کتوژنیک چیست اسرار فاش شد

رژیم کتوژنیک خوبه یا نه آیا داشتن رژیم غذایی کتوژنیک هشت کارهای بسیار ساده ای در فروشگاه کتوژنیک انجام دهید 1402 میتواند خطرناک باشد؟ و می توانید از این بعنوان نشانه ای استفاده کنید که آیا در ابتلا به کتوزیس یا خیر. تا به این جا قطعا متوجه شده اید که رژیم کتوژنیک چیست . رژيم کتوژنیک چیست ؟ چرا این اتفاق در رژيم کتوژنیک رخ می دهد ؟ در صورت پیروی از این رژيم باید سعی کنید سطح سدیم ، پتاسیم و منیزیم بدن خود را افزایش دهید زیرا در صورت کمبود این مواد ، هم از لحاظ فیزیکی و هم ذهنی رنج خواهید برد. زمانی که این اتفاق رخ می دهد بدن شما به صورت موثر چربی ها را جهت تامین انرژی می سوزاند. این رژیم غذایی در ابتدا برای کنترل تشنج در کودکان مبتلا به صرع استفاده شد ، زیرا متابولیسم مغز در برخی شرایط با ” کتوزیس ” می تواند ” به طور مساوی ” تنظیم شود. بله. از آنجا که با کمک این شاخص می توان متوجه شد که در مجموع چقدر اضافه وزن دارید، می توان همان میزان اضافه وزن را کم کرد تا به محدوده وزنی سالم برسید. C on᠎te nt has be en generat ed by GSA Con tent  G ener at or  DE᠎MO!

دستور غذایی برای رژیم کتوژنیک

فواید و عوارض رژیم کتوژنیک این رژیم شبیه به رژیم استاندارد کتوژنیک است اما پروتئین بیشتری دارد. روغن MCT در داخل بدن متابولیز شده و بیشتر شبیه کربوهیدرات عمل می کند تا چربی. این نوع رژیم معمولاً حاوی 75٪ چربی ، 20٪ پروتئین و فقط 5٪ کربوهیدرات می باشد. به طور کلی روغن دریافتی روزانه در این نوع رژیم چیزی در حدود سه چهارم فنجان روغن زیتون می باشد.در مورد میزان مصرف روزانه میوه و سبزیجات باید گفت که این رژیم بر روی مصرف میوه و سبزیجات غیر نشاسته ای مانند هویج، اسفناج و … کتوز زمانی در بدن شما ایجاد میشود که میزان دریافت کربوهیدرات در رژیم غذایی شما کمتر از ۵۰ گرم در روز باشد و پروتئین ها ها را در مقادیر متوسط و نهایتا بیشتر انرژی دریافتی شما از طریق مصرف چربی ها باشد. سعی کنید کمتر از 20 گرم کربوهیدرات خالص و زیر 35گرم کربوهیدرات کل، مصرف کنید. مصرف پروتئین بیش از مقادیر خاص ، گلوکوژنیک است ، بدین معنا که می تواند گلوکزی تولید کند که بدن شما از آن برای سوخت استفاده خواهد کرد. بی سی ای ای والین گلوکوژنیک است ، بدین معنا که می تواند منجر به تولید گلوکز شود و به طور بالقوه باعث قرار گرفتن شما در روند کتوژنیک می گردد.

رژیم های کتوژنیک چیست

بعلاوه این رژیم می تواند منجر به افزایش از دست دادن آب بدن، سطح سدیم، پتاسیم و منیزیم و علائم تب کتو مانند سردرد، گرفتگی عضلات و خستگی شود. بهعلاوه افزایش کتون ها در بدن با این رژیم باعث بهبود عملکرد انسولین در بدن شده است. آن ها را به صورت منظم در رژیم کتوژنیک خود مصرف کنید ، اما از مصرف مکمل ها نیز نترسید! کتون زدگی در اثر کمبود کربوهیدرات در رژیم غذایی و مصرف کمتر پروتئین در رژیم غذایی به صورت ناشتا یا مصرف زیاد چربی در رژیم غذایی به وجود می آید. میزان کربوهیدرات مصرفی شما در طول روز باید کمتر از 50 گرم باشد. رژیم کتوژنیک به اندازه کافی کربوهیدرات، پروتئین کم و چربی دارد که بدن را وادار به سوزاندن چربی های ذخیره شده به جای کربوهیدرات های مصرفی برای انرژی می کند. یعنی به جای هر ست 10-8 تکرار باید 3 ست با 3 تکرار حداکثر اجرا شود و تنها اشکالش این است که جلسه تمرین 2 تا 3 برایر شرایط عادی زمان لازم دارد چون بین این مدل ست ها نیاز به 2 تا 3 دقیقه استراحت برای ریکاوری کامل سیستم انرژی فسفاژن است و شاید خیلی ها وقت کافی برای 2 الی 3 ساعت تمرین نداشته باشند.

