من در آزمایش غربالگری گلوکز قبل از تولد مردود شدم. این چیزی است که بعداً انجام دادم. – آره! تغذیه، LLC


دیابت بارداری چیست؟

دیابت بارداری (GDM) وضعیتی است که زمانی اتفاق می‌افتد که یک زن باردار – که قبلاً دیابت تشخیص داده نشده بود – در طول بارداری سطح قند خون بالایی داشته باشد. به طور معمول، انسولین، یک هورمون، توسط لوزالمعده ترشح می شود تا به قند خون در سلول های شما کمک کند تا به عنوان انرژی استفاده شود. با این حال، در طول بارداری، افزایش سطح هورمونی که به رشد کودک کمک می کند، عملکرد انسولین را نیز مختل می کند، به این معنی که قند خون نیز افزایش می یابد.

چرا دیابت بارداری در دوران بارداری نگران کننده است؟

دیابت بارداری خطرات زیادی هم برای مادر و هم برای نوزاد دارد. برای مادر، خطر ابتلا به پره اکلامپسی و سزارین افزایش می یابد. برای نوزاد، ماکروزومی (وزن بزرگ هنگام تولد)، دیستوشی شانه و آسیب هنگام تولد، و قند خون پایین در مدت کوتاهی پس از تولد ممکن است ایجاد شود. نوزادانی که از مادران مبتلا به دیابت بارداری متولد می شوند در معرض خطر بیشتری برای چاقی دوران کودکی قرار دارند و مادر در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به دیابت نوع 2 در مراحل بعدی زندگی قرار دارد (4).

با وجود این، مادران مبتلا به دیابت بارداری و نوزادانشان واقعاً می توانند زندگی سالم، فعال و پر جنب و جوش داشته باشند. بنابراین، مامان‌های همکار، اگر در حال خواندن این مطلب هستید و دیابت بارداری دارید یا نگران آن هستید، لطفاً بدانید که آینده هنوز روشن است 🙂

شیوع دیابت بارداری در آمریکا چقدر است؟

دیابت بارداری یک نگرانی نسبتاً شایع در بارداری در ایالات متحده است که تخمین زده می شود بین 4.6٪ و 9.2٪ از بارداری ها را تحت تأثیر قرار دهد. (2)

برای جلوگیری از دیابت بارداری چه کنم؟

عواملی وجود دارد که خطر ابتلا به دیابت بارداری را در زنان افزایش می دهد، از جمله سن بالای 30 سال، شاخص توده بدنی (BMI) > 25، داشتن یکی از بستگان درجه یک مبتلا به دیابت، و داشتن یک زن اسپانیایی تبار، آفریقایی آمریکایی، بومی. تبار آمریکایی، آسیای جنوبی یا شرقی، یا جزیره اقیانوس آرام – و به وضوح، بسیاری از این عوامل را نمی توان تنظیم کرد! (4)

با این حال، صرف نظر از اندازه یک زن یا وجود سایر عوامل خطر، تغذیه خوب و ورزش اغلب قبل و در طول بارداری می تواند به زن کمک کند تا سلامتی بهتری در دوران بارداری داشته باشد.

بین آزمایش 1 ساعته گلوکز (که شکست خوردم!) و آزمایش 3 ساعته آتی، باید به خودم یادآوری می کردم که حتی اگر بهترین کاری را که می توانستم با خوردن و ورزش انجام دهم، شاید بارداری بتواند بدن من را به طرق مختلف تغییر دهد. که ممکن است من و دیگران هنوز نفهمیم. شاید هورمون‌های تنظیم‌کننده قند خون من نمی‌توانستند ادامه دهند، شاید بدنم در پمپاژ هورمون‌های دیگری که عملکرد انسولین را مختل می‌کردند، بیش از حد موفق بود، یا شاید یک چارچوب متابولیک یا کد ژنتیکی وجود داشت که حتی با یک فرد سالم هم نمی‌توانستم آن را کنترل کنم. الگوی غذایی متعادل! هر چقدر هم که چالش برانگیز بود، باید به خودم لطف می‌کردم که من و برخی از انتخاب‌های قبلی‌ام – مانند بستنی‌ای که در روز تولدم خوردم و آب نباتی که در تعطیلات خانوادگی در دوران بارداری خوردم – مقصر نبودیم یا شرمنده نبودیم. . پس نفس کشیدم و بیشتر تحقیق کردم…

آیا آزمایش غربالگری گلوکز 1 ساعته برای دیابت بارداری دقیق است؟

همانطور که مشخص است، آزمایش غربالگری گلوکز 1 ساعته قادر است با ویژگی 80 تا 90 درصد، کسانی را که دیابت بارداری دارند، تشخیص دهد. (1)

اما، به خاطر داشته باشید که تست غربالگری 1 ساعته به سادگی این است: یک تست غربالگری. به ندرت به عنوان یک تست تشخیصی به تنهایی استفاده می شود، به خصوص اگر نتایج کمتر از 200 میلی گرم در دسی لیتر باشد. اگر نتایج خارج از حد طبیعی باشد، آزمایش 1 ساعته به طور معمول با یک آزمایش تحمل گلوکز 3 ساعته گسترده تر همراه است.

