بیماری مرموز تنفسی سگ ها را بیمار می کند: شات


سگ‌های سالم در اوایل اکتبر در پارک پراسپکت بروکلین غوغا می‌کنند، پس از طوفانی که باعث سیل شدید شد. در سراسر کشور یک بیماری تنفسی مرموز باعث بیمار شدن برخی سگ ها شده است.

اسپنسر پلات/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

اسپنسر پلات/گتی ایماژ


سگ‌های سالم در اوایل اکتبر در پارک پراسپکت بروکلین غوغا می‌کنند، پس از طوفانی که باعث سیل شدید شد. در سراسر کشور یک بیماری تنفسی مرموز باعث بیمار شدن برخی سگ ها شده است.

اسپنسر پلات/گتی ایماژ

تابستان سال 2022 بود که دامپزشک دیوید نیدل برای اولین بار شروع به شنیدن صدای غرش یک بیماری تنفسی سگ در نیوهمپشایر کرد.

سگ‌ها عطسه می‌کردند، سرفه و ترشح از چشم‌هایشان داشت و بیماری هفته‌ها ادامه داشت.

نیدل، پاتولوژیست ارشد در آزمایشگاه تشخیصی دامپزشکی نیوهمپشایر، می گوید: «سرفه بسیار قابل توجه است و به درمان معمولی مقاوم است.

حتی گیج‌کننده‌تر، آزمایش سگ‌ها برای باکتری‌ها و ویروس‌هایی که معمولاً مسئول یک سندرم تنفسی هستند، منفی بود که اغلب با اصطلاح چتر «سرفه لانه» توصیف می‌شود.

او می گوید: «طبق تجربه ما، این یک سندرم مرگ و میر بالا نیست، اما به نظر می رسد زیرمجموعه ای از حیوانات وجود دارند که به ذات الریه حاد و شدید مبتلا می شوند و می توانند بمیرند.

نیدل با جمع‌آوری نمونه‌هایی از کلینیک‌ها و با استفاده از تکنیک‌های توالی‌یابی ژنتیکی برای شناسایی یک عامل بیماری‌زای احتمالی، تلاش کرد تا آنچه را که در پشت این بیماری عجیب نهفته است، بیابد.

در ابتدا، جستجوی او چیزی پیدا نکرد.

نیدل می گوید: «ما هیچ ویروس شناخته شده DNA یا RNA، هیچ پاتوژن باکتریایی، هیچ پاتوژن قارچی پیدا نکردیم، ما به نوعی در نقطه شکست بودیم.

تا اینکه در نهایت، یک سرنخ: بخش کوتاهی از DNA متعلق به چیزی است – تا آنجا که نیدل می‌تواند بگوید – به نظر می‌رسد که باکتری‌هایی است که هیچ‌کس قبلاً آن را توصیف نکرده است.

او می‌گوید: «ما فکر می‌کنیم ممکن است یک عامل بیماری‌زا باشد، این یک چیز بدیع است. در نسبتی از موارد است.

به طور خاص، به نظر می رسد شبیه به یک جنس از باکتری ها به نام مایکوپلاسما، که فاقد دیواره سلولی هستند.

یک بیماری تنفسی در ایالت های بیشتری ظاهر می شود

نیدل انتظار نداشت هیچ یک از این اطلاعات را به صورت عمومی به اشتراک بگذارد – حداقل نه به این زودی.

خوشه ای از موارد طی چند ماه سال گذشته اتفاق افتاده است. تیم او در دانشگاه نیوهمپشایر هنوز مشغول تلاش برای تعیین توالی بیشتر ژنوم هستند و هنوز نتوانسته اند باکتری را کشت دهند.

او می‌گوید: «اگر این واقعیت نبود که شیوع‌های جدیدتر و بالقوه یک سندرم تنفسی مشابه وجود داشته باشد، ما واقعاً جلو نمی‌رفتیم.»

تابستان گذشته، نیدل متوجه شد که بیماری مشابهی در ایالت های همسایه وجود دارد. او تعداد انگشت شماری نمونه از رود آیلند و ماساچوست دریافت کرد که نشانه هایی از همان باکتری را نشان داد.

او می‌گوید: «این واقعیت که ما توانستیم آن را در دو ایالت دیگر یک سال پس از اولین بار مشاهده کنیم، قابل توجه بود.

اکنون، دامپزشکان و مقامات بهداشتی ایالتی در سراسر کشور در حال حلقه زدن به صدها مورد از یک بیماری تنفسی است که هنوز شناسایی نشده است. در حالی که هیچ شمارش رسمی وجود ندارد، پرونده ها در تعداد انگشت شماری از ایالت ها از جمله کلرادو، اورگان و ایلینویز در حال بررسی هستند.

گرچه اوضاع همچنان مبهم است.

هنوز مشخص نیست که چند مورد واقعاً به آنچه که Needle در نیوانگلند شناسایی کرده است مربوط می شود.

نیدل می‌گوید: «تا زمانی که نتوانیم این نقاط را در هفته‌ها یا ماه‌های آینده کنار هم بگذاریم، اصلاً مطمئن نیستیم که آنچه دیده‌ایم حتی در جاهای دیگر هم اتفاق می‌افتد».

برخی از دامپزشکان اقدامات احتیاطی را توصیه می کنند

با این حال، برخی از دامپزشکان به اندازه کافی نگران هستند که به صاحبان سگ توصیه می کنند در مورد چگونگی کاهش قرار گرفتن در معرض احتمالی حیوانات خانگی خود فکر کنند.

