کمبود داروهای سرطان کربوپلاتین و سیس‌پلاتین همچنان مراقبت‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد.


سرطان پیشرفته تخمدان تونی دزومیتز به خوبی به دوره های قبلی شیمی درمانی پاسخ داد، اما در بهار امسال، پزشکان او به او گفتند که کمبود یک داروی کلیدی شیمی درمانی وجود دارد.

تونی دزومیتز


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

تونی دزومیتز


سرطان پیشرفته تخمدان تونی دزومیتز به خوبی به دوره های قبلی شیمی درمانی پاسخ داد، اما در بهار امسال، پزشکان او به او گفتند که کمبود یک داروی کلیدی شیمی درمانی وجود دارد.

تونی دزومیتز

تونی دزومیتز به مواجهه با مرگ عادت کرده است. او در جنگ خلیج فارس و بعداً به عنوان افسر پلیس خدمت کرد و قبل از بازنشستگی رئیس پلیس کارولینای شمالی شد. او می گوید که برای تشخیص سرطان پیشرفته تخمدان نیازی به ترحم ندارد.

دزومیتز می‌گوید: «من احتمالاً سرسخت‌ترین فردی هستم که می‌خواهید ملاقات کنید. او در سن 55 سالگی، علیرغم تشخیص مرحله 4، هنوز از نظر ذهنی سخت و از نظر جسمی عالی احساس می کند.

او می‌گوید: «وقتی صحبت‌هایمان تمام شد، می‌خواهم یک دوچرخه‌سواری ۱۰ مایلی بروم»، سپس باغبانی می‌کند و با سه سگش راه می‌رود. “من هیچ وقت نمی نشینم و نمی گویم مردم تا کی با این سرطان زندگی می کنند؟”

اما حتی دزومیتز در اوایل آوریل احساس ترس کرد، زمانی که دارویی به نام کربوپلاتین، که تقریباً تومورها را در دورهای قبلی درمان او از بین برده بود، در دسترس نبود. این دارو و یک داروی مشابه به نام سیس پلاتین – که هر دو هسته اصلی درمان بسیاری از سرطان‌های مختلف هستند – در اوایل امسال با کمبود مواجه شدند.

این کمبود بسیار وخیم است که سازمان غذا و دارو اخیراً اعلام کرد که اجازه واردات سیس پلاتین تایید نشده از چین را می دهد. تولیدکنندگان در تلاش برای تولید بیشتر هستند. با این حال، کارشناسان می گویند که تا پایان سال قبل از کاهش کمبود این دو داروی عمومی پرمصرف، ممکن است شروع شود.

داستان این که چگونه دو داروی حیاتی، به اضافه بیش از ده ها داروی سرطان دیگر، با کمبود مواجه شدند، به سیستم معیوب ساخت و توزیع داروهای ژنریک خلاصه می شود که شروع به کمبود روزافزون داروهای مختلف ضروری کرده است.

این کمبود اخیر، بیمارانی مانند Dezomits را در شرایط سختی قرار می دهد: “اینجا من با دو طرح درمانی غیربهینه روبرو هستم.”

یک انتخاب: دارویی با عوارض جانبی شدیدتر مانند حالت تهوع و درد عصبی را جایگزین کنید. دیگری: درمان را بدون آن ادامه دهید. دزومیتز تصمیم گرفت بدون این کار ادامه دهد اما پیامدهای سلامتی این انتخاب را برای هفته‌ها نمی‌داند، زمانی که اسکن بعدی خود را انجام داد تا ببیند آیا سرطان‌های شکم او رشد کرده‌اند یا خیر.

آمریکایی ها به شدت به داروهای ژنریک متکی هستند – آنها بیش از 90٪ نسخه ها را تشکیل می دهند. اما در 15 سال گذشته، کمبود این داروهای غیر مارک به یک مشکل فراگیرتر و حاد تبدیل شده است، زیرا همه از مصرف کنندگان گرفته تا داروخانه های خرده فروشی و سیستم های بهداشتی بر تولیدکنندگان فشار می آورند تا آنها را با قیمت های کمتر و پایین تر تولید کنند.

دکتر کوین شولمن، استاد پزشکی و بازرگانی در دانشگاه استنفورد، می‌گوید: «ما بازاری داریم که کاملاً بر قیمت متمرکز شده است» به قیمت ایمنی و اطمینان از در دسترس بودن.

شولمن می‌گوید روشی که قراردادهای صنعتی کار می‌کنند، برای داروسازان بسیار سخت است که پس از اتمام پتنت‌هایشان، از داروها سود ببرند. هزینه های اضافی تورم و همه گیری COVID-19 این پویایی ها را بدتر کرده است و منجر به تعطیلی بیشتر کارخانه ها شده است. تعداد معدودی از شرکت‌هایی که در تجارت ژنریک باقی مانده‌اند، به سمت پایین آوردن گوشه‌های خطرناک سوق داده می‌شوند.

این مورد در Intas بود، شرکت مستقر در هند که – تا اواخر سال گذشته – حدود نیمی از داروهای کلیدی سرطان را تولید می کرد. در ایالات متحده استفاده شد سپس، پس از اینکه بازرسان FDA پاییز گذشته شواهدی مبنی بر نقض عمده ایمنی و کیفیت در آنجا پیدا کردند، تولید داروهای کلیدی سرطان توسط این شرکت متوقف شد که به طور ناگهانی عرضه را کاهش داد. مشخص نیست که آیا سایر سازندگان این داروها ظرفیت یا انگیزه مالی لازم را برای جبران این سستی دارند یا خیر.

