قوانین سقط جنین، حوادث و قوانین سست در حال حاضر صنعت باروری را به خطر می اندازد


برای بیماران باروری که جنین آنها در یک کلینیک آلاباما از بین رفته است، شرایط باید تکان دهنده باشد. به نحوی، یک بیمار در بیمارستانی که در کلینیک قرار داشت، به داخل یک اتاق ذخیره سازی سرگردان شد، جنین ها را از مخزن نیتروژن مایع بیرون کشید و سپس آنها را روی زمین انداخت – احتمالاً به این دلیل که مخزن در دمای منفی 360 درجه نگه داشته شده بود.

این اپیزود عجیب در مرکز شکایت های سه خانواده بود که در نهایت به دادگاه عالی آلاباما رسید. روز جمعه، هیئتی از قضات حکم دادند که جنین های نابود شده در کلینیک باید طبق قوانین ایالتی کودک در نظر گرفته شوند، تصمیمی که موج شوک را در صنعت باروری ایجاد کرد و سؤالات فوری در مورد چگونگی ادامه درمان ها در ایالت ایجاد کرد.

کارشناسان می گویند، با این حال، حادثه در کلینیک آلاباما الگوی اشتباهات جدی است که اغلب در طول درمان باروری اتفاق می افتد، صنعتی که به سرعت در حال رشد است و نظارت کمی از سوی دولت وجود دارد. از ژانویه 2009 تا آوریل 2019، بیماران بیش از 130 شکایت بر سر جنین های از بین رفته، از جمله مواردی که جنین ها گم شده اند، سوء استفاده شده اند یا در مخازن فریزر خراب شده اند، مطرح کرده اند.

با این استدلال که آنها «کودکان متولد نشده» هستند و پرونده‌ها را به قوه قضائیه‌ای دوقطبی فزاینده می‌رساند که هدف جنبش ضد سقط جنین گسترش «شخصیت» به جنین‌ها و جنین‌هایی است که از طریق لقاح آزمایشگاهی تصور می‌شوند. .

سونیا سوتر، استاد حقوق در دانشگاه جورج واشنگتن که در مورد دعاوی لقاح آزمایشگاهی مطالعه کرده است، می‌گوید: «هنگامی که با IVF مشکل پیش می‌رود، پنجره‌ای برای این نوع استراتژی باز می‌شود. تا جایی که مقررات کمی وجود دارد، فرصتی برای ارتقاء دستور کار شخصیتی فراهم می کند.

دنیس برک، مشاور ارشد اتحاد دفاع از آزادی، که مخالف حقوق سقط جنین است، تصمیم آلاباما را “پیروزی عظیمی برای زندگی” خواند که از “کودکان متولد نشده که از طریق فناوری کمک باروری ایجاد شده اند” محافظت می کند.

خانم برک در بیانیه ای گفت: “بدون توجه به شرایط، تمام زندگی انسان از لحظه لقاح ارزشمند است.”

هنگامی که درمان ناباروری اشتباه می‌شود، بیماران اغلب به دادگاه مراجعه می‌کنند و قضات باید تصمیم بگیرند که در شرایطی که آسیب‌های روحی، جسمی و مالی وجود دارد، کلینیک‌ها چه بدهی دارند. دعاوی قضایی علیه کلینیک ها معمولاً ادعا می کنند که رفتار سهل انگارانه منجر به نابودی جنین شده است.

اما در شکایت علیه کلینیک، مرکز آلاباما برای پزشکی باروری، زوج‌هایی که جنین‌های خود را از دست دادند روش دیگری را اتخاذ کردند و استدلال کردند که این تصادف طبق قوانین ایالتی منجر به مرگ غیرقانونی شده است.

شکایت یکی از زوج ها جنین ها را به عنوان “انسان جنینی منجمد شده” توصیف می کند و ادعا می کند که اتاق ذخیره سازی باید به عنوان یک مهدکودک در نظر گرفته شود، که مقررات ایالتی باید از آن “ایمن و به دقت محافظت شود”، زیرا “کودکان کوچک، از جمله جنین، نمی توانند از آن محافظت کنند.” خودشان.”

