هایفو بهتر است یا تزریق بوتاکس (معایب، مزایای و ماندگاری)


با پیشرفت علم و فناوری راه‌های درمانی برای رفع چین و چروک پوست و از بین بردن عوارض کهولت سن نیز متنوع شده است. خیلی از افرادی که قصد این عمل‌های زیبایی را دارند برای انتخاب بهترین روش دچار سردرگمی می‌شوند. به طور مثال نمی‌دانند هایفو بهتر است یا تزریق بوتاکس و با نحوه انجام این دو مدل و ماندگاری هر کدام زیاد آشنا نیستند. اگر شما هم نمی‌دانید بین هایفوتراپی و تزریق بوتاکس کدام را انتخاب کنید با همراه باشید.

هایفوتراپی و تزریق بوتاکس کدام بهتر هستند؟

سؤالی که معمولاً ذهن افراد را درگیر می‌کند این است که بین هایفوتراپی و تزریق بوتاکس کدام بهتر هستند و چه مزیت‌ها و برتری‌ها نسبت به یکدیگر دارند. کدام از آنها عوارض کمتری و ماندگاری بهتری دارد؟ به طور قطعی نمی‌توان جواب این سؤال را داد به این دلیل که هر کدام مزیت و عوارض خود را دارد. برای آشنایی بیشتر با روند انجام این دو روش زیبایی و مزایا و معایب هر کدام با ما همراه باشید.

نحوه انجام هایفوتراپی

یکی از کاربردهای هایفوتراپی برای برطرف کردن خطوط عمیق پوست بسیار مناسب است. نحوه انجام هایفوتراپی به وسیله دستگاه هایفوتراپی است که با وارد کردن امواج فراصوت به سطح پوست و لایه‌های زیرین پوست باعث ایجاد بافتی منسجم و محکم در سطح پوست می‌شود. این روش درمانی تنها با تماس دستگاه با سطح پوست انجام می‌شود و هیچ‌گونه دردی بیمار حس نمی‌کند.

نحوه انجام تزریق بوتاکس

در روش تزریق بوتاکس در بدن با وارد کردن ماده‌ای سمی به نام باکتری کلستریدیوم بوتولینوم به پوست باعث فلج شدن عضلات آن ناحیه شده و این کار مانع به وجود آمدن چین و چروک در آن قسمت می‌شود و علائم پیری را به تأخیر می‌اندازد.

نحوه انجام هایفوتراپی و تزریق بوتاکس |

معایب و عوارض هایفوتراپی

 هایفوتراپی تا به الان معایبی نداشته و می‌توان گفت یکی از بی‌خطرترین درمان‌های زیبایی است که از هایفوتراپی برای لاغری نیز استفاده می‌شود. اما بعد از انجام آن ممکن است عوارضی مثل قرمزی و یا تورم در ناحیه هایفوتراپی ایجاد شود که این عوارض کاملاً طبیعی است و بعد از گذشت مدتی از بین خواهد رفت.

مزایای هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از روش‌های جدید زیباسازی پوست است که مزایای زیادی دارد. اولین مزیت هایفوتراپی این است که با کشیدن دستگاه هایفو روی پوست انجام می‌شود و یک روش غیر تهاجمی محسوب می‌شود و هیچ نیازی به استفاده از مواد بیهوشی و بی‌حس‌کننده ندارد. ماندگاری بالای آن یکی دیگر از مزایای آن می‌باشد و بر روی همه نوع پوستی مثل پوست چرب، پوست خشک یا مختلط جواب می‌دهد.

مزایای هایفوتراپی |

معایب و عوارض تزریق بوتاکس

یکی از عوارضی که در تزریق بوتاکس ممکن است به وجود آید ایجاد حساسیت در بعضی از افراد نسبت به سم تزریق شده می‌باشد. یکی دیگر از معایب آن این است با توجه به اینکه این مواد سمی حالت فلجی در عضلات ایجاد می‌کنند تا مدتی شخص نمی‌تواند درست بخندد و یا اخم کند. چنانچه شما دارویی مصرف می‌کنید حتماً به پزشک خود اطلاع دهید زیرا تزریق بوتاکس با بعضی از داروها باعث اختلال در عملکرد بدن می‌شوند.

مزیت‌های تزریق بوتاکس

یکی از مزیت‌های بوتاکس این است که هم برای زیبایی و هم برای درمان بعضی از بیماری‌ها استفاده می‌شود. مثلاً برای درمان تعریق زیاد کف دست از تزریق بوتاکس کف دست استفاده می‌شود. همچنین تزریق بوتاکس برای درمان میگرن نیز کاربرد دارد. این روش درمانی بدون بی حسی و فقط با تزریق مواد به پوست انجام می‌شود.

مزایای تزریق بوتاکس |

ماندگاری بوتاکس بیشتر است یا هایفو؟

پس از تزریق بوتاکس شخص می‌تواند نتیجه نهایی آن را تا نهایتاً یک هفته بعد مشاهده کند. ماندگاری تزریق بوتاکس به نحوه مراقبت بعد از تزریق بوتاکس بستگی دارد. همچنین نحوه زندگی، رعایت رژیم غذایی، سن و نوع پوست در ماندگاری آن تأثیر دارد. در کل می‌توان گفت ماندگاری بوتاکس بین ۳ ماه تا ۸ ماه می‌باشد.اما نتیجه نهایی هایفوتراپی بعد از چند ماه مشخص می‌شود و می‌توان گفت هایفوتراپی ماندگاری بیشتری نسبت به بوتاکس دارد و در همه افراد تقریباً یکسان است. ماندگاری هایفوتراپی به طور نرمال ۲ سال می‌باشد.

آیا هایفو و بوتاکس را هم‌زمان می‌توان استفاده کرد؟

هایفو و بوتاکس دو روش بدون ریسک برای جوان‌سازی پوست هستند و می‌توان از هر دو روش به طور هم‌زمان استفاده کرد. اما بهتر است ابتدا هایفوتراپی را انجام دهید و با سپری شدن چندین ساعت یا یک روز عمل تزریق بوتاکس را انجام دهید. در بعضی موارد پزشکان توصیه می‌کنند فاصله بین هایفوتراپی و تزریق بوتاکس بهتر است بیشتر از دو هفته باشد که باعث بروز عوارض در شخص نشود. در کل می‌توان گفت از تزریق بوتاکس بعد از هایفوتراپی می‌توان به عنوان تکمیل کننده جوان‌سازی پوست استفاده کرد.

 در پایان

هایفوتراپی و تزریق ژل از دو روش‌های بدون عارضه برای جوان‌سازی پوست هستند. اما اینکه هایفو بهتر است یا تزریق بوتاکس را می‌توان گفت بستگی به انتخاب شما دارد. ما در در مورد مزایا، عوارض، ماندگاری و نحوه انجام هر کدام صحبت کردیم و انتخاب روش آن بستگی به نظر شما دارد.