جراح عمومی: چرا رسانه های اجتماعی به سلامت روان جوانان آسیب می زند؟


Oدر 23 مه، دکتر ویوک مورتی، جراح عمومی ایالات متحده، هشداری را در مورد تأثیر رسانه های اجتماعی بر سلامت روان جوانان صادر کرد.

مورتی به تایم می گوید: «من این توصیه را صادر کردم زیرا این یک بحران فوری است. در تلاش برای به حداکثر رساندن منفعت و به حداقل رساندن مضرات رسانه های اجتماعی برای کودکان، ما پیشرفت کافی نداشته ایم. در نتیجه، من نگران سلامت روان و رفاه فرزندانمان هستم.»

مورتی در گفتگو با تایم به این موضوع می‌پردازد که چگونه والدین، سیاست‌گذاران، محققان و شرکت‌های فناوری می‌توانند و باید با هم گرد هم آیند تا پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را برای کودکان ایمن‌تر کنند. (این مصاحبه برای وضوح فشرده و ویرایش شده است.)


بیشتر از TIME


تایم: فکر می‌کنید چرا تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر جوانان اینقدر نگران‌کننده است؟

از زمانی که جراح عمومی شدم، اساساً بر سلامت و رفاه روانی تمرکز کردم، که به نظر من بحران سلامت عمومی در زمان ما بود.

و جوانی محل نگرانی است. همانطور که در سراسر کشور سفر می کردم و با خانواده ها در مورد نگرانی های مربوط به سلامت روان صحبت می کردم، سوال شماره 1 من از والدین در مورد رسانه های اجتماعی است: “آیا رسانه های اجتماعی برای فرزندان من ایمن هستند؟” و بسیاری از بچه ها همین نگرانی ها را مطرح می کنند. در میزگردهایی که با دانش‌آموزان دبیرستانی، دانش‌آموزان دبیرستانی، و دانش‌آموزان کالج داشته‌ام، آنها اغلب فعالانه رسانه‌های اجتماعی را مطرح می‌کنند.

ادامه مطلب: چگونه آموزش شبکه های اجتماعی را به کودکان خود شروع کنیم

سه چیزی که آنها به طور مداوم به من گفته اند عبارتند از: 1. اینکه رسانه های اجتماعی اغلب باعث می شود آنها احساس بدتری نسبت به خودشان داشته باشند. 2. این که آنها را نسبت به دوستی هایشان بدتر می کند. و 3. این که آنها نتوانستند از آن خارج شوند. همانطور که یکی از دانش‌آموزان به من گفت: «در طول روز احساس خوبی دارم، سپس تلفنم را درآورم و وارد شبکه‌های اجتماعی شوم و ببینم همه این افراد بدون من کارهایی انجام می‌دهند یا کارهای باورنکردنی انجام می‌دهند – بدنی باورنکردنی دارند و زندگی باورنکردنی دارند – و ناگهان احساس بدتری نسبت به خودم دارم.» این یک موضوع رایج است.

دلیلی که من این توصیه را صادر کردم، پاسخ به سؤالی است که بسیاری از والدین درباره رسانه های اجتماعی از من پرسیده اند.

نتیجه گیری گزارش شما در مورد رسانه های اجتماعی و سلامت روان جوانان چیست؟

پس از گردآوری داده‌های موجود، که شامل انجام تحقیقات در دسترس عموم و بررسی داده‌های منتشر شده و همچنین مشورت با کارشناسان مستقل است، نتیجه‌گیری ما این است که اولاً داده‌های کافی وجود ندارد که بگوییم پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای کودکان بی‌خطر هستند. و دوم اینکه شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد استفاده از رسانه های اجتماعی با مضرات مرتبط است.

آیا سیاست‌گذاران و شرکت‌های فن‌آوری موظف به اطمینان از ایمن بودن پلتفرم‌هایشان برای کودکان هستند؟

من 100% این را مسئولیتی برای سیاست گذاران و شرکت های فناوری می دانم. هر شرکتی که محصولی را تولید می‌کند که توسط بچه‌ها مصرف می‌شود، مسئولیتی اساسی برای اطمینان از ایمن بودن آن برای کودکان دارد – اینکه به آنها کمک کند و به آنها آسیب نرساند.

