محدودیت های سقط جنین به سلامت روان زنان آسیب می رساند


آمحدودیت های سقط جنین به روش های متعددی بر سلامت زنان تأثیر می گذارد. بر اساس یک مطالعه جدید منتشر شده در جامازندگی در حالتی که دسترسی به سقط جنین را محدود می کند با تشدید علائم اضطراب و افسردگی در زنان در سنین باروری مرتبط است.

برای یافتن این الگو، تیمی در دانشگاه جانز هاپکینز پاسخ های بیش از 700000 نفر به نظرسنجی نبض خانوارهای سرشماری ایالات متحده را بین دسامبر 2021 و ژانویه 2023 تجزیه و تحلیل کردند. در این نظرسنجی از افراد خواسته شد تا علائم اضطراب و افسردگی خود را در مقیاس 0 رتبه بندی کنند. به 4، به تیم تحقیقاتی این امکان را می دهد که میانگین ها را به گروه های مختلف در سه دوره زمانی که بررسی کرده اند اختصاص دهند.

آنها در درجه اول به این موضوع علاقه مند بودند که بعد از اینکه دادگاه عالی ایالات متحده در ژوئن 2022 حق سقط جنین در قانون اساسی فدرال را حذف کرد، برای سلامت روان زنان 18 تا 45 ساله چه اتفاقی افتاد – پنجره ای که آنها آن را سن باروری تعریف کردند. 13 ایالت با به اصطلاح “قوانین ماشه” یا ممنوعیت های پیشگیرانه سقط جنین که برای اجرایی شدن پس از آن طراحی شده اند. رو در مقابل وید واژگون شد.

از ژوئن 2022 تا پایان سال، این زنان نسبت به 37 ایالت دیگر افزایش بیشتری در علائم افسردگی و اضطراب داشتند. جنیفر پین، پروفسور و معاون پژوهشی در بخش روانپزشکی و علوم رفتاری عصبی دانشگاه ویرجینیا، که در این مطالعه دخالتی نداشت، می‌گوید: «الگو کاملاً واضح است. او می‌گوید که این یافته تقویت می‌کند که تصمیم دیوان عالی “شوک بود”. “این چیزی نیست که بیشتر زنان انتظارش را داشتند.”

چندین مطالعه قبلی ارتباطی بین قوانین محدودکننده سقط جنین و سلامت روانی ضعیف‌تر نشان داده‌اند که یکی از آنها افزایش 10 درصدی شیوع ناراحتی روانی را در زنانی که در ماه‌های پس از تصمیم دیوان عالی با احتمال از دست دادن حق سقط جنین مواجه بودند، نشان می‌دهد.

اگرچه علائم اضطراب و افسردگی که در این مطالعه گنجانده شده بود محدود به علائم زیر آستانه تشخیص افسردگی یا اختلالات اضطرابی بود، پین می‌گوید انتظار دارد که همین الگو در داده‌های تشخیصی نیز ظاهر شود. او می گوید: «ما می دانیم که اثرات امتناع از سقط جنین خطر ابتلا به افسردگی اساسی را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: قوانین سقط جنین در ایالات متحده یک سال پس از سقوط چگونه است؟ رو در مقابل وید

به گفته پین، دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک زن ممکن است تحت تأثیر محدودیت های سقط جنین حتی بدون نیاز به این روش باشد. او می‌گوید: «بیشتر زنان، چه کمتر از 45 سال سن داشته باشند و چه نباشند، احساس می‌کنند که این یک حمله زن‌ستیزانه به حقوقشان است. نویسندگان این مطالعه همچنین خاطرنشان می‌کنند که محدودیت‌های سقط جنین می‌تواند باعث ایجاد ترس در مورد تلاش‌های بیشتر دولت برای کنترل سلامت زنان، مانند محدود کردن دسترسی به پیشگیری از بارداری شود.

الگوهای دیگری نیز از داده ها پدید آمدند. در نتیجه ای که پین ​​آن را “وحشتناک، اما کمی خنده دار” نامید، نویسندگان این مطالعه هیچ تفاوت آماری معنی داری بین علائم اضطراب و افسردگی در مردان در ایالت ها یا بازه های زمانی پیدا نکردند.

سوالاتی در مورد آنچه که داده های آینده ممکن است نشان دهند باقی می ماند. جدیدترین داده های نظرسنجی موجود در این مطالعه یک سال پیش جمع آوری شده است. آیا سلامت روان زنان در این مدت بیشتر کاهش یافته است؟ پین می‌گوید: «مسلماً، ایالت‌های محرک نتایج وحشتناکی دارند – پزشکان ایالت‌ها را ترک می‌کنند، افراد برای چیزهایی به‌طور نامناسبی هزینه می‌شوند. او می‌گوید بر این اساس، می‌توان انتظار داشت که این شکاف بیشتر شود، اما این احتمال نیز وجود دارد که این اختلاف در مطالعه نشان‌دهنده شوک اولیه‌ای باشد که زنان در حالت‌های قانون ماشه احساس می‌کنند که از آن زمان کاهش یافته است. ایالت های دیگر نیز از آن زمان محدودیت های جدیدی برای سقط جنین نوشته و وضع کرده اند قلیه واژگون شد، که ممکن است زنان را به شیوه های ناگفته ای تحت تاثیر قرار داده باشد.

پین می‌گوید آنچه تاکنون مشخص است این است که محدودیت‌های سقط جنین اثرات قابل‌توجهی بر سلامت عمومی فراتر از حوزه سلامت باروری زنان دارد.



Source link