مردان پشت خزانه بذر روز قیامت قطب شمال برنده جایزه جهانی غذا شدند


(DES MOINES، آیووا) – هنگامی که کری فاولر و جفری هاوتین شروع به فکر کردن در مورد راه‌هایی برای جلوگیری از گرسنگی و محافظت از ذخایر غذای جهان کردند، به چیزی رسیدند که فاولر آن را “دیوانه‌کننده‌ترین ایده‌ای که تا به حال داشته است” – یک خزانه جهانی بذر ساخته شده در سمت یک کوه قطب شمال

حدود 20 سال پیش، فاولر، اکنون فرستاده ویژه ایالات متحده برای امنیت غذایی جهانی، و هاوتین، دانشمند کشاورزی از بریتانیا، به اصطلاح “طاق قیامت” را به عنوان یک مکان پشتیبان برای بذرهایی که می توان از آنها برای پرورش دانه های جدید استفاده کرد، تصور کردند. اگر بانک های بذر موجود در معرض خطر جنگ، تغییرات آب و هوا یا سایر تحولات قرار گیرند، محصولات زراعی را در نظر بگیرید. روز پنجشنبه، مقامات واشنگتن اعلام کردند که فاولر و هاوتین به دلیل کارشان برندگان جایزه جهانی غذا در سال 2024 معرفی خواهند شد.

برای بسیاری از مردم امروز، انجام آن کاری کاملا معقول به نظر می رسد. این یک منبع طبیعی با ارزش است و شما می‌خواهید حفاظت قوی از آن ارائه دهید.» او در مصاحبه‌ای از عربستان سعودی گفت. پانزده سال پیش، فرستادن دانه‌های زیادی به نزدیک‌ترین مکان به قطب شمال که می‌توانید در آن پرواز کنید، و آنها را در یک کوه قرار دادید – این احمقانه‌ترین ایده‌ای است که هر کسی تا به حال داشته است.»

خزانه جهانی بذر Svalbard در جزیره نروژی Svalbard در سال 2008 افتتاح شد و اکنون 1.25 میلیون نمونه بذر تقریباً از هر کشوری را در خود جای داده است. ساختار عمدتاً بتنی، ساخته شده در کنار یک کوه، حفاظت ژنتیکی را برای بیش از 6000 نوع محصول و گیاهان مهم فرهنگی فراهم می کند.

فاولر و هاوتین به عنوان برندگان جایزه سالانه وزارت امور خارجه معرفی شدند، جایی که وزیر امور خارجه آنتونی بلینکن از این مردان به دلیل “نقش حیاتی آنها در حفظ تنوع محصولات” تمجید کرد.

جایزه سالانه پاییز امسال در دموین، آیووا، جایی که بنیاد جایزه غذا در آن مستقر است، به آنها تعلق می گیرد و جایزه 500000 دلاری را تقسیم می کنند.

صدها بانک بذر کوچکتر برای چندین دهه در کشورهای دیگر وجود داشته است، اما فاولر گفت که انگیزه او این است که تغییرات آب و هوایی باعث آشفتگی کشاورزی می شود و عرضه بذر فراوان را حتی ضروری تر می کند.

هاوتین، یکی از اعضای هیئت اجرایی در صندوق تنوع محصولات زراعی جهانی، گفت که تهدیدات موجود در محصولات کشاورزی مانند حشرات، بیماری ها و تخریب زمین، و همچنین تحولات سیاسی وجود دارد، اما تغییرات آب و هوایی نیاز به یک پشتیبان ایمن و ایمن را تشدید کرده است. طاق بذر تا حدودی به این دلیل است که تغییرات آب و هوایی این پتانسیل را دارد که مشکلات قبلی را بدتر کند.

هاوتین در مصاحبه ای از جنوب غربی انگلستان گفت: «شما تحت رژیم های آب و هوایی مختلف با طیف کاملاً جدیدی از آفات و بیماری ها مواجه می شوید. “تغییرات اقلیمی مشکلات زیادی را بر مشکلاتی که همیشه مهم بوده اند وارد می کند.”

فاولر و هاوتین گفتند که امیدوارند انتخاب آنها به عنوان برندگان جایزه جهانی غذا به آنها کمک کند تا صدها میلیون دلار برای کمک مالی اضافی به موقوفات بانک بذر در سراسر جهان تلاش کنند. نگهداری از این عملیات نسبتاً ارزان است، به ویژه وقتی در نظر بگیریم که چقدر برای تضمین عرضه مواد غذایی فراوان ضروری هستند، اما نیازهای مالی برای همیشه ادامه دارد.

هاوتین گفت: «این واقعاً فرصتی است برای دریافت آن پیام و گفتن، نگاه کنید، این مقدار نسبتاً کم پول، بیمه نامه ما است، بیمه نامه ما است که می توانیم در 50 سال آینده جهان را تغذیه کنیم.

جایزه جهانی غذا توسط نورمن بورلاگ، که در سال 1970 جایزه صلح نوبل را به خاطر نقشش در انقلاب سبز دریافت کرد، تأسیس شد، انقلابی که به طور چشمگیری باعث افزایش محصول و کاهش خطر گرسنگی در بسیاری از کشورها شد. جایزه غذا در گفت و گوی بین المللی نورمن ای. بورلاگ که از 29 تا 31 اکتبر در دموین برگزار می شود، اهدا خواهد شد.



Source link