گوید حکم دادگاه عالی آلاباما این خطر را افزایش می‌دهد که یک پزشک اکنون می‌تواند به دلیل مرگ غیرقانونی جنین‌های از دست رفته در هر مرحله از این فرآیند متهم شود.

او می‌گوید: «طبق تعریف، 45 درصد از همه جنین‌هایی که در آزمایشگاه رشد می‌کنند، می‌میرند. و اکنون می توان اتهام مرگ غیرقانونی را اعمال کرد. به عنوان یک متخصص تولید مثل، این ایده وحشتناک است.،فینبرگ می گوید: چه کسی می خواهد این ریسک را بپذیرد؟

بر اساس داده های جمع آوری شده توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، در سال 2021، بیش از 97000 نوزاد از طریق بیش از 400000 چرخه فناوری کمک باروری یا ART در ایالات متحده متولد شدند.

3. برای جلوگیری از بیماری های ژنتیکی می توان از IVF استفاده کرد. همچنین می تواند توسط زوج های همجنس که بچه می خواهند استفاده کنند.

برخی از بیماران آزمایش ژنتیکی را برای جنین ها قبل از انتقال انتخاب می کنند. به عنوان مثال، بیماران مسن تر ممکن است آزمایش را انتخاب کنند زیرا خطر ناهنجاری های کروموزومی در جنین با افزایش سن افزایش می یابد. فاینبرگ می‌گوید، و کسانی که ممکن است حامل یک بیماری ژنتیکی باشند که نمی‌خواهند به آنها منتقل شود نیز ممکن است آزمایش‌ها را انتخاب کنند. این آزمایش که به عنوان PGT-IVF برای “آزمایش ژنتیکی قبل از لانه گزینی” شناخته می شود، می تواند به افراد کمک کند از بیماری های ویرانگر مانند بیماری تای ساکس و سایر شرایط اجتناب کنند.

او می گوید که انتظار برای نتایج قبل از انتقال جنین می تواند چندین هفته به چرخه IVF اضافه کند.

زوج های همجنس ممکن است برای بچه دار شدن از IVF، رحم جایگزین و سایر روش ها و درمان های ART استفاده کنند.

4. جنین های فریز شده اضافی هزینه ها و خطرات IVF را کاهش می دهد.

فاینبرگ می‌گوید: «توانایی ما در فریز کردن جنین‌ها واقعاً نحوه مراقبت از بیماران باروری را متحول کرده است.

برای یک چیز، به کاهش خطرات سلامتی برای بیماران کمک می کند، زیرا می توان چندین تخمک را از یک چرخه تحریک تخمدان برداشت و سپس برای استفاده در آینده بارور و منجمد کرد. او می‌گوید که این امر به انتقال یک جنین در یک زمان کمک کرده و خطرات مربوط به حمل دوقلو و سه قلو را کاهش می‌دهد.

او می‌گوید فریز کردن جنین‌ها قبل از انتقال آنها به رحم نیز اساساً خطر ابتلا به سندرم تحریک بیش از حد تخمدان را از بین برده است. OHSS یک پاسخ بالقوه تهدید کننده زندگی به داروهای باروری است که می تواند منجر به ایجاد مایع در شکم زن شود و خطر لخته شدن خون به ریه ها را افزایش دهد.

فریز کردن جنین ها نیز می تواند شانس موفقیت را افزایش دهد. بسیاری از بیماران با IVF بعد از یک سیکل موفق نمی شوند. او می‌گوید: داشتن چند جنین منجمد، تلاش مجدد برای لانه‌گزینی موفقیت‌آمیز را برای زوج‌ها از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌کند، زیرا بخش عمده‌ای از هزینه IVF در طول فرآیند تحریک تخمدان و بازیابی تخمک است.

او می‌گوید: «از منظر مقرون‌به‌صرفه، شما می‌خواهید چند جنین داشته باشید تا مجبور نباشید به عقب برگردید و چرخه‌های متعدد بازیابی تخمک را طی کنید.

این مهم است زیرا IVF بسیار گران است. فاینبرگ می گوید که یک چرخه IVF معمولی بسته به جایی که می روید، می تواند از 12000 تا 24000 دلار هزینه داشته باشد. و این شامل هزینه‌های داروها نمی‌شود، که می‌تواند هزاران دلار برای هر چرخه هزینه داشته باشد.

در مقایسه، او می گوید که انتقال یک جنین منجمد معمولاً هر بار بین 2500 تا 6000 دلار هزینه دارد.

تعداد انگشت شماری از ایالت ها موظفند کارفرمایان پوشش ناباروری را ارائه دهند، اما بیشتر بیمه نامه ها هزینه های IVF را پوشش نمی دهند. بسیاری از مردم برای رسیدن به آرزوی خود برای بچه دار شدن، بدهکار می شوند.

5. هنوز مشخص نیست که حکم آلاباما چگونه بر IVF در ایالت … و فراتر از آن تأثیر می گذارد.

یکی از سؤالاتی که این حکم مطرح می کند: اگر جنین ها افراد تحت قانون هستند، مری زیگلر، استاد حقوق در دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، می گوید، آیا باید هر جنینی را که در یک چرخه IVF ایجاد می شود، کاشت؟

به طور معمول، جنین های منجمد اضافی که به رحم منتقل نمی شوند، ذخیره می شوند، برای تحقیق اهدا می شوند یا از بین می روند. اما زیگلر می‌گوید که مشخص نیست اهدا یا تخریب همچنان گزینه‌های قانونی تحت حکم آلاباما هستند. اگر اینطور باشد، او می گوید که ارائه دهندگان در ایالت ممکن است نیاز به ایجاد تنها یک جنین در هر چرخه IVF را احساس کنند.

زیگلر به NPR گفت: «اگر اجازه نداشتید بیش از یک جنین در هر چرخه ایجاد کنید، احتمالاً IVF از نظر مالی برای افرادی که پوشش بیمه ای ندارند و برای پرداخت این هزینه سنگین تلاش می کنند، دورتر می کند.

فاینبرگ می‌گوید این امکان وجود دارد که ارائه‌دهندگان بتوانند جنین‌های منجمد اضافی را در خارج از ایالت ذخیره کنند، اما این امر هزینه‌ها را نیز به‌طور قابل توجهی افزایش می‌دهد – به‌ویژه اگر بیماران مجبور باشند برای نگهداری جنین‌های خود به‌طور نامحدود هزینه بپردازند.

زیگلر می‌گوید این حکم می‌تواند پیامدهایی در خارج از آلاباما نیز داشته باشد، به عنوان بخشی از یک استراتژی گسترده‌تر توسط جنبش ضد سقط جنین برای به رسمیت شناختن جنین یا جنین به‌عنوان یک شخص، به‌ویژه بر اساس قانون اساسی فدرال.

“فکر می‌کنم جنبش ضد سقط جنین را خواهید دید که به تدریج ادعا می‌کند که هر چه دادگاه‌های ایالتی – هر چه بیشتر قوانین ایالتی – جنین یا جنین را به‌عنوان یک فرد به دلایل و شرایط مختلف به رسمیت بشناسند، آنها می‌توانند قانع‌کننده‌تر باشند. زیگلر می گوید برای شخصیت جنینی تحت قانون اساسی.

فاینبرگ می‌گوید که این حکم به طور بالقوه می‌تواند ارائه IVF را برای ارائه‌دهندگان بسیار پرهزینه کند، زیرا ممکن است مجبور باشند در ایالت‌هایی که جنین‌ها به عنوان افراد در نظر گرفته می‌شوند، هزینه بیشتری برای بیمه قصور بپردازند.



Source link