ما از والدین نمی‌خواهیم که ترمزهای خودروهایی را که کودکان سوار می‌شوند، یا مواد تشکیل دهنده داروهایی که کودکان استفاده می‌کنند، بررسی کنند، یا از آنها بخواهیم که رنگ مورد استفاده در اسباب‌بازی‌های ساخته شده برای کودکان را تجزیه و تحلیل شیمیایی انجام دهند تا مطمئن شوند که ایمن هستند. . ما استانداردهایی را تعیین می کنیم و آنها را اجرا می کنیم – که معمولاً توسط دولت انجام می شود – تا اطمینان حاصل کنیم که تولید کنندگان آنها را رعایت می کنند.

این چیزی است که در اینجا گم شده است. ما نمی‌توانیم شرکت‌های فناوری استانداردهای خود را تعیین کنند. ما این کار را در هیچ بخش دیگری که رفاه بچه ها در خطر است، انجام نمی دهیم. اما این تا حد زیادی چیزی است که در 20 سال گذشته اتفاق افتاده است.

برخی از استانداردهای خاص که سیاست گذاران می توانند برای استفاده از رسانه های اجتماعی در میان کودکان تعیین کنند چیست؟

ما باید حفاظت از کودکان را از طریق استانداردهای ایمنی، به ویژه با محافظت از کودکان در برابر قرار گرفتن در معرض محتوای مضر تقویت کنیم. تعداد زیادی از کودکان در معرض محتوای جنسی و خشونت آمیز و همچنین آزار و اذیت و سوء استفاده آنلاین قرار می گیرند. این نباید اتفاق بیفتد.

ما می‌توانیم صفحه‌ای را از استانداردهای ایمنی اعمال شده برای سایر محصولات برای کودکان خارج کنیم و باید استانداردهای مربوط به سن را شامل شود. در حالی که 13 سال سن رایجی است که بسیاری از پلتفرم‌ها از آن برای عضویت کاربران استفاده می‌کنند، باید دو چیز را در نظر داشته باشیم. اولاً، به طرز وحشتناکی اجرا می‌شود، زیرا 40 درصد از کودکان 8 تا 12 ساله در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. دوم، 13 [years old] از یک ارزیابی سلامت که به بررسی سن مناسب کودکان در رسانه های اجتماعی می پردازد، نشات گرفته است. از COPPA آمده است [Children’s Online Privacy Protection Rule]، قانونی که سنی را که تحت آن نمی توان داده ها را جمع آوری و به اشتراک گذاشت محدود کرد. ما باید درک کنیم که یک کودک باید از چه سنی استفاده از این پلتفرم ها را شروع کند.

آیا اطلاعاتی وجود دارد که نشان دهد کودکان از چه سنی می توانند با خیال راحت از رسانه های اجتماعی استفاده کنند؟

این کار دیگری است که استانداردهای تعیین شده توسط سیاست گذاران می توانند انجام دهند: اطمینان حاصل شود که شرکت های فناوری داده های مرتبط با پلتفرم هایشان را به اشتراک می گذارند. من همیشه از محققانی می‌شنوم که قادر به دسترسی کامل به داده‌های مورد نیاز برای درک کامل تأثیر پلت‌فرم‌ها بر کودکان نیستند. به عنوان یک والدین، نمی‌خواهم احساس کنم اطلاعاتی در مورد تأثیر محصولاتی که فرزندانم استفاده می‌کنند بر سلامت و رفاه روانی آن‌ها دارد، از من پنهان است.

ادامه مطلب: برای نوجوانان، نجات یکدیگر از رسانه های اجتماعی یک تلاش گروهی است

آیا استانداردها باید محدودیت هایی را برای انواع خاصی از محتوا برای کاربران جوان تر نیز در نظر بگیرند؟

استانداردهای مؤثر از کودکان در برابر محتوای مضر محافظت می کند. و این استانداردها نه تنها باید تنظیم شوند بلکه باید اجرا شوند. مهم است که والدین و بچه‌ها پشت میز باشند تا به نحوه شکل‌گیری این استانداردها کمک کنند.

این پلتفرم‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که زمان زیادی را که بچه‌ها صرف آن‌ها می‌کنند، به حداکثر برسانند. یکی از کارهایی که استانداردهای جدید می توانند انجام دهند، به حداقل رساندن ویژگی هایی است که منجر به استفاده بیش از حد می شود، به ویژه در میان کودکان کوچکتر.

من تصدیق می‌کنم که شرکت‌ها تلاش می‌کنند گام‌هایی برای ایمن‌تر کردن پلتفرم‌ها بردارند، اما واقعاً کافی نیست. زمان مهم است کودکان فقط یک دوران کودکی دارند و هر روز، هر ماه، هر سال در زندگی و رشد کودک اهمیت دارد.

مطالب بیشتری که باید از TIME خوانده شود


با ما تماس بگیرید در letters@time.com.