برنامه مراقبت از راه دور مراقبت های زایمان در مناطق روستایی نیومکزیکو تمام می شود: شات


جید وندیور پسرش ازرا را در خانه در کلیتون، نیومکزیکو نگه می دارد. وندیور زمانی که ازرا را باردار بود به یک برنامه زایمان روستایی با بودجه فدرال پیوست.

جو گارسیا III / اخبار سلامت KFF


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

جو گارسیا III / اخبار سلامت KFF


جید وندیور پسرش ازرا را در خانه در کلیتون، نیومکزیکو نگه می دارد. وندیور زمانی که ازرا را باردار بود به یک برنامه زایمان روستایی با بودجه فدرال پیوست.

جو گارسیا III / اخبار سلامت KFF

CLAYTON، NM – سیزده هفته پس از بارداری، کلوی داویلا 29 ساله به قدری “پاک” و حالت تهوع داشت که با عشق شروع به صدا زدن کودکش “تند” کرد.

داویلا به قدری بیمار بود که کارکنان بیمارستان محلی به او 2 لیتر مایعات IV دادند و رژیم روزانه ویتامین و دارو را تجویز کردند. این سومین فرزند داویلا خواهد بود و او امیدوار است که این تهوع به این معنی باشد که دختر دیگری است.

داویلا به زادگاهش کلایتون، نیومکزیکو بازگشته بود، بنابراین بچه‌هایش می‌توانند در نزدیکی خانواده بزرگ شوند – پدر، خاله‌ها، عموها و پسرعموهایش همگی در این جامعه دورافتاده با حدود 2800 نفر در گوشه شمال شرقی ایالت زندگی می‌کنند. اما بیمارستان کلایتون بیش از یک دهه پیش زایمان نوزادان را متوقف کرد.

جدای از بیماری، داویلا نگران این بود که بیش از 3 ساعت و نیم سفر رفت و برگشت به نزدیکترین پزشکان زایمان و زایمان در ایالت داشته باشد.

داویلا گفت: “با بنزین و بچه ها و فقط کار – باید همیشه از دست داد.” از نظر مالی سخت می شد.»

سپس، داویلا یک بیلبورد تبلیغاتی استفاده از سلامت از راه دور را در بیمارستان محلی خود دید.

در مناطق روستایی، بچه دار شدن می تواند به طور خاص سخت باشد. بیمارستان های شهرهای کوچک با کاهش جمعیت محلی و بازپرداخت ضعیف مواجه هستند. آنهایی که بسته نمی شوند اغلب خدمات زایمان را برای صرفه جویی در هزینه متوقف می کنند – حتی اگر تعداد مادرانی که در ایالات متحده هر سال در دوران بارداری یا اندکی پس از آن جان خود را از دست می دهند، به اوج تاریخی رسیده است، به ویژه برای زنان سیاه پوست.

بر اساس گزارش اداره حسابرسی دولت ایالات متحده که در سال گذشته منتشر شد، بیش از نیمی از شهرستان های روستایی فاقد مراقبت های زایمانی هستند. این آژانس گزارش داد که نرخ پایین بازپرداخت Medicaid و کمبود کارکنان بهداشتی از بزرگترین چالش ها هستند. رهبران نیومکزیکو مدیکید می گویند 17 شهرستان از 33 شهرستان این ایالت مراقبت های زایمانی محدودی دارند یا هیچ مراقبت های زایمانی ندارند.

این واقعیت ها اداره فدرال سیاست های بهداشت روستایی را که بخشی از اداره منابع و خدمات بهداشتی است، برانگیخت تا برنامه استراتژی های مدیریت زایمان و زایمان روستایی، RMOMS را راه اندازی کند. ده تلاش منطقه ای در سراسر کشور – از جمله یکی که به داویلا در شمال شرقی نیومکزیکو خدمت می کند – کمک های مالی فدرال دریافت کرده اند تا در بهداشت از راه دور و ایجاد شبکه های بیمارستان ها و کلینیک ها هزینه کنند.

