یوگا کوون لونی از گلدن استیت وریرز را زمینگیر می کند


سان فرانسیسکو – اوایل صبح یکشنبه، کوون لونی از گلدن استیت وریرز به دهلیز آرام در طبقه چهارم چیس سنتر رفت، جایی که پنجره‌های کف تا سقف منظره وسیعی از خلیج سانفرانسیسکو را ارائه می‌داد. خورشید شروع به سوزاندن در آسمان مه آلود کرده بود که لونی آی پد خود را روی یک ستون فلزی کوچک تکیه داد، تشک سیاه یوگا خود را باز کرد و به یکی از چهره های مهم زندگی حرفه ای خود سلام کرد.

صدایی از آی پد می آمد. این متعلق به جانا وب، خالق یک نام تجاری یوگا به نام جوگا بود که او در ابتدا آن را به عنوان یوگا برای ورزشکاران تصور کرد. وب، 47 ساله، در یک تماس ویدئو کنفرانس از خانه خود در تورنتو با یک کلاه بیسبال عقب ظاهر شد. او در گوشی لونی در نقش “جانا جوگا” حضور دارد.

“احساس بدن چگونه است؟” او پرسید.

لونی گفت: «واقعاً خوب است.

موزس مودی، یکی از هم تیمی های لونی، نیز در حال تماس بود و از آپارتمان خود در نزدیکی سالن شماره گیری می کرد. ساعت 8:30 صبح بود، حدود چهار ساعت قبل از بازی 4 از سری دور اول پلی آف گلدن استیت مقابل ساکرامنتو کینگز. وب 40 دقیقه بعدی را صرف هدایت هر دو بازیکن از طریق یک سری حرکات کرد که برای شل کردن مفاصل، فعال کردن عضلات و تمرکز بر روان آنها طراحی شده بود.

لونی که 9 فوت 9 دارد، روی انگشتان پاهایش ایستاد و دستانش را دراز کرد، گفت: «برسید، برسید، برسید. «آن تنش صورت را دریافت کنید، مثل اینکه دارید به سمت تور می‌روید. عالی. حالا، نگه دار.»

(اشاره وب به فاسیا بود، که بافت همبند در سراسر بدن است – و نه به فاسیا صورت، اگرچه به نظر می رسید که لونی در آنجا نیز تنش دارد.)

لونی در اوایل دوران حرفه ای خود به نظر نمی رسید از مصدومیت فرار کند. اما در دو فصل گذشته، او به عنوان قوی ترین بازیکن گلدن استیت ظاهر شد و در هر یک از بازی های تیمش ظاهر شد. او قبل از هر بازی، در خانه و در جاده، جوگا را تمرین می کند.

پس از جلسه یکشنبه، لونی در مقابل کینگز به پیروزی رسید و با 8 امتیاز، 14 ریباند و 6 پاس منجر به گل به پایان رسید تا به وریرز کمک کند دومین بازی متوالی خود را در خانه و حتی در دو بازی هر کدام پیروز شود. در بازی 3 در روز پنجشنبه، او با 4 امتیاز، 20 ریباند و 9 پاس منجر به گل به پایان رسید و غیبت دریموند گرین را به دلیل محرومیت جبران کرد.

بازی پنجم چهارشنبه در ساکرامنتو برگزار می شود.

استیو کر مربی گلدن استیت در مورد لونی گفت: “او همیشه در برنامه بازی قفل شده است.” او هرگز اشتباه نمی کند. او مثل دیوانه ها ریباند می کند. او تصمیم درستی می گیرد. وقتی Loon برای بچه های ما در دسترس است، بازی بسیار ساده تر است.

لونی که سه قهرمانی را با وریرز به دست آورده است، گفت که کارش با وب به او کمک کرده است تا با سختی‌های جسمی و روحی NBA کنار بیاید.

لونی گفت: «این خیلی وحشیانه است. «هر مالکیتی شدید است. بعد از بازی، شما فقط خسته شده اید.»