در واقع، یک مطالعه منتشر شده در سال 2017 نشان داد که در مادران باردار که بین 135 تا 143 میلی‌گرم در دسی لیتر در آزمایش 1 ساعته خود آزمایش می‌کنند، ارزش اخباری مثبت (یا شانس اینکه آنها واقعاً این شرایط را داشته باشند) برای دیابت بارداری فقط 20 است. ٪. و در بین کسانی که بین 174 تا 199 میلی گرم در دسی لیتر در آزمایش 1 ساعته خود آزمایش می کنند، ارزش پیش بینی مثبت دیابت حاملگی آنها 61 درصد است. (3)

برای من، به نظر می رسید که احتمال تشخیص دیابت بارداری در حدود 6 به 10 و احتمال عدم تشخیص آن 4 در 10 است. اگرچه آزمایش 1 ساعته گلوکز من بالا آمد و تشخیص دیابت بارداری واقعاً می تواند نتیجه دهد، این آزمایش 1 ساعته به تنهایی نشان دهنده دیابت بارداری نیست. به همین دلیل است که به آن آزمایش “غربالگری” می گویند – به ندرت تشخیصی است.

چه مقادیری از گلوکز خون در طول آزمایش 3 ساعته تحمل گلوکز خوراکی غیرطبیعی در نظر گرفته می شود؟

دیابت بارداری زمانی تشخیص داده می شود که 2 یا بیشتر مقادیر غیرطبیعی در آزمایش تحمل گلوکز خوراکی 3 ساعته (OGTT) نشان داده شود:

  • ناشتا ≥95 mg/dL

  • 1 ساعت ≥180 میلی گرم در دسی لیتر

  • 2 ساعت ≥155 میلی گرم در دسی لیتر

  • 3 ساعت ≥140 میلی گرم در دسی لیتر (1)

در مورد تشخیص دیابت بارداری در دوران بارداری چه می توان کرد؟

اگر مادر آینده دیابت بارداری تشخیص داده شود، تغذیه درمانی پزشکی و فعالیت بدنی خط اول درمان محسوب می شود!(4)

مادر می‌تواند با یک متخصص تغذیه (RDN) برای کمک به دستیابی به تعادل بهتر قند خون، به دست آوردن وزن مناسب در دوران بارداری، و اطمینان از دریافت مداوم مواد مغذی ضروری مادر و نوزاد در طول بارداری، با یک متخصص تغذیه (RDN) همکاری کند. بارداری.

برای کمک به ایجاد برخی ایده‌ها قبل یا در حین کار با یک RDN یا متخصص مراقبت‌های بهداشتی، کتاب الکترونیکی را که من تألیف کرده‌ام بررسی کنید: وعده‌های غذایی و میان وعده‌های بارداری: بیش از ۵۰ ایده مغذی برای تغذیه یک بارداری سالم.

مادر همچنین می‌تواند قند خون خود را روزانه کنترل کند تا بهتر بفهمد آیا قند خون طبیعی حفظ می‌شود یا نیاز به درمان بیشتر – مانند انسولین درمانی – است.

تحقیقات نشان می‌دهد که زنان مبتلا به دیابت بارداری که از یک متخصص تغذیه تغذیه پزشکی اختصاصی درمانی دریافت می‌کنند، نتایج سلامتی خود را بهبود بخشیده‌اند. کار با RDN می تواند کنترل قند خون مادر را بهبود بخشد و منجر به کاهش بروز ماکروزومی (نوزادان با وزن هنگام تولد بزرگ)، اختلالات فشار خون بارداری، بستری شدن در NICU و موارد دیگر شود.

اگر دیابت بارداری دارم چه بخورم؟

اگر دیابت بارداری دارید، الگوی غذایی شما ممکن است خیلی تغییر کند (یا فقط کمی!). در قرار ملاقات های خود با RDN خود، از شما در مورد همه چیزهای مربوط به غذا و تغذیه از جمله غذاهایی که می خورید، هرگونه تغییر اخیر در اشتها، مکان/نحوه غذا خوردن، دسترسی شما به غذا، نحوه تهیه غذا و آمادگی برای تغییر

سپس RDN شما با شما همکاری می کند تا برنامه ای را برای حرکت رو به جلو در نظر بگیرد – که شامل خوردن مقدار متعادلی از کربوهیدرات ها، پروتئین ها، چربی های سالم و فیبر است. بله، درست خواندید… دیابت بارداری درست است نه یعنی باید تمام کربوهیدرات ها را کنار بگذارید! در واقع، بسیاری از کربوهیدرات ها اجزای مهمی را برای رشد یک کودک سالم به ارمغان می آورند و به همین دلیل است که کربوهیدرات ها در کتاب الکترونیکی گنجانده شده است. RDN شما می تواند با شما همکاری کند تا به بهینه سازی تمام جنبه های برنامه غذایی شما – از جمله کربوهیدرات ها کمک کند.