کتاب راهنمای رژیم کتوژنیک – شش تعیین مشکل

همه چیز راجب رژیم کتوژنیک اینکه رژیم کتوژنیک آیا واقعا تاثیر مثبتی دارد یا نه، یک هشت کارهای بسیار ساده ای در فروشگاه کتوژنیک انجام دهید 1402 سوال پیچیده است. اگر این یک مسئله پایدار است که باعث ایجاد مشکل می شود ،توصیه می شود کربوهیدرات خود افزایش دهید یا از تغییر برنامه های تمرینی بهره ببرید. راه حل این مشکل این است که غذای روزانه خود را آنالیز کرده و ایرادات رژیم غذایی خود را پیدا کنید. تحقیقات نشان می دهد که بدن هر شخص بر اساس مقدار غذا و مایعاتی که در روز مصرف می کند، تا 2 کیلوگرم نوسان وزنی دارد. طبق تحقیقات انجام شده انواع فیبر ها برای از دست دادن وزن مفیدند، اما فیبر های محلول برای کاهش اشتها مناسب تر هستند. اما با این حال دلیل نمی شود که از این رژیم یا انواع رژیم بدون در نظر گرفتن شرایط بدن، پیروی کرد. انواع صدف، خرچنگ ،لابستر و ماهی مرکب. این فاز بیشتر وابسته به مواد غذایی است که پروتئین بالایی دارند، مانند گوشت مرغ، ماهی و گوشت قرمز بدون چربی. Th᠎is po st has  been do ne by G SA Content Generat or D emov᠎er᠎sion!

سال هاست که توصیه معمول برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند، این است که برای جلوگیری از گرسنگی و کاهش متابولیسم پایه، هر چند ساعت یکبار غذا بخورند. این نوع محصولات بجای آنکه شمارا سیر نگه دارند، باعث افزایش گرسنگی می شوند، بنابراین علاوه بر این که قند زیادی وارد بدن می کنند، باعث پرخوری و گرسنگی بیشتر می شوند. محققان با بررسی زنانی که در حال کاهش وزن بودند، به این نتیجه رسیدند که آن دسته از افرادی که انتظار داشتند در یک بازه زمانی کوتاه وزن زیادی کم کنند، بعد از 6 تا 12 ماه از برنامه کاهش وزن خارج شدند. در تحقیق دیگری گروهی از افراد که رژیم کتوژنیک داشتند ۱۱.۱ کیلوگرم و افراد گروهی که رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا داشتند ۶.۹ کیلوگرم وزن کم کردند. همچنین ممکن است که تولید هورمون های غده فوق کلیوی (که پاسخ بدن به استرس را کنترل می کنند) را نیز مختل کند. A᠎rticle was gener at᠎ed by GSA C᠎ontent​ Gener᠎ator D᠎emov ersion!

معنی کتوژنیک چیست

برای مثال ممکن است خوراکی های سالم اما پرکالری مثل آجیل ها و یا پنیر را به مقدار زیاد در وعده های غذایی خود استفاده می کنید. اگر مقدار زیادی چربی به غذا یا نوشیدنی های خودتان اضافه می کنید و لاغر نمی شوید، ایراد کار شما دقیقا همین جا است و برای برطرف کردن این مشکل، باید چربی دریافتی از مواد غذایی را کاهش داده و مراقب کالری ورودی و خروجی خود باشید، حتی اگر رژیم غذاییتان کتوژنیک باشد. کدام ممکن است رژیم کتو برای برخی اشخاص حقیقی مفید به نظر می رسد با این وجود دختران رنج بردن از مسائل تیروئید را انتخاب کنید و انتخاب کنید حتی می تواند دختران باردار را انتخاب کنید و انتخاب کنید شیرده نیاز به به همین دلیل ربودن این رژیم دوری کنند. برای مثال شما در طول یک جلسه تمرین ورزش، 300 کالری سوزانده اید، اما ممکن است به دلیل فشار و عرق ریختن زیاد فکر کنید که باید خیلی بیشتر از این مقدار کالری سورانده باشید و به همین دلیل بیشتر غذا می خورید. با آنالیز کردن غذایی که می خورید می توانید علاوه بر کالری دریافتی، میزان ماکرو هایی (پروتئین، کربوهیدرات و چربی) که از هر وعده غذایی دریافت می کنید را هم محاسبه کنید.

