واکسیناسیون mpox در تابستان : شات


چارلز لیو، دانشجوی داروساز، دوز واکسن mpox را در یکی از کلینیک های بخش بهداشت عمومی شهرستان لس آنجلس در وست هالیوود، کالیفرنیا، در اوت گذشته تزریق کرد.

ماریو تاما/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

ماریو تاما/گتی ایماژ


چارلز لیو، دانشجوی داروساز، دوز واکسن mpox را در یکی از کلینیک های بخش بهداشت عمومی شهرستان لس آنجلس در وست هالیوود، کالیفرنیا، در اوت گذشته تزریق کرد.

ماریو تاما/گتی ایماژ

در اوایل ماه مه، 12 نفر با mpox در شیکاگو مواجه شدند، که باعث شد مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها به پزشکان در مورد تجدید حیات احتمالی MPox هشدار دهند.

برای کسانی که mpox را از نزدیک تماشا می کردند، افزایش موارد در ایالات متحده تعجب آور نبود. اخیراً موارد جدیدی در اروپا گزارش شده است و مقامات بهداشتی ایالات متحده هشدار داده بودند که نرخ پایین واکسیناسیون mpox در بسیاری از نقاط کشور افراد در معرض خطر را به ویژه آسیب پذیر می کند.

دکتر Demetre Daskalakis، معاون هماهنگ کننده پاسخ ملی Mpox کاخ سفید می گوید: “ما ماه هاست که بر طبل احتمال افزایش تعداد موارد mpox ضربه زده ایم.” اما تا زمانی که مواردی در شیکاگو گزارش شد، مردم شروع کردند به گفتن “وای خدای من، ما در خطر تجدید حیات هستیم.”

شیوع شیکاگو اکنون به بیش از 30 مورد mpox افزایش یافته است. در حالی که این اعداد بسیار کمتر از تابستان گذشته است، اما نشان می دهد که mpox هرگز به طور کامل از بین نرفت.

مقامات بهداشتی می گویند که اگر اقداماتی برای جلوگیری از آن انجام نشود، شرایط برای موج تابستانی آماده است.

نرخ پایین واکسیناسیون

براساس CDC، بیش از نیم میلیون نفر در معرض خطر در مناطقی زندگی می کنند که نرخ واکسیناسیون پایینی دارد. این آنها را در معرض خطر شیوع گسترده و پایدار قرار می دهد که می تواند ماه ها طول بکشد، اگر mpox دوباره ظاهر شود.

در طول شیوع بیماری در ایالات متحده که بهار گذشته آغاز شد، بیشتر موارد mpox در مردان همجنس‌گرا، دوجنس‌گرا و سایر مردانی بود که با مردان رابطه جنسی داشتند. داسکالاکیس می‌گوید: “این در درجه اول از طریق تماس نزدیک پوست به پوست، اغلب در زمینه فعالیت جنسی و اغلب مربوط به فعالیت جنسی بین مردان است.”

بر اساس تجزیه و تحلیل CDC، شهرهایی مانند جکسونویل، فلوریدا، ممفیس، تن، سینسیناتی، بالتیمور، هیوستون و دالاس در شهرستان‌هایی هستند که بسیاری از افراد در معرض خطر واکسینه نشده‌اند. شهرهای دیگر، از جمله سانفرانسیسکو، نیویورک، و واشنگتن دی سی، در مکان هایی با نرخ بالای واکسیناسیون هستند، که در صورت ظهور مجدد mpox، احتمال بیشتری دارد که به سرعت مهار شود.

به طور کلی، داده های CDC نشان می دهد که تنها حدود 23٪ از 1.7 میلیون نفر در معرض خطر در ایالات متحده به طور کامل با دو دوز واکسن JYNNEOS واکسینه شده اند. این بیماری به طور نامتناسبی مردان سیاه پوست و لاتین تبار را تحت تاثیر قرار می دهد که حدود دو سوم موارد در ایالات متحده را تشکیل می دهند.

مطالعات اخیر نشان داده است که دریافت دو دوز واکسن محافظت بیشتری نسبت به یک دوز دارد. با این حال «حتی در میان کسانی که تابستان گذشته واکسن دریافت کردند، [many] دکتر بوگوما تیتانجی، استادیار پزشکی و متخصص بیماری‌های عفونی، می‌گوید افرادی که اولین دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند، هرگز برای دوز دوم خود برنمی‌گردند، زیرا فکر می‌کردند شیوع بیماری تمام شده است. دانشگاه اموری

مصونیت قبلی فقط تا حدی محافظت می کند

شواهد جدید همچنین نشان می دهد که افرادی که ایمنی قبلی دارند، چه از طریق واکسیناسیون و چه از طریق بهبودی از عفونت، می توانند دوباره به mpox مبتلا شوند.

بسیاری از افراد در خوشه های mpox اخیر در شیکاگو و خارج از کشور در فرانسه به طور کامل واکسینه شدند. دااسکالاکیس می گوید، این بدان معنا نیست که واکسیناسیون مفید نیست. تاکنون، شواهد نشان می دهد که واکسیناسیون کامل بین 66 تا 86 درصد در پیشگیری از عفونت موثر است – و به طور حکایتی، موارد جدید mpox در افراد کاملاً واکسینه شده شدید نبوده است. او می‌گوید: «آنها فقط عفونت‌های با درجه پایین دارند، برخی تقریباً بدون علامت هستند، اگر از عفونت جلوگیری نکند، از بسیاری از اتفاقات بدی که در تابستان 2022 رخ داد جلوگیری می‌کند».

در حالی که ایالات متحده شاهد مرگ و میر کم با mpox است، می تواند باعث بیماری جدی شود. تیتانجی می‌گوید: “این هنوز یک بیماری است که می‌تواند چهره را مخدوش کند. می‌تواند باعث درد شدید شود، و برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند حتی می‌تواند کشنده باشد. این یک اتفاق بی‌اهمیت نیست.”

با شروع ماه افتخار، مسئولان بهداشتی از مهمانداران می خواهند که سلامت را ارتقا دهند. داسکالاکیس می گوید: «غرور فرصتی است برای دستیابی به مردم و جلوگیری از تأثیرات». کسانی که واجد شرایط واکسیناسیون mpox هستند باید دو دوز خود را دریافت کنند. همه – از جمله کسانی که قبلا mpox داشتند – باید از این خطر آگاه باشند. او می‌گوید: «اگر راش‌های خنده‌داری داشتید، ممکن است mpox باشد، پس بروید آزمایش بدهید،» و اضافه کرد که آزمایش‌ها بسیار زیادتر و راحت‌تر از تابستان گذشته هستند.

از دیدگاه دااسکالاکیس، به نظر می رسد که طوفانی در راه است. نرخ پایین واکسیناسیون، ایمنی قبلی که فقط تا حدی محافظ است، و مهمانی در هوای گرم می‌توانند فرصت‌هایی برای انتشار MPox ایجاد کنند – اما راه‌هایی نیز برای محدود کردن اثرات آن طوفان وجود دارد. او می گوید: «مدل ها تلاشی برای پیش بینی آینده هستند و عمل توانایی ما برای تغییر آینده است. بهبود نرخ واکسیناسیون و آگاهی افراد در معرض خطر می تواند از موج گسترده تابستان جلوگیری کند.