کتوژنیک برای لاغری کیست؟

مکمل های BCAAs به روند تمرینات و ریکاوری شما کمک می کند ، در طول تمرینات از این مکمل استفاده نمایید اما در مصرف آن زیاده روی نکنید! رژیم کتوژنیک به منظور پخش کلان خوراک ها میزان مصرف کربوهیدرات را محدود ، چربی را افزایش و پروتئین را متعادل می کند. به منظور تامین دو الکترولیت دیگر می توانید آووکادو ، لوبیا و انواع آجیل مصرف کنید. علیرغم اینکه انواع آجیل چربی بالایی دارند، ولی دارای تعدادی فواید چشمگیر برای سلامتی و وزن هستند. با این حال از فواید رژیم کتوژنیک برای لاغری و سلامتی استفاده می شود که در ادامه به آن می پردازیم. رژیم لاغری کتوژنیک منجر به کاهش قند خون ( به مقدار بسیار زیاد ) و سطح انسولین می گردد. اگر شما عادت کرده اید تا پروتئین دریافتی روزانه خود را به ازای وزن بدنتان ( به جای حجم توده های عضلات ) محاسبه کنید ، ممکن است تحمل رژیمی با میزان پروتئین کمتر از نصف این مقدار برایتان اندکی دشوار باشد.

به طور معمول، این افراد کمتر بیتحرک هستند. این قادراست انرژی شما را زیاد شدن دهد – اما احتیاج به تلاش بیشتری دارد. رژیم کتوژنیک به طور صریح هیچ غذایی یا گروه غذایی را محدود نمی کند ، اما به دلیل ماهیت درشت مصرف مواد مغذی ، اغلب گروه های بزرگی از غذا را از نظر ماهیت محدود می کند. مصرف پری ورک اوت ها نیز هیچ مشکلی برای شما پیش نمی آورند. اگر بدون هیچ برنامه ریزی ، رژیم کتوژنیک را آغاز کنید قطعا موفق نخواهید شد. همانطور که گفته شد ، اگر یک رژیم غذایی با چربی بالا ، پروتئین کم و کربوهیدرات بسیار کم مصرف کنید ، می توانید حالت کتون زدگی را به طور مرتب حفظ کنید. این شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است. رژیم کتوژنیک استاندارد شامل کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط و چربی بسیار زیاد است و معمولا دارای ۷۵% چربی، ۲۰% پروتئین و تنها ۵% کربوهیدرات میباشد. ماهی سالمون دارای مواد مغذی ضروری مانند امگا ۳ و ویتامین های B است اما کربوهیدرات بسیار کمی دارد. روش کار رژیم کتوژنیک به این صورت است که کالری بیشتری را از پروتئین و چربی بدست می آورید و کربوهیدرات مانند شکر، نوشابه، شیرینیها و نان سفید حذف یا کمتر مصرف می کنید.رژیم غذایی کتوژنیک برای کسانی که دارای اضافه وزن هستند، مبتلایان به دیابت یا کسانی که به دنبال بهبود سوخت و ساز بدن خود هستند، فوقالعاده است.

گفته می شود انجام فعالیت هایی که بین 30 الی 120 ثانیه طول می کشد در ابتدای رژیم کتوژنیک دچار افت کیفی می شود و این شامل تمرینات وزنه می شود چون که هر ست تمرینی با هدف عضله سازی معمولا بیش از 30 ثانیه طول می کشد و گفته می شود که طی هفته اول رژیم کتوژنیک بهتر است که هر ست کمتر از 10 ثانیه طول بکشد و این می شود حدود 3 تکرار برای هر ست تمرین. بهعلاوه برای گوشت سفید نیز میتوانید از مرغ سبز استفاده کنید که بوی کمتری دارند و میزان آنتیبیوتیک نیز در گوشت این مرغها کمتر است. هرگاه شخصی از این رژیم خسته شده و احساس بدی دارد ، ما به او پیشنهاد می کنیم تا یک کاسه سوپ مرغ میل کند و شاهد از بین رفتن تمامی این علائم باشد. می توانید در این نمونه رژیم کتوژنیک به جای گوشت خوک ( بیکن ) از گوشت بوقلمون و یا ران مرغ استفاده کنید. همچنین ممکن است به افراد مبتلا به بیماری های قلبی، برخی بیماری های مغزی و حتی آکنه کمک کند، اما باید تحقیقات بیشتری در این موارد انجام شود.

