چین با افزایش کودکان مبتلا به بیماری های تنفسی مواجه است


تیسازمان بهداشت جهانی از چین خواست تا اطلاعات دقیقی در مورد افزایش بیماری‌های تنفسی در کودکان، از جمله ذات‌الریه در کودکان ارائه کند، زیرا مراکز پزشکی برتر کودکان در سراسر کشور مملو از بیماران هستند.

سازمان جهانی بهداشت به گزارش‌هایی از جمله یکی از گزارش‌های این هفته از ProMED که شیوع بیماری‌های عفونی را در سراسر جهان ردیابی می‌کند، استناد کرد و درباره یک “پنومونی تشخیص داده نشده در کودکان در شمال چین” هشدار داد. در بیانیه ای که روز چهارشنبه منتشر شد، سازمان بهداشت بین المللی از مقامات چینی اطلاعات اپیدمیولوژیک و بالینی و نتایج آزمایش بیشتری درخواست کرده است.

تجدید حیات چندین پاتوژن تنفسی در حالی اتفاق می‌افتد که چین پس از کاهش محدودیت‌های همه‌گیر کووید-19 وارد اولین زمستان خود می‌شود و به نظر می‌رسد که به‌ویژه کودکان را تحت تأثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: راهنمای فصل تعطیلات 2023 شما برای COVID-19، آنفولانزا، و RSV

WHO گفت: «معلوم نیست که آیا اینها با افزایش کلی عفونت‌های تنفسی که قبلاً توسط مقامات چینی گزارش شده بود یا رویدادهای جداگانه مرتبط است یا خیر.»

افزایش عفونت ها

رسانه های محلی افزایش مداوم عفونت های ناشی از یک پاتوژن به نام مایکوپلاسما را در میان کودکان مهدکودک و دبستانی گزارش کرده اند. در حالی که این میکروب تمایل دارد فقط در کودکان بزرگتر و بزرگسالان با سیستم ایمنی قوی باعث سرماخوردگی خفیف شود، کودکان کوچکتر مستعد ابتلا به ذات الریه هستند – با علائمی که هفته ها طول می کشد.

داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین همچنین نشان می‌دهد که نرخ مثبت آنفلوآنزا در ماه اکتبر به طور پیوسته افزایش یافته است، حتی با وجود ادامه روند کاهشی نرخ کووید پس از یک اوج کوچک در تابستان.

Tong Zhaohui معاون رئیس بیمارستان در هفته گذشته در یک نشست توجیهی در شهر گفت: بیمارستان چائویانگ پکن، مرکز پزشکی برتر چین برای بیماری‌های تنفسی، میزان مثبت بودن مایکوپلاسما را در بین کودکان به 40 درصد افزایش داده است – در مقایسه با تنها 6 درصد در میان بزرگسالان. او هشدار داد که مایکوپلاسما هر سه تا هفت سال یک بار باعث شیوع گسترده می شود.

خبرگزاری دولتی شین هوا روز پنجشنبه گزارش داد، کمیسیون ملی بهداشت، بالاترین تنظیم کننده سلامت چین و همچنین بر بیمارستان‌ها در سراسر کشور نظارت می‌کند، در تلاش برای کاهش فشار بر برخی از بیمارستان‌های برتر، توانایی کلینیک‌های محلی را برای درمان عفونت‌ها و شناسایی بیماری‌های بحرانی افزایش می‌دهد. به نقل از یک مقام NHC که آن را شناسایی نکرده است.

در حالی که چین دارای یک سیستم مراقبت بهداشتی طبقه‌بندی شده با کلینیک‌های محلی است که به عنوان ارائه‌دهنده خدمات پزشکی اولیه برای ساکنین خدمات ارائه می‌کنند، بسیاری از بیماران تمایل دارند به بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی معتبر در شهرهای بزرگ مراجعه کنند زیرا نیازی به ارجاع نیست.

ماسک های بیشتر

در حال حاضر، افراد بیشتری در قطارهای متروی شلوغ پکن نقاب می زنند، در حالی که معلمان در این شهر از والدین درخواست کرده اند که در صورت بروز علائم، فرزندان خود را به مدرسه نفرستند.

رایج‌ترین آنتی‌بیوتیکی که برای درمان عفونت‌های مایکوپلاسما استفاده می‌شود، به‌طور بالقوه نگرانی‌ها را تشدید می‌کند، در چین نسبت به سایر نقاط جهان با مقاومت دارویی بالاتری مواجه است.

بیشتر بخوانید: 25 درصد از نسخه های آنتی بیوتیک غیر ضروری هستند. در اینجا دلیل خطرناک بودن آن است

یین یودونگ، پزشک بیماری های عفونی در چائویانگ، به پکن گفت: 60 تا 70 درصد موارد بزرگسالان و 80 درصد موارد در کودکان به دارو، آزیترومایسین و سایر آنتی بیوتیک ها در همان کلاس پاسخ نمی دهند. اخبار اوایل این ماه

این باعث هجوم والدین مضطرب به بیمارستان‌های برتر کودکان در برخی شهرهای بزرگ چین شد. گزارش‌های رسانه‌های محلی نشان می‌دهد که چندین مرکز معتبر پزشکی اطفال در پکن مملو از والدین و کودکان بیمار هستند، در حالی که زمان لازم برای ملاقات خانواده‌ها با پزشک اورژانس در برخی موارد به بیش از هفت ساعت رسیده است.

رسانه های دولتی از جمله CCTV گزارش داده اند که با این حال، شعب محلی CDC چین در پکن و تیانجین در نزدیکی آن می گویند که عفونت های مایکوپلاسما به اوج خود رسیده است، در حالی که سایر بیماری ها مانند آنفولانزا و ویروس سنسیشیال تنفسی در حال افزایش هستند.



Source link