دادگاه عالی ایالتی موافقت کرد و حکم داد که شاکیان می توانند از طرف یک جنین، یک تخمک بارور شده که پنج یا شش روز قبل از انتقال به بیمار یا نگهداری در مخازن نیتروژن مایع رشد کرده است، ادعای مرگ غیرقانونی را پیگیری کنند.

قاضی جی میچل از دادگاه عالی آلاباما با اشاره به قانون ایالتی نوشت: «متن قانون مرگ نادرست یک قانون جزئی گسترده و فاقد صلاحیت است. “این برای همه کودکان، متولد و متولد نشده، بدون محدودیت اعمال می شود.”

وکلای مرکز آلاباما برای پزشکی باروری به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند.

بیش از 2 درصد از نوزادانی که هر ساله در ایالات متحده متولد می شوند با فناوری کمک باروری باردار می شوند. در سال 2021، بیش از 97000 نوزاد به دنبال IVF متولد شدند

در حالی که کلینیک‌ها در ایالات متحده تعداد جنین‌هایی را که ذخیره می‌کنند گزارش نمی‌کنند، مطالعه مکرر شرکت RAND در سال 2002 (زمانی که IVF بسیار کمتر رایج بود) تخمین می‌زند که تقریباً 400000 جنین در تانک‌ها در سراسر کشور منجمد شده‌اند.

کارشناسانی که صنعت باروری را مطالعه می‌کنند، گفتند که از دیدن کلینیک آلاباما که ظاهراً با اقدامات حفاظتی ضعیف عمل می‌کند، تعجب نکردند، همانطور که در بسیاری از کلینیک‌ها معمول است.

داو فاکس، مدیر مرکز سیاست های قانون سلامت و اخلاق زیستی در دانشکده حقوق دانشگاه سن دیگو، گفت: «این نوع پرونده من را شگفت زده می کند. “این یک نتیجه کاملاً قابل اجتناب است.”

یکی از بزرگترین موارد سهل انگاری تا به امروز مربوط به خرابی دو مخزن اصلی فریزر جنین در سال 2018 – یکی در کالیفرنیا و دیگری در اوهایو – بود که هر کدام هزاران تخمک و جنین را نابود کردند.

در مورد اوهایو، کلینیک اعتراف کرد که یک سیستم هشدار را خاموش کرده است که باید به کارکنان هشدار می داد که مخزن دیگر کار نمی کند. بیش از 4000 جنین از بین رفت.

یکی از زوج‌های آسیب دیده که شکایت کردند، سعی کردند با این ادعا که «زندگی یک فرد از زمان لقاح شروع می‌شود» بحثی شخصی مطرح کنند. این پرونده در نهایت خارج از دادگاه به پایان رسید.

“این یک بحث مداوم بوده است – آیا این دارایی است، آیا این یک شخص است یا این چیز خاصی است که یکی از آن چیزها نیست؟” دکتر سوتر در مورد جنین های منجمد گفت.

اخیراً، هشت زوج علیه شرکت تجهیزات پزشکی CooperSurgical شکایت کردند و ادعا کردند که مایعی که این شرکت تولید می‌کند و به منظور کمک به رشد تخمک‌های بارور شده به جنین است، معیوب بوده و باعث توقف رشد جنین‌های آنها شده است.

در مجموع، بیماران می گویند که بیش از 100 جنین را که در محصول ناقص غسل داده شده بودند، از دست دادند. کارشناسان تخمین می زنند که هزاران بیمار دیگر ممکن است تحت تاثیر قرار گرفته باشند. این شرکت از اظهار نظر خودداری کرد.

سایر شکایت ها بیشتر شبیه به پرونده آلاباما بوده است که توسط خانواده ها مطرح شده است که ادعا می کنند یک عمل سهل انگاری منجر به نابودی جنین آنها شده است. یک مورد شامل جنینی بود که ذوب شده بود تا بتوان آن را به رحم بیمار منتقل کرد، اما سپس از بین رفت. در مورد دیگری، یک شرکت حمل و نقل بسته ای حاوی جنین های منجمد را برای بازرسی باز کرد و به طور ناخواسته اجازه داد تا آنها ذوب شوند.

آقای فاکس گفت: «اینها انحراف نیستند.

