مطالعه نشان می دهد فروش نوشیدنی های شیرین در شهرهایی که مالیات نوشابه دارند کاهش یافته است


بر اساس یک مطالعه جدید، پنج شهر ایالات متحده که مالیات بر نوشیدنی‌های شیرین وضع کردند، شاهد افزایش قیمت و کاهش فروش 33 درصدی بودند.

جاستین سالیوان/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

جاستین سالیوان/گتی ایماژ


بر اساس یک مطالعه جدید، پنج شهر ایالات متحده که مالیات بر نوشیدنی‌های شیرین وضع کردند، شاهد افزایش قیمت و کاهش فروش 33 درصدی بودند.

جاستین سالیوان/گتی ایماژ

فروش نوشیدنی های شیرین به طور چشمگیری در پنج شهر ایالات متحده کاهش یافت، زیرا آنها مالیات هایی را برای این نوشیدنی ها اعمال کردند – و این تغییرات در طول زمان ادامه یافت. این بر اساس مطالعه ای است که روز جمعه در مجله منتشر شد انجمن سلامت جاما.

محققان می گویند این یافته ها شواهد بیشتری ارائه می دهد که این مالیات های بحث برانگیز واقعاً کار می کنند. ادعایی که صنعت نوشیدنی با آن اختلاف دارد.

شهرهای مورد مطالعه عبارت بودند از: فیلادلفیا، سیاتل، سانفرانسیسکو و اوکلند، کالیفرنیا، و بولدر، کولو. مالیات ها از 1 تا 2 سنت در هر اونس متغیر بود. برای یک بطری 2 لیتری نوشابه، بین 67 سنت تا 1.30 دلار مالیات اضافی است.

در حالی که مطالعات قبلی به تأثیر مالیات های نوشابه پرداخته اند، آنها معمولاً یک شهر را در یک زمان مطالعه می کردند. اسکات کاپلان، استاد اقتصاد در آکادمی نیروی دریایی ایالات متحده، می‌گوید: این مطالعه جدید به تأثیر ترکیبی مالیات‌ها در چندین شهر نگاه می‌کند تا ایده‌ای از این که اگر این مالیات‌ها گسترده‌تر شوند – یا در سطح ایالتی یا ملی مقیاس شوند، چه اتفاقی می‌افتد. و نویسنده اصلی مطالعه.

کاپلان و همکارانش دریافتند که به‌طور متوسط، قیمت نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر 33.1 درصد افزایش یافته است و خریدها به همان میزان – 33 درصد کاهش یافته است.

کاپلان می گوید: به عبارت دیگر، به ازای هر 1 درصد افزایش قیمت، متوجه می شویم که خریدها حدود 1 درصد کاهش می یابد.

بنابراین وقتی مردم مجبور بودند برای نوشیدنی های شیرین پول بیشتری بپردازند، خرید خود را کاهش دادند – و تأثیر آن زیاد و پایدار بود.

اما آیا مردم نوشیدنی‌های شیرین خود را از جاهای دیگر می‌خرند که ارزان‌تر باشد؟

کاپلان خاطرنشان می کند، یافته های تحقیقات قبلی در مورد این سوال متناقض بوده است. برخی از مطالعاتی که بر مالیات نوشیدنی‌های شیرین فیلادلفیا متمرکز شده‌اند، نشان داده‌اند که در حالی که فروش نوشیدنی‌های شیرین در شهر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، اما در واقع در مناطق اطراف افزایش یافته است – که نشان می‌دهد مردم برای فرار از مالیات به سفر می‌رفتند. مطالعات دیگر چنین تغییراتی را پیدا نکرده اند. در مطالعه جدید، کاپلان و همکارانش شواهدی مبنی بر اینکه مصرف کنندگان برای خریدهای فرامرزی سفر می کردند، پیدا نکردند.

جنیفر پومرانز، دانشیار دانشکده بهداشت عمومی جهانی در دانشگاه نیویورک، می‌گوید مالیات‌هایی که نوشیدنی‌های شیرین را هدف قرار می‌دهند، سیاست سلامت عمومی خوبی هستند، زیرا این نوشیدنی‌ها ارزش غذایی ندارند، اما با بیماری‌های مرتبط با رژیم غذایی مرتبط هستند.

همانطور که کاپلان اشاره می کند، “نوشیدنی های شیرین شده با شکر یک چهارم کل قند اضافه شده ای را که در رژیم غذایی متوسط ​​بزرگسالان آمریکایی می بینیم را تشکیل می دهد. و این مقدار واقعاً زیادی است.

قند اضافه شده بیش از حد با پیامدهای بد سلامتی از جمله دیابت، چاقی و بیماری قلبی مرتبط است. مالیات بر نوشیدنی های قندی برای جلوگیری از خرید برای محدود کردن مصرف طراحی شده است.

در سال 2019، هم انجمن قلب آمریکا و هم آکادمی پزشکان اطفال آمریکا به طور رسمی مالیات نوشابه را به عنوان راهی خوب برای کاهش خطرات چاقی کودکان تایید کردند. و همین ماه گذشته، سازمان بهداشت جهانی از کشورها خواست مالیات نوشیدنی‌های شیرین را به عنوان راهی برای ترویج رژیم‌های غذایی سالم‌تر افزایش دهند.

در حالی که ایالات متحده شاهد بود که تعداد انگشت شماری از شهرهای بزرگ از حدود یک دهه پیش این مالیات ها را تصویب کردند، صنعت نوشابه میلیون ها دلار برای مبارزه با این تلاش ها هزینه کرد. پومرانز می‌گوید در برخی از ایالت‌ها، مخالفان قوانینی را تصویب کردند که اساساً قدرت محلی‌ها برای تصویب مالیات نوشابه را سلب کردند و جنبش اساساً متوقف شد. او درباره این مطالعه جدید می گوید که یافته های جدید “عالی” هستند. “من فکر می کنم می تواند علاقه را تجدید کند

در بیانیه ای به NPR، انجمن نوشیدنی آمریکا گفت که استراتژی صنعت برای ارائه انتخاب های بیشتر با شکر کمتر به مصرف کنندگان کارآمد است، و اشاره کرد که تقریبا 60 درصد از نوشیدنی هایی که امروز فروخته می شوند قند صفر دارند.

ABA گفت: «کالری دریافتی مردم از نوشیدنی ها به کمترین میزان خود در چند دهه گذشته کاهش یافته است. این گروه صنعتی اعلام کرد که مالیات نوشابه های قندی غیرمولد است و به مصرف کنندگان آسیب می رساند.

این داستان توسط Jane Greenhalgh ویرایش شده است



Source link