آلرژی‌های فصلی را می‌توان با انواع مختلفی از مواجهه درمانی درمان کرد: شات‌ها


شکوفه های نمادین گیلاس در واشنگتن دی سی، در 28 مارس این فصل، زودتر از بسیاری از سال ها، به اوج شکوفایی خود رسیدند. زمستان های معتدل منجر به فصل گرده افشانی طولانی تر می شود و این خبر بدی برای مبتلایان به آلرژی است.

درو انگرر/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

درو انگرر/گتی ایماژ


شکوفه های نمادین گیلاس در واشنگتن دی سی، در 28 مارس این فصل، زودتر از بسیاری از سال ها، به اوج شکوفایی خود رسیدند. زمستان های معتدل منجر به فصل گرده افشانی طولانی تر می شود و این خبر بدی برای مبتلایان به آلرژی است.

درو انگرر/گتی ایماژ

اگر در حال بو کردن و عطسه کردن هستید، تنها نیستید. زمستان های معتدل، مانند زمستانی که شرق ایالات متحده داشته است، می تواند فصول آلرژی طولانی تری را به همراه داشته باشد، زیرا دمای گرمتر برخی گیاهان را وادار می کند گرده بیشتری تولید کنند.

برای میلیون ها آمریکایی که با آلرژی مبارزه می کنند، مصرف آنتی هیستامین های بدون نسخه، که اغلب با اسپری بینی استروئیدی ترکیب می شود، برای کاهش موقت علائم کافی است. اما ابیگیل بورتنیک، 41 ساله، راهی برای جلوگیری از واکنش های آلرژیک در طولانی مدت می خواست.

بورتنیک می‌گوید: «من واقعاً آلرژی‌های فصلی بدی داشتم. آزمایش‌ها نشان داد که او به علف‌های هرز و علف‌های هرز آلرژی دارد، و به یاد می‌آورد که وقتی تعداد گرده‌ها افزایش می‌یابد احساس بدی داشت. بورتنیک که در منطقه واشنگتن دی سی زندگی می‌کند، می‌گوید: «من آبریزش بینی، خارش چشم‌ها، در کل اتفاق می‌افتم.

واکسن های آلرژی یکی از گزینه ها بود، اما با وجود بچه های خردسال و شغل پرمشغله، رفتن به مطب هر هفته برای تزریق واکسن راحت نبود. بنابراین، متخصص آلرژی او یک جایگزین به نام ایمونوتراپی زیرزبانی، معروف به SLIT، به او پیشنهاد کرد، که نوعی درمان مواجهه است. به او قطره های مایع داده شد که می تواند خودش آن را تجویز کند. بورتنیک می‌گوید: «من این ایده را دوست داشتم که مجبور نباشم برای عکس‌برداری وارد شوم و بتوانم آن را در خانه انجام دهم.

پنج قطره، سرم شخصی

سرم در یک بطری کوچک با یک پمپ در بالا عرضه می شود. هر روز پنج قطره زیر زبانش می‌ریزد. بورتنیک می گوید: «این کار را آسان می کند. او نمی تواند به مدت 30 دقیقه غذا بخورد یا بنوشد، بنابراین قصد دارد آنها را هر روز در ساعت معینی مصرف کند تا در وعده های غذایی تداخلی ایجاد نکند.

او چند سال پیش قطره های آلرژی را شروع کرد و بهبود قابل توجهی را مشاهده کرد. بورتنیک می گوید: «من کاملاً متوجه شده ام که آلرژی های من خیلی بهتر است. او همچنین متوجه شده است که انرژی بیشتری دارد، شاید به این دلیل که به دلیل احتقان و التهاب کمتر، بهتر می‌خوابد. هنگامی که او یک ویال جدید را شروع می کند، گاهی اوقات “خارش خفیفی” در دهانش می گیرد، اما به سرعت فروکش می کند. و در اوج فصل گرده چمن همچنان کلاریتین مصرف می کند، اما علائم او بسیار کمتر است.

