مطالعه نشان می دهد تای چی در کاهش فشار خون بهتر از ورزش هوازی است: شات


تای چی فواید زیادی برای سلامتی دارد. انعطاف پذیری را بهبود می بخشد، استرس را کاهش می دهد و می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

روت جنکینسون/گتی ایماژ/کتابخانه عکس علمی


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

روت جنکینسون/گتی ایماژ/کتابخانه عکس علمی


تای چی فواید زیادی برای سلامتی دارد. انعطاف پذیری را بهبود می بخشد، استرس را کاهش می دهد و می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

روت جنکینسون/گتی ایماژ/کتابخانه عکس علمی

تای چی، شکل سنتی و آهسته هنر رزمی چینی، به افزایش انعطاف پذیری و بهبود تعادل معروف است. اکنون، تحقیقات جدید نشان می دهد که برای کاهش فشار خون در افراد مبتلا به پیش فشار خون بهتر از تمرینات هوازی شدیدتر است.

پیش پرفشاری خون به فشار خونی گفته می شود که بالاتر از حد طبیعی است اما به سطح فشار خون بالا یا فشار خون بالا نمی رسد. این یک علامت هشدار دهنده است که بیماری قلبی ممکن است در پیش باشد و خطر حمله قلبی را افزایش می دهد.

یافته های جدید، منتشر شده در مجله شبکه JAMA باز است، به مجموعه وسیعی از تحقیقات اشاره می کند که به فواید سلامتی تای چی اشاره می کند، یک تمرین سلامتی که حرکات و وضعیت های آرام و آرام را با تمرکز حواس ترکیب می کند. اغلب به آن مدیتیشن در حرکت می گویند.

در این مطالعه، محققان در چین به طور تصادفی 342 بزرگسال مبتلا به پیش فشار خون را به یکی از دو مداخله اختصاص دادند. میانگین سنی شرکت کنندگان 49 سال بود. تقریباً نیمی از افراد در تمرینات هوازی تحت نظارت، از جمله دویدن، بالا رفتن از پله ها، پیاده روی سریع و دوچرخه سواری شرکت کردند. نیمی دیگر برای تمرین تای چی آموزش دیده بودند. هر دو گروه چهار بار در هفته جلسات یک ساعته داشتند.

پس از 12 ماه، افرادی که در گروه تای چی بودند، افت فشار خون بیشتری نسبت به گروه تمرین هوازی مشاهده کردند. علاوه بر این، نزدیک به 22 درصد از افرادی که تای چی تمرین می کردند، در مقایسه با نزدیک به 16 درصد از افرادی که در گروه ورزش های هوازی بودند، فشار خون خود را در محدوده طبیعی کاهش دادند. و بیماران کمتری در گروه تای چی نسبت به گروه ورزش هوازی دچار فشار خون شدند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که تای چی در کاهش فشار خون، سطح قند خون ناشتا و استرس درک شده در افرادی که فشار خون بالا دارند، موثرتر از پیاده روی سریع است.

بنابراین چه چیزی در مورد تای چی به کاهش فشار خون کمک می کند؟ روث تیلور پیلیه، استاد کالج پرستاری دانشگاه آریزونا، که در این مطالعه شرکت نداشت، می‌گوید: این عمل بیشتر واکنش‌های سیستم عصبی پاراسمپاتیک را به دنبال دارد. سیستم عصبی پاراسمپاتیک شبکه ای از اعصاب است که بدن شما را پس از دوره های استرس یا خطر آرام می کند.

“آی تی [tai chi] تیلور پیلیه که تحقیقاتش بر این موضوع تمرکز دارد که چگونه مداخلات ذهن و بدن مانند تای چی می تواند برای افراد مسن مبتلا به بیماری قلبی عروقی مفید باشد، می گوید: “به نوعی به آرامش همه چیز کمک می کند، و من فکر می کنم این واکنش است که در جهت کاهش فشار خون کار می کند.” فکر کنید این کیفیت مراقبه آن است.”

او اشاره می کند که شواهد زیادی در حال حاضر فواید تای چی را بر فشار خون نشان داده است. این تمرین به عنوان شکلی از ورزش جذاب است زیرا تاثیر کم دارد و به فضا یا تجهیزات کمی نیاز دارد.

Taylor-Piliae می‌گوید: «من فکر می‌کنم زیبایی تای چی در این است که شما مجبور نیستید عضویت خاصی در باشگاه داشته باشید، لازم نیست لباس خاصی داشته باشید. “هنگامی که تای چی را یاد گرفتید، می توانید آن را در هر زمان، هر مکان و هر مکان انجام دهید. و به نوعی آن اثر آرام بخش و آرامش بخش را فراهم می کند.”

مطالعات همچنین نشان داده اند که تمرین تای چی می تواند به کاهش خطر سقوط، بهبود تعادل و سرعت راه رفتن در افراد مسن کمک کند و افسردگی و اضطراب را کاهش دهد.

شواهد نشان می دهد که می تواند به محافظت در برابر زوال شناختی و حتی تقویت حافظه کمک کند. اما شما باید آن را به طور مداوم تمرین کنید تا بیشترین سود را ببرید.

Taylor-Piliae می گوید: “شما باید “دوز” کافی تای چی داشته باشید. “شما نمی توانید آن را فقط یک ساعت، یک بار انجام دهید

این داستان توسط Jane Greenhalgh ویرایش شده است.



Source link