چگونه مادام وب با حق رای مرد عنکبوتی ارتباط دارد


هشدار: این پست حاوی اسپویل هایی برای مادام وب.

سه فیلم مرد عنکبوتی در سال 2024 روی پرده سینماها می روند، اما هیچ یک از این سه فیلم در واقع درباره مرد عنکبوتی نیستند – یا حتی به عنوان یک شخصیت، اصلاً یک تارنمای محله دوستانه را به نمایش نمی گذارند. مادام وب، که اکنون در سینماها عرضه می‌شود، یک ورودی در دنیای مرد عنکبوتی سونی است، مجموعه‌ای از فیلم‌هایی که از حق مالکیت استودیو بر حقوق فیلم Spidey نهایت استفاده را می‌برند، حتی در شرایطی که شخصیت اصلی عمدتاً در مارول متعلق به دیزنی ظاهر می‌شود. دنیای سینمایی جایی که تام هالند نقش او را بازی می کند.

و هنوز، مادام وب، پسندیدن موربیوس قبل از آن، و احتمالاً مانند سال آینده کراون شکارچی و یکی دیگر زهر دنباله بعد از آن، ارتباطی با مرد عنکبوتی دارد. مادام وبارتباط‌های او با مرد عنکبوتی کاملاً واضح است، اما به نظر می‌رسد این فیلم به هیچ نسخه‌ای از مرد عنکبوتی که بینندگان قبلاً با آن آشنا باشند، مرتبط نیست. در اینجا توضیحی پر از اسپویل در مورد چگونگی وجود دارد مادام وب در شبکه پیچیده فیلم های مرد عنکبوتی جا می شود.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید درباره مادام وب بدانید

مرد عنکبوتی وجود ندارد، اما پیتر پارکر وجود دارد (نوعی)

مادام وب
جانسون، قطعاً یک خانم مسن نیست، در مادام وببا حسن نیت از سونی پیکچرز

مادام وبشخصیت عنوان زنی با قدرت دیدن آینده است که یک زن مسن نابینا در کمیک است و داکوتا جانسون (نه نابینا و نه مسن) در فیلم نقش او را بازی می کند. (داستان و پیشینه کتاب های کمیک او برای این نسخه به شدت بازسازی شده شخصیت به سختی نیاز به خواندن ندارد.) یک پیراپزشکی که در سال 2003 در شهر نیویورک زندگی می کند – که بسیار مهم است – کیسی وب درگیر جهان می شود. ابرقهرمانان زمانی که او شروع به دریافت چشم انداز از آینده می کند. او باید تلاش کند تا سه دختر نوجوان با بازی سیدنی سوینی، سلست اوکانر و ایزابلا مرسدس را از قتل شدن توسط مردی به نام ازکیل سیمز (طاهر رحیم) که با مادر مرده کاسی از روزهای تحقیق در مورد عنکبوت در آمازون ارتباط دارد، نجات دهد. قبل از مرگ (همانطور که در تریلر فیلم به آن اشاره شده است). ازکیل در خواب می بیند که این سه نوجوان که در آینده به شخصیت های زن عنکبوتی از کتاب های مصور در لیست B تبدیل می شوند، او را خواهند کشت مگر اینکه او ابتدا آنها را بکشد.

مرد عنکبوتی در جهان وجود ندارد مادام وب– یا، بهتر است بگوییم، او وجود ندارد هنوز. بهترین دوست کیسی، بن پارکر، شخصیت پدر معروف پیتر پارکر است. با بازی آدام اسکات، این بن هنوز کاملا عمو بن نیست، اما خواهرش مری (اما رابرتز) از پیتر باردار است. (زنی که تبدیل به عمه می شود، به عنوان کسی که بن شروع به دیدن کرده است، اما نامی از او برده نمی شود و دیده نمی شود، و پدر پیتر، ریچارد نیز به همین ترتیب دیده نمی شود، زیرا او برای تجارت دور است.)

فیلم با آخرین رویارویی حزقیال با کیسی و سه نوجوان در حالی که مری در حال زایمان است به پایان می رسد. مرد بد تقریباً ماشینی را که همه آنها در آن هستند منفجر می کند در حالی که بن در حال رانندگی آنها به بیمارستان است، اما Cassie روز را نجات می دهد – و با این کار مرد عنکبوتی آینده را نجات می دهد. بن، مردی که در نهایت پیتر را بزرگ می کند و به او قدرت بزرگ و مسئولیت بزرگ می آموزد، برای تولد پیتر حضور دارد. نام پیتر آشکارا، عمدا، هرگز به وضوح در فیلم گفته نمی شود، اما همه ما می دانیم که این پیتر پارکر است.

وقتی یکی از نوجوانان متوجه می شود که بن از بچه دار شدن بدون هیچ مسئولیتی لذت می برد زیرا او عمو است تا پدر، کیسی به طعنه می گوید که او از این موضوع مطمئن نیست. این یک اشاره کوچک سرگرم کننده به آینده او است، اما همچنین نشان می دهد که Cassie می داند که والدین تولد پیتر قرار است بمیرند. تلخ!