هر دو واکسن آلرژی و SLIT اشکال ایمونوتراپی آلرژی هستند. بیماران در معرض مقادیر بسیار کمی از چیزهای خاصی قرار می گیرند که به آنها حساسیت دارند، با هدف آموزش سیستم ایمنی برای تحمل آنها، به تدریج و در طول زمان. پزشکان قطره های آلرژی SLIT را به همان روشی که آمپول های آلرژی تهیه می کنند و عصاره های آلرژن ها را مخلوط می کنند، می سازند. برای هر بیمار، سرم شخصاً به گونه‌ای طراحی شده است که ترکیب خاصی از محرک‌هایی را که باعث ایجاد آلرژی آن‌ها می‌شود، داشته باشد.

دکتر راشل شرایبر، متخصص آلرژی در راکویل، مریلند که بورتنیک را درمان می کند، می گوید: «بخشی از زیبایی درمان راحتی آن است. شرایبر می گوید که بیماران معمولاً چندین سال در SLIT می مانند. او توضیح می‌دهد: «ما سالانه دوباره ارزیابی می‌کنیم تا مشخص کنیم که آیا باید درمان را ادامه دهیم یا خیر. گاهی اوقات بیماران خیلی زود متوقف می شوند و علائم ممکن است عود کنند. شرایبر می‌گوید: «راه‌اندازی مجدد آسان است»، در این موارد، شرایبر می‌گوید و بسیاری از بیماران او در طول زمان بهبود می‌یابند.

تبلت ها هم

دو نوع ایمونوتراپی زیرزبانی وجود دارد، قطره‌های مایع مخلوط شده توسط متخصصین آلرژی که بورتنیک مصرف می‌کند، و همچنین قرص‌های قابل حل برای آلرژن‌های منفرد موجود است. سازمان غذا و داروی آمریکا چهار قرص را تایید کرده است، از جمله یک قرص برای ابروسیا، یکی برای کنه های گرد و غبار و دو قرص آلرژی گرده علف، از جمله یکی برای علف تیموتی. قرص ها در عرض یک یا دو دقیقه پس از قرار گرفتن زیر زبان فرد ذوب می شوند. آکادمی آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا می گوید که نشان داده شده است که این قرص ها بهبودی طولانی مدت دارند.

شایع ترین عوارض جانبی قرص ها خارش یا سوزش موقت در دهان است که معمولاً به سرعت برطرف می شود. مطالعات نشان می‌دهد که قرص‌ها مشخصات ایمنی خوبی دارند، اگرچه ممکن است یک واکنش آلرژیک شدید وجود داشته باشد، بنابراین برای بیمارانی که از قرص‌های SLIT استفاده می‌کنند، یک انژکتور خودکار اپی نفرین، معروف به Epi-Pen، نیز تجویز می‌شود. به طور معمول، بیمه هزینه این تبلت ها را پوشش می دهد.

دکتر هوارد بولتانسکی، متخصص آلرژی در جانز هاپکینز، می‌گوید: «آنها بسیار مؤثر هستند، اما نقطه ضعف اصلی این است که قرص‌های SLIT هر کدام تنها یک آلرژن را هدف قرار می‌دهند. از آنجایی که بیشتر افراد به چندین چیز حساسیت دارند، بسیاری از بیماران گزینه قطره را ترجیح می دهند.

استفاده خارج از برچسب

Boltansky بیش از 35 سال است که در عمل است و اخیراً شروع به ارائه قطره های آلرژی SLIT کرده است. (او بیماران را در مرکز گوش و حلق و بینی هاپکینز در لوترویل، مریلند می‌بیند.) بولتانسکی می‌گوید: «استفاده از قطره‌های ایمونوتراپی زیرزبانی به دلیل توانایی گنجاندن چندین آلرژن که در قرص مورد تأیید FDA موجود نیست، افزایش یافته است. او می‌گوید، همانطور که بیماران در مورد این گزینه می‌آموزند، انعطاف‌پذیری و راحتی را دوست دارند، که به توضیح افزایش علاقه نیز کمک می‌کند.

اشکال این است که قطره های آلرژی SLIT مورد تایید FDA نیستند، بنابراین تحت پوشش اکثر بیمه ها، Medicare یا Medicaid قرار نمی گیرند.

