وزیر بهداشت از حکم قرص سقط جنین انتقاد کرد و آن را “نه آمریکا” خواند


واشنگتن – مقام ارشد بهداشت کشور یکشنبه گفت که حکم دادگاهی که در دسترس بودن داروی اصلی مورد استفاده در سقط دارویی را تهدید می‌کند، “آمریکا نیست” و او در صورت لزوم، سرپیچی از دستور قاضی را رد نکرد.

خاویر بسرا، وزیر بهداشت جو بایدن، به سی‌ان‌ان گفت: «ما از دادگاه‌ها می‌خواهیم این تصمیم بی‌ملاحظه را لغو کنند.» بله، ما می خواهیم که زنان همچنان به دارویی دسترسی داشته باشند که بی خطر است. میلیون ها زن در سراسر جهان از این دارو استفاده کرده اند.

او تاکید کرد که در حال حاضر، پس از اینکه یک قاضی فدرال در تگزاس، متیو کاکسماریک، منصوب شده از سوی دونالد ترامپ، حکم خود را از روز جمعه به مدت یک هفته به تعویق انداخت تا مقامات فدرال بتوانند اعتراض خود را مطرح کنند، در حال حاضر، زنان به داروی سقط جنین میفپریستون دسترسی دارند. این دارو در سال 2000 توسط سازمان غذا و دارو، که تحت نظارت بخش بهداشت و خدمات انسانی به ریاست Becerra است، تأیید شد.

بایدن گفت که دولت او با حکم تگزاس مبارزه خواهد کرد. دستور 67 صفحه ای کاچماریک به دولت هفت روز فرصت داد تا تجدید نظر کند.

ما قصد داریم هر کاری انجام دهیم تا مطمئن شویم که نه تنها در یک هفته، بلکه در حال حرکت رو به جلو در دسترس آنها قرار می گیرد، زیرا میفپریستون یکی از ایمن ترین و موثرترین داروهایی است که در 20 سال گذشته دیده ایم تا به زنان کمک کند. مراقبت های بهداشتی، به ویژه مراقبت از سقط جنین، گفت: Becerra.

بسرا در پاسخ به این سوال که آیا او ممکن است توصیه کند که FDA یک ممنوعیت را نادیده بگیرد، گفت: “همه چیز روی میز است.”

در مورد دسترسی به متداول ترین روش سقط جنین در ایالات متحده به دنبال دو حکم مجزا و متناقض دادگاه در تگزاس و واشنگتن در مورد قانونی بودن میفپریستون، عدم اطمینان وجود دارد.

تصمیم Kacsmaryk مبنی بر توقف تایید فدرال mifepristone، چندین دهه تایید علمی را رد کرد. اما یک حکم تقریباً در همان زمان در ایالت واشنگتن از سوی قاضی منطقه ای ایالات متحده، توماس او. رایس، منصوب باراک اوباما، به مقامات ایالات متحده دستور داد که هیچ تغییری که دسترسی به دارو را در حداقل 17 ایالتی که دموکرات ها در آن شکایت کرده بودند، ایجاد نکنند. تلاش برای محافظت از در دسترس بودن

Becerra گفت که دستور Kacsmaryk می‌تواند پیامدهای شدیدی برای قانونی بودن هر داروی مورد تایید FDA، مانند واکسن‌ها، انسولین یا داروهای جدید آلزایمر که به بازار می‌آیند داشته باشد، زیرا می‌خواهد کل فرآیند تایید FDA را “برعکس کند”.

دادستان کل سابق کالیفرنیا اذعان کرد که “شانس خوبی” است که این پرونده در نهایت توسط دادگاه عالی تصمیم گیری شود، دادگاهی که سال گذشته Roe v. Wade را لغو کرد و دسترسی به سقط جنین را در سراسر کشور محدود کرد.

«اگر قاضی تصمیم بگیرد ترجیح خود، نظر شخصی خود را با نظر دانشمندان و متخصصان پزشکی جایگزین کند، چه دارویی مشمول نوعی چالش قانونی نیست؟ بنابراین ما باید به دادگاه مراجعه کنیم.»

بسرا افزود: «آنچه شما توسط آن یک قاضی در آن دادگاه، در آن ایالت مشاهده کردید، آمریکا نیست. «آمریکا بر اساس شواهد پیش می رود. آمریکا کاری را که منصفانه است انجام می دهد. آمریکا کاری را انجام می دهد که شفاف است و ما می توانیم نشان دهیم که کاری که انجام می دهیم دلایل درستی دارد.»

مطالب بیشتری که باید از TIME خوانده شود


با ما تماس بگیرید در letters@time.com.