شولمن می گوید این یک مشکل جهانی است. پیگیری ژنریکال های ارزان قیمت به قیمت ایمنی و تضمین عرضه ثابت تمام شده است. به گفته انجمن داروهای مقرون به صرفه، یک گروه صنعت داروهای ژنریک، در حال حاضر، حدود 130 داروی ژنریک کمبود دارند و این فهرست همچنان در حال افزایش است.

شولمن می‌گوید: «منظورم این است که ما صدها میلیارد دلار در سال با استفاده از داروهای ژنریک به جای داروهای مارک دار صرفه‌جویی می‌کنیم، اما این پول را تنها در صورتی پس انداز می‌کنیم که داروها در دسترس باشند.

تونی دزومیتز

تونی دزومیتز


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

تونی دزومیتز

و هنگامی که داروهای حیاتی در دسترس نیستند، تلفات برای جنیفر روبات، سرطان شناس دنور، بسیار سنگین است. چندین هفته پیش، داروسازان سیستم بهداشتی او به او گفتند که هر دو داروی اصلی سرطان که بیمارانش به آنها اعتماد دارند تمام شده است، بنابراین آنها جایگزینی را توصیه کردند.

روبات با صدای خود می گوید: “وقتی با این جایگزینی دارو برای یک زن جوان با بچه های خردسال مواجه شدم، گریه کردم، زیرا اگر سرطان او عود کند، همیشه این سوال را خواهم داشت که آیا به این دلیل بود که مجبور بودم به او یک جایگزین بدهم.” تکان دادن

از آن زمان محموله‌های دارو سرازیر شده است، اما روبات نگران است که دوباره تمام شود، و او به دنبال جایگزین‌هایی می‌گردد که کمترین احتمال را برای مراقبت از بیماران به خطر بیندازد.

ماه گذشته، انجمن انکولوژی زنان توصیه هایی را برای پزشکان معالج سرطان های زنان صادر کرد. توصیه به آنها در مورد نحوه مدیریت مصرف داروهای محدود در صورت کاهش عرضه. بیماران مبتلا به بیماری در مراحل اولیه و پرخطر باید در اولویت قرار گیرند. همچنین استفاده از حداقل دوزها، خراشیدن قطره از ویال‌های متعدد، و تمدید زمان بین درمان‌ها برای ماندگاری آن را توصیه می‌کند.

دکتر آماندا فادر، رئیس جمهور منتخب انجمن و نایب رئیس جراحی زنان در جانز هاپکینز می گوید: صدها هزار بیمار تحت تأثیر کمبود هستند و حتی از دست دادن یک یا دو دوره درمان می تواند بر نتایج بیماران تأثیر بگذارد. دارو.

او می‌گوید که در بلندمدت، خود مدل کسب‌وکار باید تغییر کند تا از عرضه با کیفیت خوب اطمینان حاصل شود: «مسلماً یک مدل بازنگری شده از تحویل به سیستم‌های بیمارستانی، چه مستقیماً از تولیدکنندگان یا از طریق یک مدل واسطه بهبودیافته، حیاتی است.

Civica یکی از این جایگزین ها را ارائه می دهد. این سازمان غیرانتفاعی پنج سال پیش برای رفع کمبود داروهای دیگر تشکیل شد که از داروهای تزریقی شروع شد که ساخت آنها پیچیده‌تر است. سیویکا داروها را مستقیماً از تولیدکنندگان برای تامین سیستم های بهداشتی که 1500 بیمارستان را اداره می کنند، خریداری می کند. این شرکت کنترل کیفیت خود را انجام می دهد و قیمت داروها را به اندازه کافی بالا تعیین می کند تا اطمینان حاصل شود که کارخانه ها می توانند در تجارت باقی بمانند. همچنین در حال ساخت تاسیسات تولید داخلی خود است.

آلن کوکل، معاون ارشد سیاست عمومی سیویکا، می‌گوید سودآورتر و قابل پیش‌بینی‌تر کردن تولید، مزایای دیگری نیز دارد.

او می‌گوید: «همچنین به ما امکان می‌دهد یک موجودی ذخیره بسازیم. بنابراین ما در واقع تقریباً شش ماه دارو را در یک انبار نگهداری می‌کنیم».

کوکل می گوید سیویکا اکنون 80 داروی ضروری – چیزهایی مانند آنتی بیوتیک یا بیهوشی – را عرضه می کند و در حال ارزیابی است که آیا و چگونه داروهای سرطان را به لیست خود اضافه کند یا خیر.

اما حتی اگر چنین شود، ماه‌ها طول می‌کشد – شاید بیشتر – تا بتواند به نفع بیمارانی مانند تونی دزومیتز، رئیس پلیس بازنشسته باشد. با این حال مواجه شدن با این چشم انداز او را بیشتر نگران دیگران می کند.

او می‌گوید: “آنکولوژیست من کنار خودش است. منظورم این است که آنها نیز در حال مبارزه هستند، زیرا برای کمک به مردم ثبت نام کردند و ناتوان هستند.”

دزومیتز با صدها بیمار سرطانی دیگر به گروه‌های حمایتی ملحق شد که بسیاری از آن‌ها از این که چگونه کمبود دارو درد و رنج آنها را تشدید می‌کند ابراز تاسف می‌کنند. برخی برای پشتیبانی از سراسر کشور با Dezomits تماس می گیرند.

دزومیتز همانطور که در طول زندگی خود از این تماس ها به عنوان فرصتی برای خدمت به دیگران استقبال می کند: “در حال حاضر، شما زندگی می کنید – و این همان چیزی است که من می گویم: “من در حال حاضر زندگی می کنم.” از نظر ذهنی، اگر بتوانید خود را در یک ذهنیت بسیار مثبت نگه دارید، شما را در یک سفر سرطان بسیار دور خواهد برد.