در این مرحله پایانی فصل، زمانی که بازیکنان خسته و استرس‌زا هستند، روتین‌های روز بازی اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. بازیکنان به دنبال هر امتیازی هستند که می توانند به دست آورند، به خصوص امسال، زمانی که مصدومیت ستارگانی مانند پل جورج، کاوهی لئونارد و جیانیس آنتتوکومپو عاملی برای بسیاری از سریال ها هستند. برخی از بازیکنان چرت زدن خود را در اولویت قرار می دهند. برخی دیگر بند کفش های کتانی خوش شانس خود را بسته اند. لونی جوگا انجام می دهد.

او گفت: “من دوست دارم 30 دقیقه در بدنم باشم و ببینم واقعا چه احساسی دارم.”

لونی به عنوان یک دانش آموز دبیرستانی در میلواکی در یوگا شروع کرد. لو چاپمن، که یکی از مربیان اولیه بسکتبال او بود، هنگامی که یک استودیوی جدید افتتاح شد، او را با بیکرام یوگا – همچنین به عنوان یوگا داغ – آشنا کرد. لونی به یاد می آورد که به سختی از کلاس اول خود جان سالم به در برده است.

او گفت: «دراز کشیدن روی تشک زیاد انجام دادم. احساس می‌کردم یک ورزشکار برتر هستم، اما آنها مرا نابود کردند.»

جنبه رقابتی لونی باعث شد که او به عقب برگردد. همچنین، چپمن برای آنها عضویت با تخفیف دریافت کرده بود، و می خواست مطمئن شود که آنها از این معامله استفاده می کنند.

چپمن 42 ساله گفت: «فکر می‌کنم 90 روز متوالی رفتیم.

در طول فصل تنهایی خود در UCLA، لونی تسلیم یک برنامه شلوغ شد و از یوگا دور شد. پس از اینکه گلدن استیت او را به عنوان انتخاب 30 در درفت NBA 2015 انتخاب کرد، او بیشتر سال تازه کاری خود را به دلیل آسیب دیدگی لگن از دست داد – او دو عمل جراحی برای ترمیم پارگی لابروم سمت راست و چپ انجام داد – و بعداً با درد مزمن عصبی مقابله کرد. او در طول فینال NBA 2019 استخوان ترقوه خود را شکست و سپس در سال 2020 تحت عمل جراحی عضله مرکزی قرار گرفت. او برای فصل 2020-2021 بازگشت اما از بازی خود ناامید شد.

او گفت: “من به خوبی در گذشته حرکت نمی کردم.” “من همان انفجار یا هماهنگی را نداشتم.”

در ادامه فصل، لونی با یک درخواست خاص به دکتر ریک سلبرینی، مدیر پزشکی ورزشی و عملکرد گلدن استیت مراجعه کرد: آیا او معلمان یوگا را می شناخت؟

در واقع، دکتر سلبرینی کسی را در ذهن داشت. او لونی را با وب، یکی از هموطنان کانادایی که سال ها با ورزشکاران دیگر کار کرده بود، ارتباط داد. اولین جلسه مجازی آن‌ها بسیار غم‌انگیز بود.

لونی می‌گوید: «نمی‌توانم بگویم که آن را دوست داشتم، بیشتر به این دلیل که از آن بدبو می‌شدم.»

وب در ارزیابی اولیه ای که برای کایل باربور، سرمربی عملکرد گلدن استیت ارسال کرد، با ذکر مناطقی که تحرک لونی محدود بود، کم لطفی کرد. اما او پتانسیل را دید و لونی نوعی درد بعد از جلسه را تجربه کرد – به ویژه در عضلات باسن و عضلات شکمش – که به او سیگنال می‌داد که جای پیشرفت دارد.

وب گفت: «ما نگه‌داری‌های ثابت طولانی مدت زیادی انجام نمی‌دهیم. “این واقعاً در مورد تکرار بیومکانیک حرکت در ورزش است.”

لونی در آن تابستان چندین بار در هفته با وب کار کرد و سپس جلسات خود را در شروع فصل 2021-2022 متوقف کرد. در آن زمان، لونی فکر می کرد که جوگا ممکن است بخشی از روتین خارج از فصل او باشد.