تام موریس، معاون مدیر دفتر HRSA گفت: «ما قبلاً هرگز چنین کاری را انجام نداده‌ایم. ما واقعاً در حال آزمایش یک مفهوم بودیم… آیا می‌توانیم دسترسی را بهبود ببخشیم؟

پس از پیوستن به برنامه بهداشت از راه دور، داویلا مجبور نشد بعدازظهر را برای معاینه قبل از زایمان از کار خارج کند. او کمتر از یک مایل از محل کار خود در دادگاه شهرستان رانندگی کرد و در نزدیکی بیمارستان پارک کرد. هنگامی که او به داخل ساختمان کلینیک آجری زرد رنگ به سبک مزرعه قدم گذاشت، کارکنان با آغوش و خنده از داویلا استقبال کردند. سپس روی یک میز امتحان کاغذ سفید رو به صفحه بزرگ کامپیوتر نشست.

تیموتی برینینگر، یک پزشک خانوادگی که متخصص زنان و زایمان است، گفت: «سلام، به همه. او از حدود 80 مایلی در مرکز پزشکی ماینرز کولفکس در راتون، نیومکزیکو، طرف دیگر صفحه را نگاه کرد.

داویلا گفت، این دیدار آرامش بخش بود – به اندازه کافی برای یک قرار ناهار نزدیک بود – و با کارکنان “من تمام زندگی ام را می دانستم.” او صدای ضربان قلب نوزادش را شنید، خونش را گرفتند و درباره اینکه چطور یک شب در رختخواب با شوهرش در مورد تاریخ زایمان بحث کرد، خندید.

داویلا در مورد کارکنان محلی گفت: “آنها خوب هستند.” آنها به من احساس راحتی می کنند.

با این حال، داویلا ممکن است یکی از آخرین مادران باردار باشد که از برنامه بهداشت از راه دور بهره مند شده است. قرار است در پایان آگوست تمام شود.

تیموتی برینینگر، یک پزشک خانوادگی که در زمینه زنان و زایمان تخصص دارد، در راتون، نیومکزیکو مستقر است. او هنگام صحبت از طریق تماس ویدیویی با بیمار قبل از تولد Cloie Davila در Clayton، نیومکزیکو، اطلاعات نمودار را بررسی می کند.

سارا جین تریبل/ اخبار سلامت KFF


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

سارا جین تریبل/ اخبار سلامت KFF


تیموتی برینینگر، یک پزشک خانوادگی که در زمینه زنان و زایمان تخصص دارد، در راتون، نیومکزیکو مستقر است. او هنگام صحبت از طریق تماس ویدیویی با بیمار قبل از تولد Cloie Davila در Clayton، نیومکزیکو، اطلاعات نمودار را بررسی می کند.

سارا جین تریبل/ اخبار سلامت KFF

مراقبتی که “واقعاً تفاوت ایجاد کرد”

یک روز پس از معاینه بارداری داویلا، برینینگر پشت میزش در راتون نشست و توضیح داد: “نزدیک ترین پزشک OB به غیر از کسی که جلوی شما نشسته و امروز کار می کند بیش از 100 مایل در هر جهتی است.”

به گفته برینینگر، وقتی برنامه بهداشت از راه دور تمام می شود، او می خواهد دستگاه هایی را نگه دارد که کمک هزینه پرداخت شده است که برخی از بیماران را قادر می سازد با کاف های فشار خون، سنسورهای اکسیژن و مانیتورهای ضربان قلب جنین در خانه نظارت کنند تا آنها مجبور نباشند برای دیدن ما رانندگی کنید.”

دکتر نظامی بازنشسته در مورد پایان برنامه آزمایشی فکر می کند: “امیدوارم از دلارهای مالیاتی ما به طور مؤثر استفاده شود تا چیزی از این موضوع بیاموزیم زیرا در غیر این صورت مایه شرمساری است.”

به دلیل این کمک هزینه، 1000 زن و خانواده‌هایشان در شمال شرقی نیومکزیکو از سال 2019 به خدمات اجتماعی مانند کمک غذایی و مشاوران شیردهی متصل شده‌اند. بیش از 760 مادر از این برنامه برای مراقبت‌های پزشکی، از جمله قرار ملاقات در منزل، بهداشت از راه دور و کلینیک استفاده کرده‌اند. در سال اول، 57 درصد از زنان اسپانیایی تبار و 5 درصد بومی بودند.