دکتر آماندا کاوانا، دامپزشک اورژانس و مراقبت‌های ویژه در دانشگاه ایالتی کلرادو، توصیه می‌کند از ملاقات با سگ‌های دیگر کم شود و از مهدکودک سگ‌ها، امکانات شبانه‌روزی و پارک سگ‌ها خودداری شود.

کاوانا می‌گوید: «به طور حکایتی، صحبت‌های دامپزشکان این است که نقاط داغی در سراسر کشور وجود دارد که در آن برخی افراد شاهد افزایش موارد تنفسی هستند.

در حالت او، افزایش بیماری تنفسی سگ آشکار است. کاوانا می‌گوید که بیمارستان او روزانه حدود سه تا چهار سگ دارد که نسبت به سال‌های گذشته افزایش آشکاری داشته است.

او می گوید: «ما بسیار در مرحله جمع آوری اطلاعات هستیم.

بر خلاف سرفه لانه که معمولاً حدود یک هفته تا 10 روز طول می کشد، برخی از سگ هایی که کاوانا درمان کرده است، برای هفته ها تا حتی ماه ها سرفه داشتند.

ما متوجه شده ایم که سگ های بیشتری به ذات الریه باکتریایی ثانویه مبتلا می شوند.”

به همین دلیل است که برای صاحبان سگ نیز مهم است که مطمئن شوند حیوانات خانگی‌شان در مورد واکسن‌ها به‌روز هستند، به‌ویژه واکسن‌هایی که از آنفلوآنزای سگ محافظت می‌کنند. بوردتلا، او می گوید.

شیوع بیماری در شمال غربی اقیانوس آرام سوالات بیشتری را ایجاد می کند

در همین حال، مقامات بهداشت ایالت اورگان بیش از 200 مورد “بیماری تنفسی عفونی غیر معمول سگ” را از اواخر تابستان گزارش کرده اند. این بیماری به طور کلی به آنتی بیوتیک ها پاسخ نمی دهد و در برخی موارد به سرعت به ذات الریه شدید پیشرفت می کند.

هانا مارشال، متخصص مراقبت‌های ویژه در DoveLewis، یک بیمارستان حیوانات در پورتلند، می‌گوید: «در ابتدا کمی ترسناک بود، زیرا برخی از این سگ‌های جوان در غیر این صورت سالم بیمار می‌شوند.

او می‌گوید: «این خیلی بیشتر از آنچه انتظار می‌رود دوام می‌آورد. این به آنتی‌بیوتیک‌های معمولی پاسخ نمی‌دهد، یا باید درمان بسیار فشرده و تهاجمی، حتی جراحی برای این حیوانات انجام دهیم».

مارشال می گوید که به نظر می رسد تعداد سگ هایی که با این سندرم تنفسی به بیمارستانشان می آیند – به ویژه موارد شدید ذات الریه – از تابستان کاهش یافته است.

او می‌گوید که اساساً هیچ یک از حیوانات روی پانل‌های استاندارد بیماری‌های عفونی که بیمارستان استفاده می‌کند مثبت نبوده است.

او می‌گوید: «ما نمی‌خواهیم آن را از تناسب خارج کنیم، اما این چیزی است که فکر می‌کنیم به اندازه کافی برای نظارت دقیق اهمیت دارد».

سخنگوی انجمن پزشکی دامپزشکی ایالت ایلینویز به NPR گفت: مواردی در ایلینویز و آیووا نیز شناسایی شده است.

دانشمندان انتظار دارند به زودی اطلاعات بیشتری کسب کنند

کاوانا از ایالت کلرادو، که خاطرنشان می کند دامپزشکان بیمارستان او شروع به آزمایش حیواناتی که وارد می شوند، می گوید که ممکن است یک نوع قدیمی آنفولانزا یا یک حشره دیگر باشد که حداقل باعث برخی از این بیماری ها می شود.

این می تواند یک ویروس جدید باشد.» او می گوید: «تا زمانی که این آزمایش را انجام ندهیم، نمی دانیم.»

در حالی که ممکن است این یک عامل عفونی جدید باشد، دکتر کالین پریش می گوید که در واقع ممکن است شیوع های متعدد با دلایل مختلف باشد، زیرا سگ ها به اندازه انسان ها سفر نمی کنند.

پریش، استاد کالج دامپزشکی در دانشگاه کرنل، می گوید: بیماری های تنفسی در سگ ها، این امری عادی است. آنها تمایل دارند در بسیاری از مکان ها به طور متوالی ظاهر نشوند.”

اما نیدل، دامپزشک نیوهمپشایر، ذهن خود را نسبت به احتمال اتصال آنها باز نگه می دارد. او در حال حاضر در حال آزمایش نمونه هایی از سگ ها در اورگان است و به زودی نمونه هایی را از کلرادو دریافت خواهد کرد.

او انتظار دارد تا چند هفته دیگر چیزهای بیشتری بداند. توصیه او به صاحبان سگ نگران که ایمیل هایشان صندوق ورودی او را پر می کند؟

او می‌گوید: «من فکر می‌کنم احتیاط کنید، نه ترس، اگر بتوانید در پخش کردن سگ خود با سگ‌های دیگر محافظه‌کار باشید، احتمالاً خود را در موقعیت بهتری قرار خواهید داد تا مجبور نباشید با این موضوع کنار بیایید.»



Source link