نرخ مرگ و میر مادران در آخرین گزارش CDC، پس از افزایش در سال 2021 بهبود یافته است.


بر اساس گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، پس از افزایش نگران کننده در سال 2021، تعداد مرگ و میر مادران در سال بعد کاهش یافت. مندی کوهن، مدیر CDC می گوید که این نرخ ها هنوز خیلی بالاست.

ریچ لگ/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

ریچ لگ/گتی ایماژ


بر اساس گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، پس از افزایش نگران کننده در سال 2021، تعداد مرگ و میر مادران در سال بعد کاهش یافت. مندی کوهن، مدیر CDC می گوید که این نرخ ها هنوز خیلی بالاست.

ریچ لگ/گتی ایماژ

بر اساس گزارش جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، پس از افزایش در سال 2021، میزان مرگ و میر مادران در ایالات متحده در سال بعد به طور قابل توجهی بهبود یافت.

داده‌ها نشان می‌دهد که در سال 2022، 817 زن به دلایل مادری در ایالات متحده جان خود را از دست داده‌اند، در مقایسه با 1205 زن در سال 2021. به گفته سازمان بهداشت جهانی، این موارد مرگ‌هایی هستند که در طول بارداری یا ظرف 42 روز پس از زایمان اتفاق می‌افتند، “به هر دلیلی که به یا با حاملگی یا مدیریت آن تشدید شود، اما نه به دلایل تصادفی یا تصادفی.»

“من فکر می کنم که دست انداز [in 2021] دونا هویرت، نویسنده این مطالعه، دانشمند سلامت در مرکز ملی آمار بهداشت CDC، می‌گوید: نشان دهنده همه‌گیری است و ما در حال بازگشت به سطح قبل از همه‌گیری هستیم.

نرخ مرگ و میر مادران در سال 2022، 22.3 مرگ در هر 100000 تولد زنده بود. این کاهش قابل توجهی نسبت به نرخ 32.9 در سال 2021 است، اما همچنان بسیار بالاتر از نرخ سایر کشورهای ثروتمند است.

همچنان نابرابری های نژادی بسیار زیادی در نرخ مرگ و میر مادران در ایالات متحده وجود دارد – میزان مرگ و میر زنان سیاهپوست در سال 2022 به ازای هر 100000 تولد، 49.5 مرگ و میر در مقایسه با نرخ مرگ 19 برای زنان سفیدپوست بود. تحقیقات نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق این مرگ ها قابل پیشگیری هستند.

دکتر Veronica Gillispie-Bell یک متخصص زنان و زایمان در نیواورلئان است که در گزارش CDC نقشی نداشته است. او موافق است که COVID-19 احتمالاً دلیل افزایش عمده مرگ و میر مادران بوده است.

گیلیسپی بل می‌گوید: «من واقعاً فکر می‌کنم که سال 2021 به دلیل شرایط، واقعاً دور از ذهن بود. “ما می دانیم که به دلیل COVID-19، اختلالاتی در مراقبت وجود دارد که به وضوح بر توانایی ما برای مراقبت از افراد باردار تأثیر می گذارد، به علاوه افراد باردار وجود داشتند که در اثر کووید می میرند.” او می افزاید: به طور قطعی سخت است زیرا گزارش CDC دلیل مرگ را ذکر نکرده است.

او تشویق می کند که اعداد 2022 اندکی کمتر از 2020 است – 817 در سال 2022 در مقابل 861 در سال 2020. او می گوید: “این می تواند به این معنی باشد که ما در مسیر درستی حرکت می کنیم – فکر می کنم برای دانستن به سال های بیشتری از داده ها نیاز داریم.”

جدیدترین داده‌های CDC چندین هفته پس از آن منتشر شد که یک مطالعه دانشگاهی در روش‌شناسی این آژانس تردید ایجاد کرد و نشان داد که چک باکس حاملگی در گواهی‌های فوت باعث می‌شود این اعداد بسیار بیشتر از واقعیت باشد. CDC به شدت یافته های این مطالعه را رد کرد.

هویرت همچنین از روش شناسی CDC دفاع می کند. «قبل از ایجاد تغییرات، ادبیات زیادی وجود داشت که ما آن را دست کم می گرفتیم [maternal deaths] بدون چک باکس، و بنابراین ما چک باکس را اضافه کردیم.” او می گوید که آنها به ارزیابی ها و صدور راهنمایی برای اطمینان از استفاده صحیح از آن ادامه داده اند.

مندی کوهن، مدیر CDC ماه گذشته به NPR گفت: “من فکر می کنم CDC در جمع آوری داده ها و به اشتراک گذاری آن ها کار بزرگی انجام می دهد.” ما با نحوه بررسی آن مطالعه موافق نیستیم و فکر می‌کنیم غیرقابل قبول است که مادران با این سرعت در اینجا در ایالات متحده بمیرند.»

خطرات برای به دست آوردن درست این اعداد در یک دوره پس از آن بالاست.قلیه آمریکا. حامیان سلامت باروری هشدار می دهند که ممنوعیت سقط جنین جان زنان را تهدید می کند و اگر اطلاعات CDC توسط عموم قابل اعتماد تلقی نشود، ارزیابی تأثیر این محدودیت ها دشوار خواهد بود.

دکتر گیلیسپی بل می گوید که عموم مردم هنوز باید مقدار زیادی از سهام را در تجزیه و تحلیل CDC بگذارند. او همچنین به کار کمیته های بررسی مرگ و میر مادران در سراسر کشور اشاره کرد – او مدیر پزشکی کمیته در لوئیزیانا است. آنها توسط CDC حمایت و تأمین مالی می شوند.

او می‌گوید: «اولین گام برای کمیته بررسی مرگ و میر مادران ما – زمانی که گواهی مرگ را با آن چک باکس حاملگی دریافت می‌کنیم – این است که سپس شروع به استخراج داده‌ها برای تأیید کنیم… بنابراین اعداد ما بسیار دقیق هستند».

همه ایالت ها این کمیته ها را ندارند که مرگ مادران را تایید کنند و توصیه هایی برای کاهش تعداد آنها ارائه کنند. کوهن، مدیر CDC اشاره کرد که آژانس اکنون بودجه ای برای هر ایالت در دسترس دارد. او همچنین خاطرنشان کرد که داده های CDC قبلاً منجر به تغییر سیاست برای کاهش مرگ و میر مادران شده است، از جمله اجازه دادن به پوشش Medicaid برای ادامه یک سال پس از زایمان.

کوهن افزود: “من فکر می کنم که ما در حال پیشرفت هستیم، که بسیار عالی است.” ما کارهای بیشتری برای انجام دادن داریم.»



Source link