احتمالاً 16 یا بیشتر سال بعد از پایان فیلم، پیتر پارکر بچه بزرگ شده و توسط یک عنکبوت رادیواکتیو گاز گرفته می‌شود و بن کشته می‌شود که منجر به حرفه مبارزه با جنایت او می‌شود. با توجه به داستان های داستانی، هرگز اهمیت ندهید که خانم ماب، ممکن است در حال حاضر چهار ابرقهرمان با مضمون عنکبوت تا زمانی که پیتر به سن بلوغ می رسد فعال باشند. همه شخصیت‌های زن عنکبوتی (جولیا کورنوال، متی فرانکلین و آنیا کورازون) قدرت‌های اسپایدی مانند خود را از راه‌های متفاوت و غیرمرتبط نسبت به پیتر پارکر در کمیک‌ها به دست آوردند. اما، همه آنها به وضوح از مرد عنکبوتی اصلی الهام گرفته بودند – چه در داستان و چه در واقعیت – که کمی عجیب به نظر می رسد که آنها با لباس هایی شبیه به مرد عنکبوتی مبارزه کنند.

نسخه آینده مرد عنکبوتی، مادام وب نشان می دهد، در دنیایی بزرگ می شود که عمویش تقریباً توسط یک شرور با قدرت های عنکبوتی با لباسی که اساساً شبیه لباس مرد عنکبوتی شیطانی به نظر می رسد کشته شود. که در مادام وبجهان، مرد عنکبوتی – وب اسلینگر اصلی – مشتق شده است. اما این خیلی مهم نیست زیرا مادام وب از نظر عملکردی در تداوم خود است.

مادام وب به MCU یا هیچ Spider-Verse دیگری (…نوعی) متصل نیست

مادام وب
حزقیال (طاهر رحیم) در مادام وب.با حسن نیت از سونی پیکچرز اینترتینمنت

حضور پیتر پارکر در فیلم، اما در کودکی، به سختی وحشیانه ترین بازی مرد عنکبوتی در یکی از دنیای سینمایی سونی بدون مرد عنکبوتی است. تریلر برای موربیوس نماهایی از شخصیت عنوان در حال راه رفتن توسط گرافیتی مرد عنکبوتی که در واقع در فیلم پایانی وجود ندارد و فقط برای برانگیختن امید کاذب درج شده است. موربیوس یک ارتباط واقعی با مرد عنکبوتی خواهد داشت. (سکانس پس از آن فیلم، کرکس MCU را وارد دنیای موربیوس می کند، و به نظر می رسد که او با وجود هیچ مدرکی دال بر وجود واقعی مرد عنکبوتی در این جهان، کینه ای نسبت به مرد عنکبوتی دارد.) به نظر می رسد مرد عنکبوتی وجود ندارد. در جهان از زهر اما سیمبیوت نامدار به لطف ارتباطات چندوجهی می‌داند کیست و شخصیت تام هاردی برای مدت کوتاهی به دلیل وقایع Spider-Man: No Way Home.

مادام وب متفاوت است زیرا به این معناست که مرد عنکبوتی اراده در واقع در جهان این فیلم وجود دارد، زیرا فیلم در سال 2003 می گذرد و پیتر پارکر متولد شده است. با این حال، در حالی که انتخاب دوره زمانی فیلم این را قابل تصور می‌کند که می‌تواند به عنوان پیش درآمدی برای یک دنیای دیگر اسپین‌آف مرد عنکبوتی عمل کند، اما واقعیت‌ها کاملاً مطابقت ندارند. مطمئناً بخشی از دنیای سینمایی مارول نیست (که باز هم متعلق به دیزنی است نه سونی، استودیو پشت سر مادام وب). داکوتا جانسون دور دنیایی که کاپیتان آمریکا و تونی استارک در آن وجود دارند نمی دود. هیچ مدرکی مبنی بر اینکه مادام وب یا سه زن عنکبوتی -که هیچکدام تا زمان پایان فیلم واقعاً قدرت های فوق العاده خود را به دست نیاورده اند- در گذشته موربیوس یا ونوم وجود ندارد، اما واقعاً هیچ مدرکی وجود ندارد که آنها وجود نداشته باشند. یا این موضوع مادام وب را بدون توجه به پتانسیل نظری آن برای پیش درآمد بودن، از نظر عملکردی به یک فیلم مستقل تبدیل می کند.

و هنوز، از نظر فنی مادام وب بخشی از چندجهانی سینمایی بزرگتر مرد عنکبوتی است که قرار است با یک سوم ادامه یابد. زهر فیلم و الف کراون شکارچی فیلم در فیلم های سونی، یکی دیگر از انیمیشن ها آیه عنکبوتی فیلم، و صحبت هایی وجود دارد که تام هالند ممکن است برای چهارمین فیلم مرد عنکبوتی در کانون MCU متعلق به دیزنی بازگردد. مادام وب مستقیماً به هیچ فیلم عنکبوتی دیگر، گذشته یا آینده متصل نمی شود، اما به راحتی میتوانست. بین در سراسر آیه عنکبوتی (که شامل یک لایو اکشن کوتاه از یک زهر بازیگر) و Spider-Man: No Way Home با آوردن مرد عنکبوتی اندرو گارفیلد و توبی مگوایر به تداوم MCU، سابقه زیادی وجود دارد که تمام محتوای مرد عنکبوتی فقط یک پورتال چند وجهی و متقاطع به دور از معمولی بودن باشد. بنابراین، در حالی که مادام وب هیچ ارتباط واقعی با هیچ فیلم دیگری از مرد عنکبوتی ندارد، اینطور نیست نه به آنها متصل است. برای درک فیلم های مرد عنکبوتی، نیازی به توانایی مادام وب برای دیدن آینده ندارید، اما مطمئنا کمک خواهد کرد.



Source link