جید وندیور، 25 ساله، گفت که احساس می‌کند “من بدون آنها نمی‌توانستم”.

در ماه های اولیه بارداری، وندیور در طول روز می خوابید و با اپیزودهای هیپوگلیسمی دیابتی دست و پنجه نرم می کرد. شوهر وندیور بارها او را به اورژانس بیمارستان کلیتون برد زیرا “ما می ترسیدیم که به کما بروم یا بدتر از آن.”

در آنجا، کارکنان بیمارستان به وندیور پیشنهاد کردند که به برنامه بپیوندد. او در نهایت شروع به سفر به متخصصان در آلبوکرکی برای بازدیدهای اغلب هفتگی کرد.

این برنامه هزینه های سفر و هتل را برای خانواده پوشش می داد. پس از ماه‌ها معاینه، او برای زایمان ازرا برنامه‌ریزی کرد که اکنون یک نوزاد ۶ ماهه سالم است. پسر لبخند مادرش را در حین صحبت تماشا کرد.

بدون برنامه، وندیور به احتمال زیاد در خانه زایمان می کرد و با هواپیما به بیرون منتقل می شد – احتمالاً به بیمارستان کوچکتر راتون.

Raton’s Miners Colfax یک بیمارستان کوچک با دسترسی بحرانی است که اخیراً بخش مراقبت های ویژه خود را تعطیل کرده است. روندا مونیو، افسر ارشد پرستاری، گفت که بیمارستان در نزدیکی بین ایالتی 25، کمتر از 10 مایلی جنوب مرز کلرادو قرار دارد و بیماران آن ممکن است گذرا باشند. او گفت که حفظ برنامه مامایی بیمارستان “آسان نیست، از نظر مالی آسان نیست.”

او گفت که مادران منطقه “همیشه در صورت نیاز به دنبال مراقبت نیستند.” او گفت که اختلالات مصرف مواد رایج است و این نوزادان اغلب در شرایط اضطراری و زودرس به دنیا می آیند.

مونیو در حالی که صفحه‌گسترده‌ای را روی رایانه‌اش می‌کشد، گفت: «اگر بتوانیم آنها را در سه ماهه اول دریافت کنیم… در پایان نتایج سالم‌تری خواهیم داشت.

در بیمارستان راتون، 41 درصد از مادرانی که قبل از شروع برنامه RMOMS زایمان کردند، در آزمایشات سه ماهه اول بارداری خود حاضر نشدند. اما طی دو سال – حتی با وجود اینکه همه‌گیری کووید-19 بسیاری از بیماران را ترسانده بود تا به دنبال مراقبت نباشند – این تعداد به تنها 25 درصد از مادرانی که در سه ماه اول بارداری خود معاینات قبل از تولد را از دست دادند، کاهش یافت.

مونیو که به راه‌اندازی این برنامه در ماینرز کولفکس در سال 2019 کمک کرد، گفت: «خدایا، من واقعاً تفاوت ایجاد کرد.

کلوی داویلا، دخترش، آملیا، همسرش، جاشوا، و پسرش، نوح، بیرون از خانه خود در کلیتون، نیومکزیکو ایستاده اند. داویلا، که در انتظار فرزند سوم است، ممکن است یکی از آخرین افرادی باشد که از برنامه بهداشت از راه دور روستایی برای مادران باردار در نیومکزیکو بهره می برد.

جو گارسیا III / اخبار سلامت KFF


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

جو گارسیا III / اخبار سلامت KFF


کلوی داویلا، دخترش، آملیا، همسرش، جاشوا، و پسرش، نوح، بیرون از خانه خود در کلیتون، نیومکزیکو ایستاده اند. داویلا، که در انتظار فرزند سوم است، ممکن است یکی از آخرین افرادی باشد که از برنامه بهداشت از راه دور روستایی برای مادران باردار در نیومکزیکو بهره می برد.

جو گارسیا III / اخبار سلامت KFF

بودجه خشک می شود

تنها چند هفته قبل از معاینه داویلا در کلیتون، مدیر اجرایی برنامه نیومکزیکو، کالین دوروچر، تقریباً 1600 مایل شرق به کاپیتول هیل سفر کرد تا برای پول لابی کند.