رژیم کتوژنیک ۲۱ روزه

یکی از انتقادات اصلی به این رژیم ایجاد تمایل در افراد برای مصرف میزان زیادی پروتئین و چربیهای بیکیفیت حاصل از غذاهای فرآوریشده و مصرف بسیار اندک میوهها و سبزیجات است. غذاهایی که مقادیر بالایی آب در خود جای داده اند و سرشار از فیبر هستند (مانند کلم بروکلی) چگالی بسیار پایینی دارند. ممکن است احساس کنید که کالری زیادی نمی خورید، اما باید بدانید که بیشتر افراد تمایل دارند که خوراکی و تنقلاتی که می خورند را دست کم بگیرند و به عنوان کالری آن را حساب نکنند. در واقع ممکن است با پیروی از توصیه های غلط یا منسوخ شده، مانع پیشرفت خود در روند کاهش وزن شده باشید. در رژیم کتوژنیک سیلیکال، فرد می تواند به صورت هفته ای برنامه ریزی کند، این برنامه به این صورت است که شخص باید برای پنج روز رژیم را به صورت کتو رعایت کرده و دو روز نیز می تواند استراحت کند و معمولاً افراد این دو روز را برای زمان های خاص، مانند عروسی یا جشن های مختلف برنامه ریزی می کنند.

در رژیم غذایی به روش فستینگ متناوب 8/16، سطح هورمون رشد تا 5 برابر افزایش پیدا می کند، که برای کاهش چربی و افزایش عضلات بسیار موثر و مفید است. افرادی که دارای رژیم کتوژنیک یا سایر برنامه های بسیار کم کربوهیدرات هستند بدن خود را آموزش می دهند تا از چربی به جای شکر به عنوان سوخت استفاده کند. امروزه سوالات زیادی در خصوص رژیم کتو (Keto) یا کربوهیدرات کم (low-carb) پرسیده میشود. بسیاری از افراد در رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک مقدار چربی را نامحدود می دانند، با این فرض که با سرکوب اشتها، کالری دریافتی را کاهش داده اند. یکی از فواید رژیم کتو این است که جلوی مصرف قند اضافی را میگیرد؛ اما شما مجبور نیستید فقط رژیم کتوژنیک را در پیش بگیرید تا مصرف قند خود را محدود کنید. قبل از شروع رژیم غذایی، بوسیله یک متر، دور کمر، ران و باسن خود را اندازه گیری کنید و این اندازه ها را هر ماه با ماه های دیگر مقایسه کنید. مطالعات انجام شده در سال 2014 نشان داده است که این الگوی غذایی می تواند باعث کاهش 8 درصدی وزن طی 24 هفته شود که در مقایسه با روش های دیگر مقدار بالایی است.

اگر هر آنچه که می خورید را آنالیز نکنید، ممکن است بیشتر از آنچه که تصور می کنید کالری مازاد وارد بدنتان کنید. آب میوه های صد در صد طبیعی نیز مملو از شکر هستند و مصرف آن ها شما را از اهداف مربوط به کاهش وزن دور می کند و حتی ممکن است برای سلامتی نیز مضر باشند. کیت های مختلفی در خانه وجود دارد که به شما امکان می دهد سطح کتون خود را اندازه گیری کنید. رژیم غذایی حجمی این ادعا را دارد که به شما کمک می کند، درحالیکه کالری کمی از غذا دریافت می کنید احساس سیری بیشتری داشته باشید. در روش فستینگ متناوب شما کالری مجاز روزانه خود را به جای اینکه در بازه 12 تا 24 ساعته میل کنید در یک بازه 8 ساعته میل خواهید کرد. در روزهای ابتدایی کمی در مورد خوراکیهای مجاز و غیرمجاز تحقیق کنید. یعنی شما تنها مجاز به مصرف حدود 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز میباشید. ایدهی آن، این است که با میل کردن چربی بیشتر، پروتئین متوسط و کربوهیدرات کمتر، جسم به وضعیت کتوز، یا وضعیت متابولیک میرود که در آن اجسام کتونی (مولکولهای شبیه به چربی) به جای گلوکز به سوخت اصلی تبدیل میشوند.