بولتانسکی توضیح می‌دهد، وقتی قطره‌های آلرژی را می‌سازد، از همان عصاره‌های مورد تأیید FDA که برای ساخت واکسن‌های آلرژی استفاده می‌کند، استفاده می‌کند. تنها تفاوت این است که به جای تزریق سرم به بازوی فرد، آن را در یک بطری قطره چکان قرار می دهند تا بیمار در خانه آن را تجویز کند. بنابراین، قطره‌ها یک استفاده «خارج از برچسب» از عصاره‌ها هستند. بولتانسکی با اشاره به سابقه ایمنی عالی می‌گوید: «من کاملاً راحت از عصاره‌های آلرژی استفاده می‌کنم که توسط FDA تأیید شده است.

بولتانسکی می‌گوید در اروپا، بسیاری از پزشکان سال‌ها از این روش استفاده کرده‌اند. و درست مانند قرص SLIT، پزشکان برای بیمارانی که قطره های آلرژی مصرف می کنند، یک Epi-Pen تجویز می کنند، اگرچه او می گوید واکنش های آلرژیک جدی نادر است.

هنگامی که بیمار ایمونوتراپی زیرزبانی را شروع می کند، قرار گرفتن در معرض آلرژن ها بسیار کنترل شده است. بولتانسکی می‌گوید: «ما شروع می‌کنیم به مردم مقادیر کمی از چیزهایی را که به آن حساسیت دارند، بدهیم. او می گوید: «به تدریج که بدنشان می گوید مشکلی ندارد، مقدار مصرف را کمی بیشتر می کنیم. قطره ها از عصاره های تصفیه شده ساخته شده اند، بنابراین Boltansky یک بطری گرده ابروسیا، یک بطری برای گرده درختان، و همچنین عصاره برای کنه ها و گربه ها دارد. بنابراین، اگر فردی به هر چهار مورد از این موارد حساسیت دارد، “ما آنها را با هم در یک ویال سفارشی از قطره های آلرژی مخلوط می کنیم.”

بولتانسکی می‌گوید: «زمانی که فردی را ایمونوتراپی می‌کنیم، چه قطره‌ای باشد و چه تزریقی، آن را به عنوان یک آزمایش اولیه در نظر می‌گیریم. حدود شش ماه آن را امتحان می کنند و اگر خوب باشند، درمان را ادامه می دهند. او می گوید حدود 80 درصد بیماران به خوبی پاسخ می دهند و درمان معمولاً 3 تا 5 سال طول می کشد.

همه متخصصان آلرژی با توجه به وضعیت “خارج از برچسب” و عدم پوشش بیمه ای، قطره های آلرژی SLIT را ارائه نمی دهند. طبق گفته آکادمی آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا، طیف وسیعی از دوزهای موثر و غیر موثر فرمولاسیون مایع SLIT وجود دارد. به همین دلیل است که مردم باید پزشکی را پیدا کنند که در آزمایش و فرموله کردن یک درمان ایمونوتراپی با تجربه باشد، مانند یک متخصص آلرژی دارای مجوز هیئت مدیره. همچنین، برخی از متخصصین گوش و حلق و بینی (پزشک گوش، حلق و بینی، معروف به گوش و حلق و بینی) دارای تخصص در SLIT هستند.

ابیگیل بورتنیک سالانه حدود 600 دلار از جیب خود برای قطره های آلرژی خود می پردازد. او می‌گوید: «دوست نداشتم که بیمه آن را پوشش نمی‌دهد، اما فکر می‌کردم فاکتور راحتی بیشتر از هزینه است.

بولتانسکی می گوید که مایل است تحقیقات بیشتری را ببیند تا نشان دهد قطره های آلرژی SLIT چقدر در پیشگیری از علائم موثر است. بولتانسکی می‌گوید: «امیدوارم به مرور زمان مطالعات انجام شود و FDA آنها را بررسی کند و تأیید شود.» در عین حال، پزشکان به استفاده از برچسب برای بیمارانی که کاندیدای خوبی برای ایمونوتراپی هستند ادامه خواهند داد.