او گفت: “اما بعد از شش یا هفت بازی، احساس می کردم بدنم به حالت قبل برمی گردد.” کمرم درد می‌کرد و چیزهای مختلف هم حرکت نمی‌کردند. بنابراین من پاسخ دادم: “آیا می توانیم این کار را در روزهای بازی انجام دهیم؟”

در اواسط فصل گذشته، لونی به قدری معتقد شده بود که برای هر کسی که در عملیات بسکتبال – بازیکنان، مربیان و اعضای کادر – که می خواستند بیشتر بیاموزند، یک جلسه جوگا ترتیب داد. طبق معمول، وب کلاس را از راه دور هدایت کرد. حتی از هزاران مایل دورتر، او می توانست سطوح مختلفی از علاقه را حس کند.

او با خنده گفت: «دریموند در حین آن ناخن های پایش را کوتاه کرد. “من فکر کردم، آیا این واقعا اتفاق می افتد؟”

پیشنهاد غالب Moody سردرگمی بود. او در دوران نوجوانی در لیتل راک، آرک، با شرکت در کلاس‌هایی در LA Fitness محلی، به یوگا پرداخت. اما وب احتمالاً به یک زبان خارجی صحبت می کرد.

مودی گفت: «او خیلی سریع در مورد تمام این عضلاتی که ما قرار بود فعال کنیم صحبت می‌کرد. “و من در کنار لون هستم، بنابراین فقط سعی می‌کنم با او همگام باشم، و نمی‌دانم دارم چه کار می‌کنم.”

اما مودی نیز مجذوب شد. مودی پس از گذراندن چند هفته آینده به لونی با سوالاتی در مورد جوگا و آناتومی انسان، با وب تماس گرفت. او گفت: “او خلاصه را به من داد.”

لونی از مودی دعوت کرد تا در جلسه بعدی جوگا قبل از بازی به او بپیوندد و سپس هزینه تمام کلاس های او را برای باقی مانده فصل پرداخت کرد. آنها از آن زمان تا به حال دوستان جدا نشدنی جوگا بوده اند. اگر تیم یک تیراندازی برای ساعت 11 صبح برنامه ریزی کرده باشد، لونی و مودی معمولاً در ساعت 8:30 صبح با تشک های خود در زمین تمرین تیم به مدت 40 دقیقه کشش، ریه کردن، چرخش و تنفس ملاقات می کنند.

وقتی من واقعاً می توانم تفاوت را تشخیص دهم نکن مودی گفت. شما فقط در حرکات خود احساس سیالیت بیشتری می کنید. وقتی آن توپ از لبه خارج می‌شود، کمی شبیه مرد عنکبوتی هستید.»

پس از بیش از 200 جلسه از راه دور با لونی، وب بالاخره برای اولین بار با هر دو بازیکن ملاقات کرد، زمانی که وریرز در ماه دسامبر برای بازی با رپتورز در تورنتو بودند. وب گفت: «خیلی خاص بود.

روز یکشنبه، وب جلسه خود را با انجام یک سری تمرینات تنفسی آغاز کرد.

او گفت: “فک خود را به مدت چهار نفر شل کنید.” دنده ها را سه تا نرم کنید. شروع به فشار دادن قسمت پایین شکم برای دو نفر کنید. و حالا نفس را کاملا بکشید و آنجا را خالی کنید. توجه کنید که به چه چیزی فکر می کنید.»

طولی نکشید که وب آنها را مجبور به انجام حرکات پویا، یکی پس از دیگری کرد. او به مودی یادآوری کرد که وقتی در وضعیت پلانک قرار داشت انگشتانش را باز نگه دارد. او از لونی خواست که “کف لگن” خود را بلند کند. او به مفاصل لگن و استخوان‌های فمور، بین دنده‌های کناری و اددکتور اشاره کرد.

در پایان، لونی روی پشتش دراز کشید، چشمانش را بست و نفسش را بیرون داد.