رژیم کتو مزایای تحقیق شده فراتری از کاهش وزن نیز دارد، از جمله در افراد مبتلا به اختلال دو قطبی می تواند به عنوان یک تثبیت کننده خلقی عمل کرده و یا سبب کاهش حمله های ناشی از صرع (مقاله منتشر شده در Epilepsy & Behavior، می 2016) می گردد. اگر از رژیم استاندارد آمریکایی ( SAD ) پیروی می کرده اید ، کربوهیدرات مصرفی شما کاهش ، پروتئین ممکن است افزایش و یا کاهش و نهایتا چربی مصرفی شما افزایش خواهد یافت. یعنی مقدار کربوهیدرات مصرفی در کل روز ۷۰ تا ۸۰ گرم میشود. مقدار بیش از حد چربی احشائی میتواند باعث مشکلات سلامتی، از جمله التهاب، مقاومت به انسولین و اختلال در متابولیسم شود. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی بر پایه پروتئین و چربی است؛ یعنی بر خلاف بقیه رژیمها که دائماً شما را در خوردن مواد غذایی چرب محدود میکنند در این رژیم بهراحتی میتوانید انواع چربیها را هم میل کنید؛ اما در این رژیم میزان کربوهیدرات مصرفی بسیار پایین است. این تنوع به پروتئین و سبزیجات مصرفی شما بستگی دارد. تأثیر این رژیم در کاهش وزن و بهبود سلامتی، در بیش از ۲۰ مطالعهی مختلف اثبات شده است. در ادامه با مزایای رژیم غذایی کتوژنیک برای سلامت بدن و کاهش وزن آشنا میشویم.

رژیم کتوژنیک لیست غذا

رژیم کتوژنیک به عنوان یک رژیم غذایی برای کاهش وزن سریع شناخته میشود که برای رسیدن به نتیجه دلخواه، باید اصولی انجام شود. درک افزایش سدیم برای خیلی ها دشوار است ، زیرا آنها مصرف سدیم را با احتباس آب و کاهش چربی مرتبط می دانند. رژیم کتوژنیک چرخهای (CKD): این رژیم شامل دورههایی از مصرف مجدد کربوهیدرات بیشتر است، مانند 5 روز کتوژنیک و به دنبال آن 2 روز پر کربوهیدرات. برای یک فرد متوسط که رژیم کتوژنیک را شروع می کند با خوردن 20 تا 30 گرم کربوهیدرات خالص در روز ، کل فرایند سازگاری حدود 4-5 روز طول می کشد. از نظر عملی ، مصرف پروتئین در حدود 15% از کل کالری مصرفی روزانه شما می تواند کافی باشد تا رژیم کتوژنیک شما غیر کتوژنیک باشد. سطح کلسترول کل (LDL) نیز بهطور متوسط تحت تأثیر قرار میگیرد. افراد غالباً برای کاهش وزن از رژیم کتوژنیک استفاده می کنند، اما می تواند به مدیریت برخی از شرایط پزشکی مانند صرع نیز کمک کند. اگرچه این رژیم فواید بسیاری دارد اما نکته بسیار مهم آن است که هرگونه تصمیمگیری دربارهی شروع، ادامه و پایان این رژیم میبایست زیر نظر متخصص تغذیه باشد. اگر ست ها 3 تکرار حداکثر اجرا شوند می تواند منجر به رشد عضلانی و قدرتی مشابه با ست های عادی بدنسازی شود ، اما با این شرط که مقدار کلی تمرین مساوی باشد.

برای شروع رژیم کتوژنیک چه باید کرد

هنگامی که تجربه های شخصی بیشتری درباره رژیم لاغری کتوژنیک به دست آورید ، می توانید میزان پروتئین دریافتی روزانه خود را نیز به مقدار دقیق مشخص کنید. در ابتدای رژيم کتوژنیک من به شدت نگران بودم که به دلیل میزان پروتئین دریافتی بسیار کم ، تمام حجم عضلاتی که به دست آورده بودم را از دست بدهم. ممکن است بدین دلیل باشد که کتون ها اثر ” پروتئینی ” دارند و بنابراین مصرف پروتئین به مقدار زیاد لازم نیست. سبزیجات با برگ های سبز نیز بسیار مقوی بوده و حاوی مقدار زیادی فیبر هستند. بدن ام سی تی اویل را نسبت به تری گلیسریدهای زنجیره بلند که حاوی کربن بیشتری در زنجیره اسیدهای چرب خود هستند، سریع تر جذب می کند. زمانی که کربوهیدرات مصرفی را کاهش می دهیم اسیدهای چرب وارد جریان بدن می شوند و و بدن ما از آنها به عنوان منبع سوخت استفاده می کند.