دشوار است بدانید که جنین‌ها چند وقت یک‌بار در طول درمان باروری به طور ناخواسته از بین می‌روند، زیرا برخلاف کشورهایی مانند بریتانیا که یک سازمان بهداشتی برای نظارت بر IVF دارد، هیچ تنظیم‌کننده یا نهاد دولتی این اطلاعات را در ایالات متحده ردیابی نمی‌کند.

در حالی که قوانین فدرال بیمارستان ها را ملزم به گزارش و پیگیری خطاهای جدی می کند، کلینیک های باروری مشمول این الزامات نیستند. آنها برخی از داده ها را به دولت گزارش می دهند، مانند تعداد بیمارانی که می بینند و میزان موفقیت بارداری بیمارانشان، اما تصادفات یا خطاها را گزارش نمی کنند.

بسیاری از اشتباهات حتی به دادگاه هم نمی رسند، زیرا در برخی از کلینیک ها بیماران قراردادهایی را امضا می کنند که آنها را ملزم به استفاده از داوری خصوصی می کند. سارا لندن، وکیل دادگستری در سانفرانسیسکو که متخصص در دعاوی مربوط به باروری است، گفت: “این همه چیز را مخفی نگه می دارد و آگاهی عمومی از دامنه مشکلات را به حداقل می رساند.”

دستورالعمل های حرفه ای برای نحوه نگهداری ایمن جنین های منجمد نسبتاً کمیاب است. راهنمای انجمن پزشکی باروری آمریکا در سال 2022، که پس از حادثه آلاباما منتشر شد، بیان می‌کند که آزمایشگاه‌های IVF باید «توانایی محدود کردن دسترسی از طریق خوانندگان نشان یا روش‌های مشابه» را داشته باشند. این الزامی نیست که آزمایشگاه ها به طور مداوم درهای خود را قفل کنند یا مخازن فریزر خود را محکم کنند.

در آلاباما، امی اسپارکس، مدیر آزمایشگاه باروری آزمایشگاهی در دانشگاه آیووا و رئیس سابق انجمن کمک‌ها، می‌گوید: «یک غریبه تصمیم گرفت تانک را باز کند و ببیند داخل آن چیست و آن را بیرون بیاورد». فناوری تولید مثل

این یک تراژدی است که به اندازه کافی ایمن نشده است و به وضوح توجه همه از جمله من را به آن جلب کرده است.»

دکتر اسپارکس که در مورد ایمنی آزمایشگاه های باروری سخنرانی کرده و کلینیک های سراسر کشور را بازدید کرده است، گفت: غیرعادی نیست که یک کلینیک گاهی اوقات درب نگهداری جنین را باز بگذارد.

کارگران آزمایشگاه دائماً ظروف پر از نیتروژن مایع به اندازه جعبه کفش حمل می کنند. او گفت که ممکن است گاهی اوقات به جای اینکه خطر ریختن مایع یخ‌زده روی بازوهایشان را داشته باشند، در را باز کنند.

حتی سیستم‌های مانیتورینگ پیشرفته، مانند آن‌هایی که دکتر اسپارکس در مخازن فریزر خود برای نظارت بر دما و سطوح نیتروژن مایع نصب کرده است، به سرعت به کارکنان هشدار نمی‌دهند تا از بروز مشکل در آلاباما جلوگیری کنند.

دکتر اسپارکس گفت، مشکلات دیگری که به جنین آسیب می‌رسانند می‌توانند در کارهای معمول پزشکی ظاهر شوند، مانند چسبیدن جنین به کناره‌ی پیپت یا بیوپسی که خوب پیش نمی‌رود.

او افزود که حکم جدید در آلاباما می تواند خطرات را برای ارائه دهندگان باروری در سراسر کشور افزایش دهد.

دکتر اسپارکس، مستقر در آیووا، جایی که شش هفته سقط جنین کرد، گفت: “من بسیار نگران بیماران و ارائه دهندگان مراقبت در آلاباما هستم، اما لزوماً به مرزهای آن ایالت محدود نمی شود.” ممنوعیت در دادگاه مورد اعتراض قرار گرفته است.

تا روز جمعه، سه کلینیک باروری در آلاباما – از جمله کلینیک مورد شکایت – اعلام کردند که روش های IVF را با استناد به حکم جدید متوقف می کنند.



Source link