نتایج تحقیقی که روی ۵۷ نفر انجام شد، نشان میدهند که جایگزینی وعدههای غذایی با وعدههای غذایی مایع مانند رژیم اسلیم فست، نهتنها باعث کاهش وزن میشوند بلکه بهبود سطح قند خون و انسولین را نیز در پی دارند. ممکن است شما جز آن دسته افرادی باشید که بدنشان نمیتواند مصرف این حجم از چربی را تحمل کند و اغلب دچار حالت تهوع میشوند. به همین دلیل مانند رژیم های متداولی که هرکس ممکن است آن را تجربه کرده باشد نیست و به عنوان یک الگوی غذایی معرفی می شود. البته باید به این نکته مهم توجه کنیم که این علائم تا چه حدی شایع هستند. به عنوان مثال، بدن شما سطح هورمون ها را تنظیم می کند تا چربی ذخیره شده در بدن را برای سوزاندن در دسترس قرار دهد. هرچند همچنان محققان در حال پژوهش بر روی علل ایجاد این بیماریهای نوروژیک هستند اما تا کنون نیز به نتایجی دست یافتهاند که مهمترین آن “تجمع چربیهای بد” میباشد.اینجاست که اتوفاژی به عنوان یک روش موثر در پاکسازی سلولهای مرده وارد میشود. این رژیم ایده آل افرادیست که به پروتئین جهت پیشگیری از تخریب عضلانی نیاز دارند همانند بدنسازان و افراد مسن . این مولکولها قادر به تامین انرژی بدن هستند.

همه چیز راجع به رژیم کتوژنیک

به نظر می رسد که دختران بیشتر از پسران در رده های سنی زیر ۲۰ سال چربی اضافه می کنند و این خود می تواند توجیه کننده بالا بودن BMI دختران نسبت به دختران در یک سن مشخص باشد. این نسبت غالباً 60٪ چربی ، 35٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات است. همچنین نسبت به روش های دیگر عضله سوزی کمتری دارد و کاهش سایز اطراف شکم به دلیل بهبود حساسیت به انسولین نیز بیشتر است. به عبارتی کالری که می سوزانید باید بیشتر از کالری ای باشد که مصرف می کنید. مطالعات در این باره نشان می دهد که این نوع رژیم ها با کاهش اشتها به خودی خود، مصرف کالری را کاهش می دهند. مطالعات انجام شده در این باره نشان می دهد که رژیم های غذایی که کمتر از 1000 تا 1200 کالری در روز را تامین می کنند منجر به از بین رفتن بافت عضلانی و کاهش سوخت و ساز بدن می شوند. اما تحقیقاتی که اخیرا در این باره انجام شده است، نشان می دهد که کاهش کالری برای هر شخص با شخص دیگر متفاوت است. ممکن است این موضوع برای شما هم اتفاق افتاده باشه که علی رغم این که صادقانه به رژیمتان پایبند هستید، اما به اندازه کافی وزن کم نمی کنید.

همه چیز درباره کتوژنیک

اما اگرچه این رژیم غذایی به ورزش کردن کمک میکند، ممکن است همانند دیگر رژیمها به اوج عملکرد شما کمک نکند. کاهش وزن در رژیم کتو یک امری ذاتی بوده به خصوص در افراد چاق و دارای اضافه وزن خیلی راحت اتفاق می افتد. بنابراین حتی فکر کردن به خوردن یک یا دو تکه پیتزا به همراه نوشابه میتواند بسیار وسوسهانگیز باشد. بنابراین برای افرادی که همیشه احساس گرسنگی می کنند ، این رژیم میتواند بسیار کمک کننده باشد. در ادامه قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که آیا این رژیم غذایی برای شما موثر است یا خیر؟ خیلی از افراد کالری های مایع را به کالری کل روز خود اضافه نمیکنند، درحالی که شاید یکی از علت های اصلی استاپ وزنی یا افزایش وزنشان همین نوشیدنی های قندی و پرکالری باشد. مطالعات نشان می دهد که ورزش کردن بیش از حد در طولانی مدت برای بیشتر افراد پایدار نیست و منجر به استرس می شود.