دوروچر گفت که موریس HRSA را در یک رویداد عصرانه در حالی که در واشنگتن دی سی بود، گوشه داد. او گفت که به او گفت که این برنامه کار می کند، اما یک سال برنامه ریزی به اضافه سه سال اجرا که توسط دولت فدرال پرداخت شده کافی نیست.

دوروچر گفت: «اجازه ندهیم بمیرد. اگر بگذاریم این موفقیت‌ها فقط به پایان برسند، واقعاً هدر خواهد بود.»

در ماه آوریل، سناتور مارتین هاینریش (DN.M.) گفت که تحت تأثیر کار “نجات بخشی” این برنامه قرار گرفته است و از بودجه فدرال برای سال مالی 2024 1 میلیون دلار درخواست کرده است. اما این پول، در صورت تایید، احتمالاً قبل از آن نخواهد رسید. بودجه دوروچر در اواخر تابستان تمام می شود.

با نزدیک شدن به مهلت آگوست، دوروچر گفت که یکی از گزینه های واضح تمدید کمک مالی است. النا راس، سخنگوی HRSA گفت که آژانس نمی تواند بودجه این برنامه را تمدید کند. با این حال، هر سایتی می‌تواند با ارائه پیشنهاد برای هدف قرار دادن جمعیت جدید، شامل بیمارستان‌ها یا کلینیک‌های جدید، یا ارائه خدمات در یک منطقه جدید مجدداً درخواست دهد.

از 10 برنامه منطقه ای در سراسر کشور، یکی در نیومکزیکو و دو برنامه دیگر قرار است امسال به آزمایشی خود پایان دهند. هفت برنامه دیگر – از مینه سوتا تا آرکانزاس – قرار است در سال 2025 یا 2026 به پایان برسند. در دو سال اول، برندگان سال 2019 بیش از 5000 زن تحت مراقبت های پزشکی قرار گرفتند و هر سه کاهش زایمان زودرس را در سال دوم ثبت کردند. اجرا، با توجه به HRSA.

راس سخنگوی آژانس در ایمیلی نوشت: سه برنامه اولیه همچنین برنامه های ناوبری بیماران خود را گسترش دادند تا “صدها زن را به حمایت عاطفی، پوشش بیمه، و خدمات اجتماعی مانند حمل و نقل و بازدید از خانه متصل کنند.”

لورلی کلوگ، مدیر موقت نیومکزیکو مدیکاید گفت که آژانس او ​​مایل است از هماهنگی مراقبت های این برنامه در میان بیمارستان ها و کارکنان بهداشتی در سایر مناطق ایالت “تقلید” کند، اما همچنین آن را به گونه ای تغییر دهد که برای فرهنگ های مختلف بومی و قبیله ای و همچنین شرکای آمریکایی آفریقایی تبار بهترین عملکرد را داشته باشد. .

او گفت که در بودجه ایالت پولی برای پرداخت هزینه ناوبری بیماران یا کارکنان بهداشت جامعه وجود دارد، اما هیچ بودجه ای برای حمایت از برنامه زایمان اختصاص داده نشده است.

در همین حال، بودجه این برنامه قرار است چند روز قبل از تولد نوزاد داویلا در اوایل سپتامبر تمام شود. در ماه‌های آینده، داویلا، مانند بسیاری از مادرانی که حاملگی بدون عارضه دارند، ویزیت‌های ماهانه از راه دور قبل از تولد، سپس هر دو هفته یکبار و با نزدیک شدن به موعد زایمان، به صورت هفتگی خواهد داشت.

او گفت: “خوب تر است که بتوانی فقط وارد شوی”، و افزود که اگر این برنامه وجود نداشت، “برای جامعه سخت تر بود”.

با این حال، داویلا ممکن است یکی از آخرین مادرانی باشد که از آن سود می برد.

اخبار سلامت KFF، که قبلاً با نام Kaiser Health News (KHN) شناخته می شد، یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند و یکی از برنامه های اصلی عملیاتی در KFF – منبع مستقل برای تحقیقات سیاست سلامت، نظرسنجی، و روزنامه نگاری.